Auteur Topic: Menno is niet de mol!  (gelezen 68438 keer)

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Menno is (niet) de mol!
« Reactie #60 Gepost op: 7-01-2007, 16:50:46 »

Wat denken jullie?

Ten eerste mag je avatar wel worden veranderd  ::tandpastasmiley::

Naast Dick is Menno mijn tweede verdachte. Volgens mij ging er namelijk ook geld van de pot af als je mensen bij de bordjes moet achter laten. Maar hij is wel fanatiek met de spellen bezig, waardoor hij zich weer iets minder verdacht maakt. We zullen het zien. De dagen gaan maar langzaam als je op een nieuwe aflevering zit te wachten.

Offline henkj

  • Forumlid
Re: Menno is (niet) de mol!
« Reactie #61 Gepost op: 7-01-2007, 23:02:33 »
Menno presenteert Herexamen. Zou dit kunnen betekenen dat hij de mol is? In de zin van: "De mol heeft geen herexamens nodig, die slaagt altijd" :P Maar ik zal er opgaan letten, kijk namelijk geregeld herexamen en vind het dus ook leuk dat Menno meedoet. Ben benieuwd of het schoolbord ons info gaat geven.

Wel, ik heb de eerste aflevering van "Wie is ...de Mol?", die zich afspeelt in Thailand, donderdagavond opgenomen op VHS-cassette.
Toen ik het introductiefilmpje zag van Menno Bentveld als presentator van "Herexamen" viel mij het volgende op.

De volgende woorden kwamen ongeveer op deze manier in beeld.
            HER  examen
               Chilopoda
               DIPLOPODA
               DAUROPODA

De zevende letter "m" van HER  examen, de vijfde letter "o" van Chilopoda en de vierde letter "L" van DIPLOPODA vormen in een diagonaal van rechtsboven naar linksonder het woord "moL". Bovendien vormen de achtste letter "d" van het woord Chilopoda en de achtste letter "e" van HER  examen in een diagonaal van rechtsonder naar linksboven het bepaald lidwoord "de".

Met andere woorden: Menno is de moL!!   
               

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Menno is (niet) de mol!
« Reactie #62 Gepost op: 7-01-2007, 23:13:49 »
Zoals ik al eerder in dit topic heb gemeld, is het schoolbord van Herexamen in het introductiefilmpje exact hetzelfde als in de leader van Herexamen zelf (zie hier). Hoe graag ik het dus ook zou willen, hier zit geen hint in.....

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Menno is (niet) de mol!
« Reactie #63 Gepost op: 8-01-2007, 01:02:55 »
En dat decor en die leader zijn al héél oud :P
The British are not impressed.

Offline TessaLondon

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Menno is (niet) de mol!
« Reactie #64 Gepost op: 8-01-2007, 09:09:10 »
Het is nu nog gewoon speculeren, er is nog te weinig gezien geweest om echt iets "mols" te zien. Ik denk wel dat Menno een hele goeie mol kan zijn, hij is samen met Dick mijn verdachte. We zullen het in de volgende afleveringen wel zien!!!!

Groetjes

Tessa (nieuw op dit forum maar al wel langer op het forum van Expeditie Robinson)

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Menno is (niet) de mol!
« Reactie #65 Gepost op: 8-01-2007, 12:40:14 »
Wel, ik heb de eerste aflevering van "Wie is ...de Mol?", die zich afspeelt in Thailand, donderdagavond opgenomen op VHS-cassette.
Toen ik het introductiefilmpje zag van Menno Bentveld als presentator van "Herexamen" viel mij het volgende op.

De volgende woorden kwamen ongeveer op deze manier in beeld.
            HER  examen
               Chilopoda
               DIPLOPODA
               DAUROPODA

De zevende letter "m" van HER  examen, de vijfde letter "o" van Chilopoda en de vierde letter "L" van DIPLOPODA vormen in een diagonaal van rechtsboven naar linksonder het woord "moL". Bovendien vormen de achtste letter "d" van het woord Chilopoda en de achtste letter "e" van HER  examen in een diagonaal van rechtsonder naar linksboven het bepaald lidwoord "de".

Met andere woorden: Menno is de moL!!   
              

Hij is weer mooi!  ::jaja:: Het is helaas niets, maar ik weet hoeveel moeite het kost om het allemaal duidelijk in te tikken en dan is het niets, grrr

Offline Mariell

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • agja
Re: Menno is (niet) de mol!
« Reactie #66 Gepost op: 9-01-2007, 20:12:00 »
ik geloof(de) dus echt NIET dat Menno de mol ooit zou kunnen zijn..maaaaar:

in aflevering 1, bij het maken van de test:
Terwijl Nadja de test aan het maken is komt de vraag of de mol de meter in zijn handen heeft gehad.
de knop 'Ja' wordt ingedrukt.
Terwijl Paul de test maakt komt de vraag hoeveel jokers de mol 'gister' heeft gewonnen.
de knop voor '2' wordt ingedrukt.

Menno is de enige die de meter in handen heeft gehad en 2 jokers heeft gewonnen...

Gebeurt dat indrukken van de knoppen vaker? Volgens mij niet..ik zie hier toch wel een eventueele hint in

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Menno is (niet) de mol!
« Reactie #67 Gepost op: 9-01-2007, 20:16:39 »
ik geloof(de) dus echt NIET dat Menno de mol ooit zou kunnen zijn..maaaaar:

in aflevering 1, bij het maken van de test:
Terwijl Nadja de test aan het maken is komt de vraag of de mol de meter in zijn handen heeft gehad.
de knop 'Ja' wordt ingedrukt.
Terwijl Paul de test maakt komt de vraag hoeveel jokers de mol 'gister' heeft gewonnen.
de knop voor '2' wordt ingedrukt.

Menno is de enige die de meter in handen heeft gehad en 2 jokers heeft gewonnen...

Gebeurt dat indrukken van de knoppen vaker? Volgens mij niet..ik zie hier toch wel een eventueele hint in
Men laat zowat elke aflevering het indrukken van de knoppen zien.
Maar zoals ik elders op het forum reeds heb gemeld: Sander zei dat hij volgens het principe van de grootste gemene deler zijn antwoorden heeft ingevuld. Bovenstaande voorbeelden duiden dat Menno wel eens de Mol zou kunnen zijn, of dat op zijn minst zijn Molkansen opmerkelijk zijn toegenomen.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Mole Catcher

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Menno is (niet) de mol!
« Reactie #68 Gepost op: 9-01-2007, 20:22:38 »
De muzikale hint is Turn, Turn, Turn. Bij spel 1 gaat Menno eruit bij de 3e keer dat de kandidaten de bordjes moeten omdraaien.

Offline Sjappie

  • Winnaar pool ER 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Menno is (niet) de mol!
« Reactie #69 Gepost op: 10-01-2007, 14:55:17 »
De muzikale hint is Turn, Turn, Turn. Bij spel 1 gaat Menno eruit bij de 3e keer dat de kandidaten de bordjes moeten omdraaien.

Geniaal!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Menno is (niet) de mol!
« Reactie #70 Gepost op: 10-01-2007, 15:13:11 »
Geniaal!

Goed gevonden inderdaad! Simpel, maar aannemelijk. Net als de verklaringen van veel muzikale hints vorig jaar.

Offline henkj

  • Forumlid
Re: Menno is (niet) de mol!
« Reactie #71 Gepost op: 10-01-2007, 21:09:33 »
ik denk wel dat hij het is
hij molt vrij subtiel in de eerste aflevering

Woont of woonde Elise de Ruijter (Ruiter of Ruyter), de vrouw die de mol was in serie 4 van "Wie is ...de Mol?" niet in Leiden, de stad waar Menno Bentveld in 1967 geboren is?

Volgens mij hebben ze in Leiden en omgeving nog meer (ondergedoken) mollen zitten, wat te denken van Reinald Snel, bijvoorbeeld?

Was het boek dat werd neergelegd aan het begin van de links-, rechts- of rechtdooropdracht niet van Menno Bentveld? Ik dacht het toch wel. Op het kaft van het boek stond gedrukt: Sue Townsend /
Adrian Mole and the Weapons of Mass Destruction (vertaald in het Nederlands luidt de titel: Adrian Mole (Engels voor de Mol) en de massavernietigingswapens). De massavernietigingswapens zouden kunnen duiden op Menno zijn sabotage-acties. ::jaja::
 

Offline atrus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Menno is (niet) de mol!
« Reactie #72 Gepost op: 11-01-2007, 10:34:21 »
Nadja leest in het vleigtuig in het boek van Adrian Mole. Ik denk dat het haar boek is. Menno woont trouwens nog steeds in Leiden.
De jacht is mooier dan de vangst! (TK)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Menno is (niet) de mol!
« Reactie #73 Gepost op: 11-01-2007, 10:48:38 »
Dat boek was inderdaad van Nadja, dus dat is geen hint richting Menno.  ::ohno::

Was het boek dat werd neergelegd aan het begin van de links-, rechts- of rechtdooropdracht niet van Menno Bentveld? Ik dacht het toch wel. Op het kaft van het boek stond gedrukt: Sue Townsend /
Adrian Mole and the Weapons of Mass Destruction (vertaald in het Nederlands luidt de titel: Adrian Mole (Engels voor de Mol) en de massavernietigingswapens). De massavernietigingswapens zouden kunnen duiden op Menno zijn sabotage-acties. ::jaja::
 
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Menno is (niet) de mol!
« Reactie #74 Gepost op: 11-01-2007, 21:26:20 »
Mennooo! Gelukkig! Je zit der nog in! De kans was 1/3 dat je eruit ging vandaag, vooral toen alex groen kreeg kneep ik um ff, maar je zit der nog in!  :D :D

Menno is zooo cool  ::ok::
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Menno is (niet) de mol!
« Reactie #75 Gepost op: 11-01-2007, 21:48:57 »
Denk niet dat die de Mol is  :)
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Menno is (niet) de mol!
« Reactie #76 Gepost op: 11-01-2007, 22:31:41 »
Ik denk niet dat Menno het is, maar ik hou hem wel in de gaten

Offline VeeloDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Wat is het fijn in denialland!
Re: Menno is (niet) de mol!
« Reactie #77 Gepost op: 11-01-2007, 23:31:31 »
Menno is mijn fanatieke kandidaat geworden, die dus niet de Mol is  ::jaja:: Hij deed echt goed zijn best bij de eerste opdracht, probeerde goed de plaatsen door te krijgen (hoewel dat niet lukte door Najda  :-\\ ) en bij de tweede opdracht kon ik ook niet echt wat verdachts vinden. Hij ging er gewoon volop voor.
House: "I'm thinking the broken bones are a response to the building falling on her head."

Offline marinalog

  • Forumlid
Re: Menno is (niet) de mol!
« Reactie #78 Gepost op: 11-01-2007, 23:32:01 »
It's so obvious: Menno ís De Mol! ::jaja::

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Menno is (niet) de mol!
« Reactie #79 Gepost op: 11-01-2007, 23:33:24 »
Menno is mijn fanatieke kandidaat geworden, die dus niet de Mol is  ::jaja:: Hij deed echt goed zijn best bij de eerste opdracht, probeerde goed de plaatsen door te krijgen (hoewel dat niet lukte door Najda  :-\\ ) en bij de tweede opdracht kon ik ook niet echt wat verdachts vinden. Hij ging er gewoon volop voor.

Ja ik vind dat je wel gelijk hebt, maar toch hou ik Menno in de gaten.


Najda, dat is eigenlijk best wel een mooie naam, misschien noem ik mijn eerste dochter zo. ;D