Poll

Voor wie of wat kom je naar de MFD?

De mannelijke kandidaten
De vrouwelijke kandidaten
De Mol
De winnaar
De finalisten
Ex-kandidaten
Karel van de Graaf
Andere forummers ontmoeten
Voor de act van Dech2410, daedalus, Bodejos, lautjuh, nevermind, Seraphina ;)
Om de quiz te winnen
Om iets uit de veiling te bemachtigen
Ik ga niet heen!
Ik ga er gewoon heen omdat het een gezellige dag is en dat is eigenlijk een combinatie van alle opties die jij geeft.

Auteur Topic: De MFD 2007: 18 maart ...  (gelezen 350827 keer)

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De MFD 2007: 18 maart ...
« Reactie #860 Gepost op: 19-03-2007, 00:54:32 »
Ik plaats hier alvast een link naar het filmpje van de MolFanDag dat ik een uur geleden op YouTube heb gezet. Op het moment dat ik dit schrijf, is het filmpje nog niet beschikbaar. Hopelijk werkt het binnen een paar uur wel.

Filmpje MolFanDag: http://www.youtube.com/watch?v=U8n0SAqHjWQ

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De MFD 2007: 18 maart ...
« Reactie #861 Gepost op: 19-03-2007, 01:06:33 »
Ik heb het kunnen openen.

Wibi Soerjadi heeft zich uitgesloofd met dat pianospel.

Leuk om het nu al terug te kunnen zien.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: De MFD 2007: 18 maart ...
« Reactie #862 Gepost op: 19-03-2007, 01:15:54 »
hehe, het is 1 uur..

jammer van die foto idd yidm, of juist niet? (als je 'm nog mag hebben wordt ie iig niet voor je neus weggekaapt, en je hebt geen concurrentie...)

ik ben iig erg blij met je shirt, al had ik beter een xs kunnen nemen... :P

tja.. en zo doet iedereen wat in het koninrijk van wie is de mol.
de één organiseert de fandag, de ander maakt daar opnames van, weer een ander regelt t-shirts,  weer een ander opent goede topics vol theorieeen, weer een ander houdt de chat in de gaten, een ander verzorgt radio optredens, weer een ander houdt de forummers in het gareel...
 ::bravo::

en volgens mij hebben wij ook nog foto's.

met eva, 't is zo'n schat!



onze act komt binnengereden.. :P



de rest volgt nog! :)

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: De MFD 2007: 18 maart ...
« Reactie #863 Gepost op: 19-03-2007, 01:54:36 »
Ik zal nog wel even uitzoeken welke items niet zijn geveild. Waarschijnlijk vanwege de beperkte tijd is niet alles onder de hamer gekomen. De niet geveilde tekeningen van Highwaykind, heb ik weer netjes mee naar huis genomen (kom ik net achter ::) ) We zullen wel ff zien wat we de overige items gaan doen.

Ik ben blij te lezen dat iedereen het naar zijn/haar zin heeft gehad ondanks de kou.

Iedereen dan ook bedankt voor jullie komst en medewerking: Karel (en zijn vrouw), de kandidaten en ex-kandidaten, de mensen van IdtV en de AVRO, alle mensen van widm.com die hebben meegeholpen om de fandag weer (bijna) vlekkeloos te laten verlopen en last but not least alle allee fans van dit fantastische programma.

 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 19-03-2007, 02:01:31 door Test »
Geniet nooit met mate...

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: De MFD 2007: 18 maart ...
« Reactie #864 Gepost op: 19-03-2007, 01:59:58 »
Inderdaad. Maargoed... ik ben het wel met haar eens.  En om dan meteen op mezelf terug te komen en mijn mening over Eva. Ik basseerde mijn mening op het beeld wat ik had van haar in de serie. Op wat de montage ons dus liet zien. Maar zoals ik haar vandaag op de MFD in levende lijve gezien heb is het toch een stuk anders. Is toch grappig om te ontdekken dat het beeld wat de media van een persoon kan laten weergeven toch stuk anders kan zijn dan dat de persoon in kwestie in levende lijve is. In WIDM termen, het is grappig om te ontdekken dat het beeld wat de montage van Eva laat zien een stuk anders is dan ze in werkelijkheid is.

dat had ik net zo met eva.. en dat heb ik haar ook gezegd (met het molspeuren al).
met peggy en richard vorig jaar trouwens ook.

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: De MFD 2007: 18 maart ...
« Reactie #865 Gepost op: 19-03-2007, 08:09:53 »
Echt leuk zeg alle verslagen en foto's en filmpjes!!

Wie heeft mijn tekeningen trouwens (op Test na ;) )?
« Laatst bewerkt op: 19-03-2007, 08:15:01 door highwaykind »
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: De MFD 2007: 18 maart ...
« Reactie #866 Gepost op: 19-03-2007, 08:43:57 »
Zozo, da's niet mis wat ik hier allemaal lees. Ik raak immer ontstemder dat ik verhinderd was de mfd bij te wonen. Ach, nu zijn er tenminste geen doden gevallen.
Woosie down?

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De MFD 2007: 18 maart ...
« Reactie #867 Gepost op: 19-03-2007, 09:27:01 »
Op de MolFanDag in Amersfoort heeft Karel van de Graaf een afscheidsspeech gehouden waarin hij de fans bedankte. Hieronder staat een link naar een filmpje van deze speech.

Filmpje Karel: http://www.youtube.com/watch?v=Ki1BnxN-J-8

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De MFD 2007: 18 maart ...
« Reactie #868 Gepost op: 19-03-2007, 09:35:32 »
Op de MolFanDag in Amersfoort heeft Karel van de Graaf een afscheidsspeech gehouden waarin hij de fans bedankte. Hieronder staat een link naar een filmpje van deze speech.

Filmpje Karel: http://www.youtube.com/watch?v=Ki1BnxN-J-8

En wederom krijg ik kippevel bij het horen van zijn woorden...maar ook omdat ik later nog via Karel zijn vrouw te horen kreeg, hoe goed het Karel heeft gedaan dat er zo meegeleefd wordt met hem en hoe de forummers karel gewaardeerd hebben om wat hij heeft gedaan de afgelopen twee seizoen.
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De MFD 2007: 18 maart ...
« Reactie #869 Gepost op: 19-03-2007, 09:51:23 »
Op de MolFanDag in Amersfoort heeft Karel van de Graaf een afscheidsspeech gehouden waarin hij de fans bedankte. Hieronder staat een link naar een filmpje van deze speech.

Filmpje Karel: http://www.youtube.com/watch?v=Ki1BnxN-J-8

Leuke filmpjes! ::ok::

Offline Scabbers

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De MFD 2007: 18 maart ...
« Reactie #870 Gepost op: 19-03-2007, 10:00:50 »
Wie heeft mijn tekeningen trouwens (op Test na ;) )?
Ik was met een groepje en een iemand uit dat groepje heeft de tekening van Karel. Zij is geen lid van het forum hier. Ze is er in ieder geval erg blij mee.
Een psychologische thriller… Een beetje drama… En het is natuurlijk toch reality, maar dan zonder de ranzigheid.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Filmpje Erik TS op You Tube
« Reactie #871 Gepost op: 19-03-2007, 10:37:41 »
Hai Erik.
Leuk filmpje op You Tube. Ik kon er niet bij zijn deze keer en krijg zo toch een aardige impressie!! Bedankt! ::bravo::

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De MFD 2007: 18 maart ...
« Reactie #872 Gepost op: 19-03-2007, 11:11:01 »
Er staat echt veel in dat mollenboekje van inge..

Zoals..

Die ene nacht op dat eiland met die tentjes.. Toen heeft ze over guusje nederhorst gedroomt...  :\'(

En dat nadja half dronken was...  ::rofl:: ::rofl::
Renate heb een koorstlip gehad...


Allenmaal Leuke feitjes om te weten....
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: De MFD 2007: 18 maart ...
« Reactie #873 Gepost op: 19-03-2007, 11:17:33 »
De fandag was weer top, bedankt mensen  ::ok::
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De MFD 2007: 18 maart ...
« Reactie #874 Gepost op: 19-03-2007, 11:54:57 »
Helloo allemaal!

Wat was gister een superdag hè?  ;)

Ik heb me meer beziggehouden met mijn medeforummers dan met de kandi's, moet ik eerlijk toegeven, maar ik heb toch een aantal leuke foto's, een shirt en DVD gescoord, een antwoord op al mijn vragen gehad, kou geleden (die panty was niet zo'n goed idee...!) en het onderonsje met Karel achteraf was echt geweldig.

Kheb ook een paar forummers totaal over het hoofd gezien. Tinuzzz, wat is er geworden van ons tegencomplot?  >:D  En aan degenen die zouden reizen vanuit Nijmegen/Elst/Arnhem: waarom zaten Seraphina en ik alleen in die trein?

Het was overigens jammer dat iedereen in de Burger King als een gek zn frietjes naar binnen zat te werken omdat ze met de trein moesten, want echt afscheid nemen was er ook niet meer bij...

@Bodejos: dus je had de verkeerde trein? Dennis en ik waren je idd opeens kwijt!

Ik hoop gauw meer van iedereen te horen, vooral met foto's en filmpjes...

En die reünie, die komt er ook nog wel!

Groetjes, Vera en "molletje"
Tell me what your telescope says

Offline Mariell

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • agja
Re: De MFD 2007: 18 maart ...
« Reactie #875 Gepost op: 19-03-2007, 12:19:53 »
het was supersupersuper leuk en gezellig ::bravo::  :P

nu al filmpjes online, geweldig om te zien en ben benieuwd naar de Fotoos van iedereen :D

bedankt mensen  ::bravo::  ::joehoe::

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: De MFD 2007: 18 maart ...
« Reactie #876 Gepost op: 19-03-2007, 12:23:37 »
Ten eerste: Bedankt allemaal voor de gezellige dag!
Ten tweede: Bedankt .com voor het organiseren!!

Hier volgt mijn braindump van alle informatie die ik heb verzameld:

Vragen aan Eva:
1) Wat was je reactie toen je zag dat Nadja de pagina's uit je molboekje had gescheurd? (afl5, Inezz)
Antwoord: Het kon haar niet veel schelen, ze had namelijk een schaduwmollenboekje waar ze ook alles in schreef. Ze had vooraf al bedacht dat vertrouwen op het officiëlle mollenboekje gevaarlijk zou zijn.

2) Kon je echt geen contact met de mensen in de buggy's krijgen? (afl. 4, Martin)
Antwoord: Nee, ze heeft echt geschreeuwd in dat ding, ze was verbaasd dat de anderen haar niet hadden gehoord.

Vragen aan Paul:
2) Had je echt een rood scherm in afl4? (Lin..)
Antwoord: Ja, ik had een rood scherm. En de anderen wisten dat ook! Schijnbaar konden ze dat aan mijn gezicht zien toen ik terug liep, en s'avonds was ik ook 'anders' waardoor ze het konden raden.

3) Waarom zat je mollenboekje niet in je rugtas, toen je in Phuket aan 't zwemmen was. En Eva & Renate er naar op zoek waren?
Antwoord: Die zat er wel in, maar ze konden het slotje van 1 euro niet openkrijgen. Dat is namelijk een beetje irritant slotje, waarbij je de sleutel tot halverwege er in moet steken en met wat 'pielen' gaat hij dan open. Kwam mij achteraf wel goed uit!

4) Wat ga je met de gewonnen buit doen, of is het al op?!?! (SunshineSon)
Antwoord: Ik heb net een rally auto gekocht, dus daar gaat het geld naar toe!

Vragen aan Renate:
1) Heb je echt hoogtevrees? (Afl2, Fritjuh), en waren je tranen 'echt'? (Meneertjuh)
Antwoord: Ja, ik heb een soort van hoogteangst, want vrees is het eigenlijk niet.
De reden dat ik niet ging waren de volgende:
- Alex zou ook niet gaan.
- We stonden al uren op dat dak.
- Ik werd koppig door het inpraten van de anderen op me.
En die tranen waren echt echt! Ik wou helemaal niet huilen, en hield m'n zonnebril expres op toen ze toch kwamen.

2) Vertel eens over die wespen. Hoeveel op onthoud was dat? Moesten de anderen ook wachten? Hoe kan het dat jullie verderop in de tocht weer droge kleding aan hadden?
Antwoord: Ik heb geluk gehad dat ik niet werd gestoken. Het leek zo'n goed idee om via die takken te varen. Het water was echt vies groen. Het heeft zo'n anderhalf uur geduurd eer we weer onderweg waren met het spel.

Vragen aan Redactie/AVRO/idtv/een kandidaat:
4) Deden tijdens het testen de portofoons het wel tussen ulralight en buggies? (afl4)
Antwoord Imke: Jazeker, die deden het toen perfect. Ik snap niet dat er zoveel problemen mee waren. Hulpmollenactie?

Paul zat na de liftopdracht op Inge. Paul vond inderdaad zijn letters op de eerste bestemming. Eerst werd hun verteld dat dat bij een school was, later werd dat een tempel. Ze zijn nooit op weg geweest naar hun 2e bestemming!
(Terwijl dat wel zo overkomt in de aflevering!)
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: De MFD 2007: 18 maart ...
« Reactie #877 Gepost op: 19-03-2007, 12:23:57 »
Renate gaf zelf aan dat zowel de 2e straat rechts als de vaten vraag fout beantwoord waren. Ze baalde enorm. Want omdat ze er van uit ging dat ze in ieder geval 1 vraag fout had, sloot ze Inge vervolgens uit als mol.
Quote: "Dat was echt een grote mindfuck"

Renate en Dick hadden geen ruzie. Ze hadden allebij een 'grote bek' (haar woorden), waardoor met name op het vlot het leek als of ze elkaar niet konden uitstaan. Echter dat was gewoon hun manier van met elkaar praten.

Richard (WIDM2006) was nog helemaal into WIDM. Haha, hij praatte zo enthousiast over 'zijn' serie dat het leek alsof die net was afgelopen ipv de huidige. Hij haalde allerlei trivia naar voren over zijn circuspaard, gesprekjes met Chris, zijn testvragen enz. Geweldig.

Sander (WIDM2005) was en is een molfan, ook hij kwam met vragen op de proppen tijdens het vragenvuur.

Richard & Sander presenteerden het vragenvuur, en deden dat erg goed en met veel humor.

Binnen het team is naast enkele regiemensen 1 cameraman + 1 geluidsman op de hoogte van de mol. De biecht wordt zonder deze mensen opgenomen. Ze zetten de spullen klaar, waarop de kandidaat de biecht afneemt/opneemt. De rest van de productie weet het dus niet. Ze zitten dan ook de hele dag, elke dag, zelf te filosoferen over wie de mol is.

Enkele quotes:
Richard: "Karel is heel afstandelijk tijdens de dagen van opnamen. Elke keer als we die hoed zagen schokken we ons te pletter. Wie moet er nou weer achterblijven?"

Paul: "O? Bij ons schoof Karel gewoon aan hoor aan de bar"

Karel: "Ik kende Toine natuurlijk goed. Ik vond het dan ook een compliment dat hij ook zenuwachtig werd elke keer dat ik opdook."

Karel: "Het was warm in Thailand, maar onderaan die waterval was het heerlijk. Het is trouwens maar goed dat daar geen foto's van mij zijn gemaakt. Als die geveild zouden worden, dan zou dat een recordbod hebben opgeleverd. (van mij!).

Trivia: Door de Thaise geheime dienst werd een opdracht onmogelijk gemaakt. Ze zijn toen uitgeweken naar een andere opdracht. (Ik heb hier niet meer info over)

Karel had al bedacht wat hij voor WIDM2008 aan zou doen!

Trivia: De vlottenopdracht was vlak bij de olifantenopdracht.

Trivia: De zin "Enig speurwerk opent deuren" is door Karel tegen elke kandidaat gezegt.

Eva: "Ik heb nooit express een molachtige actie gedaan, ik was dan ook verbaasd dat mensen mij verdachten!"

Renate: "Het was echt louter toeval dat ik het over gehaktballen had gehad, en dat daar een vraag over ging. Nee, Inge heeft me daar nooit naar gevraagd ofzo."

Imke: "Ik vind het niet erg dat de gebarenhint is ontdekt. Dat mag toch wel eens!"

Eva: "Die tor was echt goor. Een soort van uiteenspattend gal! Ik was de volgende dag er nog beroerd van."

Eva: "Het juiste antwoord op het aantal kruispunten was 3!"
DC : "Telden t-splitsingen niet mee dan?"
Eva: "Nee, dat vind ik ook zo raar."
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: De MFD 2007: 18 maart ...
« Reactie #878 Gepost op: 19-03-2007, 12:24:36 »
Maulwurf schreef nog dit op .nl wat ik kan bevestigen:
Vragen aan Redactie/AVRO/idtv/een kandidaat:
1) Hoe moesten de 12 letters op de juiste volgorde gezet worden (Afl2)?
In de volgorde van de dierenriem dus. Gezegd is dat er vier dieren te vinden waren: per woord (geef, Karel, de, hand) één dier. Daarmee was de volgorde van de letters/klanken binnen het woord - zoals ik hier eerder gefrustreerd op het forum al meldde - niet te bepalen. Dit had dus met behulp van Karels Thaise assistente Siti gemoeten. Over hoe precies en het aantal pogingen de kandidaten daarbij zouden hebben gekregen en of het onderscheid tussen 'Karel' en 'elkaar' goed of fout zou zijn gerekend, blijft de productie vaag.

5) Waren er andere hints in de vaten? Zo ja, welke?
Volgens de productie wel. In een of meerdere van die andere flessen schijnt ook nog iets van een hint of hints te hebben gezeten. Welke of wat voor soort hint(s) dit dan wel niet was (waren), laat zij zich echter niet uit. Ook niet of deze verband hield met de andere hand-hints. 

9) Zat er logica in de verdiepingen bij de liftopdracht?
Volgens de productie was het wel een enorme uitzoekerij geweest om iedereen op de juiste verdieping te laten staan en te krijgen (in die zin was het logisch) maar een hint bevattende systematiek zat er niet in.

10 ) Hebben ze gekeken op het forum [...]?
In het algemeen is gezegd dat zowel de kandidaten als de productie op het forum kijken. De productiemedewerker die ik heb gesproken doet dat als guest en dus niet ingelogd zijnde (ik vermoed dat dat voor alle medewerkers geldt). Renate deed nog een dringend beroep dat men op het forum bedachtzaam dient te posten met betrekking tot hetgeen men over de kandidaten schrijft. Nadja zou niet eens hebben durven komen op de MFD, volgens Renate (let wel: zelfgegeven cijfer voor humor is 9). De officiële lezing voor het verstek laten gaan van Nadja was een familiegelegenheid waarbij ze aanwezig moest zijn. Dick schijnt overigens te hebben moeten fluiten bij Heracles.

11) Wordt het dagboek van de mol echt door de mol geschreven of door de redactie zelf?
Door een andere bezoeker die het gevraagd heeft, heb ik mij laten vertellen dat het dagboek door de redactie wordt geschreven.

13) Karel, vanaf welke aflevering, welk moment had jij door wie de mol 2007 was en waardoor dacht je dat te weten?
Karel beweert het pas te hebben geweten op het moment dat de mol de hand opstak, of beter en eerlijker gezegd: 3 minuten daarvoor. Dat geeft hem nog net de tijd om een paar vloeken binnensmonds uit te spreken en zich te herpakken. Bovendien schijnt het ook in verband met de plaats waar hij bij die laatste opnamen moet staan van belang te zijn. Binnen de productie schijnt alleen iedereen die het moet weten hét te weten. Ik heb niet precies begrepen hoeveel geluids- en cameramannen er zijn maar volgens mij weet één groep het niet en één het wel. De eerste zal algemeen opnames maken terwijl de tweede ook de specifieke (mol)zaken zal opnemen. Ikzelf denk daarbij aan de opname van het met de voet tellen door Inge bij de Jenga-opdracht.

17) Waarom mist Magda, de eerste belgische mol, in Eva's HBB-film? En waarom 2 fragmenten van George?
De aanwezige mensen van de productie gaven hiervoor geen verklaring maar verwezen bij wijze van spreken naar de op dat moment niet aanwezige maker van het filmpje. Het had waarschijnlijk geen enkele reden.

22) Weet Karel voor de executie welke kandidaat naar huis moet?
Dit is zo niet exact gevraagd. Uit de tent kwam in verband met het erop lijken dat Karel soms van papier de volgorde van de executie afleest de vraag of de executie in een van te voren bepaalde volgorde moet. Karel deed hier echter nadrukkelijk geen uitspraak over.

xx) In hoeveel tijd is de 'schatkamer van de mol'/'productiespionage'-opdracht opgenomen in verband met het wél van alles veranderen in de kamer tussen het verblijf van de verschillende kandidaten?
Wel wat tijd. Voor wat betreft de kennelijke continuïteitsfoutjes zijn ze zich echter van geen kwaad bewust.

xx) Wat was er nou met die verschillend gekleurde molboekjes, schrijfblokken naast leitjes en verschillend gekleurde vaten?
Het zijn opzettelijk aangebrachte dwaalsporen en het had geen enkele betekenis. [Leuk joh, dat 'Wie is... de mol?']
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De MFD 2007: 18 maart ...
« Reactie #879 Gepost op: 19-03-2007, 12:28:38 »
Renate haar laatste woorden waren trouwens ook erg grappig, dat we als forummers op moesten passen met wat we schreven, dat het af en toe wel ver ging, dat kandi's meelezen en dat Nadja daarom niet durfde te komen vandaag, en dit alles met een knipoog  ;)
Nadja zou gewoon welkom geweest zijn, net als alle kandidaten. Hoe Nadja zich opstelde, was gewoon haar manier van het spel te spelen. Je kon later in de reunie zien dat Nadja helemaal niet zo irrirant was als ze werd neergezet.

Maar de werkelijke reden van haar aanwezigheid was een gelegenheid in de familiesfeer, waar ze ''met goed fatsoen'' niet weg kon blijven.