Auteur Topic: Muzikale Hint 3  (gelezen 28329 keer)

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #20 Gepost op: 19-01-2007, 15:49:55 »
dit stukje volgens mij.

Come writers and critics
Who prophesize with your pen
And keep your eyes wide


Dit klopt inderdaad, heb het nu goed gehoord

Het nummer komt van het gelijknamige album "The Times They Are A-Changin'" uit 1964  en is de eerste track.

ik las net uit 1963 op http://www.bobdylan.com/songs/times.html

Ik moet meteen aan Alex denken, omdat je als cabaretier/artiest recensies krijgt (writers and critics)


« Laatst bewerkt op: 19-01-2007, 15:52:51 door Lola-aapje »

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #21 Gepost op: 19-01-2007, 15:52:10 »
dit stukje volgens mij.

Inderdaad. Het lijkt wel een uitdaging naar de kijkers toe. Het stukje wat ná 'eyes wide' komt is eigenlijk nog sprekender:

The chance won't come again
And don't speak too soon
For the wheel's still in spin
And there's no tellin' who
That it's namin'.
For the loser now
Will be later to win


 :o
« Laatst bewerkt op: 19-01-2007, 15:55:40 door Michmol »
Woosie down?

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #22 Gepost op: 19-01-2007, 15:54:19 »

For the loser now
Will be later to win


 :o

aai, zal Paul gaan winnen?

Offline willem29

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alex is leuk !
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #23 Gepost op: 19-01-2007, 15:59:05 »
Come writers and critics
Who prophesize with your pen
And keep your eyes wide



Of renate met d'r schrijf drangen.. Watja-whatever. "ik heb het letterlijk overgeschreven" met open ogen trap iedereen erin

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #24 Gepost op: 19-01-2007, 15:59:36 »
Nouja, de tekst slaat wel heel erg op Wie is de Mol: mensen met hun voorspellende pen, hou je ogen open, spreek niet voor je beurt, het wiel draait nog, je kunt nog niet zeggen wie het is...

Zou het op de gewraakte weblog slaan??
Woosie down?

Offline Flogging Molly

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #25 Gepost op: 19-01-2007, 16:01:54 »

ik las net uit 1963 op http://www.bobdylan.com/songs/times.html



Nee het is echt '64, staat ook op die site: links bovenaan  First Release: 1964

Maar ik denk dat dat jaartal er niet zoveel toe doet eigenlijk.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #26 Gepost op: 19-01-2007, 16:06:37 »
Dit is zo te horen tenminste weer een hint die werkelijk in geluid alleen een hint is. Zoals Op fietse met Yvon, precies dat stukje tekst sloeg op de mol en verder niks, de mol zat immers niet op de fiets. Daarom denk ik dat je het stukje van the loser is later to win niet mee moet rekenen. Denk dat het inderdaad zoals willem29 zegt te maken heeft met mensen die de naam van het station opgeschreven dachten te hebben en daarna niet verder keken.
The British are not impressed.

Offline ravelijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is zoals het lijkt
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #27 Gepost op: 19-01-2007, 16:07:52 »
Nouja, de tekst slaat wel heel erg op Wie is de Mol: mensen met hun voorspellende pen, hou je ogen open, spreek niet voor je beurt, het wiel draait nog, je kunt nog niet zeggen wie het is...

Zou het op de gewraakte weblog slaan??

Welk gewraakte weblog? Deze?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #28 Gepost op: 19-01-2007, 16:14:21 »
Dit is geen weblog.
Nee, Michmol doelt op het weblog dat het nodig vond de naam van de mol (volgens hun) te publiceren.
The British are not impressed.

Offline ravelijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is zoals het lijkt
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #29 Gepost op: 19-01-2007, 16:20:43 »

Ik moet meteen aan Alex denken, omdat je als cabaretier/artiest recensies krijgt (writers and critics)


Nadja, Inge en Eva zijn ook actrice en hebben ook met recencies te maken.

Online tureluurs

  • Forumlid
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #30 Gepost op: 19-01-2007, 16:25:59 »
ik moet eigenlijk alleen aan de gestolen boekjes denken.

De schrijvers daarvan (writers and critics) hebben hun boekjes volgeschreven met voorspellingen over wie de mol zou kunnen zijn (prophesize with your pen) en hadden hun ogen open moeten houden (keep your eyes wide) dan waren hun boekjes niet weggenomen door Paul.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #31 Gepost op: 19-01-2007, 16:30:29 »
Dat kan ook, mja, is Paul dan de mol?
The British are not impressed.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #32 Gepost op: 19-01-2007, 16:31:37 »
Dit is zo te horen tenminste weer een hint die werkelijk in geluid alleen een hint is. Zoals Op fietse met Yvon, precies dat stukje tekst sloeg op de mol en verder niks, de mol zat immers niet op de fiets. Daarom denk ik dat je het stukje van the loser is later to win niet mee moet rekenen. Denk dat het inderdaad zoals willem29 zegt te maken heeft met mensen die de naam van het station opgeschreven dachten te hebben en daarna niet verder keken.

Je zult daarin wel gelijk hebben. Ik vind de hele tekst alleen enorm toepasselijk (maar dat was die op de fiets eigenlijk nog meer). Vraag is nu op wie het allemaal slaat; is dit de mol die de meeschrijvende kandidaten uitlacht? In dat geval vallen Alex, Renate (YES), Inge en Eva af, die zeker wisten dat ze het eerste station goed hadden.
Woosie down?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #33 Gepost op: 19-01-2007, 16:33:36 »
ik moet eigenlijk alleen aan de gestolen boekjes denken.

De schrijvers daarvan (writers and critics) hebben hun boekjes volgeschreven met voorspellingen over wie de mol zou kunnen zijn (prophesize with your pen) en hadden hun ogen open moeten houden (keep your eyes wide) dan waren hun boekjes niet weggenomen door Paul.

Dit idee heb ik ook. De schrijvers van de boekjes bekritiseren Paul om zijn gedrag. Wie deed dat het felst? Eva, naar mijn inziens. Wie waren nu echt pissed off toen ze tot de ontdekking kwamen dat Paul hun mollenboekjes had? Eva sowieso, Nadja? En hoe zat het met Dick zijn reactie? Van Inge weten we dat het haar weinig kon schelen. Anders gaf ze ook niet vrijwillig haar eigen mollenboekje aan Paul.

Ik denk dus dat je daar op moet letten. De reactie van de kandidaten op het moment dat boven water komt dat Paul degene is die de mollenboekjes probeerde te stelen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #34 Gepost op: 19-01-2007, 16:48:02 »
(maar dat was die op de fiets eigenlijk nog meer)
De hint stopte vlak voor "ik heb de banden vol met wind". Omdat de mol niet op de fiets zat en dus ook geen lucht in de banden nodig had op dat moment.

(...) naar mijn inziens.
"Naar mijn mening" of "mijns inziens". Hoe jij het hebt is het een ernstige contaminatie.
The British are not impressed.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #35 Gepost op: 19-01-2007, 16:51:46 »
"Naar mijn mening" of "mijns inziens". Hoe jij het hebt is het een ernstige contaminatie.

Oftewel, dubbelop :P Ooit overwogen om de master Nederlands te volgen?  ::tandpastasmiley:: Je lijkt je meer bezig te houden met de Nederlandse Spelling dan op audio/visueel gebied.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Flogging Molly

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #36 Gepost op: 19-01-2007, 16:59:06 »
De hint stopte vlak voor "ik heb de banden vol met wind". Omdat de mol niet op de fiets zat en dus ook geen lucht in de banden nodig had op dat moment.

Precies, volgens mij stopt het stukje dat ze nu lieten horen ook vlak voor ome Bob zijn hele zin had afgemaakt. Ik heb het stukje nog niet terug geluisterd, maar ik dacht dat je het laatste woord niet meer hoorde "wide" dus --> wie had zn ogen niet wijd open? wie heeft lekker liggen slapen, zoiets?

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #37 Gepost op: 19-01-2007, 16:59:56 »
"Naar mijn mening" of "mijns inziens". Hoe jij het hebt is het een ernstige contaminatie.

Driewerf houzee voor mijnheer D.! Één van de weinigen op dit forum die de Nederlandse taal niet stelselmatig verfomfaait of, nu ja, verminkt!

Woosie down?

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #38 Gepost op: 19-01-2007, 17:26:20 »
Driewerf houzee voor mijnheer D.! Één van de weinigen op dit forum die de Nederlandse taal niet stelselmatig verfomfaait of, nu ja, verminkt!



 ::)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Muzikale Hint 3
« Reactie #39 Gepost op: 19-01-2007, 17:40:01 »
ik moet eigenlijk alleen aan de gestolen boekjes denken.

De schrijvers daarvan (writers and critics) hebben hun boekjes volgeschreven met voorspellingen over wie de mol zou kunnen zijn (prophesize with your pen) en hadden hun ogen open moeten houden (keep your eyes wide) dan waren hun boekjes niet weggenomen door Paul.

Daar dacht ik ook aan. En iemand die haar ogen goed openhoudt is Renate. Zij stopt, zodra ze in de gaten heeft dat Eva's boekje gestolen is, haar boekje in haar broek.