Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 94302 keer)

Offline willem29

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alex is leuk !
Re: Aflevering 3
« Reactie #160 Gepost op: 19-01-2007, 09:55:46 »
Verwarring al om.....
Top uitzending! Mijn bevindingen

* Naar mijn idee komt Paul gewoon terug hoor. Karel heeft niks gezegd van naar het vliegveld of naar huis of ook maar iets van die strekking.
* De kandidaten waren inderdaad niet echt heel slim. D'r komt een mannetje van de trein hun bedden klaar maken. Ik mag aannemen dat die de route kent. Effe vragen wat de volgende stop(s) zijn is dan toch wel heel gemakkelijk
* Eva begint te peeuwen tegen iedereen dat haar molboekje gepikt is. Mollenstreek of juist niet??
* Renate vergeet afslagen te noemen zodat de rest de kaart niet helemaal compleet krijgt. ('Ohw shit ik had hier geloof ik links gekund'). Volgens mij mochten ze niet terug lopen. Vandaar ook dat Inge misschien op een doodlopend stuk stuitte.
* Menno was erg op de voorgrond aanwezig, in tegen stelling tot vorige aflevering
* Nadja was heeeeeeeeel raar bezig. Iedereen riep "NEE niet rechtdoor" wat doet mevrouw??
* Alex daagt Dick uit.
* Alex doet lekker geirriteerd tegen Renate als ze wadjang-whatever duidelijk heeft opgeschreven.
* Dick doet het perfect in het doolhof
* Inge geeft haar boekje weg.. Een beetje Liz-achtig gedrag naar mijn gevoel
* Paul heeft 2 boekjes 'gepikt' en eentje 'gekregen'. Jammer dat Karel er niet bij heeft gezegd dat ie zijn mond moest houden.
* Alex krijgt 2 jokers van het BLAUWE mannetje (weer blauw) Pakte Miloes vorige jaar in het doolhoof ook niet doodleuk 2 jokers??
* Eva als eerste en meteen af. Abssoluut geen molactie.
* Menno wast zijn handen in onschuld "ik heb wadjang-whatever" niet gezien.
* Inge is als enige het blauwe mannetje niet tegen gekomen.
* Weet effe niet wie er lekker lang geslapen heeft. Het spel was toch al verkloot bij het eerste station dus de mol kon met een goed gevoel gaan slapen en zijn molboekje makkelijk laten pikken. Want de mol wist natuurlijk dat dit ging komen.


Als me meer opvallende dingen binnenschieten horen jullie het.
 ::ok::
« Laatst bewerkt op: 19-01-2007, 10:12:05 door willem29 »

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #161 Gepost op: 19-01-2007, 09:56:20 »
Was idd vreselijk.Nou ja, zoals gezegd, het kwam ook doordat er veel te hard muziek doorheen gemixt was. Ik had het beter gedaan ::tandpastasmiley::

Ik denk niet dat het zozeer te maken heeft met het volume van de muziek. Als ik het goed heb gezien, hebben ze er deze keer voor gekozen de kandidaten niet te zenderen namelijk. Dat betekent dus dat alles gehengeld wordt en je erg veel achtergrondgeluid meepikt, waardoor kandidaten slecht te verstaan zijn. Vorig jaar hadden ze meestal een microfoontje opgespeld.

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #162 Gepost op: 19-01-2007, 10:21:54 »
ik zit het nog eens na te kijken van Nadja, en paul zegt duidelijk eerst door de portofoon:

- beschrijf wat je meteen ziet op de grond bij je voeten (zoiets dan)
- nadja beschrijft; gras, straat, slurfje met man
- vervolgens zegt paul eerste kruising rechtdoor
- menno roept dan; ja ja ja.
- dan loopt ze tegen die man
- niemand zegt duidelijk tegen Nadja, nee hier moet je meteen links of rechts.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #163 Gepost op: 19-01-2007, 10:31:29 »
Paul is voor mij nu afgevallen als mol, jammerdebammer, was mijn verdachte nr 1, maar zo'n riskante opdracht geef je een mol niet lijkt me.
Laat je niet misleiden! Niets is wat het lijkt, zoals men zegt.

Misschian is Paul De Mol en heeft ie de opdracht gehad zoveel mogelijk boekjes te pakken te krijgen. Hij leverde er uiteindelijk vier in. Die "flashback" waarin Karel zegt dat ie vier boekjes moet stelen kan eender wanneer gefilmd zijn.
Stel: Paul slaagde er alleen maar in om er 2 boekjes te pakken te krijgen. Dan wordt achteraf dat gesprek opgenomen en zegt Karel 'Jij moet 2 boekjes stelen.'

Ik zou Paul dus nog niet meteen doorstrepen als verdachte. Zo makkelijk maken ze het niet en het zou niet de eerste keer zijn dat De Mol zo gehlopen wordt. (Hugo in BE2 die wist waar ie moest gaan staan om de envelop met het kruis te krijgen; Petrina de mol in AU4 die geëlimineerd werd en zichzelf terug in het spel kon kopen,...)

Offline Kikker

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #164 Gepost op: 19-01-2007, 10:35:52 »
Hmmm, heeel vaag. Maar ik ben blij dat Paul er niet uit is! Toch..? Alleen hij is voor mij eigenlijk ook afgevallen als Mol. Karel heeft ook gezien dat hij rood scherm kreeg, en als hij dan eigenlijk groen had gekregen, dan wist Karel ook gelijk wie de Mol was. En ze geven toch niet een 'nep'-rood aan de Mol? En als iemand anders rood had gekregen en Paul verteld dit zo aan iedereen, dan weet diegene die rood had natuurlijk dat hij de Mol was. Hmm beetje vaag allemaal. Hij moet nu dus in zijn eentje verder ofzo en de groep gaat ergens anders heen?
Hm, dit vind ik wel een logische redenering :).

Ik denk dat Paul toch wel uit het spel is, of snel gaat. Bij het totaalshot van het rijtje mensen tussen de schotten (of wandjes, whatever ;)) staat Paul er niet tussen. Dus dat ze gaan bieden over zijn 'vrijlating' zou best kunnen, maar dat moeten ze wel motivatie hebben om te bieden. Anders biedt één iemand het laagst mogelijke bedrag en zijn ze gelijk klaar..

Voor mij is Paul wel afgevallen als Molkandidaat, net als Menno trouwens. En Eva was al onmols. Nog 4 weg te strepen voor de ware mol boven komt  8)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 3
« Reactie #165 Gepost op: 19-01-2007, 10:54:24 »
Misschian is Paul De Mol en heeft ie de opdracht gehad zoveel mogelijk boekjes te pakken te krijgen. Hij leverde er uiteindelijk vier in. Die "flashback" waarin Karel zegt dat ie vier boekjes moet stelen kan eender wanneer gefilmd zijn.
Stel: Paul slaagde er alleen maar in om er 2 boekjes te pakken te krijgen. Dan wordt achteraf dat gesprek opgenomen en zegt Karel 'Jij moet 2 boekjes stelen.'


Dat lijkt me niet. Paul maakte, na 4 boekjes te hebben, de indruk "klaar te zijn met zijn opdracht". Het lijkt dus als of het er sowieso vier moesten worden.

Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline RENNE

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #166 Gepost op: 19-01-2007, 11:11:28 »
De hele actie doet mij wat denken aan de 4de reeks uit australië. Daarin krijgt de mol ook een roodscherm. Ze lijkt helemaal geschrokken en moet meteen weg, maar in de volgende aflevering krijgt ze dan de kans om opnieuw in het spel te komen. Met een hoog bedrag uit de groepspot koopt ze zichzelf opnieuw in het spel.

Volgens mij wordt Paul de volgende aflevering afgezonderd van de groep, maar komt hij weldegelijk terug in één van de opdrachten. Doordat Paul een rood scherm krijgt, zijn er heel wat mensen die hem 'wegstrepen' - maar ik denk dat hij nog steeds evenveel kans maakt om de mol te zijn. 'Een veel te gedurfde actie voor een mol'- nee, net niet! Iedere andere speler zou hetzelfde hebben gedaan om toch maar in het spel te blijven en mocht de actie mislukken, zou Karel hem waarschijnlijk het voorstel doen om zich terug in het spel te kopen (hoewel er nu niet zoveel geld in de pot zit).

Het is maar een theorie... maar voor mij blijft Paul nog steeds verdacht.
Ook nog dit: Inge heeft volgens mij nog de meeste jokers. Waarom zet zij ze dan niet in? Is ze zelfzeker van haar mol? Of wil ze deze opsparen voor later? Toch raar...

Mijn Mol top 3:
1)Paul
2)Dick
3)Eva

Offline Kikker

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #167 Gepost op: 19-01-2007, 11:13:57 »
Citaat
2. Historical tourism: Includes the viewing of artifacts, ancient sculptures and religious such as Phra Prang Samyot, Phra Karn Shrine. Wat Nakhon Kosa, Wat Phra Si Rattana Mahathat, Wat Bandai Hin, Phrang Khaek Temple, the Royal Reception House for foreign envoys known as Ban Wichayen, Phra Narai Ratchanivet Palace Wat Kawissararam, Wat choeng Tha, Wat Sao Thong Tong, Sarn luk son, Wat Mani Chonlakhan, Wat Tong Pu, Wat Bot, Wat lai, Wat Khao samokorn and Ban Pong manao which is an open museum and prehistoric archaelolgical site.
http://www.lopburi.go.th/general_lopburi.htm
Wat Bandai Hin is dus een tempel in Lopburi. Alex dan wel Renate heeft dus gewoon het verkeerde bord gezien/opgelezen.
Het lijkt mij waarschijnlijk dat dit bord er toch ook gehangen heeft..

Offline pitta

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #168 Gepost op: 19-01-2007, 11:21:22 »
het zou niet de eerste keer zijn dat De Mol zo gehlopen wordt. (Hugo in BE2 die wist waar ie moest gaan staan om de envelop met het kruis te krijgen; Petrina de mol in AU4 die geëlimineerd werd en zichzelf terug in het spel kon kopen,...)

Deze opdrachten zijn wel stukken minder riskant toch? Vooral het laatste, de mol komt terug als ze een groot deel van de pot afhaalt, lijkt me geen moeilijke afweging voor een mol, of zat hier nog bij dat haar medekandidaten erover moesten beslissen o.i.d?
Ik heb de buitenlandse reeksen niet gezien, dus ik weet het niet, maar Paul gaat in ieder geval voorlopig van mijn verdachtenlijstje.

Offline Lady C

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #169 Gepost op: 19-01-2007, 11:41:31 »
In het dagboek staat: Welk station heet er nu ‘tempel’?

Menno is de enige die hier iets over zegt....

*·._.·* Wie niet in wonderen en dromen gelooft, is geen realist *·._.·*

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #170 Gepost op: 19-01-2007, 11:43:43 »
In het dagboek staat: Welk station heet er nu ‘tempel’?

Menno is de enige die hier iets over zegt....


Dat had ik ook gemeld inderdaad bij de dagboek topic. Het is echt heel opvallend.

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #171 Gepost op: 19-01-2007, 12:22:52 »
Misschien heb ik even niet goed opgelet, maar wie heeft de volgorde van de kandidaten bepaald bij opdracht 1?

Vond het een erg leuke aflevering. Wat opvallende momentjes, een paar verdenkingen, een paar vrijpleitingen, maar ik ben nog steeds niet heel duidelijk over een mol.  :-\\

Ik denk dat Paul in het spel blijft en het letterlijk is zoals Karel zegt: dat hij in het spel, maar dus niet meer bij de groep blijft. Dat hij voor één of meerdere opdrachten zal worden afgezonderd voor wat voor reden dan ook. Je ziet hem inderdaad ook niet in het promofilmpje voor volgende week.

Ik vraag me wel af waarom Paul deals probeert te sluiten met de mensen waar hij al boekjes van heeft, terwijl iedereen weet dat hij ze toch niet terug gaat geven! Zodat hij ze (valse) informatie kan geven?
« Laatst bewerkt op: 19-01-2007, 12:31:26 door IDM »
Laten we jabberen.

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: Aflevering 3
« Reactie #172 Gepost op: 19-01-2007, 12:44:04 »
Misschien heb ik even niet goed opgelet, maar wie heeft de volgorde van de kandidaten bepaald bij opdracht 1?

Vond het een erg leuke aflevering. Wat opvallende momentjes, een paar verdenkingen, een paar vrijpleitingen, maar ik ben nog steeds niet heel duidelijk over een mol.  :-\\

Ik denk dat Paul in het spel blijft en het letterlijk is zoals Karel zegt: dat hij in het spel, maar dus niet meer bij de groep blijft. Dat hij voor één of meerdere opdrachten zal worden afgezonderd voor wat voor reden dan ook. Je ziet hem inderdaad ook niet in het promofilmpje voor volgende week.

Ik vraag me wel af waarom Paul deals probeert te sluiten met de mensen waar hij al boekjes van heeft, terwijl iedereen weet dat hij ze toch niet terug gaat geven! Zodat hij ze (valse) informatie kan geven?

Omdat ze anders niet weten waar hun molboekjes zijn, en hij wil niet 'uit de groep vallen'.
Molloot sinds seizoen 4

Offline Mikey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #173 Gepost op: 19-01-2007, 12:44:47 »
Mja, als ik Paul was zou ik echt niet de goede informatie geven.  ::hypocriet:: ::rofl::

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 3
« Reactie #174 Gepost op: 19-01-2007, 13:05:15 »
Ik denk niet dat het zozeer te maken heeft met het volume van de muziek. Als ik het goed heb gezien, hebben ze er deze keer voor gekozen de kandidaten niet te zenderen namelijk. Dat betekent dus dat alles gehengeld wordt en je erg veel achtergrondgeluid meepikt, waardoor kandidaten slecht te verstaan zijn. Vorig jaar hadden ze meestal een microfoontje opgespeld.
Was voorgaande afleveringen ook al zo. En zendergeluid is meestal slechter dan hengelgeluid. Een zender is bij voorbaat al gecompressed, waardoor je al minder dynamisch bereik hebt.
The British are not impressed.

Offline Amanda

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #175 Gepost op: 19-01-2007, 13:28:52 »
Er klopt iets niet, Renate stapt van het muurtje af *voor dat bergje zeg maar* stapt af, loopt over het brede pad..mannetje stopt haar.
Inge volgt, ze loopt over het muurtje, mannetje staat weer onderaan bij dat muurtje, Inge loopt rechtdoor dus loopt tegen die berg aan en is er uit..
Daarna zie je dat punt niet meer in de uitzending, vrij vaag...

Offline Emmaaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #176 Gepost op: 19-01-2007, 13:33:50 »
Ik verander mijn lijstje,

1 Menno
2 Paul
3 Renate


ejjj duikertje!!!vond renate erg verdacht over komen met name haar zwijgende actie toen uitkwam dat het eerste station niet correct was, opperde zij niet het hoogste woord tijdens het begin van de rit,'IK HEB HET OPGESCHREVEN, IK HEB HET OPGESCHREVEN', wel een (hulp) mollen actie, wat mij betreft. misschien moet je toch eens overwegen paul en renate te verwisselen! Paul in je top drie laten is wat mij betreft oke:)alleen al om die mooie ogen van hem!

Tip van mij: vlak Eva niet uit, maakt naar mijn inziens een zeer goede kans om de mol te zijn.

Gr Emma


Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 3
« Reactie #177 Gepost op: 19-01-2007, 13:36:35 »
Er klopt iets niet, Renate stapt van het muurtje af *voor dat bergje zeg maar* stapt af, loopt over het brede pad..mannetje stopt haar.
Inge volgt, ze loopt over het muurtje, mannetje staat weer onderaan bij dat muurtje, Inge loopt rechtdoor dus loopt tegen die berg aan en is er uit..
Daarna zie je dat punt niet meer in de uitzending, vrij vaag...
Dat komt doordat ze volgens mij een eerdere afslag namen, waarvan Inge zei, oh, ik had net ook links gekund volgens mij.
The British are not impressed.

Offline Amanda

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #178 Gepost op: 19-01-2007, 13:43:21 »
Dat komt doordat ze volgens mij een eerdere afslag namen, waarvan Inge zei, oh, ik had net ook links gekund volgens mij.

nee, het is precies diezelfde berg, daat staat Renate ook voor, ze stapt van het muurtje af, links, en gaat de weg in waar de man staat, die stopt haar.
inge staat bij diezelfde muur, en wil dan doorlopen omdat Renate links werd gestopt, dan is t niet goed en zegt ze zelf dat ze eruit ligt.


snap dr geen worst van  ::hypocriet::

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #179 Gepost op: 19-01-2007, 13:52:15 »
Nog even over Paul, die vertelt op een gegeven moment aan iemand op wie hij heeft gestemd. Dan zegt hij: "Ik heb gestemd op..." En dan wordt het afgebroken. Terwijl hij bij het stemmen er geen enkel geheim van maakte  dat ie op Menno ging stemmen.
Waarom zou het dan afgebroken zijn? Heeft ie lopen liegen? Zou heel goed kunnen, maar dat hadden ze ook best uit kunnen zenden. Heeft ie dan toch niet op Menno gestemd? Of heeft ie wel op Menno gestemd, maar probeert de redactie er toch nog de spanning in te houden?