Auteur Topic: Paul is niet de mol, maar winnaar!  (gelezen 154216 keer)

Offline kabouter

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Paul is (niet) de mol!
« Reactie #340 Gepost op: 18-02-2007, 10:23:20 »
Het is zo simpel :P :

Ik heb het spel ANDERS gespeeld.

Paul speelt mol en de rest spelen kandidaten. ::jaja::

Offline Flogging Molly

• Forumlid
« Reactie #341 Gepost op: 18-02-2007, 13:58:01 »
Als Paul zegt "ik heb het spel anders gespeeld" lijkt hij te bedoelen: ik heb express een vraag fout beantwoord zodat ik zeker ben wie de mol niet is. (ik ga er hierbij wel vanuit dat Paul niet de mol is)

Dat is raar want hij beantwoord 2 vragen goed (volgorde kisten en aantal schietschijven). De afstand in de jungle is een gokvraag, hij kan dus nooit zeker weten of hij die goed of fout heeft. Maw: als hij het spel echt anders had gespeeld dan had hij beter een van die andere vragen fout moeten beantwoorden.

Dus of hij bluft in de bus dat hij het anders gespeeld heeft of hij is de mol.

Offline Iris_77

• Forumlid
« Reactie #342 Gepost op: 18-02-2007, 14:03:07 »
Dus of hij bluft in de bus dat hij het anders gespeeld heeft of hij is de mol.

Ik denk inderdaad dat hij bluft.
Het lijkt mij dat hij het idee heeft dat hij alle vragen goed had, en dat hij nu denkt dat Inge de mol is. Inge weet natuurlijk dat Paul haar heeft gezien. Door te zeggen dat hij 'het spel anders heeft gespeeld' wil hij denk ik niet aan Inge laten merken dat hij haar verdenkt.

Offline saroja

• Forumlid
« Reactie #343 Gepost op: 18-02-2007, 14:15:34 »
Ik schrijf Paul definitief af als Mol

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #344 Gepost op: 18-02-2007, 14:16:12 »
Het lijkt mij dat hij het idee heeft dat hij alle vragen goed had, en dat hij nu denkt dat Inge de mol is. Inge weet natuurlijk dat Paul haar heeft gezien. Door te zeggen dat hij 'het spel anders heeft gespeeld' wil hij denk ik niet aan Inge laten merken dat hij haar verdenkt.

Maar de mol hoort wel van hogerhand of hij/zij verdacht wordt en door wie. Dus daar hoeft Paul zoiets niet voor te zeggen, als hij écht denkt dat het Inge is, maar wil dat zij denkt van niet.

Offline Flogging Molly

• Forumlid
« Reactie #345 Gepost op: 18-02-2007, 14:16:31 »

Precies, Paul gaat winnen en Inge is de mol  ::jaja::

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #346 Gepost op: 18-02-2007, 15:37:49 »
Bijna iedereen schrijft Paul al af als potentiele mol sinds zijn vertrek/terugkeer.
Dat is ook wel logisch want de vorige twee series was de terugekeerde ook niet de mol.
Echter de vorige twee Richard en Gijs waren na hun terugkeer nog maar heel kort aanwezig in het spel.
Paul houdt het nu wel erg lang vol.

Ik vond het heel vreemd dat hij na eerst een rood scherm te hebben gekregen (dus hij wist het minste van de mol) en een hele opdracht uit het spel te zijn geweest (Buggies) hij ineens niet meer het minste van de mol wist terwijl er bij die executie 1 kandidaat met een vrijstelling en 2 met jokers waren.

De info over die buggieopdracht en alles eromheen moest hij na de veiling zien los te peuteren van de andere kandi's en die waren daar niet echt scheutig mee, vooral Menno en Alex wilden eigenlijk niets kwijt (behalve hem).

Het zou voor de productie geen slecht idee zijn om een mol een keer te laten afvallen en terugkomen want anders zou deze mogelijkheid in het spel eigenlijk onmogelijk worden om nog vaker toe te passen. Als het nooit zou kunnen dat een mol afvalt en terugkomt weet tenslotte iedereen gelijk wie de mol dus niet is, lijkt me dat dat nooit de bedoeling kan zijn.

Mocht Paul nu toch de mol blijken te zijn dan is de tactiek dus geslaagd geweest want als je de commentaren tijdens de laatste executie mag geloven vedenkt geen enkele kandidaat Paul nu als mol. Vooral door zijn laatste opdracht waarin hij zeer onmols ten koste van zijn enige joker 3000 euro voor de pot verdiende.
Maar ook hier en op andere fora zijn er maar weinigen die nog geloven in Paul is de mol.

Het doel van de productie, het format, het programma, hoe je het noemen wilt is natuurlijk dat het tot het allerlaatst zo onduidelijk mogelijk is wie de mol is.
Als de hoogste baas achter het programma nu zou moeten beoordelen hoe de productiecrew het heeft gedaan zou dat dus betekenen dat hij ze een flinke uitbrander kan geven als Inge de mol is want het merendeel van de kijkers/forummers heeft dat nu dus al schijnbaar door.
Deze hoogste baas zal echter met bloemen en gebak de redactie binnenkomen als Paul de mol is want bijna niemand doorziet de doortraptheid van zijn acties en streken en de manier waarop het in beeld word gebracht.

Dat Paul dat rode scherm kreeg kan opzet zijn, hij weet alle antwoorden en dus ook welke fout zijn en kan de test dus met gemak als slechtste maken. Karel ziet ook dat rode scherm maar hoeft hierin dus niet betrokken te zijn, hij wist ook niet beter.

Dat Paul uiteindelijk bij de veiling werd teruggekocht was ook niet zo'n groot risico want door de 4 molboekjes zou er altijd wel iemand hebben geboden.

Uit het dagboek van de mol:

Citaat
Als het om persoonlijke belangen gaat, is alles geoorloofd, zo blijkt maar weer. Zelfs als daarmee een extra kandidaat in het spel gehaald wordt. Maar ook daar had ik rekening mee gehouden.

Het minst geloofwaardig echter is die opdracht die hij in de trein had. Hoe konden ze er nu voor zorgen dat Paul zou slagen voor die opdracht. Dat hij zelfs 1 boekje vrijwillig krijgt en 3 andere voor de gelegenheid met toestemming mag houden om zijn vege lijf te redden was volgens mij niet van tevoren te regiseren geweest. als Paul de mol is dan moeten ze hier echt back-up scenario's voor hebben gehad want het zou wel zeer ongeloofwaardig worden als ze hem na het falen met de boekjesdiefstal nogmaals een kans zouden hebben gegeven.
Vooral ervan uitgaande dat Karel onwetend is zouden ze niet zijn weggekomen met een nieuwe kans want Karel geeft hem heel duidelijk vooraf de instructie 'steel 4 boekjes en je doet nog even mee' oftewel anders is het exit.

Het zou me in dit licht niet verbazen als blijkt Paul (als mol) als training voor de serie niet heeft leren abseilen of autoracen of slippen of zo maar dat hij naar een intensieve cursus voor het aanleren van overredingskracht is geweest en dat hij met die kennis in staat moest zijn om mocht hij de boekjes niet kunnen stelen hij ze dan zou kunnen lospraten bij de anderen temeer daar hij ook de profielen en zwakheden van alle anderen zou weten.

Ik geef toe, het is ver gezocht maar zolang hij in het spel zit kan hij de mol zijn en het zou niet voor het eerst zijn dat de minst waarschijnlijke het uiteindelijk toch is.
Het zou wel de eerste keer zijn dat een mol tijdelijk uit het spel is geweest maar ze doen elke serie wel iets wat nog nooit eerder is gedaan. Hulpmollen bijvoorbeeld, of iemand laten terugkomen, of BN-ers.

« Laatst bewerkt op: 18-02-2007, 22:49:26 door Lodewijk14e »
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Rormo

• Forumlid
« Reactie #347 Gepost op: 18-02-2007, 16:32:01 »
Op zich wel zinnge opmerkingen, maar vertel mij dan eens wanneer Paul de groep flink geld gekost heeft... Peul doet zeer weinig fout en is ook daarom voor mij geen mol.

Offline S-type

• Forumlid
« Reactie #348 Gepost op: 18-02-2007, 16:35:43 »
vooral Menno en Alex wilden eigenlijk niets kwijt (behalve hem).

::rofl:: ::rofl::

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #349 Gepost op: 18-02-2007, 16:39:07 »
Op zich wel zinnge opmerkingen, maar vertel mij dan eens wanneer Paul de groep flink geld gekost heeft... Peul doet zeer weinig fout en is ook daarom voor mij geen mol.

De stand van de pot staat op een historisch dieptepunt en de mol heeft al een aantal keren in het dagboek aangegeven dat hij hier weinig voor heeft hoeven doen.
Nadja heeft veel, heel veel geld gekost maar die is in ieder geval geen mol. En zo zijn er nog wel een paar afvallers die opdrachten hebben verprutst.

De meeste echte mollenacties krijgen we toch pas na de einduitslag te zien en pas dan zullen we weten hoe de vork echt in de steel zit.

Waar het mij om gaat is dat er nog 4 mogelijke mollen in het spel zitten en geen 3 met een spek-en-bonen-kandidaat omdat hij uit het spel is geweest zoals veel, heel veel kijkers/forummers veronderstellen.

Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline S-type

• Forumlid
« Reactie #350 Gepost op: 18-02-2007, 16:41:44 »
Het is duidelijk Lodewijk! Mooi werk (Y) (Y)

Offline ravelijn

• Forumlid
  • niets is zoals het lijkt
« Reactie #351 Gepost op: 18-02-2007, 17:22:10 »
Ik ben het helemaal met Lodewijk eens. Neem daarbij de locatie van 11 februari (kartbaan = racen) én het fragment van enkele seconden voorafgaand aflevering 5 of 6 met die gele rallyauto maakt het voor mij duidelijk...

Paul is de Mol.

Offline flupke01

• Forumlid
« Reactie #352 Gepost op: 18-02-2007, 18:49:21 »
Paul is denk ik de enige die zeker weet wie de mol is.
Hij is het zelf niet. Dan is het ook Eva niet: niet alle vragen goed, dus Eva geen mol.
Dan kan hij ook degene wegstrepen waar hij op gestemd had toen hij een rood scherm kreeg: ik vermoed Renate, en dus blijft er nog maar 1 over.
dat Paul een rood scherm kreeg is uiteindelijk dus zijn redding: hij kan iemand met zekerheid wegstrepen!!!

Uw betrouwbare tipgever!

Offline molfan_1993

• Forumlid
« Reactie #353 Gepost op: 18-02-2007, 19:04:49 »
Het is zo simpel :P :

Ik heb het spel ANDERS gespeeld.

Paul speelt mol en de rest spelen kandidaten. ::jaja::
:o  ::oink::
 ::ok:: :P slim!

Offline Risjaar

• Forumlid
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
« Reactie #354 Gepost op: 18-02-2007, 19:06:00 »
Ook eens met Lodewijk. Paul is nog bij lange na niet uitgesloten als mol.

Het is dat het Renate nou eenmaal is, maar anders zou hij een goede tweede zijn :P
C'est le Fruit!

Offline flupke01

• Forumlid
« Reactie #355 Gepost op: 18-02-2007, 19:07:50 »
Ik moet mezelf even verbeteren. Paul zag geloof ik Inge met de lftopdracht, toch?

Hij weet dat het Renate niet is: kreeg toe hij op haar stemde een rood scherm.
Hij weet dat het Inge niet is: had vragen fout en zag haar bij de lift
Hij weet dus dat het Eva is.

Dat is ook gelijk de reden waarom hij bij haar opdracht tijdens de rondleiding in phuket niet zeker is. Hij weet dat zij de mol is en er passen verschillende opdrachten bij Eva. Daarom zet hij de joker in. Bij de mol: dat is de enige waarvan je niet zeker bent en die opzettelijk verwarring bij deze opdracht zou veroorzaken. Hij weet dat en dat maakt hem onzeker.

Een zeer duidelijke aanwijzing dus.....
Uw betrouwbare tipgever!

Offline Beaudelaire

• Forumlid
« Reactie #356 Gepost op: 18-02-2007, 19:10:12 »
Hoevaak moet ik het nog zeggen? :P

Als je 3 vragen goed hebt zie je de Mol.
Maar dat wil niet zeggen dat als je 1 of meerdere vragen fout hebt, dat je dan de Mol NIET ziet.

Bv.
Je hebt alles goed en je ziet Eva -> Eva is de Mol
Je hebt 1 fout en je ziet Eva -> Dat zegt niet dat Eva niet de Mol is

Offline flupke01

• Forumlid
« Reactie #357 Gepost op: 18-02-2007, 19:17:00 »
Klopt Tinuzz, maar zo ziet Paul dat niet.......
Uw betrouwbare tipgever!

Offline Beaudelaire

• Forumlid
« Reactie #358 Gepost op: 18-02-2007, 19:27:34 »
Omdat hij de Mol is :P

Offline Seraphina

• Forumlid
  • Kijk, een hele kudde!
« Reactie #359 Gepost op: 18-02-2007, 19:38:52 »

Hij weet dat het Renate niet is: kreeg toe hij op haar stemde een rood scherm.

Hij stemde voor zover wij weten toen op Menno. Dat zei hij zowel in aflevering 2 als 3 tijdens het maken van de test (zo is het in ieder geval gemonteerd).
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."