Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 71826 keer)

Offline atrus

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #180 Gepost op: 14-01-2007, 18:16:07 »
Hoewel de letterzoekopdracht gedoemd was te mislukken, leveren Alex en Inge toch de grootste wanprestatie door geen enkele letter te vinden.

Overigens denk ik niet dat Alex iemand van de productie aan de lijn had, zoals hier eerder geopperd is. Dat zou betekenen dat de chauffeur in het complot zat en dat Alex  dus moest zorgen dat zij bij hem in de taxi stapten. Dat lijkt me toch te ingewikkeld.
De jacht is mooier dan de vangst! (TK)

Offline Seraphina

• Forumlid
  • Kijk, een hele kudde!
« Reactie #181 Gepost op: 14-01-2007, 19:05:18 »
D**N, dat vond ik ook al raar, maar zoals gezegd weet Karel niet wie de mol is. Gewoon de hitte misschien, of `t onweer  ;).

*Wendy* en ik dachten ook al niet dat die eerste opdracht ging lukken...Is er ooit wel zo`n soort "spoorzoek" opdracht gelukt? En ik laat de rozenzoek opdracht er nu bewust buiten (ook mislukt, maar die was wezenlijk makkelijker).
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Offline opaweethetbeter

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
« Reactie #182 Gepost op: 14-01-2007, 19:33:26 »
Ik denk ook - zoals opaweethetbeter al zei - dat de mol in het eerste groepje abseilers zit.
Voor de goede orde: volgens mij zit de mol daar juist niet in  ;)

Offline Amanda

• Forumlid
« Reactie #183 Gepost op: 14-01-2007, 20:21:44 »
Ik kijk nu nog maar n keer..ik vind t ook wel sneaky hoe Paul weer die telefoon uit de handen van Liesbeth pakt..

En dat ijsje van renate, ik vind t niet zo apart, ze zaten op de terugweg in die taxi...tis warm daar, dus je wil n ijsje :P
« Laatst bewerkt op: 14-01-2007, 20:32:29 door Amanda »

Offline Beaudelaire

• Forumlid
« Reactie #184 Gepost op: 14-01-2007, 21:33:26 »
Leuk detail van de tweede aflevering:

Citaat
Onze taxichauffer had het niet makkelijk. In een poging om Liesbeth en mij te helpen vroeg hij de weg bij een benzinepomp. Bij het wegrijden vergat hij z’n gordel om te doen waarna we 200 Japanse meters (::rofl::) verder aangehouden werden door de politie. Boete: 300 baht (zo’n 8 euro). Ons schuldgevoel was zo groot dat wij ‘m maar betaald hebben.

Bron: Paul Rabbering

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #185 Gepost op: 14-01-2007, 21:34:33 »
De aflevering:
Ik vond het in principe wel een leuke aflevering. Ik vind het alleen wel jammer dat er dit jaar minder beelden van buiten de opdrachten bij zitten. Alle paranoia van vooral twee jaar geleden was erg geestig. Jammer...
Het zou me overigens niks verbazen als de groepen bij opdrachten nu door de programmamakers samengesteld zijn, omdat de kandidaten zelf daar in het verleden nogal moeite mee hadden.
Verder heb ik het gevoel dat de twee opdrachten in deze aflevering te 'groots' zijn voor één aflevering, vooral met nog 8 spelers in het spel. Doordat je van iedere kandidaat iets wilt zien bij elke opdracht is er maar weinig 'diepgang'.

Opdracht 1:
Leuk soort opdracht, maar dit keer wel héél chaotisch. Ik vond de uitleg van het spel erg minimaal. Ik had wel willen weten welke kandidaten allemaal een uitleg gekregen. Als alleen de controleroom de informatie had, hebben ze waarschijnlijk een deel niet doorgegeven aan de lopende teams.
Wat ik nog helemaal niet heb gezien, maar wat mij heel erg verbaasde is het volgende: De kandidaten moesten letter 'verzamelen', vervolgens een zin van maken en daar de betekenis van achterhalen. Volgens mij hadden ze in de controleroom helemaal geen mogelijkheid om de betekenis te achterhalen en hadden de kandidaten op straat dus al moeten achterhalen wat de betekenis van de letters was, of hoe het uitgesproken moest worden. Ik de twee seizoenen die ik gezien heb, hebben ze nooit achteraf in de controleroom pas de oplossing van de 'puzzel' hoeven vinden.
Ik heb niemand de puzzelstukjes (de letters) via de telefoon horen doorgeven aan de controle room, terwijl ze daar ook zonder alle 'puzzelstukjes' de oplossing hadden kunnen vinden (al hadden ze er nu uiteindelijk wel erg weinig).
Zoals al is gezegd werden ook volgens mij de dieren onder de letters niet opgeschreven. Wat hierover op .nl gezegd wordt is wel weer verwarrend als het varken twee keer te zien is geweest, maar misschien horen de letters met hetzelfde dier bij hetzelfde woord of zoiets.
In de controle room waren ze flink aan het klooien (niet doorgeven van tijdslimiet en 'prijzengeld' en mogelijk nog meer, slechte aanwijzingen, niks bijhouden), maar zij zijn wat mij betreft niet de enigen die verdacht deden. (Vooral Menno was lekker bezig met zijn gedoe over Loi, Noi. Ook heeft Menno het over een OUDE poort, terwijl ze opzoek gaan naar een RODE poort.) (Alex doet volgens mij ook een rare uitspraak doordat hij zegt: "Maar het was geen cafeetje" in plaats van: "Maar er was geen cafeetje." Maar dat kan hem ook achteraf verteld zijn.)
Ik vind het wel jammer dat we vooral het geklooi te zien kregen, terwijl er ook dingen goed zijn gegaan. Ik had wel willen weten wie die goede informatie heeft doorgegeven.

Opdracht 2:
Hier is volgens mij niet veel over te zeggen, of juist te veel over te zeggen. Er zijn zoveel theorieën te bedenken, dat er geen touw meer aan vast te knopen is.
Ik ben wel benieuwd waarom Inge "enigszins gedwongen" heeft moeten abseilen.
Leuke Johnnie Walker reclame op dat gebouw trouwens: "Drink, don’t drive."

Test:
Paul doet wel een leuke uitspraak: "Menno is de gene die mij het ehm… het meest het gevoel geeft de mol te zijn." Dit kan je op twee manieren uitleggen, namelijk:
1. Bij Menno heb ik het sterkst het gevoel dat hij de mol is.
2. Bij Menno voel ik me het meest de mol.

Na deze aflevering heb ik nog steeds geen idee wie de mol is, maar mijn top 3 is waarschijnlijk: Paul, Menno, Renate. Of Alex, Inge of Dick. Aleen Nadja verdenk ik niet meer eigenlijk.

Houdt iemand trouwens al een overzicht bij met al die kleuren hints... die gekleurde mollenboekjes en stoelen zullen ze toch niet voor niets uitgezocht hebben.

Offline opaweethetbeter

• Forumlid
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
« Reactie #186 Gepost op: 14-01-2007, 23:32:08 »
Ik heb niemand de puzzelstukjes (de letters) via de telefoon horen doorgeven aan de controle room ...
Da's ook nogal lastig he. "Ja hij begint een beetje krom en dan loopt ie zo naar beneden en dan naar links ..." enz.  ;)

Offline -Mk-

• Forumlid
« Reactie #187 Gepost op: 15-01-2007, 00:34:40 »
Ah geweldig, WIDM weer terug (ja heb vandaag pas aflevering 1 en 2 kunnen bekijken)

Genieten de komende weken ::jaja::

::ok::
Wie is de Peking Robinson Express Expeditie Mol

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #188 Gepost op: 15-01-2007, 00:41:43 »
Da's ook nogal lastig he. "Ja hij begint een beetje krom en dan loopt ie zo naar beneden en dan naar links ..." enz.  ;)
Maar ze hadden ook eventueel kunnen vragen aan mensen om de letters uit te spreken, en dan die uitspraak door de telefoon doorgeven. Ik weet het ook niet, bepaald duidelijk was de eerste opdracht niet. Maar goed, het was wel leuk om te zien.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #189 Gepost op: 15-01-2007, 00:48:40 »
Maar ze hadden ook eventueel kunnen vragen aan mensen om de letters uit te spreken, en dan die uitspraak door de telefoon doorgeven. (...)
Maar toen wisten ze nog niet dat het een fonetische Nederlandse zin moest vormen.
The British are not impressed.

Offline Erik TKS

• Forumlid
« Reactie #190 Gepost op: 15-01-2007, 01:20:07 »
De aflevering: ...
Rat is er weer! :D ::bravo:: Ik ben benieuwd welke kandidaat er binnenkort in je avatar staat.

Citaat
In de controle room waren ze flink aan het klooien (niet doorgeven van tijdslimiet en 'prijzengeld' en mogelijk nog meer, slechte aanwijzingen, niks bijhouden),...

Ho, ho, een groot deel hiervan werd ons wijsgemaakt door 1 kandidaat. De Mol hoeft niet per se in de controlroom te zitten.

Offline Tin

• Forumlid
« Reactie #191 Gepost op: 15-01-2007, 12:34:17 »
Maakt redaktie een fout?

M.b.v. de website http://www.gateway2thailand.com/nl/taal.php
uitgezocht wat hier fonetisch staat:

EE  KH  F

K    AA  EE  R  L

DU

HA  N  TH

Moet dit niet zijn:

KH   EE   F

K     AA  R   EE   L

DU

HA   N   TH

Er staan dus Thaise letters op de verkeerde plaats:  1 en 2 zijn verwisseld en 6 en 7 ook.

Foutje redactie of hint?

(Waarmee ik tegelijkertijd mijn eigen post bij "Inge is (niet) de Mol", als zou er verticaal "INGE" te lezen zijn, onderuit haal....)

« Laatst bewerkt op: 15-01-2007, 12:51:43 door Tin »

Offline saem

• Forumlid
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
« Reactie #192 Gepost op: 15-01-2007, 13:15:27 »
 Heeeee das knap gevonden  ::ok::  Of het een fout is of een hint???  :-\\
 Moet ik nog even over nadenken
 ::zwaai::
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline revelation

• Forumlid
  • dall'inizio alla fine.. che divertimento!
« Reactie #193 Gepost op: 15-01-2007, 13:25:46 »
ik geloof dat karel ook een opmerking hierover maakt, namelijk dat de letters door elkaar staan en dus niet in de juiste volgorde.

Offline willem29

• Forumlid
  • Alex is leuk !
« Reactie #194 Gepost op: 15-01-2007, 13:33:17 »
Wie zegt dat het thaise mevrouwtje niet gewoon van te voren al een paar keer heeft geoefend..

Aan de hele opdracht zit een luchtje. Ze moeten de letters verzamelen binnen de tijd en dan zouden ze ook nog eens een thai moeten vinden die de letters in de juiste volgorde moet zetten om er een nederlands klinkende zin uit te krijgen. Lijkt me niet te doen, zeker niet binnen de tijd.

L KH F K TH AA DU EE N  HA EE  R

hier kan een nederlander nog niet binnen de tijd een zin van maken.

>:D

Offline Tin

• Forumlid
« Reactie #195 Gepost op: 15-01-2007, 13:35:42 »
ik geloof dat karel ook een opmerking hierover maakt, namelijk dat de letters door elkaar staan en dus niet in de juiste volgorde.

Waarom leest de thaise mevrouw dan in één keer de goede zin?
De volgorde werd toch bepaald door de Chinese dierenriem-tekeningetjes?
« Laatst bewerkt op: 15-01-2007, 13:38:31 door Tin »

Offline Tin

• Forumlid
« Reactie #196 Gepost op: 15-01-2007, 13:37:26 »
Wie zegt dat het thaise mevrouwtje niet gewoon van te voren al een paar keer heeft geoefend..

Aan de hele opdracht zit een luchtje. Ze moeten de letters verzamelen binnen de tijd en dan zouden ze ook nog eens een thai moeten vinden die de letters in de juiste volgorde moet zetten om er een nederlands klinkende zin uit te krijgen. Lijkt me niet te doen, zeker niet binnen de tijd.

L KH F K TH AA DU EE N  HA EE  R

hier kan een nederlander nog niet binnen de tijd een zin van maken.

>:D

De juiste volgorde zat hem in de tekeningetjes er onder (de Chinese dierenriem).

Ze zouden dus al in de goede volgorde moeten staan, wil een Thai dit kunnen oplepelen.

De Thaise mevrouw leest:  Geef Karel de hand, terwijl er staat: Eegf Kaerl de hand.

Rara, hoe kan dat?

Offline revelation

• Forumlid
  • dall'inizio alla fine.. che divertimento!
« Reactie #197 Gepost op: 15-01-2007, 13:38:50 »
Waarom leest de thaise mevrouw dan in één keer de goede zin?

ik heb het nog een keer bekeken, maar je hebt gelijk! gek, er stond me zoiets bij.

Offline Tin

• Forumlid
« Reactie #198 Gepost op: 15-01-2007, 13:42:27 »
ik heb het nog een keer bekeken, maar je hebt gelijk! gek, er stond me zoiets bij.

Met andere woorden, ze leest iets wat er niet staat !!

de kandidaten kunnen en hoeven dit niet te controleren, dus is het waarschijnlijk bedoeld voor ONS !

Offline willem29

• Forumlid
  • Alex is leuk !
« Reactie #199 Gepost op: 15-01-2007, 13:57:37 »
De juiste volgorde zat hem in de tekeningetjes er onder (de Chinese dierenriem).

Ze zouden dus al in de goede volgorde moeten staan, wil een Thai dit kunnen oplepelen.

De Thaise mevrouw leest:  Geef Karel de hand, terwijl er staat: Eegf Kaerl de hand.

Rara, hoe kan dat?

Over de dierenriem tekens is helemaal niets gezegd van te voren. De kandidaten moesten de letters verzamelen. Niet de plaatsjes eronder. Zeker omdat ze de bordjes niet mee mochten nemen (of was dit een mol streek om te zeggen dat ze niet mee mochten).
Al hadden ze alle letters gehad, dan hadden ze de tekens van de dierenriem nog niet.

Ik blijf het een rare opdracht vinden die gedoemd was te mislukken.