Auteur Topic: Paul is niet de mol, maar winnaar!  (gelezen 154208 keer)

Offline arieke

• Forumlid
Re: Paul is (niet) de mol!
« Reactie #400 Gepost op: 24-02-2007, 17:30:19 »
zo, hier mijn eerste forum-bijdrage (lees al wel een tijdje mee, maar nog niet eerder gepost)

ik heb net een paar afleveringen teruggekeken en ben toch ook meer en meer overtuigd van paul als mol... dus seraphina, ik sluit me toch bij jou en *wendy* aan  :)
donderdag wordt t een spannende aflevering, ik kan niet wachten!

Offline molmark

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
« Reactie #401 Gepost op: 24-02-2007, 17:32:07 »
zo, hier mijn eerste forum-bijdrage (lees al wel een tijdje mee, maar nog niet eerder gepost)

ik heb net een paar afleveringen teruggekeken en ben toch ook meer en meer overtuigd van paul als mol... dus seraphina, ik sluit me toch bij jou en *wendy* aan  :)
donderdag wordt t een spannende aflevering, ik kan niet wachten!

Dan heb je zeker nog niet in het Inge topic gekeken?  ;D
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline arieke

• Forumlid
« Reactie #402 Gepost op: 24-02-2007, 17:37:21 »
Dan heb je zeker nog niet in het Inge topic gekeken?  ;D

jawel, maar ik vind dat handgebaren-gedoe gewoon TE duidelijk, zou het jammer vinden als zij de mol is... en al die muzikale hints die naar inge wijzen... is gewoon te voor de hand liggend!

Offline Beaudelaire

• Forumlid
« Reactie #403 Gepost op: 24-02-2007, 17:38:08 »
jawel, maar ik vind dat handgebaren-gedoe gewoon TE duidelijk, zou het jammer vinden als zij de mol is... en al die muzikale hints die naar inge wijzen... is gewoon te voor de hand liggend!

TE duidelijk? ::rofl:: ::rofl::

Offline molmark

• Forumlid
« Reactie #404 Gepost op: 24-02-2007, 17:42:44 »

::rofl:: leuke woordspeling!
Tsja, van Wie is de mol kijk ik nooit meer vreemd op van aparte wendingen. Zou natuurlijk een zet van de crew kunnen zijn. Maar ik denk toch echt dat dit de hint is hoor. betekend wel dat ik heeeeeeeeeeel veel punten in de pool kwijt raak  :\'(.

aan de andere kant. Bij veel opdrachten heb ik weinig verdachte dingen van haar gezien. Ze heeft niet heel duidelijk lopen saboteren (maar das op zich ook wel weer logisch).
Ach ja, ik wacht denk ik maar rustig af.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline muldvarp

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #405 Gepost op: 24-02-2007, 18:31:01 »
Eigenlijk is het best raar dat Paul nog in het spel zit..hij wist zo goed als niets van de eerste opdracht, behalve wat hij van de anderen had gehoord (en daarvan was over een een aantal dingen nog gelogen door Alex) en had geen enkele joker.. *zoekt nog een nieuwe mol nu Menno er uit is..*
is misschien wel een late reactie, maar gezien Paul er nog steeds in zit, de mol weet toch altijd alles, hij wordt toch over alles wat er gebeurt en wie wat zegt en doet bijgepraat, toch?  ::hypocriet::  ::pinokkio::

Offline Ruud2003

• Forumlid
« Reactie #406 Gepost op: 24-02-2007, 18:45:44 »
je hoort eerste een soort trombone/trompet spelen: teueueueeu teu teu teueueueue
De laatste lange teueueueueu is lager qua hoogte dan de eerste.
Volgens mij zit er ook in de tekst iets van ..... prima donna! teu teu teueueueue.
Nou, misschien dat iemand weet welk nummer het is 

Dankzij deze omschrijving wist ik direct welk nummer Mark bedoelde: 'Food for thought' van UB40.
(Het hielp ook een beetje dat ik de uitzending toevallig hoorde...)

UB40: 21 + 2 + 4 + 0 = 27 = 2 + 7 = 9 = letter I. Dus Inge?  ;)
Goede jacht!

Offline Seraphina

• Forumlid
  • Kijk, een hele kudde!
« Reactie #407 Gepost op: 24-02-2007, 18:46:16 »

::zwaai:: Hoooooi Arieke!

Ik blijf nog even op Paul, al zit ik zo`n beetje net zo erg op Inge nu...ik snap niet waarom we anders op een kartbaan waren...Ik zou het eigenlijk ook wel heel grappig vinden als dit een grap van Inge zou zijn :D.
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Offline molmark

• Forumlid
« Reactie #408 Gepost op: 24-02-2007, 19:55:28 »
Dankzij deze omschrijving wist ik direct welk nummer Mark bedoelde: 'Food for thought' van UB40.
(Het hielp ook een beetje dat ik de uitzending toevallig hoorde...)

UB40: 21 + 2 + 4 + 0 = 27 = 2 + 7 = 9 = letter I. Dus Inge?  ;)

Zie je wel dat mijn omschrijving super duidelijk is  ::hypocriet:: ;D

Offline S-type

• Forumlid
« Reactie #409 Gepost op: 25-02-2007, 13:58:04 »

Ik zou het eigenlijk ook wel heel grappig vinden als dit een grap van Inge zou zijn :D.

Dat zou inderdaad nog eens grappig zijn, dat Inge gewoon die letters maakt om ons voor de gek te houden ::pinokkio::!!
Haha... Dan mag zij van mij '''de nieuwe Lama'' worden  ::ok::

Offline Debbie

• Forumlid
« Reactie #410 Gepost op: 25-02-2007, 14:06:00 »
Ook al in het afleveringentopic geplaatst...

Paul is de winnaar van deze serie. Toen Renate en Eva zijn mollenboekje zochten in zijn tas leek dat heel raar te staan in de serie. Het sloeg nergens op, was er maar een beetje tussen gemonteerd en sloeg ook niet op een opdracht.
Welnu, volgens mij zat hier een hint in... Op de tas zat een rood stopbord badge/button genaait (witte rood omrande cirkel) met daarop een vliegtuig.
Dit heb ik opgevat als: Paul hoeft niet in het vliegtuig = niet naar huis. Er werd maar liefst 2x zeer opvallend op deze badge ingezoomd.

Mijn idee: Paul wordt de winnaar.
Zo simpel kunnen hints ook zijn denk ik...

Offline Seraphina

• Forumlid
  • Kijk, een hele kudde!
« Reactie #411 Gepost op: 25-02-2007, 16:03:00 »

Paul is de winnaar van deze serie. Toen Renate en Eva zijn mollenboekje zochten in zijn tas leek dat heel raar te staan in de serie. Het sloeg nergens op, was er maar een beetje tussen gemonteerd en sloeg ook niet op een opdracht.
Welnu, volgens mij zat hier een hint in... Op de tas zat een rood stopbord badge/button genaait (witte rood omrande cirkel) met daarop een vliegtuig.
Dit heb ik opgevat als: Paul hoeft niet in het vliegtuig = niet naar huis. Er werd maar liefst 2x zeer opvallend op deze badge ingezoomd.

Correct me if I`m wrong, maar ze kunnen in die fase van het spel (jaja, hoe dicht bij de ontknoping ook), nog niet (zeker) weten wie de winnaar en de verliezer zullen worden. En volgens mij is het gewoon Paul zijn eigen tas...maar ik kijk even na of je idd die bedoelt.

Offline Debbie

• Forumlid
« Reactie #412 Gepost op: 25-02-2007, 19:02:49 »
Hoi Seraphina, dat klopt inderdaad. Ware het niet dat ik vermoed, zoals ook bij het afleveringentopic uitgelegd, dat de productie zeeeeeer veel opnames maakt die ze daarna willekeurig in ieder voordeel kan monteren. Op die manier worden hints ook gebruikt denk ik.

De productie zal bij aflevering 8 dus echt niet geweten hebben dat Paul de winnaar zou worden, maar wel heeeel veel opnames van iedere kandidaat gemaakt hebben. Bij de montage weet de productie natuurlijk wel wie de winnaar is en kan op die manier het verzamelde beeldmateriaal naar willekeur gebruiken...

Maar het is maar een gedachte ;-)

Offline nevermind

• Forumlid
  • autanyel
« Reactie #413 Gepost op: 25-02-2007, 19:13:34 »
onzin denk ik, het is maar net hoe je de dingen opvat. paul is mijn mol
( eva ook )
en ach, inge dan ook maar ? :p
dennis for mole !

Offline Seraphina

• Forumlid
  • Kijk, een hele kudde!
« Reactie #414 Gepost op: 25-02-2007, 19:23:53 »
onzin denk ik, het is maar net hoe je de dingen opvat. paul is mijn mol
( eva ook )
en ach, inge dan ook maar ? :p

Dat noemen ze nog eens spreiden :P.

Offline Beaudelaire

• Forumlid
« Reactie #415 Gepost op: 26-02-2007, 11:21:35 »

Je hebt gelijk, op Paul's tas zit zo'n icoontje:

Maar op een andere tas die er naast lag, zit precies dezelfde:

(Foto's zijn klikbaar)
« Laatst bewerkt op: 26-02-2007, 11:23:21 door Tinuzzz »

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #416 Gepost op: 26-02-2007, 19:14:45 »
Je hebt gelijk, op Paul's tas zit zo'n icoontje:

Maar op een andere tas die er naast lag, zit precies dezelfde:

(Foto's zijn klikbaar)

ach, wat doet eva nu op paul zijn tas?  ???

Offline molmark

• Forumlid
« Reactie #417 Gepost op: 27-02-2007, 17:08:49 »
Zijn dat niet standaard stickers tegenwoordig?

Offline Marlie

• Forumlid
« Reactie #418 Gepost op: 27-02-2007, 20:06:25 »
Als iemand t merk weet van de tas is dat op te zoeken.

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #419 Gepost op: 27-02-2007, 20:14:32 »
Zijn er geen shots van Pauls tas waar het merk te zien is?
Of laten ze dat expres niet zien om geen reclame te maken