Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 94071 keer)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 3
« Reactie #140 Gepost op: 18-01-2007, 22:56:54 »
Nee, Paul staat niet tussen de schotjes zo te zien...
2e gedachtenkronkel: Misschien krijg je bij het vrijkopen van Paul óók een vrijstelling. Dan wordt het bieder al iets aantrekkelijker natuurlijk...

en wie wil dat nu niet?
ik denk dat er dan sowieso iemand zal gaan bieden.  als het toch maar geld uit de pot is.. en als er één bied gaat de volgende ook, tot de pot leeg is ofzo?
tenzij ze met z'n allen besluiten om het niet te doen, maar dat zal sowieso niet gebeuren gezien de voorstukjes.

idee: misschien moeten ze inderdaad bieden, met geld uit de pot, maar dat geld gaat er alleen uit als zíj die pot winnen.
dus nadje bied 200 euro voor een vrijstelling en paul er weer in, maar als zij wint, gaat er wel 200 euro van haar prijzengeld af.

Offline mol Thessa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #141 Gepost op: 18-01-2007, 23:01:03 »
geweldige aflevering met hele leuke opdrachten en een spannende wending

ik ben er nog steeds niet helemaal overuit wie nou die mol is. Het is erg spannend.
vond het ook een grappige aflevering. Hoe ze menno na gingen doen bijvoorbeeld  ;D
en alex en dick aan het begin  :-X
Triomf!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 3
« Reactie #142 Gepost op: 18-01-2007, 23:03:48 »
ik moet echt eens leren eerst de dagboeken te lezen voor ik ga denken...  :-X

het is nu toch duidelijk dat het niet duidelijk is of paul weg is of niet? en dat dat ook de bedoeling is dat dat niet duidelijk is  :) als dit geen duidelijke zin is weet ik het duidelijk ook niet meer.

ik citeer paul:
"Ik had niet geslapen en wist niet waar ik aan toe was. Had ik nu wčl of niet voldaan aan de opdracht?"

dus moeten we gewoon wachten tot volgende week..
en als hij er uit gaat ga ik staken!  :(

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 3
« Reactie #143 Gepost op: 18-01-2007, 23:10:42 »
Ik ben het geheel met Lautjuh eens; Paul is nog niet definitief afgevallen. Wat voor kleur had Paul's foto dan moeten hebben op de .nl site? Het feit dat zijn foto knipperde op het eind moet toch voldoende zijn om de discussie te staken?
Woosie down?

Offline pitta

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #144 Gepost op: 18-01-2007, 23:11:26 »
Paul is voor mij nu afgevallen als mol, jammerdebammer, was mijn verdachte nr 1, maar zo'n riskante opdracht geef je een mol niet lijkt me.
Menno stond bij mij op nr 2, maar is ook afgevallen, je gaat als mol niet een opdracht perfect uitvoeren en geld binnenslepen. En dan gelijk over naar Dick Jol, bij mij nr 3, als hij de mol is, was hij ten eerste niet goed gelopen en zowel, had hij toch op zn minst een discussie kunnen opstarten voor de tempeltrap over het aannnemen van het geld (E1000,- ofzo) zodat er in ieder geval wat geld gepot zou worden.
Ik begin me nu ook echt te ergeren aan Nadja, met haar idiote actie, te dom voor woorden. Alhoewel ik het raar vind dat niet 1 iemand duidelijk door de walkie talkie zegt "Niet op de blauwe man aflopen!!!!!"waarschijnlijk omdat ze erbij zat toen Eva begon aan haar 'lange tocht'

Gaat lekker met mn zoektocht dus :P

Voorlopig maar Eva op nr 1, motivatie is dat ze als eerste ging met de gedacte dat het de rest van de groep toch niet ging lukken. Ach ja, je moet wat he?  ::tandpastasmiley::

Offline mollemania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Diem - Pluk de Dag
Re: Aflevering 3
« Reactie #145 Gepost op: 18-01-2007, 23:28:22 »
Paul komt in de volgende aflevering wel voor!!
In de aflevering is hij degene die aan het schieten is tijdens de trike opdracht (lijkt me hem te zijn met bruin t-shirt met opdruk). Naast hem zit een vrouwelijke chauffeuse ?

Daarna zien we hem niet terug als alle andere 7 kandidaten op een rijtje staan !!
Maar je ziet Inge dan helemaal links staan en even daarna zie je in een shot dat zij een hand opsteekt omdat ze wil gaan bieden. Dan zie je heel even dat links van haar toch nog iemand staat met een blauw T-Shirt aan. Is de de op het totaalshot de ontbrekende Paul?
Dat is zo duidelijk als wat..... of toch ?

Offline mol Thessa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #146 Gepost op: 18-01-2007, 23:32:06 »
Dan even over Inge

ik vond haar ook erg vaag. Ze zei dat ze niet verder kon, en dat ze er toen uit was. Ze had echter geen teken daarvoor gehad. Ze ging als vierde geloof ik, en ze gaf door dat ze eruit was, terwijl ze eromheen had gekund zoals Dick dat geloof ik deed. Door te zeggen dat ze eruit was zou die weg in principe fout zijn, en zouden de achterblijvers die weg niet verder proberen te vervolgen. Ware het niet dat ze dat wel deden, maar dat terzijde.
Het zou haar bedoeling geweest kunnen zijn ervoor te zorgen dat de rest niet die weg zou vervolgen, waardoor ze dus nooit de goede kant op gegaan zouden kunnen zijn.
Dat, of ze heeft het gewoon verkeerd begrepen, en dat is gewoon dom. Die man hield haar namelijk niet tegen, gaf geen teken, bood haar geen joker of geld aan. Dan zou ik niet zomaar aannemen dat ik eruit was...
« Laatst bewerkt op: 18-01-2007, 23:34:02 door mol Thessa »
Triomf!

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 3
« Reactie #147 Gepost op: 18-01-2007, 23:35:51 »
Volgens mij staat Paul niet tussen de schotten hoor. Ik heb daar speciaal op zitten letten en ik zag 'm niet.

Ze zijn in Thailand hoor, niet in Schotland ::zwaai::

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 3
« Reactie #148 Gepost op: 18-01-2007, 23:36:37 »
even niet over het spel an sich: wat een bagger geluid!  ::niet-ok::
Was idd vreselijk.
De trein maakte nogal veel geluid, waardoor het soms lastig volgen was. Maar even het volume harder en geen problemen meer. ;D
Nou ja, zoals gezegd, het kwam ook doordat er veel te hard muziek doorheen gemixt was. Ik had het beter gedaan ::tandpastasmiley::
The British are not impressed.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 3
« Reactie #149 Gepost op: 18-01-2007, 23:37:07 »
Ze zijn in Thailand hoor, niet in Schotland ::zwaai::
::rofl:: ::rofl::
Woosie down?

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 3
« Reactie #150 Gepost op: 18-01-2007, 23:39:53 »
Ze zijn in Thailand hoor, niet in Schotland ::zwaai::

 ::rofl::

stel dat paul wel tussen de thaisen staat, dan zou het dus zo kunnen zijn dat ze voor een vrijstelling kunnen bieden. met het geld, wat iemand kwijt is indien hij widm wint.
dus wederom bied nadja 200 euro, wint zij heel widm, dan is zij die 200 euro kwijt.
wat heb je er dan over voor die vrijstelling..?
blijft de vraag waarom er schottenthaisen tussen staan. kunnen ze nog zien wie er bied?

Offline VeeloDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Wat is het fijn in denialland!
Re: Aflevering 3
« Reactie #151 Gepost op: 18-01-2007, 23:42:54 »
Hmmm, heeel vaag. Maar ik ben blij dat Paul er niet uit is! Toch..? Alleen hij is voor mij eigenlijk ook afgevallen als Mol. Karel heeft ook gezien dat hij rood scherm kreeg, en als hij dan eigenlijk groen had gekregen, dan wist Karel ook gelijk wie de Mol was. En ze geven toch niet een 'nep'-rood aan de Mol? En als iemand anders rood had gekregen en Paul verteld dit zo aan iedereen, dan weet diegene die rood had natuurlijk dat hij de Mol was. Hmm beetje vaag allemaal. Hij moet nu dus in zijn eentje verder ofzo en de groep gaat ergens anders heen?

Nu moet ik mijn mollenlijstje weer omgooien.. Nadja deed raar, maar die probeert gewoon de Mol te zijn. Bij Eva kon ik niet echt wat vinden en die verdenk ik ook niet echt meer. Menno is cool  ::jaja:: Fanatieke kandidaat, en geen Mol. Maar wat doet Alex eigenlijk wel goed? Hij heeft de pot het meeste geld gekost en dacht hij ook niet dat dat eerste station zo heette? Renate is nog steeds erg verdacht, die wist zeker dat het station zo heette. En Dick heeft ook niet veel fout gedaan deze aflevering en hem verdenk ik ook niet.
Bij Inge zag ik inderdaad ook geen stopteken, ik was echt verbaasd dat ze opeens zei dat ze niet door kon lopen. En ze geeft zomaar haar mollenboekje aan Paul. Heeft ze er niets aan of wil ze gewoon echt weten op wie Paul had gestemd. (Als hij al de waarheid zegt).

Ok, mijn nieuwe top 3:
1. Renate
2. Inge
3. Alex
House: "I'm thinking the broken bones are a response to the building falling on her head."

Offline Tomás

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #152 Gepost op: 18-01-2007, 23:43:32 »
allereerst ff een domme vraag hoor, maar mocht je bij opdracht 1 niet op het gras lopen ofzoiets? iedereen doet zo moeilijk de hele tijd met muurtjes klimmen enzo terwijl je er ook omheen kon lopen ??? dan had je helemaal geen last van T-splitsingen of whatever. of was dat van te voren verboden?

Verdere een paar kleine dingen die me zijn opgevallen:
- Nadja zou wel een hele domme mol zijn, ze haalt zich zelf uit het spel waardoor ze geen enkele invloed meer heeft op het slagen van de proef. ALS ze echt had willen saboteren had ze beter een verkeerde route moeten beschrijven of geld pakken en dan vastlopen....

- Inge doet aan een soort van kamikaze en vind dat wanneer ze niet over het muurtje kan lopen ze maar niet meer mee mag doen met het spel.

-Menno vond ik deze aflevering erg onmollig. Hij mag dan wel erg formeel en direct aan de telefoon zijn, zo'n houding is denk ik wel nodig voor het slagen van de opdracht (in tegenstelling tot een giechelende nadja ofzoiets).

Verder vind ik Alex constant vreemd doen al heb ik nog niet echt een concrete mollenactie.

wordt vervolgd... ::vergroot::

Offline Risjaar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
Re: Aflevering 3
« Reactie #153 Gepost op: 18-01-2007, 23:43:50 »
Nog even over Nadja's actie. Volgens mij was ze helemaal niet van plan om rechtdoor te lopen, ze liep alleen het pad op, om daar naar rechts of naar links te gaan en kreeg toen al de hand van de man...
C'est le Fruit!

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 3
« Reactie #154 Gepost op: 18-01-2007, 23:44:29 »
Nog even over Nadja's actie. Volgens mij was ze helemaal niet van plan om rechtdoor te lopen, ze liep alleen het pad op, om daar naar rechts of naar links te gaan en kreeg toen al de hand van de man...

Ja dat dacht ik inderdaad ook ???

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 3
« Reactie #155 Gepost op: 18-01-2007, 23:45:51 »
Ik ook!
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 3
« Reactie #156 Gepost op: 18-01-2007, 23:49:27 »
Nog even over Nadja's actie. Volgens mij was ze helemaal niet van plan om rechtdoor te lopen, ze liep alleen het pad op, om daar naar rechts of naar links te gaan en kreeg toen al de hand van de man...

dat zou heel goed kunnen inderdaad.
het verbaast me dat niemand verwarring heeft lopen zaaien.
zeggen dat je naar rechts gaat, maar eigenlijk links gaan bijvoorbeeld.
achteraf valt dit wel zo te monteren dat dat niet opvalt.

Offline pitta

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #157 Gepost op: 18-01-2007, 23:51:28 »
Over de actie van Inge, wat ik me nu bedenk: Stond het blauwe mannetje al niet heel erg dicht bij haar? dan wordt haar keuze wel een stuk logischer. Iemand die zich dit definitief kan herinneren?
Dan nog had ze kunnen proberen er om/over heen te komen, blijft rare actie dus.

Maar om 1 of andere reden verdenk ik haar niet zo erg.

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 3
« Reactie #158 Gepost op: 19-01-2007, 00:43:34 »
Ik heb me ongelooflijk zitten verbazen over de naiviteit van de kandidaten. Je zit in een trein met een vaste dienstregeling. D'r zullen toch echt wel een paar mensen in die trein zitten die weten waar de trein zoal stopt. Dus waarom de hele nacht opblijven??? Loop effe rond en vraag het gewoon ... (en als taal een probleem is heb je altijd nog gebarentaal of pen en papier)

Enniewees. Waar viel er deze keer te mollen?
Bij de opdracht bij de tempel had de mol voor een aantal strategieen kunnen kiezen:
1. Uitvallen en maar hopen dat de rest hetzelfde lot zou ondergaan.
2. Een flink eind komen, onderweg geld ophalen, maar dit niet naar het eindpunt brengen.
3. Een eind komen en een verkeerde, onduidelijke of onvolledige beschrijving geven van de route, om de volgende kandidaten op het verkeerde been te zetten. Dit had makkelijk gekund, omdat de controlepost immers geen oogcontact had, en ik had het idee dat dat voor de uitvallers ook gold.
4. Zo lang mogelijk op het controlepunt blijven en mensen de verkeerde kant opsturen. Dit zou vrij lastig zijn omdat er tot het eind meerdere kandidaten meekijken/sturen.

Ik zou zelf voor optie drie hebben gekozen, omdat die het minst opvallend is. Als Nadja de mol is vind ik dat ze het slecht heeft gedaan, omdat haar actie te opvallend was en ze bovendien geen verwarring over de route heeft gezaaid. De enige die wel enige verwarring heeft gezaaid is Alex, omdat die beweerde dat een afslag naar rechts naar de uitgang leidde, terwijl dat nou juist de goeie route was.

Bij de treinopdracht was de buit al snel binnen doordat het eerste station al verkeerd benoemd was. Renate ("ik heb toch zelf gezien dat 't zo heette") stijgt met stip op de lijst van verdachten. Daarna kon de mol rustig gaan slapen. (En dat ga ik nu ook maar eens doen  ;))

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #159 Gepost op: 19-01-2007, 05:30:10 »
Voor iedereen die Paul als mol heeft, hij kan het nog gewoon zijn hoor!
Volgens mij is het heel simpel, indien hij de boekjes had zou Karel zeggen: Gelukt, Je ligt nu uit de groep maar niet uit het spel.
Indien hij de boekjes niet had zou Karel zeggen: mislukt, je ligt nu uit de groep maar nog niet uit het spel.

Indien hij de mol is dan he (Menno is mijn mol, overigens, pagina lange theorien maar mijn pc loopt steeds vast op deze site).

Ofwel, Paul heeft indien de mol met zijn boekjes toestand kunnen zorgen voor chaos, hij heeft dan bewust gezorgd dat Eva het zag (nog meer consternatie), en ging met iedereen praten.
Hij zou nooit uit het spel gaan, er werd gezegd mag je nog even meedoen hij doet nu (boekjes gelukt) ook niet mee want gescheiden van de groep, mogelijk hetzelfde indien niet 4 boekjes.

Karel had mogelijk de opdracht ongeacht wel of geen boekjes hetzelfde te zeggen.
Gelukt of niet gelukt: Je ligt nu uit de groep maar niet uit het spel.
Hij zou dan sowieso het spel nooit verlaten, maar in beide gevallen uit de groep gaan, indien de mol.

Maar ik ben er vrij zeker van dat Menno de mol is ;)
« Laatst bewerkt op: 19-01-2007, 05:38:44 door Cosma »