Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 70114 keer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 2
« Reactie #220 Gepost op: 17-01-2007, 20:43:43 »
Ja, dat viel zo'n beetje... iedereen op :P Zie topic Blauw.
The British are not impressed.

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #221 Gepost op: 18-01-2007, 12:51:45 »
Ik heb nog eens gekeken welke tijden er in beeld kwamen. Dit was eerder een hint, dus waarschijnlijk komt het geen tweede keer voorbij en ik kon er ook niet zoveel uithalen... maar kom het toch even delen ::):

1:23:31-1:23:27
1:19:35-1:19:23
1:08:50-1:08:30
1:00:45-1:00:39
0:59:25-0:59:20
0:57:02-0:56:57
0:55:16-0:55:03
0:32:22-0:32:13
0:24:20-0:24:15
0:19:38-0:19:27
0:12:41-0:12:29
0:00:15-0:00:00

Als je de tijd (gedurende deze in beeld is gebracht dus) in seconden omzet krijg je:
4, 12, 20, 6, 5, 5, 13, 9, 5, 11, 12, 14
Die laatste twee vielen me op, dus toen ben ik alles even in letters gaan omzetten:
D L T F E E M I E K L O

"DE MOL" zit hier, maar dan houd je L T F E I E K over.

Ik heb ook gekeken welk stukje er hoort bij de M, de O en de L en dat is Renate en Menno, Liesbeth en Paul en Renate en Menno.

 ::)

Kortom, het slaat als een tang op een varken, maar als we alles uit deze categorie van het forum zouden schrappen, blijft er niet veel meer over ;D
Laten we jabberen.

WorldExpress

  • Gast
Re: Aflevering 2
« Reactie #222 Gepost op: 18-01-2007, 13:58:11 »
Viel het trouwens iemand op dat er één blauwe stoel was, twee rode en de rest groen? Hoe zat dat met de molboekjes? Is dit een verband? (misschien is dit al genoemd hoor, heb niet alles doorgelezen)
Zie de 'blauw'-theorie :P

Offline Peter180

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #223 Gepost op: 18-01-2007, 14:09:20 »
Ik richt me na aflevering twee voorlopig op Paul en Inge :D. Paul, omdat hij de taxi liet stoppen omdat 'zijn gevoel' hem zei dat de chauffeur hen niet naar de juiste plaats bracht (wie is er nou vaker in Thailand; die chauffeur of Paul ;)) en het feit dat hij de anderen bang wou maken (denk ik :) door ze aan te sporen over de rand te kijken bij de abseil-opdracht. Inge's actie om de anderen over te halen wel van het gebouw af te dalen ziet er niet verdacht uit, maar door haar zit er helemaal geen gled in de pot. (Al moet ik bij haar wel bekennen dat ik haar in aflevering 1 niet op een echte Mollenstreek kon betrappen ::hypocriet::).





Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 2
« Reactie #224 Gepost op: 18-01-2007, 16:21:07 »
Dat het niet gelukt is dat iedereen over de rand ging, wil niet zeggen dat de gok dat dat wel zou lukken, een molactie is. Dat is het hele idee van de gok, er is een kans dat het niet lukt. En dat is dus gebeurd, maar dat is Inge niet te verwijten.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

WorldExpress

  • Gast
Re: Aflevering 2
« Reactie #225 Gepost op: 18-01-2007, 17:22:14 »
[offtopic]

Wat héérlijk om vanavond niet meer weg te hoeven en gewoon lekker binnen WIDM te kijken, met dit weer. De dakpannen waaien hier van t dak af :o

[/offtopic]

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #226 Gepost op: 18-01-2007, 18:24:02 »
[offtopic] Inderdaad, wat een heerlijk Mol avondje [/offtopic]

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2
« Reactie #227 Gepost op: 18-01-2007, 18:27:25 »
Dat het niet gelukt is dat iedereen over de rand ging, wil niet zeggen dat de gok dat dat wel zou lukken, een molactie is. Dat is het hele idee van de gok, er is een kans dat het niet lukt. En dat is dus gebeurd, maar dat is Inge niet te verwijten.
De beste molactie bij het abseilen is waarschijnlijn het demotiveren van Inge (of iemand anders als die gekozen, de 'deal' met karel had gesloten). In dit geval waren Alex en Renate misschien wel sowieso niet gegaan, maar dat Inge al half zuchtend begon aan haar overhaal poging draagt niet bij aan het motiveren van Alex en Renate.
Bij Karel in Inge nog super enthousiast, maar door de reactie van de anderen (met name mijn mol) wordt ze heel negatief.

Voor mij helaas nog geen molavond... hopelijk is er morgen al een download (.nl stream werkt niet bij mij) ...ik ga me nog op straat wagen vanavond.  :-\\
« Laatst bewerkt op: 18-01-2007, 18:30:11 door Rat »

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #228 Gepost op: 18-01-2007, 18:29:08 »
Ik ga twijfelen of er vanavond wel een uitzending komt, ze zeggen op Net 1 dat ze de hele avond op de zender zijn i.v.m. de storm.

Offline Zaz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #229 Gepost op: 18-01-2007, 19:17:08 »
Ik ga twijfelen of er vanavond wel een uitzending komt, ze zeggen op Net 1 dat ze de hele avond op de zender zijn i.v.m. de storm.
Dit staat op Nederland1.nl:
In verband met de storm die momenteel over Nederland trekt is de programmering op Nederland 1 gewijzigd. U kunt de live verslaggeving van het NOS Journaal volgen via het themakanaal Journaal 24.

Blijf hopen op Aflevering 3 vanavond!


Wie heeft er op mijn kop gepoept? vraagt de Mol......

WorldExpress

  • Gast
Re: Aflevering 2
« Reactie #230 Gepost op: 18-01-2007, 19:19:38 »
WIDM gaat vooralsnog door, lijkt me. Kijk maar bij t Aflevering 3 topic ;)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 2
« Reactie #231 Gepost op: 1-03-2007, 01:22:52 »
Om even in de juiste topic te plaatsen, waarom zou je met het mollen van de abseilopdracht niet alvast in de eerste aflevering mee kunnen beginnen?

Als DeMol heb je ruim van de voren het draaiboek besproken met de makers van WIDM. Daarnaast heb je uiteraard de profielen van de kandidaten doorspit. Uit die profielen zou kunnen blijken dat Alex ontzettende last van hoogtevrees heeft. Dus wat doe je in aflevering 1? Je bespreekt met de makers van WIDM dat juist Alex de vrijstelling moet worden aangeboden. Alex gaat er uiteraard op in met met steun van DeMol slaagt hij er daadwerkelijk in die vrijstelling te halen.

Vervolgens kom je in aflevering 2. Alex zit er nog in dankzij die vrijstelling. Met de letteropdracht zorg je dat je met Alex samen in een groepje zit. Vorige mollen zaten doorgaans in de Controle Room, niet jij, want jij bent een sneaky Mol.
De kans is redelijk aanwezig dat Alex zich schuldig voelt om zijn vrijstelling, hetgeen de groep het nodige heeft gekost. Dus DeMol gaat onze Alex es flink opmonteren. "Neen, je hoeft je niet schuldig te voelen, zo is het spel. Als ik jou was, zou ik exact hetzelfde gedaan hebben..." Iets in die trant. Wat we uiteindelijk te zien kregen was een vrolijke Alex met een jolige Inge in de taxi.

En dan het abseilavontuur. Uiteraard ga je met de eerste groep mee. Effe de heldin spelen en gaan voor die 2.500. Niet als eerste of als laatste omdat daar vaak de meeste aandacht naar uit gaat, maar mooi ergens onopvallend halverwege. Eenmaal bij Karel aangekomen kunnen er 2 dingen gebeuren.
Ten eerste: een voorganger heeft het voorstel om iedereen over de rand de praten al aangenomen. In dat geval ga je vrolijk verder met waar je tijdens de eerste opdracht mee bezig was: "Neen Alex, is maar een spel. Als je echt niet durft..." Maar dan in wat bedektere woorden uiteraard en liefst zonder camera. Alex zal zich dan gesteund voelen door jou. Dus missie geslaagd en geen geld in de pot.
Ten tweede: je voorgangers zijn niet op het voorstel ingegaan, dus doe jij dat. Je kan tenslotte niet gokken op de laatste 2 abseilers. Dan verklaar je, dit keer met camera, dat Alex iets goeds te maken heeft, en adrealine, etc. Eenmaal boven doe je wat minder je best hem toch te overtuigen, misschien glimlachend van: is maar een spel.. Alex ziet in jou nog steeds het maatje (hij weet immers niet dat jij juist hem als motief hebt opgegeven om toch voor de 10.000 te gaan)en springt niet. Dat Renate ook niet ging is mooi meegenomen. Dus missie geslaagd en geen geld in de pot.
En in beide gevallen: You got somebody to blame => Alex die de groep al 2 keer een flinke duit uit de pot heeft gekost. Een prima bliksemafleider.

Dit is wat ik graag zie in DeMol. Niet per opdracht sabotteren, maar gaandeweg vertrouwen winnen en op de juiste moment toebijten. Vooral psychologisch te werk gaan. Dat je wat dieper moet doordenken om DeMol te doorgronden.
Als Inge inderdaad zo gespeeld heeft, verdient ze respect. Sneaky en doortrapt. En toch zo overfanatiek...

Ben benieuwd hoe ze Paul bespeeld heeft.


[edit]Het is een mindfucking psychologische draaimolen[/edit]
« Laatst bewerkt op: 1-03-2007, 01:49:52 door Wilm »
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 2
« Reactie #232 Gepost op: 1-03-2007, 14:04:43 »
klinkt zeer acceptabel wilm. ::ok::

hoewel ik me ergens af vraag hoe ver een nieuwe mol, of de productie, zou gaan in dit soort dingen.
het is wel erg  psychologisch mindgefuck natuurlijk :P

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Aflevering 2
« Reactie #233 Gepost op: 1-03-2007, 14:25:16 »
en toen won alex geen vrijstelling de eerste aflevering en vloog er zelfs meteen uit .... veel te onzeker. niemand had kunnen voorspellen dat alex die vrijstelling won. 50 procent kans
ik geloof er niet in
dennis for mole !

WorldExpress

  • Gast
Re: Aflevering 2
« Reactie #234 Gepost op: 1-03-2007, 15:31:03 »
en toen won alex geen vrijstelling de eerste aflevering en vloog er zelfs meteen uit .... veel te onzeker. niemand had kunnen voorspellen dat alex die vrijstelling won. 50 procent kans
ik geloof er niet in
Maar het is toch niet gezegd dat als Alex niet meer in aflevering 2 zat, dat de 10.000 dan opeens wel gewonnen werd?

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Aflevering 2
« Reactie #235 Gepost op: 1-03-2007, 15:53:58 »
dat is niet zeker, maar daar gaat het hier ook niet om ! het ging over het vna te voren bespreken van die opdracht. in die opdracht was alex de grootste zekerheid voor de mol. alex met zn hoogtevrees zou zeer zeker niet gaan. als alex weg was geweest was de kans groot dat de opdracht wel zou slagen
dennis for mole !

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Aflevering 2
« Reactie #236 Gepost op: 1-03-2007, 16:00:39 »
dat is niet zeker, maar daar gaat het hier ook niet om ! het ging over het vna te voren bespreken van die opdracht. in die opdracht was alex de grootste zekerheid voor de mol. alex met zn hoogtevrees zou zeer zeker niet gaan. als alex weg was geweest was de kans groot dat de opdracht wel zou slagen
Wel groter maar ik denk niet alsnog gelukt want renate wou niet  ;)
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Aflevering 2
« Reactie #237 Gepost op: 1-03-2007, 16:26:22 »
maar daar gaat het hier niet over :p
bovendien, renate was wel gegaan als iedereen was gegaan. zeker weten !!
dennis for mole !