Auteur Topic: Paul is niet de mol, maar winnaar!  (gelezen 154238 keer)

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Paul is (niet) de mol!
« Reactie #360 Gepost op: 18-02-2007, 20:55:49 »
Ik moet mezelf even verbeteren. Paul zag geloof ik Inge met de lftopdracht, toch?

Hij weet dat het Inge niet is: had vragen fout en zag haar bij de lift

Hij zag Inge inderdaad maar wie zegt dat hij een vraag fout had?
Hij had er sowiezo 2 van de drie goed en de derde (de hemelsbrede afstand in het ourwoud) is voor ons niet te controleren en voor hem hoogstwaarschijnlijk een pure gok geweest. Hooguit kan je weten of het ongeveer 800 meter of 1800 meter was maar om het verschil in rechte lijn door een dichtbegroeide jungle te bepalen op 800 danwel 1000 meter kan je alleen maar gokken.

Met andere woorden, hij kan zelf vrijwel onmogelijk 100% zeker zijn of hij die vraag goed had of niet.

Eva daarintegen zag Paul als mol bij de liftopdracht en had ook met zekerheid 2 vragen goed. De derde is door ons weer totaal niet te controleren maar als zij tijdens de buggie opdracht goed heeft opgelet avnuit het vliegtuigje is het heel goed mogelijk dat zij het antwoord op deze vraag gewoon wist.

Dat is ook gelijk de reden waarom hij bij haar opdracht tijdens de rondleiding in phuket niet zeker is. Hij weet dat zij de mol is en er passen verschillende opdrachten bij Eva. Daarom zet hij de joker in. Bij de mol: dat is de enige waarvan je niet zeker bent en die opzettelijk verwarring bij deze opdracht zou veroorzaken. Hij weet dat en dat maakt hem onzeker.

Als hij Eva zou verdenken als mol (wat niet blijkt uit het commntaar tijdens de executie want daar stemt hij op Inge) is dit een sterk argument voor zijn jokerinzet.
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #361 Gepost op: 18-02-2007, 22:09:48 »
Nog even doorgaand op mijn lange verhaal van de vorige pagina:

Als Paul over 2 of 3 weken de mol blijkt te zijn dan dan was dus de nacht in de trein zijn finest moment, de opdracht van de waarheid.

Eerst even de algemene opdracht, het verzamelen van alle stationsnamen.
We zien bij het eerste station bijna iedereen uit het raam kijken, waaronder ook Paul even, en een aantal mensen begint door elkaar hetzelfde foute antwoord van de naam van de tempel te kakelen. Bij dit gekrakeel bemoeit Paul zich er niet mee.

Uit het dagboek van de mol:

Citaat
En de treinopdracht was een makkie. Een mol voelt zich goed in de nacht. Iedereen is moe, geïrriteerd en wil naar bed. Welk station heet er nu ‘tempel’? Maar ja, het is niet mijn taak om hen daar op te wijzen, dacht ik zo.

Dan het verkrijgen van die molboekjes.

Hoeveel van die boekjes hij daadwerkelijk kon pikken is natuurlijk niet van tevoren in te schatten maar er zijn wel degelijk manieren om dit te leren en om zodoende een betere kans te maken. Bovendien is zoiets in een rijdende en rammelende trein minder moeilijk dan het lijkt.
Daarnaast had hij dus nog zijn slimme psychologische aanpak. Op Inge praat het hij eigenlijk net zo lang door totdat hij haar overtuigd heeft. Het is een soort verkooppraatje. Bij Alex was het hem (nog) niet gelukt en ook bij Menno geef ik hem geen kans van slagen als hij het bij Menno geprobeerd zou hebben maar bij Renate,???
Hij vertelt Nadja en Dick wat hij heeft gedaan terwijl deze nog maar net een minuut wakker zijn en ondervind weinig tegengas.
Alleen Eva was even moeilijk maar die pakte hij dus als eerste omdat ook dat boekje anders een onmogelijkheid zou zijn geworden.

Uit het dagboek van de mol:

Citaat
En dan was er nog het stelen van de molboekjes. Zal ik je eens wat denkmateriaal geven? Is die opdracht nu gelukt of niet?
Is Paul nu een afvaller? Is Paul voorgoed uit het spel? Of komt hij terug?
Misschien heeft de mol het spel wel even verlaten. Gewoon om even nog meer twijfel te zaaien…

Bedenk ook dat Paul voorafgaand aan de treinopdracht bij de tempel van Ayutthaya voorbeeldig heeft gespeeld, keurig de route bepaald en helder en duidelijk gecommuniceerd met alle deelnemers.
Ook de opdrachten daarvoor kan je Paul niet echt op mollengedrag betrappen maar als hij de mol is dan wist hij dat het geld in de pot er bij de veiling toch wel uit zou verdwijnen.
Maar dit 'goede' gedrag van Paul vergroot dus wel zijn kans om op symphatie van zijn medekandidaten te rekenen en vergroot dus weer zijn kans om 1 of meerdere boekjes los te kletsen.

De grootste persoonlijke rotstreek in deze serie is toch wel dat Paul 4 medespelers zonder molboekje enkele dagen heeft laten doorspelen.  Alleen Nadja heeft daarna haar oude aantekeningen nog weer teruggezien want voordat zij ze weer terugbezorgde bij de rechtmatige eigenaren scheurde ze er eerst alle aantekeningen uit.

Het is een duivels scenario voor die treinopdracht maar het zou kunnen en als Paul de mol blijkt te zijn moet het wel zoiets geweest zijn.

Het zou ook betekenen dat Eva goed heeft opgelet toen ze boven het buggy terrein rondvloog of goed heetf gegokt toen ze antwoordde dat er 9 kruisingen waren.

Als laatste nog even een kleine deja vu naar twee jaar geleden de eerste executie had iedereen al een groen scherm gehad en was alleen Yvon (de mol) nog niet geweest. Het kon dus niet anders of zij zou rood krijgen. Ze ging er echter niet uit maar er verscheen een percentage, een nieuw element in het spel.

Als de executie van aflevering 3 niet induvidueel zou zijn geweest dan zou Paul hier ook als laatste hebben gestaan om op niks anders dan een rood scherm te wachten.
Is er nu weer een nieuw element aan het spel toegevoegd?

Zoals al eerder gezegd, er komt elke serie wel zoiets nieuws bij en in deze serie zou dit het kunnen zijn.

Offline Seraphina

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kijk, een hele kudde!
« Reactie #362 Gepost op: 18-02-2007, 22:16:48 »
Als laatste nog even een kleine deja vu naar twee jaar geleden de eerste executie had iedereen al een groen scherm gehad en was alleen Yvon (de mol) nog niet geweest. Het kon dus niet anders of zij zou rood krijgen. Ze ging er echter niet uit maar er verscheen een percentage, een nieuw element in het spel.

::bravo::
(ook wel voor het stuk ervoor en erna hoor)

Ik snap namelijk NIET waarom mensen dat rode scherm van hem zo makkelijk voor lief nemen.

Edit: even wat wit uit de quote verwijderd :D
« Laatst bewerkt op: 18-02-2007, 22:39:19 door Seraphina »
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Offline ravelijn

• Forumlid
  • niets is zoals het lijkt
« Reactie #363 Gepost op: 19-02-2007, 17:01:58 »
Paul is de enige van de vier overblijvers die NIET in Amsterdam woont maar in Almere.

Offline romy de mol

• Forumlid
  • dick geeft rood!!!
« Reactie #364 Gepost op: 19-02-2007, 17:14:21 »
Paul is de enige van de vier overblijvers die NIET in Amsterdam woont maar in Almere.

ja nu weet ik het zeker :P
Paul is de mol!  :-X

hij is ook de enige man van de nog overgebleven personen  ;D
nadja is mijn mol

Offline Rormo

• Forumlid
« Reactie #365 Gepost op: 20-02-2007, 14:52:02 »

Ook de opdrachten daarvoor kan je Paul niet echt op mollengedrag betrappen maar als hij de mol is dan wist hij dat het geld in de pot er bij de veiling toch wel uit zou verdwijnen.

Met deze redenering kun je natuurlijk al het goede gedrag van alle kandidaten de eerste 4 afleveringen goed praten. En verdacht vinden of juist niet. Het ondermijnt ook nogal het WIDM idee naar mijn mening.

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #366 Gepost op: 20-02-2007, 15:11:33 »
Met deze redenering kun je natuurlijk al het goede gedrag van alle kandidaten de eerste 4 afleveringen goed praten. En verdacht vinden of juist niet. Het ondermijnt ook nogal het WIDM idee naar mijn mening.

Klopt, elke mol had de eerste 4 afleveringen gewoon achterover kunnen leunen en hoefde niets te doen want het (merendeel van) de pot zou toch wel verdwijnen tijdens de veiling.
Maar dit gaat dus op voor ALLE nog overgebleven kandidaten en net zo goed voor Paul als voor elk ander.Als Paul de mol is,.... ik zeg ALS,.. dus ALS Paul de mol is dan,.... dus DAN (en alleen DAN) gaat er een soort scenario in het werk zoals ik in mijn eerdere posts heb beschreven.

Dan (en alleen DAN) hebben we te maken met een wel heeeeeel uitzonderlijke mol en een nog veel uitzonderlijke mollenactie.

Het is een op het eerste gezicht onwaarschijnlijke theorie, maar het zou (zoals ik al eerder heb aangegeven) ook niet de eerste keer zijn dat de meest onwaarschijnlijke kandidaat uiteindelijk toch de mol blijkt te zijn.

Offline Sneakiej

• Forumlid
« Reactie #367 Gepost op: 20-02-2007, 15:24:41 »
Het enige wat me bij paul dwars zit is, dat hij niet ECHT uit het spel is geweest. Hij is alleen afgezonderd van de groep geweest en Gijs en Richard die zijn ook echt vertrokken voor de ogen van de groep. Bij Paul zei Karel: Je bent terug in het spel, maar (nog?) niet terug in de groep. Hieruit hadden de kandidaten af kunnen leiden dat Paul wel eens terug zou kunnen komen.   En de regel is de mol verlaat nooit het spel..
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline S-type

• Forumlid
« Reactie #368 Gepost op: 20-02-2007, 19:39:22 »
En de regel is de mol verlaat nooit het spel..

Die regel hoor is dus heeel vaak op dit forum.... Maar waar basseren jullie die regel op?
Is er een een of ander molwetboek??? Of is die regel gewoon zelf bedacht door iemand op dit forum.......

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #369 Gepost op: 20-02-2007, 19:50:22 »
Die regel hoor is dus heeel vaak op dit forum.... Maar waar basseren jullie die regel op?
Is er een een of ander molwetboek??? Of is die regel gewoon zelf bedacht door iemand op dit forum.......

Volgens mij heeft Angela ooit eens in een terugblik gezegd dat de mol nooit het spel kan verlaten. Daarop basseren we het allemaal.  :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Rormo

• Forumlid
« Reactie #370 Gepost op: 20-02-2007, 22:25:35 »
Ook Karel heeft dat gezegd. Volgens mij in het intro bij afl 1, daar wordt altijd het spel uitgelegd.

Ik hoop van harte dat de mol niet echt niets gedaan heeft tot na de veiling. In feite zou dit een vorm van competitie vervalsing zijn, want de eerste 4 afvallers worden dan flink genaaid. Zij kunnen nl onmogelijk weten wie de mol is, want de mol heeft niets gedaan.

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #371 Gepost op: 22-02-2007, 04:56:45 »
Karel ziet ook dat rode scherm

Ik vraag het me af. Toen Paul bij Karel kwam (vanwege zijn rode scherm) vroeg Karel hem: "Paul, had je een rood of een groen scherm?"

Beetje onzinnige vraag indien Karel dat ook gezien had, en ook nog eens iedereen zag dat hij meekeek.

Offline ravelijn

• Forumlid
« Reactie #372 Gepost op: 22-02-2007, 08:15:41 »
Ik vraag het me af. Toen Paul bij Karel kwam (vanwege zijn rode scherm) vroeg Karel hem: "Paul, had je een rood of een groen scherm?"

Beetje onzinnige vraag indien Karel dat ook gezien had, en ook nog eens iedereen zag dat hij meekeek.

Volgens mij was dat gewoon een hypothetische vraag omdat Karel het scherm wel gezien had maar de kijkers niet.

Ik blijf ebij dat het rode scherm vals geweest is om ons te misleiden. Waarom anders niet een gewone executie? En... niets is zoals het lijkt!

Paul blijft mijn mol.

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #373 Gepost op: 22-02-2007, 10:02:09 »
Bij Paul zei Karel: Je bent terug in het spel, maar (nog?) niet terug in de groep.

Hoe kan je nou terug in het spel zijn, als je er niet eerst uit geweest bent?

"Only thing to do is jump over the moon"

Offline nevermind

• Forumlid
  • autanyel
« Reactie #374 Gepost op: 22-02-2007, 10:06:19 »
karel vroeg ook niet : had je een rood of een groen scherm
hij vroeg
wat voor kleur scherm had je
en dat maakt het al heel anders
dennis for mole !

Offline molmark

• Forumlid
  • P.A. van Momfert (de Mol)
« Reactie #375 Gepost op: 22-02-2007, 16:07:12 »
Net een muzikale aanwijzing over vanavond in de show bij Paul. Maar ik weet de titel niet! En daar ging het nou juist om zei hij. Een korte poging om het uit te leggen:

je hoort eerste een soort trombone/trompet spelen: teueueueeu teu teu teueueueue
De laatste lange teueueueueu is lager qua hoogte dan de eerste.
Volgens mij zit er ook in de tekst iets van ..... prima donna! teu teu teueueueue.
Nou, misschien dat iemand weet welk nummer het is  ::hypocriet::.

Trouwens, Paul zei dat het een adembenemende executie wordt vanavond., Ben zeer benieuwd!
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline ravelijn

• Forumlid
« Reactie #376 Gepost op: 22-02-2007, 16:10:23 »
je hoort eerste een soort trombone/trompet spelen: teueueueeu teu teu teueueueue
Volgens mij zit er ook in de tekst iets van ..... prima donna! teu teu teueueueue.

Hahahahahahahahaha

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #377 Gepost op: 22-02-2007, 16:43:44 »
teueueueeu teu teu teueueueue

Trouwens, Paul zei dat het een adembenemende executie wordt vanavond., Ben zeer benieuwd!

EuuuhIk begrijp dat muziek moeilijk onder woorden is te brengen maar deze poging slaat wel bijna alles.

Ik snap je goede bedoelingen wel hoor met je 'teu, teu, teueueueneu' , maar dit is wel heel erg moeilijk om te begrijpen.

Ik hoop in ieder geval met je en met iedereen hier op een adembenemende executie.

Offline Marlie

• Forumlid
« Reactie #378 Gepost op: 22-02-2007, 16:48:04 »

Ja  ja is dat niet dat stukje van tadaaaa tadaaaaaaaaa¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿
T ligt voor op mijn tong maar kan ff niet op de naam komen. ::rofl::

Offline aangekoekt

• Forumlid
  • echte flapuit
« Reactie #379 Gepost op: 22-02-2007, 16:55:35 »

iemand een nat washandje voor mark?
lekkere ruige vent van me