Auteur Topic: Mol uitgelekt volgens weblog?  (gelezen 124006 keer)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Mol uitgelekt volgens weblog?
« Reactie #320 Gepost op: 5-03-2007, 20:11:02 »
ik vind die naam wel degelijk een reden om spoilertags te gebruiken, tenminste wel als dat de afspraak is én dat al weken zo is.

als het vanaf het begin zonder spoilers was gebeurd, was er ook niets aan de hand geweest, maar een beetje vervelend dat het nu ineens wel zonder schijnt te kunnen.
om mij hoeft het niet te gebeuren, ik ben er toch al achter, maar ik ben niet de enige die dit topic leest en spoilers verwacht, die er ineens niet meer zijn.
(volgens mij doelt bakkertje dan ook op onnodig gebruik van spoilertags, waarvan ik het bestaan inmiddels ken :P)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Mol uitgelekt volgens weblog?
« Reactie #321 Gepost op: 5-03-2007, 21:30:07 »
Waarom al die spoilertags als men in de berichten wél de namen noemt van de kandidaten die níet het onderwerp van die weblog zijn? :P

Wat een klein berichtje van mij wel niet kan aanrichten... Mijn punt was dat mensen (ik noem geen namen, anders krijgen we weer zo'n ordinaire dorpspompruzie) weliswaar de naam van de 'mol'' van de weblog tussen spoilertags zetten maar dat er vervolgens allemaal berichten kwamen waarin iedereen behalve de weblogmol bedekte. Tja, en dan komen er sarcastische reacties die mensen serieus gaat nemen zodat die arme Bakkertje weer eens moet ingrijpen...
Woosie down?

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mol uitgelekt volgens weblog?
« Reactie #322 Gepost op: 5-03-2007, 22:36:36 »
Ik ben allesbehalve een arme bakkertje hoor ;D...maar ik vind het zo zonde dat mensen nu wel op de hoogte zijn van iets wat waarschijnlijk niet waar is maar dat terzake ;)

keep on the good posting en besef gewoon wat een post voor anderen kan betekenen  :D
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Mol uitgelekt volgens weblog?
« Reactie #323 Gepost op: 6-03-2007, 07:06:43 »
ik vind die naam wel degelijk een reden om spoilertags te gebruiken, tenminste wel als dat de afspraak is én dat al weken zo is.

als het vanaf het begin zonder spoilers was gebeurd, was er ook niets aan de hand geweest, maar een beetje vervelend dat het nu ineens wel zonder schijnt te kunnen.
om mij hoeft het niet te gebeuren, ik ben er toch al achter, maar ik ben niet de enige die dit topic leest en spoilers verwacht, die er ineens niet meer zijn.
(volgens mij doelt bakkertje dan ook op onnodig gebruik van spoilertags, waarvan ik het bestaan inmiddels ken :P)

volgens mij zei bakkertje dat inderdaad een post voor jouw ! ik weet btw niet eens hoe dat werkt met die spoilertags
maaaargoed ! iig mijn excuses bakkertje, al blijf ik erbij dat mensen die echt niets willen weten dan ook niet dit topic moeten lezen :)
dennis for mole !

Offline Flogging Molly

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mol uitgelekt volgens weblog?
« Reactie #324 Gepost op: 6-03-2007, 19:37:06 »
Ikzelf heb de vorige serie in Argentinie niet kunnen zien omdat ik toen in het buitenland zat. Milouska wordt ook overal in dit forum genoemd, zonder spoilers!! Ik vind het erg jammer dat ik nu dus al weet dat zij de mol is. Het is voor mij daardoor een heel stuk minder leuk geworden om alsnog serie 6 te gaan bekijken...

Offline Jantina

  • Forumlid
Re: Mol uitgelekt volgens weblog?
« Reactie #325 Gepost op: 6-03-2007, 19:51:06 »
Ik heb dat ook bij serie 1, die heb ik nooit gezien. Maar doordat de Mol van die serie hier al een paar keer is genoemd, heb ik weinig zin om alsnog serie 1 te gaan kijken! Erg jammer, en daarom vind ik dan ook dat álle mollen niet bekend horen te zijn op zo'n open forum. Of in ieder geval dan even waarschuwen dmv een spoiler o.i.d.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Mol uitgelekt volgens weblog?
« Reactie #326 Gepost op: 6-03-2007, 19:53:13 »
Dat gevoel ken ik. Wil nog steeds de eerste Vlaamse serie zien, maar de naam van die mol is inmiddels zo vaak genoemd, dat ik nog enkele decennia moet wachten tot het weer uit mijn geheugen weggeblurd is.

Het is trouwens moeilijk te voorkomen dat men mollen uit voorgaande reeksen noemt, temeer omdat men die kennis gebruikt tijdens de jacht op de huidige Mol.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Mol uitgelekt volgens weblog?
« Reactie #327 Gepost op: 6-03-2007, 19:55:00 »
Daar kan ik wel inkomen. Tot op zekere hoogte dan.


Aan de andere kant (dit gaat nu over serie 6, en ik vind je opmerking wel acceptabel): er kunnen niet eeuwig dingen verzwegen worden (lees: achter spoilertags verborgen worden) omdat er wellicht ergens ter wereld nog iemand is die een of meer series niet heeft gezien.

Begrijp me goed: ik neem je opmerking wel serieus, maar je kan niet ALLES vermijden.

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Mol uitgelekt volgens weblog?
« Reactie #328 Gepost op: 6-03-2007, 20:11:43 »
dat ben ik met je eens. serie 6 was vorig jaar, het hele forum sprak er vorig jaar over en het is logisch dat de mol ook nu nog zo nu en dan genoemd word. sowiezo denk ik dat je dat niet van mensen kan verwachten, want er zijn altijd wel mensen die een serie niet hebben gezien.
mogen we dan de mollen van geen enkele serie bij naam noemen ?
ik begrijp wel dat het vervelend is
dennis for mole !

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Mol uitgelekt volgens weblog?
« Reactie #329 Gepost op: 6-03-2007, 20:15:29 »
De NL en BE mollen bespoiler ik niet, maar we hebben hier ook korte tijd gesproken over VS2, daar zette ik de mol + mollenstreken wel tussen de tagjes. Zoals gezegd, vooral op een Nederlandstalig forum, je kunt nou eenmaal niet tot de dag des oordeels alle mollen tussen spoilertags zetten.
The British are not impressed.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Mol uitgelekt volgens weblog?
« Reactie #330 Gepost op: 6-03-2007, 20:34:56 »
De NL en BE mollen bespoiler ik niet, maar we hebben hier ook korte tijd gesproken over VS2, daar zette ik de mol + mollenstreken wel tussen de tagjes. Zoals gezegd, vooral op een Nederlandstalig forum, je kunt nou eenmaal niet tot de dag des oordeels alle mollen tussen spoilertags zetten.

ik ben het volkomen met jullie allen eens.
ik snap dat het vervelend is (ik had het ook met BE1&2) maar inderdaad kan niet alles altijd gespoilerd worden. je wil op een wie is de mol forum toch open over wie is de mol kunnen praten.

Offline Flogging Molly

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mol uitgelekt volgens weblog?
« Reactie #331 Gepost op: 6-03-2007, 22:11:14 »
Ik verwacht ook van helemaal niemand dat ze eerdere mollen achter spoilers gaan verstoppen, omdat ik toevallig als enige die serie niet gezien heb. Dan had ik maar niet op dit forum moeten komen, want ik weet dat de kans groot is dat er hier over gesproken wordt. Gewoon jammer voor mij..

Alleen vind ik het in verhouding met al die
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
spoilers in dit topic een beetje krom. Als je niets over die weblog wilt weten, moet je gewoon niet op dit topic klikken. Je kunt namelijk verwachten dat in dit topic de naam van die mol genoemd wordt.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Mol uitgelekt volgens weblog?
« Reactie #332 Gepost op: 6-03-2007, 22:16:57 »
daar ging jouw vorige post niet over, dit is weer iets heel anders.

in het beginne van dit topic is de stilzwijgende afspraak van die spoilers gemaakt.
jij hebt het recht om dit niet te doen, er is niemand die je er voor kan straffen, ik neem tenminste niet aan dat dit als strafbaar feit op RN wordt gezien.
alleen zal niet iedereen je dat in dank afnemen.
het fijne van RN is namelijk, dat er zo met elkaar omgegaan kan worden.

- mochten er vanaf het begin geen spoilers gebruikt zijn, dan snap ik dat volkomen, dan moet je inderdaad maar niet op dit topic klikken.

- maar de afspraak waar (bijna) iedereen zich aan houd is nu eenmaal gemaakt, en dan is het érg flauw om die afspraak nu ineens te verbreken.
het is gebeurd en je kunt het niet meer terug halen, dus mensen verwachten dat hier spoilers staan, zoals het al 8 (?) weken zo is.

en tja, dit is een recent iets, en de vorige mollen zijn niet recent meer.
dus ik vind die verhouding niet heel krom.

(en je mag best open en eerlijk vragen of mensen spoilers willen gebruiken als ze het over oude series hebben. wellicht staan er mensen voor open.
iniedergeval controleren onze mods dit topic op niet-spoilers, en weet ik niet of zij spoiler gebruik voor oude series zullen waarderen.)
« Laatst bewerkt op: 6-03-2007, 22:19:08 door Lautjuh »

Offline Flogging Molly

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mol uitgelekt volgens weblog?
« Reactie #333 Gepost op: 6-03-2007, 22:25:09 »
Ik snap ook wel dat dat nu eenmaal de afspraak is, en daar is niks mis mee.
Alleen wordt het nu heel erg overdreven door alles in spoilers te zetten (wat Bakkertje eerder zei), en dat is minstens zo irritant. (ik heb het dan alleen over de laatste paar pagina's van dit topic en ik weet ook wel dat het grappig bedoeld is, want niemand neemt dit topic nu toch nog serieus??)



WorldExpress

  • Gast
Re: Mol uitgelekt volgens weblog?
« Reactie #334 Gepost op: 6-03-2007, 23:22:48 »
Wat een gebakkelei allemaal, om die spoilers.
Wat maakt het uit, gewoon lekker forummen

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Mol uitgelekt volgens weblog?
« Reactie #335 Gepost op: 7-03-2007, 00:14:15 »
NU, dames en heren, jongens en meisjes, ben ik officieel de draad kwijt.
The British are not impressed.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Mol uitgelekt volgens weblog?
« Reactie #336 Gepost op: 7-03-2007, 12:23:18 »
Ik snap ook wel dat dat nu eenmaal de afspraak is, en daar is niks mis mee.
Alleen wordt het nu heel erg overdreven door alles in spoilers te zetten (wat Bakkertje eerder zei), en dat is minstens zo irritant. (ik heb het dan alleen over de laatste paar pagina's van dit topic en ik weet ook wel dat het grappig bedoeld is, want niemand neemt dit topic nu toch nog serieus??)
Zo was het bij mij ook bedoeld. Je verwacht een naam, en ziet een smiley. Het probleem is echter: zie je een spoiler-tag, dan klikken er altijd wel een paar mensen op, en dat heet dan oneigenlijk gebruik. Dat is wat Bakkertje bedoeld heeft. Neem ik tenminste aan.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Mol uitgelekt volgens weblog?
« Reactie #337 Gepost op: 7-03-2007, 19:46:08 »
bakkertje bedoeld:

op de laatste paar pagina's worden spoilers gebruikt voor opmerkingen als "toch stiekem klikken hè?".

een onzinnige boodschap dus die absoluut niet gespoilerd hoeft te worden.
daarom haar vraag om dat niet te doen.
en dan nog de vraag om het alleen voor boodschappen te doen zoals
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

nu iedereen weer up to date?
mooi.

(ineens heb je het, je wordt juf.  ;D :-X]

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Mol uitgelekt volgens weblog?
« Reactie #338 Gepost op: 7-03-2007, 19:48:49 »
Lau, maar ik zeg toch eigenlijk hetzelfde als hetgeen jij zegt (ik noem alleen een ander voorbeeld)

Offline Flogging Molly

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mol uitgelekt volgens weblog?
« Reactie #339 Gepost op: 7-03-2007, 19:56:48 »
Lau, maar ik zeg toch eigenlijk hetzelfde als hetgeen jij zegt (ik noem alleen een ander voorbeeld)

Daarom wil ze ook juf worden denk ik, net als ik ;) haha