Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 94068 keer)

Offline Flogging Molly

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #220 Gepost op: 20-01-2007, 18:52:22 »
Er is in elk geval geknipt met Pauls verdenkingen, want ik heb wat hij deze aflevering zegt al eens eerder gehoord.


Ja is dit echt zo? Kan iemand dat nog precies nakijken. Want in dat geval ga ik ook weer geloven in Menno als mol. Ik had hem al bijna doorgestreept omdat Paul bij de test 2 afleveringen op Menno zat. Maar als ze dat stukje gewoon hebben geknipt uit de vorige uitzending....

Offline Phantom

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #221 Gepost op: 20-01-2007, 19:08:30 »
Hey,
Aan het eind vn afl. 3 tijdens de treinreis zie je soort flashbacks van de kandidaten in een soort café. Het zijn steeds 2 kandidaten die met elkaar praten, de laatste 2 waren menno en dick, tijdens hun gesprek zijn er stemmen op de achtergrond te horen in het slow motion of achterstevoren o.i.d. Volgens mij is dit een hint maar ik weet niet wat hier gezegt wordt, iemand die die weet/ kan uitzoeken?

greetz

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #222 Gepost op: 20-01-2007, 19:27:46 »
Hey,
Aan het eind vn afl. 3 tijdens de treinreis zie je soort flashbacks van de kandidaten in een soort café. Het zijn steeds 2 kandidaten die met elkaar praten, de laatste 2 waren menno en dick, tijdens hun gesprek zijn er stemmen op de achtergrond te horen in het slow motion of achterstevoren o.i.d. Volgens mij is dit een hint maar ik weet niet wat hier gezegt wordt, iemand die die weet/ kan uitzoeken?

greetz

lees anders deze topic eerst even door. Deadelus heeft het uitgezocht, maar niets gevonden.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 3
« Reactie #223 Gepost op: 20-01-2007, 19:37:03 »
Die stemmetjes klinken overigens op normale snelheid vrij Thais.
The British are not impressed.

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #224 Gepost op: 21-01-2007, 05:08:57 »
Ik lees dit nu pas. Slim bedacht! ::ok:: Zo zou het best eens kunnen zijn ::jaja::

Zagen we niet Menno even vanuit zijn bed naar beneden turen toen Paul bezig was met die boekjes, zonder te vragen waar hij mee bezig was?

Btw, Karel zegt bij de Tempel-opdracht: Op de route ligt 3.000 euro, en maar 1 kandidaat mocht naar de Buddha (die zich als in een soort schatkamer bovenin de tempel bevond), in hoeverre is het mogelijk dat er bij de Buddha nog een bedrag lag?

Zodra namelijk het laatste geld gepakt is (1050 euro) is al het geld binnen zou je denken, toch was de opdracht pas geslaagd wanneer de kandidaat de trap op ging en de Buddha bereikte, waarom die toevoeging, er waren geen opstakels op de trap, al het geld van de route was binnen, dus wat was precies de bedoeling van het naar boven gaan, waarom was de opdracht dan pas geslaagd? Alsnog een geldbedrag vinden?
Er is nooit gezegd met deze opdracht is in totaal 3000 euro te verdienen, alleen dat er 3000 op de route te vinden was, is het denkbaar dat er totaal meer te verdienen was en dat de reden was dat diegene naar boven moest?


Offline mutzje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Paramore rocks
Re: Aflevering 3
« Reactie #225 Gepost op: 21-01-2007, 12:47:10 »
Zagen we niet Menno even vanuit zijn bed naar beneden turen toen Paul bezig was met die boekjes, zonder te vragen waar hij mee bezig was?

Btw, Karel zegt bij de Tempel-opdracht: Op de route ligt 3.000 euro, en maar 1 kandidaat mocht naar de Buddha (die zich als in een soort schatkamer bovenin de tempel bevond), in hoeverre is het mogelijk dat er bij de Buddha nog een bedrag lag?

Zodra namelijk het laatste geld gepakt is (1050 euro) is al het geld binnen zou je denken, toch was de opdracht pas geslaagd wanneer de kandidaat de trap op ging en de Buddha bereikte, waarom die toevoeging, er waren geen opstakels op de trap, al het geld van de route was binnen, dus wat was precies de bedoeling van het naar boven gaan, waarom was de opdracht dan pas geslaagd? Alsnog een geldbedrag vinden?
Er is nooit gezegd met deze opdracht is in totaal 3000 euro te verdienen, alleen dat er 3000 op de route te vinden was, is het denkbaar dat er totaal meer te verdienen was en dat de reden was dat diegene naar boven moest?



dat ze naar de budha moesten was gewoon een soort symbolisch gedoe, der moet toch een duidelijk eindpunt zijn..

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Aflevering 3
« Reactie #226 Gepost op: 21-01-2007, 20:02:11 »
Hey,
Aan het eind vn afl. 3 tijdens de treinreis zie je soort flashbacks van de kandidaten in een soort café. Het zijn steeds 2 kandidaten die met elkaar praten, de laatste 2 waren menno en dick, tijdens hun gesprek zijn er stemmen op de achtergrond te horen in het slow motion of achterstevoren o.i.d. Volgens mij is dit een hint maar ik weet niet wat hier gezegt wordt, iemand die die weet/ kan uitzoeken?

greetz

Beetje late reactie maar wilde toch niet onthouden. Giel Beelen was dit ook opgevallen. Hij heeft dit stukje vorige week in zijn programma achterstevoren laten horen. Volgens hem hoorde je heel vaag "Menno is de mol". Ik heb het geluisterd, maar ik kon het er niet echt uit halen. Misschien als ik het nog eens terug kan luisteren, maar kan het helaas nergens terugvinden. Misschien iemand anders?
Zo'n hint is trouwens al eens eerder gebruikt bij Nico geloof ik.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Seraphina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kijk, een hele kudde!
Re: Aflevering 3
« Reactie #227 Gepost op: 21-01-2007, 20:21:06 »
Beetje late reactie maar wilde toch niet onthouden. Giel Beelen was dit ook opgevallen. Hij heeft dit stukje vorige week in zijn programma achterstevoren laten horen. Volgens hem hoorde je heel vaag "Menno is de mol". Ik heb het geluisterd, maar ik kon het er niet echt uit halen. Misschien als ik het nog eens terug kan luisteren, maar kan het helaas nergens terugvinden. Misschien iemand anders?
Zo'n hint is trouwens al eens eerder gebruikt bij Nico geloof ik.

*krijgt flashback van stukje bij de kapel van vorig jaar*

Jemig wat heb ik daar vaak naar geluisterd  ::rofl::

Maar volgens mij staat hier iets over (in een ander topic?), Daedalus had het nagekeken toch? Was geloof ik niet echt iets...of is dat iets anders?

Misschien moet ik gewoon niet posten als ik even niet weet waar het over gaat  ::hypocriet::
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 3
« Reactie #228 Gepost op: 21-01-2007, 20:25:12 »
*krijgt flashback van stukje bij de kapel van vorig jaar*

Jemig wat heb ik daar vaak naar geluisterd  ::rofl::

Maar volgens mij staat hier iets over (in een ander topic?), Daedalus had het nagekeken toch? Was geloof ik niet echt iets...of is dat iets anders?

Misschien moet ik gewoon niet posten als ik even niet weet waar het over gaat  ::hypocriet::

Whahahah die kapel, dat was fantastisch.
Iedereen hoorde een andere naam ::rofl::

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #229 Gepost op: 21-01-2007, 20:34:31 »
Ik heb alle posts over wel of niet aanwezig zijn van Paul in 't volgende week filmpje en andere speculaties aan de hand van dat filmpje verplaatst naar 't topic Volgende week in WIDM... omdat we nu dubbele discussies aan 't voeren waren. Dus alle speculaties over de volgende aflevering, graag vanaf nu in dat topic. Dan houden we dit topic over zaken die zich in aflevering 3 hebben afgespeeld.  :)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 3
« Reactie #230 Gepost op: 21-01-2007, 22:08:49 »
Ik weet niet in welk topic ik 't moet zeggen maar ik heb het idee dat er een fout zit in het jokeroverzicht van aflevering 3. Inge heeft na aflvering 2 twee jokers. In aflevering 2 zegt het overzicht dat ze er twee wint en er nul in zet. Ze zou er dus vier moeten hebben. Ik kan me niet herinneren dat ze jokers heeft afgestaan.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Noentje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #231 Gepost op: 21-01-2007, 23:50:39 »
Een andere theorie voor de opdracht van Paul, mocht hij mislukken: "ja, jammer Paul, je opdracht is mislukt, géén vrijstelling, dus..." óf: "ja, jammer Paul, je opdracht is mislukt, géén 5000 euro in de pot" of "er gaat geld uit de pot". De uitkomst van het scenario is namelijk altijd te manipuleren door de redactie en/of de montage.
Kortom, dat Paul deze opdracht heeft gekregen en door de kans op mislukking, zou hij de mol niet kunnen zijn: onzin. De redactie wilde graag vier molboekjes om de volgende opdracht uit te kunnen laten voeren en vandaar deze opdracht en door wie kun je deze opdracht nou beter uit laten voeren dan de Mol himself.
Voor mij blijft hij nog even verdacht als tevoren, misschien zelfs nóg meer verdacht!
"Leven is het meervoud van lef"

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 3
« Reactie #232 Gepost op: 21-01-2007, 23:52:07 »
Een andere theorie voor de opdracht van Paul, mocht hij mislukken: "ja, jammer Paul, je opdracht is mislukt, géén vrijstelling, dus..." óf: "ja, jammer Paul, je opdracht is mislukt, géén 5000 euro in de pot" of "er gaat geld uit de pot". De uitkomst van het scenario is namelijk altijd te manipuleren door de redactie en/of de montage.
Kortom, dat Paul deze opdracht heeft gekregen en door de kans op mislukking, zou hij de mol niet kunnen zijn: onzin. De redactie wilde graag vier molboekjes om de volgende opdracht uit te kunnen laten voeren en vandaar deze opdracht en door wie kun je deze opdracht nou beter uit laten voeren dan de Mol himself.
Voor mij blijft hij nog even verdacht als tevoren, misschien zelfs nóg meer verdacht!
Je overtuigt me weer een beetje ;D
Maar ik blijf neutraal: tot de volgende aflevering heb ik geen mol ;D

Re: Aflevering 3
« Reactie #233 Gepost op: 22-01-2007, 02:27:32 »
*krijgt flashback van stukje bij de kapel van vorig jaar*

Jemig wat heb ik daar vaak naar geluisterd  ::rofl::


 ::rofl:: Ja! Die Kapel! Man, ik heb er nóg nachtmerries van!  ::tandpastasmiley::
Heb net hele drukke weken gehad en nu pas de eerste 3 afleveringen kunnen kijken. Een goede start zeg! Dus ik ga me hier af en toe ook maar weer eens laten horen.. ::vergroot::

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #234 Gepost op: 22-01-2007, 12:18:27 »
Als Eva in de boot zit op weg naar het tempelcomplex, zit ze te bellen.

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #235 Gepost op: 22-01-2007, 12:34:34 »
Als Eva in de boot zit op weg naar het tempelcomplex, zit ze te bellen.

Viel me op toen ik de aflvering voor het eerst zag, maar ze heeft de walkie talkie en geen telefoon. Ze beschrijft denk al het 1 en ander, paul zie je ook reageren, alleen zit er nog muziek over het stukje heen. Volgens mij is het niets.

Offline Flogging Molly

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #236 Gepost op: 22-01-2007, 17:26:30 »

Citaat
Citaat van: Rat op Januari 20, 2007, 02:51:05
Er is in elk geval geknipt met Pauls verdenkingen, want ik heb wat hij deze aflevering zegt al eens eerder gehoord.

Ja is dit echt zo? Kan iemand dat nog precies nakijken. Want in dat geval ga ik ook weer geloven in Menno als mol. Ik had hem al bijna doorgestreept omdat Paul bij de test 2 afleveringen op Menno zat. Maar als ze dat stukje gewoon hebben geknipt uit de vorige uitzending....

ik heb dit nog even nagekeken en het klopt:
In afl 2 zegt Paul bij het maken van de test "Ik denk dat de mol Menno is". In afl 3 hoor je precies deze zelfde zin.


Offline valentino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #237 Gepost op: 22-01-2007, 17:44:18 »
heb deze aflevering vandaag kunnen kijken

misschien raar hoor van mij, maar als er nu niemand is uit gegaan, dan krijgen we toch een aflevering waar 2 mensen tegelijk uit moeten/gaan
of is deze wieisdemol serie 1 aflevering langer?

ik vind menno aardig beleefd tegen mensen tenminste zeker zeker die man in het blauw
hij bedankte hem toch telkens netjes
menno deed toch ook een travelprogramma?
hij zeker dan bekend in thailand en misschien is dat een voordeel om een mol te zijn

verder kan iedereen de mol zijn in deze serie en heb hekel aan die hoed van die nadja ::jaja::

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 3
« Reactie #238 Gepost op: 22-01-2007, 17:49:12 »
misschien raar hoor van mij, maar als er nu niemand is uit gegaan, dan krijgen we toch een aflevering waar 2 mensen tegelijk uit moeten/gaan
of is deze wieisdemol serie 1 aflevering langer?
Nee, klopt nu precies. Er zijn nu 8 kandidaten (inc mol), dus dan begint aflevering 9 met 3 kandidaten. Dat is dus de finale en aflevering 10 is de terugblik.
The British are not impressed.

Offline kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #239 Gepost op: 22-01-2007, 19:17:41 »
Ik zit nog met volgende:

Als ik de uitzending mag geloven zegt Karel toch echt "Vannacht in de trein pik jij 4 molboekjes..."
Op het eind refereert Karel nogmaals aan de gepikte molboekjes.
Tegen Inge zegt Paul dat hij 4 molboekjes moet verzamelen want anders is er waarschijnlijk geen executie en is hij weg.

Dus of Paul hoopt dat Karel niet in de gaten heeft dat hij niet alle boekjes gepikt heeft (Ik weet niet in hoeverre Karel weet wat er zich in de trein afspeelt),
of Paul is de Mol en weet wat er gaat komen en probeert op deze manier de verdenking van zich af te wenden

Verder vind ik het jammer dat ook weer in deze aflevering niet wordt getoond hoe de volgorde bij de eerste opdracht is bepaald.
Als Mol weet je hoe je moet lopen neem ik aan, dus wil je niet als laatste van de groep gaan lijkt me (dan valt het wel heel erg op als het niet lukt en valt er weinig te mollen).
Achteraf was de opdracht vrij makkelijk, terwijl in eerste instantie er toch wel te mollen leek (verkeerde richting doorgeven bijv.) Maar misschien vond de Mol ook wel dat er al genoeg geld verloren was hoor.

De tweede opdracht kon mijns inziens normaliter niet fout gaan, maar er werd teveel op de "pikacties" van Paul gefocust waardoor er weinig
van de opdracht overbleef en achteraf hoefde dat natuurlijk ook niet want het ging gelijk al fout.

Wat ik tot op heden vind van de kandidaten:

Nadja loopt de boel gewoon te naaien met al dat opzichtige gedoe, maar lijkt me niet de Mol
Menno doet steeds erg interessant mee en bedoelt het ook erg goed denk ik, dus geen mol
Paul, door de aflevering van deze week weet ik het niet meer, hij leek mij niet erg mols bezig, maar juist erg actief
Renate loopt ook maar wat aan te ku**en, maar zorgt wel mede voor geld in de pot bij de allereerste opdracht (filmpjes raden), maar lijkt me ook niet de mol
Dick, loopt overal maar wat achteraan en ziet wel wat het wordt, geen mol dus
Eva is te fanatiek met het spel bezig en lijkt mij dus ook geen mol
Alex heeft de pot wel wat geld gekost maar was mede uit eigen belang (vrijstelling), dus voor mij ook geen mol
Inge zorgde ook wel voor geld in de pot in het begin, maar doet én bij het abseilen én in de treinopdracht wel erg naief, dus voor mij tot op heden de meest geschikte molkandidate

Wellicht als ik mij wat meer in de details verdiep, ik wel een heel andere Mol aan moet wijzen, maar voor nu laat ik het maar zo.