Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 94333 keer)

Offline Flogging Molly

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #240 Gepost op: 22-01-2007, 19:34:20 »
Wellicht als ik mij wat meer in de details verdiep, ik wel een heel andere Mol aan moet wijzen, maar voor nu laat ik het maar zo.

Niet doen!! Hoe meer je je erin verdiept hoe ingewikkelder het wordt. Ik spreek uit eigen ervaring  ;D

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 3
« Reactie #241 Gepost op: 22-01-2007, 19:46:09 »
Karel bedoelt gewoon: bemachtig vier boekjes. Waarschijnlijk is hij er bij het kiezen van zijn formulering van uit gegaan dat pikken de enige manier is om er aan te komen. Niet dus. Maar er zit naar mijn idee niks achter Karel's formulering, hij heeft toch gezegd dat de opdracht gelukt is? Dat is dan dus ook zo.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline rustig

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #242 Gepost op: 22-01-2007, 20:06:38 »
Leuk dat ze bij Veronica wat BN'rs proberen te leren pokeren.
In een van de uitzendingen werd uitgelegd door een expert hoe moeilijk het
is om een andere emotie te tonen dan welke je voelt. Een pokerface opzetten
is makkelijker om te misleiden. Maakt onze mol hier ook gebruik van?

Als de kanditaten na de treinreis, sommigen al overtuigd van het succes, na de eerste plaatsnaam
zich realiseren dat het fout is, komen er reacties ... gezichten van teleurstelling,
verbijstering, bij... Eva, Dick, Inge en Alex ... geen mollen voor mij.
Een aantal doet zijn uiterste best het gezicht in de plooi te houden...
Menno, Renate, Nadja
Wie is de echte mol en wie probeert zijn medespelers voor de gek te houden?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 3
« Reactie #243 Gepost op: 22-01-2007, 20:09:06 »
In een van de uitzendingen werd uitgelegd door een expert hoe moeilijk het
is om een andere emotie te tonen dan welke je voelt. Een pokerface opzetten
is makkelijker om te misleiden.

Ja, maar als je van te voren al weet dat de opdracht mislukt is (en dat weet de Mol want het eerste station was al verkeerd opgeschreven) dan is het niet moeilijk meer om een emotie, teleurstelling, te spelen.

Offline -A-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #244 Gepost op: 22-01-2007, 20:13:02 »
Ja, maar als je van te voren al weet dat de opdracht mislukt is (en dat weet de Mol want het eerste station was al verkeerd opgeschreven) dan is het niet moeilijk meer om een emotie, teleurstelling, te spelen.

ja precies, ik vind de mensen die heel opvallend en ehm duidelijk reageren minstens zo verdacht

Offline BAL

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #245 Gepost op: 22-01-2007, 22:31:04 »
All,

Ook mij lieten de achtergrondgeluiden achter het flashbackgesprek van Menno en Dick niet los, dus maar aan het hobbien gegaan.
Het originele gesprek: http://www.oasche.nl/test/origineel.mp3
Het gesprek versnel't: http://www.oasche.nl/test/versnelt.mp3
En heb toen geprobeert de stemmen te filteren: http://www.oasche.nl/test/stemfilter.mp3

Ik schrok van het resultaat. LET OP in deze laatste is aan het eind luid en duidelijk te horen ".. is de mol" als je dat niet wil horen luister dan niet. Geen truc, ik kan uitleggen hoe ik dit heb gedaan!

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #246 Gepost op: 22-01-2007, 22:38:22 »
Ehm, luid en duidelijk?  ???
Laten we jabberen.

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #247 Gepost op: 22-01-2007, 22:47:13 »
Nou ik zou toch maar even gaan puzzelen als er iets inzit wil het wel goed horen ook, ik hoor nu niets helaas alleen maar vage geluidjes, hij lijkt zelfs nog duidelijker te zijn voordat het is bewerkt.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 3
« Reactie #248 Gepost op: 22-01-2007, 22:49:29 »
Ehm, luid en duidelijk?  ???
Ik hoor ook niks inderdaad ::rofl::

Offline Seraphina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kijk, een hele kudde!
Re: Aflevering 3
« Reactie #249 Gepost op: 22-01-2007, 23:05:08 »
Ik hoor ook niks inderdaad ::rofl::

En nou heb ik er toch weer naar geluisterd  ::rofl::

Ik hoor niets iig...
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 3
« Reactie #250 Gepost op: 22-01-2007, 23:44:18 »
Het gesprek versnel't:
versnelD
The British are not impressed.

Offline Nienke3

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #251 Gepost op: 23-01-2007, 01:10:29 »
Ik denk dat Nadja de mol is!!! Omdat ze zomaar recht door loopt naar die man toe!! Een beetje dom!
kijk graag naar wie is de mol!

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #252 Gepost op: 23-01-2007, 01:20:04 »
In de versnelde versie hoor ik op het einde wel "is de mol", maar ik versta na ettelijke malen geluisterd te hebben nog steeds niet welke naam er voor gezegd wordt. Kan iemand hieromtrent opheldering brengen?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 3
« Reactie #253 Gepost op: 23-01-2007, 01:44:57 »
Maar waarom versneld? Er is geen enkele reden om aan te nemen dat je dan iets meer zou horen. De galm is achterstevoren, dus als er al iets in zou zitten zou dat achterstevoren zijn. En ik heb daar niks in gehoord.
The British are not impressed.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #254 Gepost op: 23-01-2007, 05:23:11 »
Bij de treinopdracht is toch dacht ik niet te kennen gegeven dat er geld te verdienen was.
Dus kan het zo zijn dat de hele opdracht een fake was als misleiding om de mol de kans te geven zijn opdracht te laten lukken ?
Dit laten lukken heeft m.i. te maken met de volgende opdracht.
Ik denk dat we wijzer worden als we de volgende aflevering zien en een link moeten leggen naar deze treinopdracht.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2007, 05:26:31 door yessie »

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #255 Gepost op: 23-01-2007, 11:46:32 »
Ik zal me er ook weer eens mee gaan bemoeien    ::joehoe::
Ik woon in het buitenland dus ik moet wachten op de BVN uitzending op maandag (beter laat dan nooit)

Maar goed:
Op zich kan de mol best een rood scherm krijgen volgens mij, hij gaat immers niet uit  uit het spel, maar Paul speelde het zo tenenkrommend slecht! Vreselijk gewoon.
Als hij de mol is heeft hij niet zo'n beste coaching gehad als je het mij vraagt. Als hij de mol zou had hij beter had kunnen stoppen toen Eva hem betrapte. Hij had dan een smoes kunnen bedenken (ik dacht dat het mijn boekje was, want iemand heeft ook mijn boekje gejat blah blah) en dan de boel op zijn beloop laten. Tenslotte zou hij als mol beschermd zijn, mocht het niet lukken.
Als hij de mol is, dan zouden ze toch niet zo'n onmogelijke opdracht geven, dat had veel subtieler gekund.
Of niet?
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline pautje88

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #256 Gepost op: 23-01-2007, 13:30:26 »
Hej, Daedaulus ofzo, wie je ook moge zijn, ik vind het prima dat je de spelling probeert te verbeteren, maar zorg dan dat je van de regels op de hoogte bent. 'Het gesprek versnelt' is helemaal correct. Het gesprek is namelijk onderwerp in deze zin, en versnelt de persoonsvorm. Dus het is met een t. Denk daar maar eens over na, voordat je weer gaat verbeteren. Hihi.

Offline Stephanie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #257 Gepost op: 23-01-2007, 13:50:39 »
Hej, Daedaulus ofzo, wie je ook moge zijn, ik vind het prima dat je de spelling probeert te verbeteren, maar zorg dan dat je van de regels op de hoogte bent. 'Het gesprek versnelt' is helemaal correct. Het gesprek is namelijk onderwerp in deze zin, en versnelt de persoonsvorm. Dus het is met een t. Denk daar maar eens over na, voordat je weer gaat verbeteren. Hihi.

Volgens mij is het gesprek hier helemaal geen onderwerp en is versneld dan ook niet bedoeld als werkwoord.
Het gesprek zelf versnelt niet, het gesprek wordt versneld, 'het versnelde gesprek', dus ook 'het gesprek versneld'.
Maar ik ben ook geen expert  :P

En on topic: ik heb nog totaal geen idee wie de mol zou kunnen zijn, ik vind het erg moeilijk dit jaar. Maar wel spannende en leuke afleveringen  :D

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 3
« Reactie #258 Gepost op: 23-01-2007, 15:26:11 »
Hej, Daedaulus ofzo, wie je ook moge zijn, ik vind het prima dat je de spelling probeert te verbeteren, maar zorg dan dat je van de regels op de hoogte bent. 'Het gesprek versnelt' is helemaal correct. Het gesprek is namelijk onderwerp in deze zin, en versnelt de persoonsvorm. Dus het is met een t. Denk daar maar eens over na, voordat je weer gaat verbeteren. Hihi.
Ja, 'het gesprek versnelt' is wel goed, maar ten eerste zit daar geen apostrof in, zoals wel gepost, en ten tweede is het hier gebruikt als voltooid deelwoord. 'Het gesprek versnelt' zou erp duiden dat het langzaam begint en steeds sneller gaat, m.a.w. er zou een beweging in zitten. Dat is hier niet het geval. Bovendien zou je dan logischerwijs het bestand de naam 'versnellend' meegeven.

On topic: er wordt bij de uitleg van de treinopdracht geen bedrag genoemd, maar voordat Karel de namen vraagt zegt hij wel dat ze er € 3000 mee kunnen verdienen.
The British are not impressed.

Offline Amanda

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #259 Gepost op: 23-01-2007, 15:54:59 »
Ik heb het gefilterde stukje geluisterd, en ik hoor op t eind
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
*krijgt weer n tepel-flasback van vorig jaar  ::trots::
« Laatst bewerkt op: 23-01-2007, 18:15:39 door Bakkertje, Reden: tekst tussen spoilertags gezet »