Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 94072 keer)

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: Aflevering 3
« Reactie #100 Gepost op: 18-01-2007, 22:06:54 »
Ik hoorde ook iets! Het is ook al zo een vreemde opname. Wanneer zaten ze daar? Ik kan het nog niet terug zien. Verder kan Paul natuurlijk niet zijn eigen boekje jatten, pf das logisch. Karel zei duidelijk, jat 4 boekjes van de andere kandidaten.
hij leverde 4 boekjes in, en Karel zei meteen dat het goed was, zonder te kijken of Paul zn eigen boekje er niet tussen had gedaan
Molloot sinds seizoen 4

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: Aflevering 3
« Reactie #101 Gepost op: 18-01-2007, 22:07:36 »
Wat dan als hij niet 4 boekjes had, dan lag hij er alsnog uit??
hadden ze wel wat anders bedacht
Molloot sinds seizoen 4

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 3
« Reactie #102 Gepost op: 18-01-2007, 22:12:24 »
Is iemand opgevallen dat tijdens het gesprek van Menno en Dick (daar waar ze in stoelen tegenover elkaar zitten, niet in de trein) er een vreemd geluid op de achtergrond te horen is? Weet het niet zeker maar ik denk dat dit geluid een stem is die achterstevoren weergegeven wordt. Iemand in staat dit terug te luisteren en eventueel te bewerken?
Klinkt als een reverse reverb. Heb ik ook wel eens gebruikt, dus ik weet wel hoe dat klinkt. Maar ik zou het voor de zekerheid toch nog eens achterstevoren afspelen. Sowieso gek dat dit nu ineens is; normaal zijn die blauwe beelden een flashback, zonder dat effect, en nu was het èn geen flashback èn dat effect zat er wel in. Ik vond ook dat ze er wel héél lang stil bij bleven staan. Die tweede opdracht hoeft misschien niet zoveel tijd te hebben, maar als ze dan tijd teveel hadden, hadden ze wel wat meer van de 1e opdracht kunnen laten zien, dat vond ik nu in het begin nog vrij onduidelijk.
The British are not impressed.

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: Aflevering 3
« Reactie #103 Gepost op: 18-01-2007, 22:14:12 »
Klinkt als een reverse reverb. Heb ik ook wel eens gebruikt, dus ik weet wel hoe dat klinkt. Maar ik zou het voor de zekerheid toch nog eens achterstevoren afspelen. Sowieso gek dat dit nu ineens is; normaal zijn die blauwe beelden een flashback, zonder dat effect, en nu was het èn geen flashback èn dat effect zat er wel in. Ik vond ook dat ze er wel héél lang stil bij bleven staan. Die tweede opdracht hoeft misschien niet zoveel tijd te hebben, maar als ze dan tijd teveel hadden, hadden ze wel wat meer van de 1e opdracht kunnen laten zien, dat vond ik nu in het begin nog vrij onduidelijk.
Tsja, de montage vind ik deze serie al niet zo sterk
Molloot sinds seizoen 4

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 3
« Reactie #104 Gepost op: 18-01-2007, 22:16:42 »
zucht, mijn post was verlopen. opnieuw dan maar.

even niet over het spel an sich: wat een bagger geluid!  ::niet-ok::
ik kon alex de helft van de tijd niet verstaan en de tv moest op volume 10 om nog iets uit karels woorden op te maken. de muziek schalde er door heen!
als iemand van de productie dit ooit leest: ik vond het ontzettend storend!!

karel zei:
'je bent nog in het spel maar ligt uit de groep.'
karel, waar heb je het over? dat weet je toch nog helemaal niet?
beslis jij voor de groep of ze dit paul kwalijk gaan nemen?  :)

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Aflevering 3
« Reactie #105 Gepost op: 18-01-2007, 22:18:35 »
karel zei:
'je bent nog in het spel maar ligt uit de groep.'
karel, waar heb je het over? dat weet je toch nog helemaal niet?
beslis jij voor de groep of ze dit paul kwalijk gaan nemen?  :)

Ach ja joh, wakkert alleen nog maar meer het vuur aan. Lekker toch? Kan Paul als mollie nog meer zijn gang gaan  ::ok::
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #106 Gepost op: 18-01-2007, 22:19:37 »

karel zei:
'je bent nog in het spel maar ligt uit de groep.'
karel, waar heb je het over? dat weet je toch nog helemaal niet?
beslis jij voor de groep of ze dit paul kwalijk gaan nemen?  :)

ja dat was raar, want op dat moment keek iedereen hem zo vuil aan. Wat ook raar is, is dat als avrobode hint al een 'afvallers' gesprekje is met Karel en Paul evenals een dagboek reactie. Voor mij is ie er dan dus echt uit. Verder verdenk ik nog steeds Menno en hoop ik dat Paul toch de test op iemand anders heeft ingevuld...

Ach ja joh, wakkert alleen nog maar meer het vuur aan. Lekker toch? Kan Paul als mollie nog meer zijn gang gaan  ::ok::

Hij kan het niet meer zijn, Paul had ook niet 4 boekjes kunnen hebben en dan? In die situatie komt de mol nooit....

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #107 Gepost op: 18-01-2007, 22:20:40 »
Ik hoorde ook iets! Het is ook al zo een vreemde opname. Wanneer zaten ze daar? Ik kan het nog niet terug zien. Verder kan Paul natuurlijk niet zijn eigen boekje jatten, pf das logisch. Karel zei duidelijk, jat 4 boekjes van de andere kandidaten.

Was vantevoren ook toen Alex aan Inge vroeg waarom ze haar boekje zomaar had afgegeven. Is volgens mij alleen maar voor de spanning.
En zoals Daedalus al zei was het geen flashback. Voor de flashbacks zal het blauw zijn zonder dat geluidje, voor de flash forwards niet blauw en mét geluidje.

Vorige reeks was op een gegeven moment (bij de flashback over Toine en Mary-Lou die jokers geven aan Frédérique) het geluid ook anders. Dus moet niks achter gezocht worden.

En HOEZO Alex heeft geld aangenomen? Heb ik eigenlijk niet gezien of gemerkt... En is ook niet gebeurd denk ik, anders hadden ze dat totaal van 3000 euro toch niet? Dan was het 2600 euro.
En Paul moest boekjes van andere kandidaten jatten. Zijn eigen boekje inleveren mocht dus niet.
Karel checkt dit niet omdat het al lang doorgegeven is door de productieleden. Als die gezien hadden dat Paul zijn eigen boekje ertussen gedaan had, was dit doorgegeven en moest KArel er waarschijnlijk een big deal van maken voor de kijkcijfers.

Paul kon dus NIET zijn eigen boekje gewoon jatten.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 3
« Reactie #108 Gepost op: 18-01-2007, 22:21:56 »
ja dat was raar, want op dat moment keek iedereen hem zo vuil aan. Wat ook raar is, is dat als avrobode hint al een 'afvallers' gesprekje is met Karel en Paul evenals een dagboek reactie. Voor mij is ie er dan dus echt uit. Verder verdenk ik nog steeds Menno en hoop ik dat Paul toch de test op iemand anders heeft ingevuld...

voor mij is paul er nog niet uit, karel zegt immers dat hij nog in het spel is.
misschien knippert paul nog omdat nog niet duidelijk is of zijn eigen boekje tussen die 4 boekjes zat. je weet het niet.
irritant zeg.... maar ik ga maar op karel zijn woorden af, hij was immers vrij duidelijk?

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 3
« Reactie #109 Gepost op: 18-01-2007, 22:22:19 »
zucht, mijn post was verlopen. opnieuw dan maar.

even niet over het spel an sich: wat een bagger geluid!  ::niet-ok::
ik kon alex de helft van de tijd niet verstaan en de tv moest op volume 10 om nog iets uit karels woorden op te maken. de muziek schalde er door heen!
als iemand van de productie dit ooit leest: ik vond het ontzettend storend!!
Ik ben het hier volledig mee eens! Dit is al langer zo en het is echt nergens goed voor.

Citaat
karel zei:
'je bent nog in het spel maar ligt uit de groep.'
karel, waar heb je het over? dat weet je toch nog helemaal niet?
beslis jij voor de groep of ze dit paul kwalijk gaan nemen?  :)
Dit is gewoon een logische denkstap van Karel. Wat hij bedoelt is gewoon: "de groep zal dit niet gaan waarderen", als in een voorspelling.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #110 Gepost op: 18-01-2007, 22:23:16 »
Tijdens de uitzending heb ik allerlei notities zitten maken en wat mij opviel was:
Bij Dick: hij komt bij een man waarbij duidelijk een groene envelop uit de jas steekt ( dus geld ) en Dick zegt tegen de anderen dat hij de man niet vertrouwd. Vind ik beetje raar.
Bij Menno: na het ontvangen van de geldbedragen 200 400 en 600, krijgt hij iets wits aangereikt( vel papier of zo ? ) en hij zegt er niks over tegen de anderen.
 

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #111 Gepost op: 18-01-2007, 22:24:33 »
Tijdens de uitzending heb ik allerlei notities zitten maken en wat mij opviel was:
Bij Dick: hij komt bij een man waarbij duidelijk een groene envelop uit de jas steekt ( dus geld ) en Dick zegt tegen de anderen dat hij de man niet vertrouwd. Vind ik beetje raar.

Het was overal dezelfde man die een hoop enveloppen in zijn jas had zitten en er zelf op de juiste plaats de juiste uit moest halen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 3
« Reactie #112 Gepost op: 18-01-2007, 22:25:27 »

En HOEZO Alex heeft geld aangenomen? Heb ik eigenlijk niet gezien of gemerkt... En is ook niet gebeurd denk ik, anders hadden ze dat totaal van 3000 euro toch niet? Dan was het 2600 euro.


Je hebt helemaal gelijk. Ik was in de veronderstelling dat hij geld aangenomen had omdat hij zegt 'Ik heb 400 euro'. Maar dat klopt niet, want hij loopt er gewoon langs.

Hm.. is ie ineens een stuk minder verdacht. :-\\ :P

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: Aflevering 3
« Reactie #113 Gepost op: 18-01-2007, 22:26:06 »
even niet over het spel an sich: wat een bagger geluid!  ::niet-ok::
ik kon alex de helft van de tijd niet verstaan en de tv moest op volume 10 om nog iets uit karels woorden op te maken. de muziek schalde er door heen!
als iemand van de productie dit ooit leest: ik vond het ontzettend storend!!
We waren hier ook al aan het klagen, vooral in het begin. Zelfs nog geprobeerd de ondertiteling voor doven te voorschijn te toveren (mislukt - wil niet met digitale TV).
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #114 Gepost op: 18-01-2007, 22:26:21 »
voor mij is paul er nog niet uit, karel zegt immers dat hij nog in het spel is.
misschien knippert paul nog omdat nog niet duidelijk is of zijn eigen boekje tussen die 4 boekjes zat. je weet het niet.
irritant zeg.... maar ik ga maar op karel zijn woorden af, hij was immers vrij duidelijk?
hihi, mensen die op paul zitten hebben er wel zin in. Voor mij Marc-Marie ook nog de mol. Hij had 4 boekjes en die van zichzelf zat daar niet bij. Hij had ze van: Dick, Eva, Nadja en Inge. Mensen letten ook niet op als ze kijken  ;)




Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #115 Gepost op: 18-01-2007, 22:26:49 »
De trein maakte nogal veel geluid, waardoor het soms lastig volgen was. Maar even het volume harder en geen problemen meer. ;D
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #116 Gepost op: 18-01-2007, 22:28:24 »

En HOEZO Alex heeft geld aangenomen? Heb ik eigenlijk niet gezien of gemerkt... En is ook niet gebeurd denk ik, anders hadden ze dat totaal van 3000 euro toch niet? Dan was het 2600 euro.
Renate kreeg eerst 200, toen joker en toen eruit.
Alex kreeg eerst een joker, toen 400 en toen eruit.

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #117 Gepost op: 18-01-2007, 22:30:27 »
Alleen Menno heeft geld meegenomen, dat moet wel, anders kon die 3000 euro nooit  ;D
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 3
« Reactie #118 Gepost op: 18-01-2007, 22:31:01 »
logische denkstap of niet; karel weet er niks van.

stel paul is de mol.
hij krijgt een rood scherm. er moet natuurlijk iets spannends gebeuren, dus er wordt verteld dat hij een rood scherm heeft.
hij moet 4 boekjes jatten om weer terug in het spel te komen.
consternatie alom, en ALS dit is goed gekeurd is hij gewoon weer terug in het spel, en heeft dit alsnog voor extra spanning gezorgd.
was het hem niet gelukt, dan hadden ze het aanbod van karel niet uitgezonden en was het gewoon de consternatie waar ze het voor deden.
alleen zou dan alles wat hier over gezegd werd uit alle afleveringen moeten worden geknipt.. plus dat er dan alsnog iemand weg had gemoeten, en dat was dan niet paul geweest!

dus volgens mij is er geen andere optie dan, paul kan haast niet de mol zijn, als ze daar zo'n risico voor moeten nemen.
of het was mislukt, en hij had (volgende week) nóg een kans gekregen, want de mol kan niet uit het spel. of dat kan wel, maar dan had hij nog een kans gekregen om weer terug te komen.
in dat geval is het handiger om gewoon een kandidaat een rood scherm te geven... zelfde verhaal, maar indien geen boekjes, kan ie optieven.
voordeel zou zijn als paul de mol is, dat niemand hem nu meer verdenkt ivm het risico.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #119 Gepost op: 18-01-2007, 22:33:12 »
Inderdaad volgens mij heeft Alex ook geen geld meegenomen.

Ik zat trouwens heel erg in het voorstukje van volgende week op te letten, of Paul er nou nog inzat of niet, vanwege dat vage gedoe. Ik dacht hem niet te zien. Maar dat zegt ook eigenlijk niks, want wie weet is hij op dat moment met een andere opdracht bezig. Wel spannend hoor, ik ben best benieuwd hoe het nou afloopt met Paul.

En ik denk dat ik mijn mol toch eens opnieuw moet gaan overwegen, want als Paul echt een rood scherm had en echt 100% op Menno zat, zit ik dus fout. Aan de andere kant, in dit programma is nooit iets zeker. Ik ga er nog eens over na denken.

Ik vind het trouwens wel een leuke wending. Origineler dan dat er weer eens iemand teruggekomen zou zijn in het spel (Liesbeth, of Sander)
« Laatst bewerkt op: 18-01-2007, 22:35:23 door Mloesje »