Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 54757 keer)

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 4
« Reactie #80 Gepost op: 25-01-2007, 22:46:40 »
Overigens vond ik de veiling een van de leukste onderdelen ooit. Het feit dat het voorlaatste bod winnend was maakte het extra interessant. Stel namelijk dat je iets heel graag wilt hebben, en dat een andere kandidaat hetzelfde wil. Als je zelf net een bod hebt gedaan en de andere kandidaat heeft een tegenbod gedaan, dan moet je op dat moment dus juist niet nog een bod doen, want je hebt al het voorlaatste bod gedaan. In dit systeem kan de prijs daarom alleen extreem opgedreven worden als er tenminste drie mensen zijn die willen bieden. (Ofwel, tenminste twee kandidaten en een mol)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 4
« Reactie #81 Gepost op: 25-01-2007, 23:16:02 »
Is mij ook eens overkomen. Sindsdien ligt hier de hoorn van de haak tijdens widm. ;D

jammer genoeg zal dat hier niet lukken, maar ik ben dus half gestikt toen karel de utileg van de buggy's aan het geven was en de telefoon ging. ik zat net een mandarijn te eten...
schoot een beetje in het verkeerde keelgat (letterlijk en figuurlijk) en heb vervolgens nog een kwartier zitten hoesten.
dus bij deze: ga nooit, maar dan ook NOOIT lopen bellen tijdens widm, tenzij je de widm-kijker in kwestie dood wil hebben.  ;)

Offline VeeloDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Wat is het fijn in denialland!
Re: Aflevering 4
« Reactie #82 Gepost op: 25-01-2007, 23:28:19 »
Ik baal echt dat Menno er uit is! Ik vond hem zo'n leuke kandidaat! Ik verdacht hem verder ook niet, hij was inderdaad die fanatieke kandidaat, maar ik had wel gehoopt dat hij er langer in zou zitten..
Gelukkig is Paul weer terug, maar ik vind het echt jammer.

En bij het bieden zat ik echt de hele tijd naar de tv te roepen, "Nee, stop nou! De pot is op!" Dat was echt gewoon dom. Ik vind het echt goed dat Dick op helemaal niets heeft geboden, en dat heeft hem dan ook gelijk een plaatsje opgeleverd op mijn 'zeker-niet Mol' lijst.
Paul verdenk ik ook niet meer. Alex eigenlijk ook niet. Inge niet, Eva niet, Nadja niet. Hmm.. dan blijft Renate dus over..? Of vergeet ik nou iemand?

Ik vond het trouwens wel een erg leuke aflevering! Leuk die buggy opdracht, ook al had je helemaal niets aan Eva, maar dat kon je van te voren wel zien. Net alsof je uit de lucht precies verfbommen kunt gooien en er was gewoon teveel lawaai. Renate had inderdaad bijna al het geld. Als mol weet je natuurlijk dat je dat de volgende opdracht nodig hebt.

En Dick en Menno met hun gaspedaal  ::rofl::
House: "I'm thinking the broken bones are a response to the building falling on her head."

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #83 Gepost op: 25-01-2007, 23:36:48 »
1 van mijn mollen eruit, helaas. Maar vond het wel een leuke aflevering. Er kwam tenminste wat leven in.

Re: Aflevering 4
« Reactie #84 Gepost op: 25-01-2007, 23:51:13 »
Wat een leuke aflevering! Ik heb echt ontzettend hard tegen mijn beeldscherm zitten roepen tijdens de veiling..Stop nou! Stop nou! Stop nou! En Dick was zich ka-pót aan het ergeren, haha. Mooie beelden ook van Eva en Alex die in hun luxe resort vertoeven terwijl de rest met hun 100 euro naar de meest vieze slaapplekken aan het zoeken is  ::rofl::

Dan even moltechnisch:
Dick inderdaad absoluut onmols met de armen over elkaar, niet meebieden: Dick
En nadja: hoe irritant opvallend mensen haar ook vinden, ze speelt het verdomde goed! én een vrijstelling, én 5 jokers, én 4 molboekjes. Jammer voor haar dat Paul daar ook nog aan vastzat..haha..Maar ze gaat ver komen op deze manier!
Renate zou heel goed de mol kunnen zijn..dat zelfgenoegzame lachje tijdens het bieden..Zorgt steeds voor wat irritatie in de groep, maar werkt hard op opvallende momenten om geen argwaan te wekken.
Over Alex en Inge ben ik nog niet uit..En ik vind Eva gewoon geen mol, het is alsof ze zich deze aflevering ineens realiseerde dat ze misschien ook maar eens iets verdachts moest gaan doen.
Jammer dat de beeldkwaliteit op internet zo slecht is bij mij, anders had ik hem graag nog een keer gekeken!

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Aflevering 4
« Reactie #85 Gepost op: 25-01-2007, 23:59:31 »
ik ben echt wle een beetje teleurgesteld!

vond de veiling gewoon niet leuk, en het lag voor de hand dat de pot leeg zou gaan!

de mol heeft 3 afleveringen lang NIKS hoeven doen, want die wist vantevoren al dat de pot leeg zou gaan!
die 3 afleveringen hadden er niet hoeven zijn.
de mol heeft niks hoeven doen.
dit past niet bepaald binnen het format, dacht ik zo!
Dat kon de mol niet weten. Als de kandi's een beetje principes hadden gehad, hadden ze misschien voor Jokers geboden, maar ze hadden kunnen besparen op de losse joker en de hotelkamer. Hadden ze tenminste nog pot over.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #86 Gepost op: 26-01-2007, 00:04:35 »
Mijn mol Eva is een stuk verdachter geworden :-)
Simpele redenatie : in alle afleveringen WIDM die ik tot dusverre gezien heb (en dat zijn er veel !  ::jaja::) is het me opgevallen dat als er een keuze is tussen zeer luxe en zeer niet-luxe overnachten de mol het altijd wel zo weet te krijgen dat deze zich in het luxe bedje bevindt.
Moet nog even terugkijken hoe het nou zat, maar bij dat eerste bieden op de hotelkamer gold toch juist het laatste bod en niet het voorlaatste?

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Aflevering 4
« Reactie #87 Gepost op: 26-01-2007, 00:05:19 »
Echt jammer dat Menno weg is.Ik hoop dat Dick wint!! Ik gun het hem echt. echt klasse die man!! Paul of nadja is de mol. howel renate en inge ook verdacht zijn. Alex en Eva zijn het niet denk ik. die hebeb samen lekker liggen roddelen en hebben een pact denk ik.

voor het eerst weet ik het echt niet meer. misschien help de muzikale hint van morgen mij!
Das een vreemd pact als Alex op Eva stemt. Is dat een pact van als ik jou vertel dat ik de mol ben, wil ik het geld met je delen? Ik denk dat Alex eindelijk een geniale ingeving kreeg in dat hotel.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 4
« Reactie #88 Gepost op: 26-01-2007, 00:05:58 »
Mijn mol Eva is een stuk verdachter geworden :-)
Simpele redenatie : in alle afleveringen WIDM die ik tot dusverre gezien heb (en dat zijn er veel !  ::jaja::) is het me opgevallen dat als er een keuze is tussen zeer luxe en zeer niet-luxe overnachten de mol het altijd wel zo weet te krijgen dat deze zich in het luxe bedje bevindt.
Moet nog even terugkijken hoe het nou zat, maar bij dat eerste bieden op de hotelkamer gold toch juist het laatste bod en niet het voorlaatste?

Volgens mij wel ja, dat laatste.
Wanneer sliep de mol ook nog meer in een luxe bed dan terwijl de anderen het niet waren?

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 4
« Reactie #89 Gepost op: 26-01-2007, 00:09:22 »
 
Das een vreemd pact als Alex op Eva stemt. Is dat een pact van als ik jou vertel dat ik de mol ben, wil ik het geld met je delen? Ik denk dat Alex eindelijk een geniale ingeving kreeg in dat hotel.
In de 5de serie sloot Marc-Marie ook een pact met Yvon terwijl hij haar als mol had.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 4
« Reactie #90 Gepost op: 26-01-2007, 00:12:47 »
In de 5de serie sloot Marc-Marie ook een pact met Yvon terwijl hij haar als mol had.


Hahaha ik hoor het Marc-Marie nog zeggen: "Het is echt heerlijk dat je iemand heb die je kunt vertrouwen in het spel..." Waarna hij in de lach schoot.  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

In serie 4 sloot Ferdi een pact met Elise (de mol) terwijl hij een ander als Mol had ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 4
« Reactie #91 Gepost op: 26-01-2007, 00:16:17 »
Hahaha ik hoor het Marc-Marie nog zeggen: "Het is echt heerlijk dat je iemand heb die je kunt vertrouwen in het spel..." Waarna hij in de lach schoot.  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
JAAAAAH inderdaad ik hoor het hem nu ook zeggen  ::rofl::  ::rofl::
Ik mis hem nog steeds! Wat was die man heerlijk!
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Aflevering 4
« Reactie #92 Gepost op: 26-01-2007, 00:17:50 »
Marc-Marie had een pact met Yvon
Ferdi had een pact met Elise
Richard had een pact met Milouska

Als er weer een pact komt bovendrijven moeten we opletten. Kandidaten hebben op een of andere manier altijd het "geluk" een pact te sluiten met de mol.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 4
« Reactie #93 Gepost op: 26-01-2007, 00:18:53 »
Marc-Marie had een pact met Yvon
Ferdi had een pact met Elise
Richard had een pact met Milouska

Als er weer een pact komt bovendrijven moeten we opletten. Kandidaten hebben op een of andere manier altijd het "geluk" een pact te sluiten met de mol.

Richard had toch een pact met Frédérique?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #94 Gepost op: 26-01-2007, 00:20:07 »
Wanneer sliep de mol ook nog meer in een luxe bed dan terwijl de anderen het niet waren?

In ieder geval Elise komt zo bij me op.  

Offline ravelijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is zoals het lijkt
Re: Aflevering 4
« Reactie #95 Gepost op: 26-01-2007, 02:36:59 »
YES, ik had Menno voor de Pool! ;D

Ik ook. Het lijkt erop dat mijn theorie klopt... next = Inge?

Offline roelc

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #96 Gepost op: 26-01-2007, 04:26:23 »
wat een ontzettend leuke aflevering! eindelijk weet de regie nog eens een spitsvondige, leuke, spannende en al bij al simpele opdracht te verzinnen! (en dat is al weer een tijdje geleden...)

ik begin nadja steeds meer te apprecieren. zo over-the-top mollen, maar ze gaat nu toch met alle prijzen lopen. laten we wel wezen: ze is zeker niet de mol
net zoals alex: die heeft de pot al zoveel gekost (hoewel dat nu eigenlijk niets meer uitmaakt :D) dat het too obvious zou zijn (k heb die trouwens echt niet graag)

ik ga voorlopig voor eva:
ze is vlaamse (en daar liggen toch de roots van de mol ;) *trots* :D), toen er beelden van haar getoond werden speelde de belgische mol (was ook een hint toen yvon jaspers mol was, die zag ook fragmenten van de mol van een vorige serie), zij besliste er voor om alex te geloven in de eerste aflevering waardoor die een vrijstelling had, ze gaat alsnog abseilen omdat ze weet dat alex toch niet gaat en komt zo sterk over, ze reageert redelijk emotioneel als blijkt dat paul haar boekje genomen heeft, ze boekt een kamer in het mooie hotel, ze geeft paul informatie

verder vind ik inge ook wat verdacht: is zeer low-profile, maar zorgt er toch voor dat iedereen moet abseilen en dat paul terug in het spel komt (maar dat is geen garantie want milouska liet richard vorig jaar ook mooi in zijn kooi zitten), bij de tempelproef loopt ze ook op een torentje af waarbij ze weet dat dat niet kan

en dan hebben we ook nog dick ... die lijkt me echt oerdom :D, maar dan bedenk ik dat hij topscheidsrechter is. kreeg in het begin een rood molboekje (als enige!) en doet me een beetje terugdenken aan mol hugo (belgische reeks 2), de beroepsmilitair: valsspelen kan niet voor hem, maar mss is hij wel lekker de mol (eens ter afwisseling he) + ook: het moet nu toch wel eens een man zijn die mol is, niet? en alex is te duidelijk en paul kan het niet zijn. en het zou ook erg leuk zijn moest de mol niet geboden hebben en dat toch al het geld weg is :D

renate vind ik wel een leuke deelneemster, maar ik verdenk haar niet echt (ze staat 4de in de ranking ;) ), enkel de treinopdracht kan ze geflikt hebben en van dat abseilen geloof ik dat de tranen echt waren, ik vond het al eng om er naar te kijken!

de verdachtenlijst na aflevering 4:
1. eva
2. inge

3. dick

4. renate

5. alex
6. nadja
7. paul (maar die kan het dus zeker niet zijn)

Offline roelc

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #97 Gepost op: 26-01-2007, 04:39:50 »
nog even zeggen dat ik niet begrijp dat er nog mensen paul verdenken: als hij geen vier molboekjes kon bemachtigen vloog hij uit het spel, dat is zeer duidelijk gezegd. en stel nu dat iedereen zoals renate gewoon zijn molboek in zijn broek steekt, dan kan die opdracht onmogelijk lukken! PAUL KAN HET DUS ZEKER NIET ZIJN!
trouwens als paul de mol is, en bij de veiling steekt niemand zijn hand omhoog ligt paul er ook uit! dus nogmaals: PAUL KAN HET GEWOON NIET ZIJN!

en ook over het feit dat er niets meer in de pot zit: ik denk dat er vooraf wel afgesproken is van "de winnaar mag ongeveer zoveel verdienen", dus de volgende opdrachten zullen dan voor wat hogere bedragen zijn gok ik.

ik vond de veiling een schitterende zet omdat het een bijzonder tactisch steekspel was, en erg aangenaam om zien als kijker (vooral dick zijn gezicht :D)

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #98 Gepost op: 26-01-2007, 08:39:44 »
Nadja heeft goed haar best gedaan met het bieden, maar als het om het voorlaatste bod gaat en met al die actieve bieders... is het evengoed een gok. Mol of geen mol.
Het kan natuurlijk zo zijn dat Nadja helemaal niet drie maal de voorlaatste bieder was, want wie kan dat nou controleren? Dat het dus gemanipuleerd is buiten het spel van de kandidaten om. Voor ons dus gewoon met montage. Met verder komen in het spel is zij met al die jokers/info natuurlijk minder verdacht (voor ons, want de kandidaten weten natuurlijk niet [alles] wat wij denken te weten over wie wat heeft gekregen). Toch blijf ik vooralsnog hopen dat Nadja met deze tactiek niet de mol is. Natuurlijk geldt dit ook de andere kant op trouwens. Misschien had een ander wel meer objecten dan hij/zij uiteindelijk gekregen heeft. Misschien zit Nadja wel op de mol en blijft het zo voor haar onzeker of ze door is naar de volgende ronde door haar keuze of haar sjekkels. Maar ja, dit is allemaal wel heel erg vals spelen.

Ik vond Renate heel verdacht. Ze bleef maar klagen over dat iedereen maar bleef bieden, maar haar handje bleef ook niet bepaald stil. Daar kun je natuurlijk allerlei argumenten voor geven, maar toch. Dat shotje van haar in de leader van het programma vind ik in combinatie met deze opdracht op de één of andere manier verdacht. Het doet me eraan denken dat zij Paul terug haalt in het spel, ook al is het gemonteerd alsof zij gefrustreerd biedt omdat de andere toch maar door blijven bieden.

Dick, Inge en Paul zijn voor mij de mol niet (meer). De manier waarop Dick de veiling speelt vind ik op zich klasse, maar als de mol geen enkele keer probeert een object te krijgen maakt het toch ook niets (meer) uit? Je kunt er zo weinig mee, lijkt het. Je moet zo veel meer gevoelsmatig doen dit seizoen, dat is ergens jammer. Gevoelsmatig vallen Dick, Inge en Paul voor mij dus buiten het molbootje.

Alex lijkt me gewoon iemand die heel goed kan liegen, heel goed mensen kan plaatsen waar hij ze hebben wilt en het molschap gewoon heel goed kan dragen. Ik moet me iets beter in hem verdiepen.

Eva blijf ik ook verdacht vinden, al vraag ik me af waarom je als mol zijnde dan in dat vliegtuig gaat zitten. Misschien onder het motto "verdien maar lekker wat je verdienen kunt, want ik weet dat het straks weer uit de pot gaat en ga dus lekker een robbertje vliegen". Maar ja, daar heeft de mol zich dan alle afleveringen naar kunnen gedragen. Wat dat betreft begrijp ik de reactie van Lautjuh wel. De mol vinden is er dan niet makkelijker op geworden en op deze manier past dat niet echt in het format.

Desalniettemin: ik vond het een leuke aflevering. En ik blijf fan van Karel! Wat een superpresentator.

Straks nog maar een keer de aflevering kijken...
« Laatst bewerkt op: 26-01-2007, 08:42:47 door IDM »
Laten we jabberen.

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 4
« Reactie #99 Gepost op: 26-01-2007, 09:25:58 »
Is hier ook iemand in staat om de veiling te analyseren via beeld???
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna