Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 94320 keer)

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #180 Gepost op: 19-01-2007, 14:02:02 »
ik denk dat hij toch op iemand anders heeft gestemt dan menno. Het feit dat in het dagboek over tempel/station verwarring wordt gesproken en dat menno de enige is die het daar aan het eind van de aflevering over heeft, zegt toch weer genoeg. En het had inderdaad niet weggepiept hoeven worden als hij menno zei, want dat had Paul al eerder gezegd.

Na weer gekeken te hebben blijf ik bij Menno

- op het moment dat Nadja rechtdoor loopt, dan moedigt menno dit aan (ja, ja, ja)
- station/tempel verwarring ==> staat letterlijk in het dagboek
- in de eerste opdracht was paul te duidelijk met aanwijzingen doorgeven, zodat hij moeilijk kon mollen. Karel zei ook: maar waar was de mol?
- tijdens het gesprek met Dick aan tafel dan hoor je duidelijk een raar geluid, heeft iemand dit al bewerkt en terug afgespeeld, want er wordt iets gezegd.

Muzikale hints
1. turn turn turn ==> hij mag drie keer met bordje draaien bij het HBB spel en dan ligt hij eruit. Everthing has a season ==> schoolseizoenen ==> herexamen

2. one- U2 ==> got someone to blame. Hij kon inge de schuld geven van doorspelen voor 10.000 of niets.

3. krijgen we vanmiddag  :D



Offline Amanda

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #181 Gepost op: 19-01-2007, 14:06:08 »
Zoek dingen over 11 februari..

Menno: 11 februari is Midas Dekker zn laatste uitzending van vroege vogels, menno volgt hem daarna op
Renate: Er komt een uitzending op tv van RTL travel's hotlist, meest romantische plekken, Renate laat venetië zien.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 3
« Reactie #182 Gepost op: 19-01-2007, 15:50:30 »
nee, het is precies diezelfde berg, daat staat Renate ook voor, ze stapt van het muurtje af, links, en gaat de weg in waar de man staat, die stopt haar.
inge staat bij diezelfde muur, en wil dan doorlopen omdat Renate links werd gestopt, dan is t niet goed en zegt ze zelf dat ze eruit ligt.


snap dr geen worst van  ::hypocriet::
Ja, maar ná Inge zijn ze er niet meer geweest, daarom zie je het na haar niet meer. Renate komt er, heeft de keus rechtdoor naar een man in blauw of rechtsaf naar een heuveltje. Ze gaat naar de man, want de heuvel lijkt haar geen doorgang en de man houdt haar tegen. Dan komt Inge op hetzelfde punt, ze weet dat de man geen doorgang geeft, dus loopt ze naar de heuvel, maar ja, dat is ook geen doorgang natuurlijk. Dus de volgenden gaan helemaal niet naar die plek toe, omdat je er geen kant meer op kunt, ze nemen een andere afslag en laten die hele plek voor wat die is.
The British are not impressed.

Offline Liett

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #183 Gepost op: 19-01-2007, 16:35:13 »
ik ben ook nog steeds voor menno
vind het alleen iets te verwarrend dat gedoe met paul

maar wel een hele leuke aflevering!
vooral de eerste opdracht

Offline moljanne

  • Forumlid
  • U mag doorrijden naar het volgende raam!
Re: Aflevering 3
« Reactie #184 Gepost op: 19-01-2007, 17:00:01 »
Misschien is het rode scherm doorgestoken kaart. Stel de mol weet dat degene met het rode scherm er later uit gaat, opzettelijk maakt hij alles fout, Karel weet ook niet wie de mol is, mocht het met de mollenboekjes stelen niet lukken dan passen ze er wel een mouw aan, iedereen denkt/weet dat degene met het rode scherm NIET de mol is en dat degene waar degene met het rode scherm op stemde dus ook niet de mol zal zijn, dus voor de overige kandidaten 2 extra niet-mollen.
Maar stel dat hij gewoon nog steeds de mol is.......
kunt u het nog volgen?
 ::oink:: why not?
« Laatst bewerkt op: 19-01-2007, 17:04:10 door moljanne »
huh?

Offline ravelijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is zoals het lijkt
Re: Aflevering 3
« Reactie #185 Gepost op: 19-01-2007, 17:20:50 »
Misschien is het rode scherm doorgestoken kaart. Stel de mol weet dat degene met het rode scherm er later uit gaat, opzettelijk maakt hij alles fout, Karel weet ook niet wie de mol is, mocht het met de mollenboekjes stelen niet lukken dan passen ze er wel een mouw aan, iedereen denkt/weet dat degene met het rode scherm NIET de mol is en dat degene waar degene met het rode scherm op stemde dus ook niet de mol zal zijn, dus voor de overige kandidaten 2 extra niet-mollen.
Maar stel dat hij gewoon nog steeds de mol is.......
kunt u het nog volgen?
 ::oink:: why not?

Juist en daarom is hij nog steeds mijn Mol :)

Offline Flogging Molly

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #186 Gepost op: 19-01-2007, 17:23:36 »
ik denk dat hij toch op iemand anders heeft gestemt dan menno. Het feit dat in het dagboek over tempel/station verwarring wordt gesproken en dat menno de enige is die het daar aan het eind van de aflevering over heeft, zegt toch weer genoeg. En het had inderdaad niet weggepiept hoeven worden als hij menno zei, want dat had Paul al eerder gezegd.


De gewone doorsnee mol-kijker (niet wij dus  ;D ) kan echt niet onthouden op wie iedereen gestemd heeft in de test. Toen Paul in de trein zei "ik heb gestemd op..." dacht ik ja op menno.. maar de mensen die met mij mee keken wisten dat echt niet, Ze hebben dat denk ik weggepiept om het geheimzinnig te laten lijken. En of Paul echt op Menno heeft gestemd, tsja dat weten we natuurlijk nooit.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #187 Gepost op: 19-01-2007, 17:25:04 »
En of Paul echt op Menno heeft gestemd, tsja dat weten we natuurlijk nooit.

Wat zal de redactie toch een plezier hebben.. Eigenlijk is het gewoon een gestoord programma, maar o zo heerlijk om er achteraf over te kibbelen met z'n allen. ;D ::jaja::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #188 Gepost op: 19-01-2007, 17:26:40 »
Ik ben er nu net achter dat Paul wel terug komt.  :D Gelukkig maar  ;D
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 3
« Reactie #189 Gepost op: 19-01-2007, 17:35:27 »
Misschien is het rode scherm doorgestoken kaart. Stel de mol weet dat degene met het rode scherm er later uit gaat, opzettelijk maakt hij alles fout, Karel weet ook niet wie de mol is, mocht het met de mollenboekjes stelen niet lukken dan passen ze er wel een mouw aan, iedereen denkt/weet dat degene met het rode scherm NIET de mol is en dat degene waar degene met het rode scherm op stemde dus ook niet de mol zal zijn, dus voor de overige kandidaten 2 extra niet-mollen.
Maar stel dat hij gewoon nog steeds de mol is.......
kunt u het nog volgen?
 ::oink:: why not?
Dit gaat mij toch echt wat te ver. Kunstmatig rode schermen bewerkstelligen bij de mol om te zorgen dat er twee mensen kunnen worden geschrapt als mol en ondertussen is een ervan (die met het RODE scherm) toch de mol. Ik heb altijd begrepen dat de mol nooit een rood scherm krijgt of toch wel?  K'snap der geen hout meer van  ::ohno::
 ::zwaai::
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Mollovic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #190 Gepost op: 19-01-2007, 17:41:52 »
De mol geen rood scherm weet ik niet, maar de mol verlaat het spel in ieder geval nooit.. en nu verlaat hij alleen de groep en niet het spel lijkt mij, dus zou kunnen dat ie wel de mol is, al vind ik het inderdaad wel te ver gaan om net te doen alsof ie eruit gaat..

Offline Seraphina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kijk, een hele kudde!
Re: Aflevering 3
« Reactie #191 Gepost op: 19-01-2007, 17:54:07 »
Ik heb altijd begrepen dat de mol nooit een rood scherm krijgt of toch wel? 


Dit heb ik ook altijd zo begrepen hoor, is met Yvon toen nog leuk met dat feitje gespeeld. Maar `t is niet zo benadrukt in de speluitleg dit jaar en vorig jaar ook al niet...dus ik weet niet of dat dan nog geldt? In ieder geval ben ik skeptisch, want ik heb geen rood scherm gezien, ik heb er alleen van horen zeggen en dan moet je bij WIDM altijd oppassen  ;D
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Offline broodje bal

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #192 Gepost op: 19-01-2007, 17:55:12 »
Toen Paul in de trein zei "ik heb gestemd op..." dacht ik ja op menno.. maar de mensen die met mij mee keken wisten dat echt niet, Ze hebben dat denk ik weggepiept om het geheimzinnig te laten lijken. En of Paul echt op Menno heeft gestemd, tsja dat weten we natuurlijk nooit.

het kan ook zijn dat hij tegen inge in de trein toch iemand anders heeft gezegd... het spel draait tenslotte om list en bedrog?

Offline broodje bal

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #193 Gepost op: 19-01-2007, 17:57:30 »
REGEL: 1 voor 1 werkt de mol de kandidaten het spel uit, de mol kan nooit het spel verlaten

heeft paul het spel verlaten? NEEEJ
kan paul dus de mol zijn JAAAAH

niet dat paul mijn mol is ma toch

Offline Boempaukeslag

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #194 Gepost op: 19-01-2007, 18:26:17 »
Ik weet niet of iemand anders dit al is opgevallen of dat het een goede hint is.. maarr:

Ik hoorde om 27.30 toen Paul het had over Menno bij het stemmen een heel creepy lach, en om 27.44 toen Menno het over Paul had tijdens het stemmen dezelfde creepy lach. Een vooruitwijzing naar de rest van de aflevering, toen Paul een rood scherm kreeg? Of een hint richting Menno?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 3
« Reactie #195 Gepost op: 19-01-2007, 18:33:03 »

Ik hoorde om 27.30 toen Paul het had over Menno bij het stemmen een heel creepy lach, en om 27.44 toen Menno het over Paul had tijdens het stemmen dezelfde creepy lach. Een vooruitwijzing naar de rest van de aflevering, toen Paul een rood scherm kreeg? Of een hint richting Menno?

Dat is niets. Elk jaar is er overigens wel iemand die in dat geluidje een enge lach hoort, maar het is echt niets want in elke WIDM-serie hoor je het wel. :)

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #196 Gepost op: 19-01-2007, 18:38:42 »
Dat is niets. Elk jaar is er overigens wel iemand die in dat geluidje een enge lach hoort, maar het is echt niets want in elke WIDM-serie hoor je het wel. :)

ik hoor het ook duidelijk! en denk dat het wel iets is hoor. Hintje richting menno weer. Ook tijdens het gesprek met Dick wordt er duidelijk iets gezegd (reverse) Menno (als mol) hoopte dat paul ergens verwarrend zou doen, zodat hij daarop in kon haken, maar helaas is paul de duidelijk in z'n aanwijzingen.

Oh en dit wist ik niet eens, staat bij de opdracht uitleg op de .nl site:

Als een kandidaat geld bij zich heeft op het moment dat hij afvalt, dan gaat dat geld verloren.

Menno had veel geld maar bereikte toch de top, misschien maakte hij een foutje en had hij verwacht dat er nog een bewaker moest komen. Ik begrijp nu wel beter waarom hij als 1 van de laatste wilde gaan.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2007, 19:03:28 door Lola-aapje »

Offline Flogging Molly

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #197 Gepost op: 19-01-2007, 20:02:51 »
Op de .nl site staat dit:

"Paul overhandigt zijn molboekjes aan Karel, maar krijgt de verrassende mededeling dat als hij de boekjes van de anderen steelt, hij weliswaar in het spel blijft, maar uit de groep ligt…"

ik geloof niet dat Paul de mol is (nooit gedacht ook, want hij heeft vrijwel niks verdachts gedaan) Ik denk dat hij de volgende uitzending apart van de groep wordt gehouden waardoor hij de groep dus niet kan observeren tijdens de opdracht en bij de test dus waarschijnlijk de meeste vragen fout heeft en alsnog naar huis moet.

Offline ingwie68

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #198 Gepost op: 19-01-2007, 20:04:39 »
Dit heb ik ook altijd zo begrepen hoor, is met Yvon toen nog leuk met dat feitje gespeeld. Maar `t is niet zo benadrukt in de speluitleg dit jaar en vorig jaar ook al niet...dus ik weet niet of dat dan nog geldt? In ieder geval ben ik skeptisch, want ik heb geen rood scherm gezien, ik heb er alleen van horen zeggen en dan moet je bij WIDM altijd oppassen  ;D

Maar het "geluidje" onder het rode scherm was wel juist. Je kon aan het geluid horen dat hij een rood scherm kreeg. Dus volgens mij was dat echt.... ;)
Ingwie

Offline Tomás

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #199 Gepost op: 19-01-2007, 20:08:45 »
wat ik zelf erg vreemd vond was de actie van Alex  aan het begin van de treinopdracht bij het eerste station; na de grote chaos over de naam van het station gaat iedereen terug naar zijn plek (renate: ik heb het toch opgeschreven!) alex maakt nog ff een opmerking in de trant van; "ja maar misschien wordt die V  als een B uitgesproken?"

- Alex probeert hier express nog wat te verwarring te stoken net nu de chaos is afgelopen... Hij en Renate hebben immers het bordje gezien met de plaatsnaam dus dan is de uitspraak van geen enkel belang..

Hebben we hier te maken met een subtiele mollenactie?