Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 94070 keer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 3
« Reactie #200 Gepost op: 19-01-2007, 20:40:10 »
Maar het "geluidje" onder het rode scherm was wel juist. Je kon aan het geluid horen dat hij een rood scherm kreeg. Dus volgens mij was dat echt.... ;)
Ja, maar die geluidjes zijn later toegevoegd he ;)
The British are not impressed.

Offline Shira

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • free spirit
Re: Aflevering 3
« Reactie #201 Gepost op: 19-01-2007, 21:18:52 »
Ik heb het net gezien, even wat dingetjes die mij zijn opgevallen:
*Bij het laten zien van het scherm bij Inge, let op de achtergrond, slowmotion
*Dick heeft een rood mollenboekje
*Nadja "ik weet zelf wel dat ik niet de mol ben"  maar kan een glimlach niet onderdrukken
*Dick maakt het weinig uit dat zijn boekje weg is, erg laconiek
*Menno loopt ontzettend te stoken in de trein

We moeten ervan uitgaan dat de Mol de route bij de tempels van te voren in zijn/haar hoofd had, Nadja bijvoorbeeld had veel onopvallender kunnen mollen door linksaf te gaan. Inge viel mij idd op in dit spel.

Bij de tempels zijn mij 3 kleuren opgevallen! Groen, blauw en rood!
Je ziet duidelijk een groene iets (5.39m)op de tempel wat daar volgens mij niet thuishoort, de camera draait vervolgens richting de andere kant, en daar tussen de bomen zie je een stuk blauw (5.45m)en hij draait verder en je ziet een stuk rood (5.49m)
Het rode lijkt overigens wel natuurlijk te zijn, maar vooral dat blauwe en dat groene lijkt later te zijn ingemonteerd.
w00t!

Offline Seraphina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kijk, een hele kudde!
Re: Aflevering 3
« Reactie #202 Gepost op: 19-01-2007, 21:59:01 »
Ja, maar die geluidjes zijn later toegevoegd he ;)

Anders zou het geen enkele zin hebben om je gezicht in de plooi te houden, want dan horen je mede-kandidaten toch wel dat je een rood scherm hebt  ::rofl::
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #203 Gepost op: 19-01-2007, 23:09:58 »
Deze opdrachten zijn wel stukken minder riskant toch? Vooral het laatste, de mol komt terug als ze een groot deel van de pot afhaalt, lijkt me geen moeilijke afweging voor een mol, of zat hier nog bij dat haar medekandidaten erover moesten beslissen o.i.d?
Ik heb de buitenlandse reeksen niet gezien, dus ik weet het niet, maar Paul gaat in ieder geval voorlopig van mijn verdachtenlijstje.
Ik bedoelde meer dat er gemanipuleerd en geholpen wordt door de productie, niet dat die andere opdrachten wél riskant waren.
Want Paul's opdracht is ook helemaal niet riskant. Als hij De Mol is, hebben ze dat gesprek van het aantal boekjes dat ie moet pikken achteraf pas opgenomen. En zou hij dus altijd geslaagd zijn.
En dat hij gestopt is na vier boekjes en zo leek alsof ie geslaagd was, mja, ls hij er al vier had kan ie ook denken als mol van "Nou da's wel genoeg. Dan zegt KArel straks maar dat ik er vier moet pikken."

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 3
« Reactie #204 Gepost op: 19-01-2007, 23:13:56 »
Dan had hij niet zo'n moeite gedaan voor dat 4e boekje. De eerste ging nog en de 2e ook nog wel, maar toen werd het moeilijker en bij 3 kon hij er alleen nog 1 krijgen door hem los te praten.
The British are not impressed.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #205 Gepost op: 19-01-2007, 23:19:02 »
Het levert wel extra spanning op voor de aflevering als hij voor het 4e boekje wou gaan.

Offline Vyper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Momfer is de mol!
Re: Aflevering 3
« Reactie #206 Gepost op: 19-01-2007, 23:19:15 »
Paul is niet de Mol. Hij heeft namelijk een rood scherm gehad. En de Mol krijgt nooit een rood scherm.

En niet zeggen dat het in scene kan worden gezet. Het is namelijk bekend dat Karel NIET weet en niet wil weten wie de Mol is (is ook wel nodig om de Mol goed te kunnen laten opereren, Karel kan hem/haar niet per ongeluk verraden).

Volgend probleem: Paul zat vol op Menno. Als Paul de test het slechtste heeft gemaakt, dan zou Menno dus niet de Mol zijn. Menno haalt ook nog eens veel geld binnen. Ik begin te twijfelen aan Menno als Mol ...

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 3
« Reactie #207 Gepost op: 19-01-2007, 23:23:29 »
 AMEN!!!!!
Ik kan het alleen maar helemaal met je eens zijn!
 ::zwaai::
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #208 Gepost op: 19-01-2007, 23:30:53 »
Paul is niet de Mol. Hij heeft namelijk een rood scherm gehad. En de Mol krijgt nooit een rood scherm.

En niet zeggen dat het in scene kan worden gezet. Het is namelijk bekend dat Karel NIET weet en niet wil weten wie de Mol is (is ook wel nodig om de Mol goed te kunnen laten opereren, Karel kan hem/haar niet per ongeluk verraden).

Er kan ook wel eens afgeweken worden van een standaardpatroon.. Paul komt terug, en wellicht is hij nog de Mol ook. Je weet het echt nooit met Wie is de Mol.. :o
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #209 Gepost op: 19-01-2007, 23:40:05 »
Er kan ook wel eens afgeweken worden van een standaardpatroon.. Paul komt terug, en wellicht is hij nog de Mol ook. Je weet het echt nooit met Wie is de Mol.. :o

Ben het hier wel mee eens. We weten van de vorige serie dat Karel niet wist wie de Mol was, maar van deze serie weten we het niet. En het lijkt me niet dat Karel echt veel inspraak heeft in wat er gebeurt in de serie.
Wat ik bedoel; stél dat Paul wel de Mol is, en de makers hebben dit scenario voor hem bedacht, dan kan Karel wel zeggen dat hij niet wil weten wie de Mol is, maar veel keuze heeft hij daar dan niet in lijkt me.

Bovendien heeft Karel al een serie gepresenteerd, dus zal de kans op 'verraden van de Mol' ook wel iets kleiner zijn dan vorig jaar.
Wat mij betreft zijn alle opties dus nog open...  8)

Offline ravelijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is zoals het lijkt
Re: Aflevering 3
« Reactie #210 Gepost op: 19-01-2007, 23:53:01 »
Het was heel duidelijk de bedoeling dat niemand zou weten wie een rood scherm had. Ze hebben het heel bewust NIET laten zien. Door de mol een rood scherm te 'geven' weet niemand wie de test echt het slechtst gemaakt heeft, ook Karel niet. Het gaat er volgens mij niet om wie een rood scherm heeft gekregen maar waarom niemand het mocht weten. Juist omdat Paul rood kreeg denkt iedereen dat hij de mol niet kan zijn.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 3
« Reactie #211 Gepost op: 19-01-2007, 23:54:11 »
Citaat van: Shira
*Bij het laten zien van het scherm bij Inge, let op de achtergrond, slowmotion
Ik heb ook een keer zoiets gezien, weet alleen niet meer bij welke kandidaat het was. Zou inderdada best Inge kunnen zijn. Vond het ook vreemd.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 3
« Reactie #212 Gepost op: 20-01-2007, 02:37:41 »
Ik heb van dat rare Dick en Menno stukje het geluid eens achterstevoren gedraaid en mijn vermoeden werd bevestigd: ik heb niks geks ontdekt, het is inderdaad een reverse galm. Ik hoor ook niks bijzonder aan de achtergrondgeluiden. Ik kan het kreng helaas niet posten, want dat wil allemaal niet, maar neem het maar van mijn geluidsgetrainde oortjes aan.
The British are not impressed.

Offline moljanne

  • Forumlid
  • U mag doorrijden naar het volgende raam!
Re: Aflevering 3
« Reactie #213 Gepost op: 20-01-2007, 09:15:42 »
Best wel leuk om zo´n onmogelijke theorie in de groep te gooien,
MIjn idee was dat Karel niet weet wie de mol is, maar dat de Mol wel wist dat degene met het rode scherm(met de meeste foute antwoorden) nog niet naar huis hoefde, dus dat hij opzettelijk alle antwoorden fout gaf. BOING rood scherm!
huh?

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #214 Gepost op: 20-01-2007, 10:42:35 »
MIjn idee was dat Karel niet weet wie de mol is, maar dat de Mol wel wist dat degene met het rode scherm(met de meeste foute antwoorden) nog niet naar huis hoefde, dus dat hij opzettelijk alle antwoorden fout gaf. BOING rood scherm!

Precies, hij kan opzettelijk alles fout hebben beantwoord. Een mol heeft tenslotte voorkennis en dat heeft zo zijn voordelen:
- de sfeer in de groep is behoorlijk gekelderd, geladen, verziekt (streep door wat je niet van toepassing vindt  ;)) door de molboekjes-steel-actie van Paul.
- door dat stelen van de boekjes wordt de aandacht afgeleid van de echte opdracht (alhoewel dat al niet meer nodig is, helemaal in het begin wordt al een station gemist)
- ALS (sluit het niet uit, de tijd zal het uitwijzen) het inderdaad zo is, dat de kandidaten volgende week hun molboekjes kunnen 'terugkopen' door geld te bieden, zorgt Paul er indirect voor dat er heel wat geld verloren gaat.

Dan is er nog de vraag, wat er zou gebeuren als Paul die boekjes niet alle vier zou stelen? Heeft de productie denk ik -zoals al eerder genoemd- vast wel wat creatiefs op bedacht. Wellicht zelfs een soortgelijk scenario als wat er nu gebeurt, met als verschil dat Paul wat later in het spel weer opduikt, terwijl hij nu enkel 'buiten de groep ligt'.

Maar goed, het is allemaal "als, als, als", we shall see. Ik sluit Paul in ieder geval zelf ook helemaal niet uit aan de hand van het gebeurde (alhoewel hij -om geheel andere redenen- niet echt meer mijn molverdachte is).

Offline Mikey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #215 Gepost op: 20-01-2007, 10:52:40 »
Ik bedoelde meer dat er gemanipuleerd en geholpen wordt door de productie, niet dat die andere opdrachten wél riskant waren.
Want Paul's opdracht is ook helemaal niet riskant. Als hij De Mol is, hebben ze dat gesprek van het aantal boekjes dat ie moet pikken achteraf pas opgenomen. En zou hij dus altijd geslaagd zijn.
En dat hij gestopt is na vier boekjes en zo leek alsof ie geslaagd was, mja, ls hij er al vier had kan ie ook denken als mol van "Nou da's wel genoeg. Dan zegt KArel straks maar dat ik er vier moet pikken."
Paul zegt in de trein volgens mij wel een paar keer dat hij 4 boekjes moet hebben. Als het gesprek later opgenomen is, had 'ie dat niet kunnen zeggen toch?

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #216 Gepost op: 20-01-2007, 12:01:51 »
Op basis van het gedoe over productiemanipulatie waar hiervoor voortdurend over gesproken wordt, sluit ik Paul zeker niet uit als mol. Feit blijft wel dat hij met het jatten van die molboekjes, vermoedelijk, behoorlijk wat wrijving in de groep heeft veroorzaakt. Luister maar naar het interview met Sander de Heer die ook zegt dat een dergelijke actie vrij veel negatief groepseffect zal hebben op zo'n persoon en dus min of meer buiten de groep gesloten kan worden. Is dat dan wel zo slim voor de mol? We hebben vorig jaar bij Milouska gezien dat haar tactiek van bewust buiten de groep te gaan staan, door irritant te zijn, vervelende gevolgen had. Ze had amper meer inspraak in wat voor getal er werd gekozen (zie mountainbike-opdracht) en om voor een supervrijstelling te gaan spelen (zie opdracht in het 'sprookjesachtige' dorpje).

Offline RENNE

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #217 Gepost op: 20-01-2007, 12:17:49 »
Paul is niet de Mol. Hij heeft namelijk een rood scherm gehad. En de Mol krijgt nooit een rood scherm.

En niet zeggen dat het in scene kan worden gezet. Het is namelijk bekend dat Karel NIET weet en niet wil weten wie de Mol is (is ook wel nodig om de Mol goed te kunnen laten opereren, Karel kan hem/haar niet per ongeluk verraden).


De Mol krijgt nooit een rood scherm??? Dat ben ik niet met je eens: De Mol kan niet uit het spel liggen, maar kan wel een rood scherm krijgen! Op een of andere manier krijgt de mol dan een voorstel waarmee hij zichzelf terug in het spel kan werken.

Dat Karel van niets weet, dat is waar! Hij WIL het niet weten, zodat hij niets kan verraden en het voor hem op het eind ook nog een verrassing is. Maar dat wil niet zeggen dat Karel geen voorstel aan de mol kan doen: hij weet namelijk niet wie de mol is. Hij volgt alleen maar de instructies die hij van de makers krijgt. De makers weten het dan weer wel. Paul blijft dus nog steeds verdacht, vooral omdat nu veel mensen hem niet meer verdenken.  8)

Mijn Mol top 3: ::vergroot::
1)Paul
2)Dick
3)Eva

Offline freekie

  • Forumlid
  • De enige echte!
Re: Aflevering 3
« Reactie #218 Gepost op: 20-01-2007, 13:48:31 »
heey allemaal ik hoop dat ie er in blijft ik vin paul wel leuk in wie is de mol!


 ::rofl:: ::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 20-01-2007, 18:56:36 door Bakkertje, Reden: plaatje verwijderd »
frederiquew

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 3
« Reactie #219 Gepost op: 20-01-2007, 14:51:05 »
Ik ga er vanuit dat Paul er nog even in blijft... het zou wel heel lomp zijn als de redactie hem een moeilijke opdracht laat doen en alsnog wegstuurd Al heeft paul natuurlijk niet alle boekjes gejat, maar ook 'geleend'.
ik gok dat de boekjes onderdeel worden van een volgend spel, en dt boekjes die daarbij niet worden terug gevonden, niet terug komen bij hun eigenaar. Of iets.

Maar dan aflevering 3: Er viel weer van alles op, maar af dat echt intressant is weet ik niet. De eerste opdracht is gehaalt en daarom minder intressant voor het vinden van de mol, maar wel erg leuk. De tweede opdracht moet ik nog eens kijken, maar ook daar maakt het na het tweede station al niet meer uit en kan de mol lekker lui doen. Deze aflevering schept vooral verwarring, waar je (als mijn mol de juiste is) nieet te veel aandaht aan moet schenken. Maar ik kan er natuurlijk ook helemaal naast zitten.

Er is in elk geval geknipt met Pauls verdenkingen, want ik heb wat hij deze aflevering zegt al eens eerder gehoord.

Dan nog dit. Ik vond dat het uitzicht vanaf de tempel dat Menno had net alsof hij naar een veld met molshopen aan het kijken was (zie attachment). En Menno stond op de hoogste... koning van de molshopen!
« Laatst bewerkt op: 20-01-2007, 14:55:16 door Rat »