Auteur Topic: Theorie: Deelnemers met relatie met oude officiële hint zijn niet de mol.  (gelezen 26875 keer)

WorldExpress

  • Gast
Dit jaar krijgen Nadja (blauw) en Dick (rood) een afwijkend molboekje.
Bij het filmpje van Paul (dat niet werd afgespeeld in de HBB-opdracht) heeft zijn vriendin (?) een rood molboekje vast. Telt dat ook mee?

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Laten we dat maar doen.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Bij het filmpje van Paul (dat niet werd afgespeeld in de HBB-opdracht) heeft zijn vriendin (?) een rood molboekje vast. Telt dat ook mee?
Waar kun je die filmpjes zien dan ???

WorldExpress

  • Gast
Waar kun je die filmpjes zien dan ???
op de officiele .nl site (wieisdemol.nl) onder afleveringen > opdracht 2

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Nog meer links met oude series:
Dit keer de introductie filmpjes


Intro Menno die abseilt, lijkt op Intro Nice (2001)


Met dank aan Linda.

Dan moeten we de komende aflevering goed kijken naar het intro filmpje van Menno. Want bij Nico was toen de tip dat hij elke aflevering een stukje verder zakte, terwijl andere filmpjes steeds gelijk bleven.
Dit zou dus ook kunnen betekenen dat Menno nogal lang in het spel blijft. (De winnaar?)

Verder moeten we wel in de gaten houden dat we alleen de tips in de gaten houden die door de productie zijn ingegeven. Een willekeurige kandidaat zou niet gauw vrijwillig een ge-emde t-shirt dragen of een M beweging voor de camera maken.

Yep, ik heb wel vertrouwen in deze theorie. En als Menno idd een stukje verder gezakt is, konden we wel aardig op het juiste spoor zitten.

BRAVO!


Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Theorie: Deelnemers met relatie met oude officiële hint zijn niet de mol.
« Reactie #45 Gepost op: 10-01-2007, 09:26:58 »
  ::bravo::  Ik word gesnapt, dit was wat ik bedoelde hoe het in mijn hoofd zat en ik het niet duidelijk op papier kreeg! Ik heb daar anders niet zoveel moeite mee maar nu wilde het niet lukken. Badankt DC voor het verduidelijken!  ::ok::
Ik kwam erop doordat het opvallend is dat er twee kandi's een andere kleur molboek kregen, net als vorig jaar. (was onderdeel kleurenhint) Vervolgens dat filmpje van Eva, naast dat yvon een oude afl. kreeg te zien op croc-eiland meen ik me te herinderen dat er ooit nog eens zoiets is geweest??? Iemand die dat nog weet?
De andere dingen die ik noemde zijn intressante dingen die we "ontdekt" hebben op het forum maar die ik nog niet heb kunnen linken aan een eerdere Officiele molhint.
De introductiefilmjes vertonen inderdaad erg veel overeenkomsten met eerdere molreeksen, was dit altijs al zo of valt het ons nu ineens op? Wie heeft alle series en kan alle introfilmpjes eens vergelijken?
Zo lekker puzzelen zeg! gnagna
 ::zwaai::
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Theorie: Deelnemers met relatie met oude officiële hint zijn niet de mol.
« Reactie #46 Gepost op: 10-01-2007, 09:35:09 »
Hmmm interessante theorie.
Lijkt ook een beetje op de hint van Milouska. Toen had iedereen bij elke opdracht een keer iets afwijkends (kleur helm, kleur molboek, bloem op tafel bij diner) behalve Milouska. Die had nooit iets afwijkends en dat verwees naar haar als mol.

Deze theorie werkt dan een beetje hetzelfde (als ik hem goed begrijp). Oude hints worden uit de kast getrokken om naar deelnemers te verwijzen. Diegene waarvoor geen oude hint wordt gebruikt, zal dan uiteindelijk de mol zijn?

Moeilijkheid is alleen, wat is nou een hint en wat niet. Iedereen ziet in verschillende gebeurtenissen een hint. En daarnaast kunnen hints soms op verschillende manieren worden uitgelegd.

Maar dat maakt de pret van het speuren er niet minder om!

 8)
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Theorie: Deelnemers met relatie met oude officiële hint zijn niet de mol.
« Reactie #47 Gepost op: 10-01-2007, 10:14:56 »
DC heeft op de NL-site alle hints uit alle vorige series verzameld met dank aan Heinz. Ik wilde het hier ook even neerplanten maar teveel karakters dus niet mogelijk. Als je het wilt lezen moet je zelf maar ff kijken.Dank DC en Heinz! ::zwaai::
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Theorie: Deelnemers met relatie met oude officiële hint zijn niet de mol.
« Reactie #48 Gepost op: 10-01-2007, 11:53:13 »
Ik heb de volgende mening over deze theorie:

Vorig jaar was het zo, dat iedereen die in enige aflevering een afwijkende kleur kreeg toebedeeld, hiermee een aanwijzing kreeg, dat ie de mol niet was.

Dit kon je pas achteraf zo beredeneren. Een enkeling was dit slechts vooraf opgevallen.

Hints, vooral zo'n ingewikkelde hint als die afwijkende kleuren, worden niet jaar na jaar toegepast, en zeker niet twee seizoenen achter elkaar.

De makers weten heel goed, dat hele volksstammen hierop gaan letten, en de boel hierop gaan analyseren. Mijn conclusie is dan ook, dat deze ''afwijkende kleuren-theorie'' dit seizoen onbruikbaar is.

Zelfs als je de boel compleet om zou draaien: 1 iemand krijgt ALTIJD een afwijkende kleur van de rest, gaat deze theorie niet op.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Theorie: Deelnemers met relatie met oude officiële hint zijn niet de mol.
« Reactie #49 Gepost op: 10-01-2007, 12:02:12 »
Deze theorie werkt dan een beetje hetzelfde (als ik hem goed begrijp). Oude hints worden uit de kast getrokken om naar deelnemers te verwijzen. Diegene waarvoor geen oude hint wordt gebruikt, zal dan uiteindelijk de mol zijn?
En dan hebben we te maken met een paradox. Namelijk als alle deelnemers iets hetzelfde hebben als voorgaande seizoenen behalve de mol, dan heeft de mol deze hele theorie gemeen met het voorgaande seizoen en heeft dus elke kandidaat, inclusief mol, iets gemeen met een voorgaand seizoen en dan is er niemand meer die afwijkt.
The British are not impressed.

Offline bambam

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Re: Theorie: Deelnemers met relatie met oude officiële hint zijn niet de mol.
« Reactie #50 Gepost op: 10-01-2007, 12:09:43 »
Pfff Daedalus, zo maakk je het wel heel ingewikkeld zeg!  :-\\

Misschien heeft mol nu als anwijzing dat hij of zij 2 oude officiele hints heeft. Ik weet het niet, maar het zou kunnen. We moeten maar opletten en afwachten.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Theorie: Deelnemers met relatie met oude officiële hint zijn niet de mol.
« Reactie #51 Gepost op: 10-01-2007, 12:12:26 »
Pfff Daedalus, zo maakk je het wel heel ingewikkeld zeg!  :-\\
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan? ;)
The British are not impressed.

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Theorie: Deelnemers met relatie met oude officiële hint zijn niet de mol.
« Reactie #52 Gepost op: 10-01-2007, 12:19:21 »
En dan hebben we te maken met een paradox. Namelijk als alle deelnemers iets hetzelfde hebben als voorgaande seizoenen behalve de mol, dan heeft de mol deze hele theorie gemeen met het voorgaande seizoen en heeft dus elke kandidaat, inclusief mol, iets gemeen met een voorgaand seizoen en dan is er niemand meer die afwijkt.
Dan vergeet je wel dat er een verschil is tussen afwijken omdat je geen andere kleur hebt gekregen en afwijken omdat je geen eerdere hint hebt gekregen. En dus heeft de mol niet direct iets gemeen met een voorgaand seizoen en gaat je theorie niet meer op.

Nog meer links met oude series:
Dit keer de introductie filmpjes

Intro van Sander met telefoon lijkt op die van milouska(2006).
Intro Eva in een vliegtuig, lijkt op intro van Marc marie(2005).
Intro Menno die abseilt, lijkt op Intro Nice (2001)
Intro Paul in een trein, lijkt op Intro Mary-Lou in metro(2006).

Met dank aan Linda.
Dit is een beetje gevaarlijk, want tel je dit mee? In principe kan alles een verwijzing zijn naar het vorige seizoen. Het gaat erom dat het een verwijzing naar een oude hint is, toch? Dus dan zou je alleen Menoo mee kunnen tellen. Of mogen we Menno pas afgeschreven zien als het introfilmpje ook daadwerkelijk anders is de volgende keer? Dan is het immers pas ècht een verwijzing naar een hint...
« Laatst bewerkt op: 10-01-2007, 12:30:42 door D**n »
Take a glorious bite out of the whole world

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Theorie: Deelnemers met relatie met oude officiële hint zijn niet de mol.
« Reactie #53 Gepost op: 10-01-2007, 13:14:38 »
Ik houd de introfilmpjes vergelijking nog ff apart van de oude-hints-worden-hergebruikt theorie.
Trouwens ik bedoel officiele hints, niet de hints die wij allemaal hebben bedacht, en die al-dan-niet-achteraf-lijken-te-kloppen.


Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Theorie: Deelnemers met relatie met oude officiële hint zijn niet de mol.
« Reactie #54 Gepost op: 29-03-2007, 19:46:18 »
Bij het filmpje van Paul (dat niet werd afgespeeld in de HBB-opdracht) heeft zijn vriendin (?) een rood molboekje vast. Telt dat ook mee?

rood is niet de kleur van de mol. hooguit van de afvaller, maar die was toen nog niet bekend. bovendien doet zijn vriendin niet mee. :P

het lijkt me wel aannemelijk dat je die stoel kunt combineren met het boekje, waarbij je wel bij paul als mol uit kunt komen.
maar het blijft gissen.
vorig jaar hebben ze natuurlijk al iets gedaan met kleuren.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Theorie: Deelnemers met relatie met oude officiële hint zijn niet de mol.
« Reactie #55 Gepost op: 29-03-2007, 20:11:31 »
Sowieso moet je oude hints altijd met een korrel zout nemen.
The British are not impressed.

WorldExpress

  • Gast
Re: Theorie: Deelnemers met relatie met oude officiële hint zijn niet de mol.
« Reactie #56 Gepost op: 30-03-2007, 09:37:32 »
rood is niet de kleur van de mol. hooguit van de afvaller, maar die was toen nog niet bekend. bovendien doet zijn vriendin niet mee. :P
Weet ik ;) Maar omdat er werd gezegd dat Nadja en Dick een andere kleur boekje kregen (en dus volgens de hint van vorig jaar NIET de mol waren) zou je hiermee dus de mol ook uit kunnen sluiten. Dus niet de mol aanwijzen ;)