Auteur Topic: aanwijzingen op wieisdemol.nl  (gelezen 51937 keer)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Gepost op: 13-12-2006, 14:48:38 »
Vanmiddag is de officiële site www.wieisdemol.nl in de lucht gegaan. Hierop de inmiddels beruchte groepsfoto, een idyllisch plaatje van een zonsopgang (of ondergang  ::regenboog::) en info over de kandidaten.

Het geheel wordt als volgt ingeleid:

Na 'Wie is ... de Mol?' in Australië, Schotland, Portugal, Canada, Indonesië en Argentinië, reist de mol dit jaar naar Thailand. Status en populariteit doen er niet toe, want alle deelnemers weten evenveel op het moment dat ze op de plaats van bestemming aankomen: helemaal niets. Behalve één van hen. Die weet alles...

De AVRO brengt vanaf 4 januari om 20.30 uur op Nederland 1 een nieuwe celebrity-reeks van Wie is de… Mol? Tien bekende Nederlanders storten zich in het grote avontuur en vertrekken samen met Karel van de Graaf naar Thailand. Nog nooit deed aan dit programma iemand uit de sportwereld mee maar met voetbalscheidsrechter Dick Jol beleeft het derde celebrity-seizoen een primeur. Naast Jol reisden negen anderen mee op jacht naar de pot én naar de mol: Cabaretier Alex Klaasen, actrices Eva van der Gucht, Inge Ipenburg, Liesbeth Kamerling en Nadja Hüpscher, tv-presentatoren Menno Bentveld, Renate Verbaan en Sander Lantinga en radiopresentator Paul Rabbering.

De opdrachten zijn net als in voorgaande jaren spectaculair, angstaanjagend of ontroerend, maar altijd intrigerend. Er wordt een beroep gedaan op inventiviteit, stressbestendigheid, intelligentie, inzicht, lef en bovenal op mensenkennis. Onder leiding van Karel van de Graaf voeren de kandidaten negen weken lang deze opdrachten uit om gezamenlijk de prijzenpot te spekken. Met de aanwezigheid van een mol – een saboteur - in hun midden wordt dit in Thailand weer een lastige klus. Samenwerken en vertrouwen is er ook in deze groep niet altijd bij. Want hoeveel vreugde er ook is over het slagen van een opdracht, de dreiging van de mol blijft aldoor voelbaar...



Let the games begin....!
 ;)
« Laatst bewerkt op: 13-12-2006, 17:43:08 door Bakkertje, Reden: topic titel aangepast »
Woosie down?

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #1 Gepost op: 13-12-2006, 20:36:57 »
Yessss, Het begint weer  ::tandpastasmiley:: !!!!
Elke kandidaat heeft een eigen pagina. Die van Alex Klaasen staat bv. hier:
http://www.wieisdemol.nl/bjkeghd87sade3vqgi6tgjhqgadew3aewfd/kandidaten.aspx?id=245327
Dat laatste nummer verschilt per kandidaat. Als je die nummers achter elkaar zet krijg je deze volgorde:
245319: Renate Verbaan
245320: Liesbeth Kamerling
245321: Inge Ipenburg
245322: Eva Gucht
245323: Nadja Hupscher
245324: Sander Lantinga
245325: Dick Mol
245326: Menno Bentveld
245327: Alex Klaasen
245328: Paul Rabbering
Dus ... ik bedoel maar!
En nu maar hopen dat dit niet de volgorde is waarin de kandidaten afvallen, want dan houden we op het laatst alleen mannen over.
« Laatst bewerkt op: 13-12-2006, 20:42:42 door opaweethetbeter »

Offline Nonje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vanaf 4 jan weer lekker mollen
Re: aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #2 Gepost op: 13-12-2006, 20:52:18 »
Wat me dan weer opvalt is dat renate en inge allebei een bruin shirt/bloesje aan hebben de ene wat donkerder dan de andere...
Wie weet wat dat er mee te maken heeft...
Wat verder aan de foto's afwijkt is dat eva een zonnebril op dr hoofd heeft en nadja een grote hoed...

We zullen het vanaf 4 jan. weer gaan volgen...
En 10 weken later weten we de uitslag...

Vind het wel super tof dat ze in Thailand zijn...
Ben er zelf al 3 keer geweest en blijf verliefd op dat land...
Hoop dat ze ook in plaatsen zijn waar wij zijn geweest dat is altijd leuk een klein beetje herkenning...

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #3 Gepost op: 13-12-2006, 21:56:32 »
http://www.wieisdemol.nl/mainframe.html
Citaat
Ze kennen elkaar van radio en tv, maar na een paar weken op mollenjacht in Australië en Indonesië tellen status en beroemdheid niet meer. Er telt maar één ding: het vinden van de Mol.

Onder leiding van Angela Groothuizen voeren de tien kandidaten tal van opdrachten uit. Slaagt de opdracht, dan verdient de groep steeds geld voor de groepspot. Om de proeven tot een goed einde te brengen, moeten ze samenwerken en elkaar vertrouwen. Alleen: wie is te vertrouwen en wie niet? De Mol is altijd onder hen en probeert de opdrachten te saboteren, zodat er geen geld wordt verdiend voor de pot. De winnaar is degene die op het eind van de rit weet wie de Mol is.

Waarom staat daar de oude site nog?(met wel de nieuwe foto)... zijn ze nog aan het updaten?
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #4 Gepost op: 13-12-2006, 22:48:29 »
 ::oink:: Vanmiddag stond daar toch echt de goede 2007-tekst (zie mijn bericht van eerder vandaag). De enige goede verandering is dat er nu ook tekst staat in het groene vingerafdrukvakje.

Vast een mollenstreek... ::rofl::

PS: Overigens zijn ze wel vaker vreemd bezig met de .nl site; de afgelopen maanden stond de foto van Roeland Fernhout bij het profiel van Roderick Veelo  ::vergroot::
Woosie down?

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #5 Gepost op: 14-12-2006, 00:30:11 »
Vanmiddag is de officiële site www.wieisdemol.nl in de lucht gegaan.
Hoera! Ik ben dol op die kandidaatprofielen!

Aan de slag!

  • De "M" van Mol is de dertiende letter van het alfabet en Inge is de enige met precies dertien zinnen in het profiel
  • De voornaam Paul is de enige die in de profielen van andere kandidaten wordt genoemd (bij Alex, Eva en Menno)
  • In alle profielen staan de woorden "bij" en "te" behalve bij Eva ('bij" mist) en Liesbeth ("te" mist)
  • Bij Alex en Paul wijkt de vorm van de eerste zin af van de rest
  • Het profiel van Eva is een stuk korter dan de andere

Wie biedt meer?

245325: Dick Mol
::rofl::

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #6 Gepost op: 14-12-2006, 09:06:02 »
Yessss, Het begint weer  ::tandpastasmiley:: !!!!
Elke kandidaat heeft een eigen pagina. Die van Alex Klaasen staat bv. hier:
http://www.wieisdemol.nl/bjkeghd87sade3vqgi6tgjhqgadew3aewfd/kandidaten.aspx?id=245327
Dat laatste nummer verschilt per kandidaat. Als je die nummers achter elkaar zet krijg je deze volgorde:
245319: Renate Verbaan
245320: Liesbeth Kamerling
245321: Inge Ipenburg
245322: Eva Gucht
245323: Nadja Hupscher
245324: Sander Lantinga
245325: Dick Mol
245326: Menno Bentveld
245327: Alex Klaasen
245328: Paul Rabbering
Dus ... ik bedoel maar!
En nu maar hopen dat dit niet de volgorde is waarin de kandidaten afvallen, want dan houden we op het laatst alleen mannen over.


Goed zoek-/denkwerk.  ::ok::

Als we hier nou vervolgens de volgorde achterzetten waarin hun profielen staan, krijg je dit:

245319: Renate Verbaan         -  Alex Klaasen
245320: Liesbeth Kamerling     -  Dick Jol
245321: Inge Ipenburg          -  Eva van der Gucht
245322: Eva Gucht              -  Inge Ipenburg
245323: Nadja Hupscher         -  Liesbeth Kamerling
245324: Sander Lantinga        -  Menno Bentveld
245325: Dick Mol               -  Nadja Hupscher
245326: Menno Bentveld         -  Paul Rabbering
245327: Alex Klaasen           -  Renate Verbaan
245328: Paul Rabbering         -  Sander Lantinga

Maar aangezien de kandidaten in het profiel op alfabetische volgorde van de voornaam staan, zegt dat niks.  :-\\ Ik had eigenlijk gehoopt dat 1 persoon tweemaal op dezelfde plek staat, maar helaas. Uit de volgorde van het eerste lijstje kan ik nog geen logica halen, behalve dat er een scheiding tussen mannen en vrouwen is gemaakt.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #7 Gepost op: 14-12-2006, 09:24:17 »
Profielen:

Alex Klaasen - 27 M'en
Dick Jol - 20 M'en
Eva van der Gucht - 17 M'en
Inge Ipenburg - 26 M'en
Liesbeth Kamerling - 16 M'en
Menno Bentveld - 26 M'en
Nadja Hupscher - 19 M'en
Paul Rabbering - 22 M'en
Renate Verbaan - 22 M'en
Sander Lantinga - 25 M'en



- Eva van der Gucht is geboren in Mortsel.
- Renate Verbaan reisde acht jaar over de wereld als model.
- Sander Lantinga studeerde Audiovisuele journalistiek in Zwolle --> w omdraaien = m.  ;)
- In Paul Rabberings profiel staat dat hij in 1997 zijn HAVO-diploma haalden ---> lom omdraaien = mol. :)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #8 Gepost op: 14-12-2006, 09:28:13 »
Als je op de pagina 'Kandidaten' de M'en telt, dan kom je erachter dat de 13e M in het profiel van Eva van der Gucht staat: het is de eerste letter van het woord.... Mortsel.  :o
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Mariell

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • agja
Re: aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #9 Gepost op: 14-12-2006, 15:40:21 »

245319: Renate Verbaan         -  Alex Klaasen
245327: Alex Klaasen           -  Renate Verbaan
245321: Inge Ipenburg          -  Eva van der Gucht
245322: Eva Gucht              -  Inge Ipenburg


Wat mij opvalt is dat Renate en Alex verwisseld zijn en Inge en Eva...

Offline Mariell

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • agja
Re: aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #10 Gepost op: 14-12-2006, 15:49:48 »
Citaat
Naast Jol reisden negen anderen mee op jacht naar de pot én naar de mol: Cabaretier Alex Klaasen, actrices Eva van der Gucht, Inge Ipenburg, Liesbeth Kamerling en Nadja Hüpscher, tv-presentatoren Menno Bentveld, Renate Verbaan en Sander Lantinga en radiopresentator Paul Rabbering.

ok, het is natuurlijk raar dat Jol hier niet bij de rest van de kanidaten staat. Maar ik vind het ook vreemd dat in het rijtje kanidaten 3 namen niet op alfabetische volgorde staan. De 3 finalisten..? en dan Paul als mol, omdat hij het minst alfabetisch staat? Of Alex mol, omdat hij als eert word genoem, terwijl dat dus niet nodig was, omdat het toch niet op alfabetisch is?
hmm...

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #11 Gepost op: 14-12-2006, 16:11:42 »
Citaat
Naast Jol reisden negen anderen mee op jacht naar de pot én naar de mol: Cabaretier Alex Klaasen
Nou da's dan duidelijk Alex is de mol. ;D
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #12 Gepost op: 14-12-2006, 19:15:55 »
Ik ben de boel aan het updaten(lees: gebruik ouder layout van 2006 voor 2007 ;)) op mijn site en zag ineens dat er vorig jaar in Milouska's profiel stond dat ze gefierlejept had en tweede werd.
Vertaling: Elise was de eerste mol die fierlejepte..

Straks alle profielen dus maar wat beter bestuderen.

Er is trouwens 1 kandidaat ( Renate Verbaan) met dezelfde initialen als iemand van vorige jaar (Roderick Veelo), de rest is allemaal anders.

Komen er eigenlijk weer hints in de AVRO bode en op schiffers?

Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #13 Gepost op: 15-12-2006, 00:02:07 »
Komen er eigenlijk weer hints in de AVRO bode en op schiffers?
Volgens mij allebei ja :)
The British are not impressed.

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #14 Gepost op: 15-12-2006, 01:07:34 »
- Eva van der Gucht is geboren in Mortsel.
- Renate Verbaan reisde acht jaar over de wereld als model.
Goed opgemerkt!  ::ok:: Hier zijn er nog een paar:

  • Renate werd ontdekt door een modellenbureau
  • Sander doet momenteel iets
  • Liesbeth speelde in een lowbudgetfilm

widm.nl: "Naast Jol reisden negen anderen mee op jacht naar de pot én naar de mol: Cabaretier Alex Klaasen"
Nou da's dan duidelijk Alex is de mol.
Briljant! ::bravo::

Ik ben de boel aan het updaten(lees: gebruik ouder layout van 2006 voor 2007) op mijn site en zag ineens dat er vorig jaar in Milouska's profiel stond dat ze gefierlejept had en tweede werd. Vertaling: Elise was de eerste mol die fierlejepte..
Maar dit hebben we natuurlijk vorig jaar wel gezien;D  ::jaja::

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #15 Gepost op: 15-12-2006, 07:21:19 »
En nu maar hopen dat dit niet de volgorde is waarin de kandidaten afvallen, want dan houden we op het laatst alleen mannen over.
In een filmpje van De Telegraaf zei Renate dat ze 'er redelijk lang' in zat, waaruit ik dus concludeer dat Renate dus niet de eerste afvaller is, maar ook niet tot de drie uiteindelijke finalisten zit ;)
Maar ik hou wel een slag om de arm, want niets is wat het lijktl ;D
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #16 Gepost op: 15-12-2006, 09:31:57 »
ErikTKS ( quote ding werkt niet). Maar dat was van te voren ;)?
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #17 Gepost op: 15-12-2006, 23:32:38 »
ErikTKS ( quote ding werkt niet). Maar dat was van te voren?

Ja. Het verband tussen Milouska, fierljeppen en Elise is opgemerkt op 27.02.2006. De serie is begonnen op 10 maart 2006.

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #18 Gepost op: 16-12-2006, 08:32:52 »
Ja. Het verband tussen Milouska, fierljeppen en Elise is opgemerkt op 27.02.2006. De serie is begonnen op 10 maart 2006.
Quote ding werkt weer, en achteraf hadden we gelijk dus. Ik kan me alleen niet herinneren dat dit door de AVRO bevestigd is toen.
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #19 Gepost op: 16-12-2006, 12:30:17 »
En net als vorig jaar het de groepsfoto bovenaan: 'aankeilers'

-edit-: De verklaring van aankeilers is: Pakkende korte tekst op de voorkant van een tijdschrift (Heeft Máxima echt blond haar?) of een brochure. Aankeiler is afgeleid van het Duitse ankeilen (‘aanklampen’, ook ‘aankondigen’, ‘inleiden’).

Dat is dus een pakkende tekst op de voorkant van een tijdschrift, daar staan meestal ook modellen op. Dus een hint naar Renate.

-edit2-: Maar waarom heette het vorig jaar dan ook al aankeilers.
« Laatst bewerkt op: 16-12-2006, 12:32:18 door Tinuzzz »