Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 53605 keer)

Offline toxicity

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Paul is de mol!
Re: Aflevering 5
« Reactie #60 Gepost op: 1-02-2007, 23:38:36 »
karel heeft het voor elkaar in de trand van: karel heeft het DIK voor mekaar oftwel DICK voor mekaar...dick is de mol ?!!  :)

Offline Lesser Spotted

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #61 Gepost op: 2-02-2007, 00:46:50 »
In de vooruitblik op volgende week, dat beeld van Nadja (he die hoed kan ook af ::zwaai::), met dat dunne witte touw; Zie ik het goed dat daar een enorme spin op die boom naast haar zit ?  ::oink::

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 5
« Reactie #62 Gepost op: 2-02-2007, 01:41:39 »
Er is me iets opgevallen bij het wespenest. Renate en Dick duiken in het water. De camera zwiept een beetje en dan lijkt er een storing of iets te zijn in het beeld. Maar als je een camera laat vallen of in het water gooit, ziet het er niet zo uit als wat wij zagen. Het zal hier een Digibeta betreffen en dan krijg je van die blokjes te zien, net zoals ook al is gepost als in het Menno afvallers filmpje, welke ik nog steeds niet heb, wat overigens wel fijn zou zijn, dus als je dit leest, alsjeblieft, maak er een normale download van.
Maar goed, terug naar het wespenest. Het kan natuurlijk een leuk montagegeintje zijn, om het moment wat dramatischer te maken, maar ik zag enkele dingen toen ik het beeld voor beeld bekeek.
In het eerste screenshot zie je een rare tekening links in beeld. Het lijkt een paar keer gespiegeld, een soort kaleidoskopisch effect.
Het tweede shot is weer de gewone actie, maar dan gedubbeld, dwz hetzelfde beeld is met vertraging over elkaar geplakt.
En het derde shot is wat modderig water wat er een paar frames doorheen is geplakt. Dit knippert nog eens terug naar het normale shot en weer naar de modder. Ook zit er dan een shotje zwart tussen. Ook dit waterbeeld is kaleidoskopisch gespiegeld.
Dus de aanhangers van de dubbel-theorie kunnen hier weer blij mee zijn.
The British are not impressed.

Offline Botje

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #63 Gepost op: 2-02-2007, 02:37:03 »
Die 'rare tekening' in het eerste shot is volgens mij gewoon zo'n olieton, op twee of drie verschillende posities. Maar wel leuk dat je dit helemaal uitrafelt. Ik dacht dat de cameraman gewoon gauw z'n camera uit had gezet toen er wespen opdoken.

Lijkt wel Donald Duck zo, met wespennesten waarvoor je in het water moet springen...
Ik zit voor het computerscherm, mijn zinnen te verzetten. Ik wou dat ik twee nicknames had, dan kon ik samen chatten.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 5
« Reactie #64 Gepost op: 2-02-2007, 03:13:52 »
Ja, volgens mij is het ook een ton, maar dan van een hele andere kant gefilmd. Het beweegt ook een beetje, dit was het beste frame.
Nee, dat is geen camera die uitgaat, dat ziet er ook niet zo uit :P
The British are not impressed.

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Aflevering 5
« Reactie #65 Gepost op: 2-02-2007, 09:09:24 »
De ton met het vraagteken is flauw.
Nu werd het geld daardoor verdubbeld.
Indien er wel veel geld in de pot zou zitten kon Karel bv. makkelijk zeggen dat door het vraagteken de winst werd gehalveerd.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Risjaar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
Re: Aflevering 5
« Reactie #66 Gepost op: 2-02-2007, 09:21:23 »
wat een leuke aflevering weer
en renate: wat ben je briljant zeg!! beetje de groep sussen en met dick gaan samenwerken wat een goodwil en vervolgens dick lekker afzeiken!! heel veel tonnen missen en dick de schuld geven, die brief van je vroegere roommate las je wel heel snel voor heh, je gezicht verraade je daar niet maar het was duidelijk dat je het lastig vond om voor te lezen: als je de mol bent dan is dit een eng spel, moet je toch een lachje onderdrukken als mol, want als zij het niet merkte terwijl ze zo op je lip zat dan ben je gewoon super!!

alleen je lach verraad je verder doe je het superz nu weet ik het zeker RENATE IS DE MOL!! en Alex jammer jammer ik begon je net leuk te vinden en jij was totaal  niet verdacht dus hoe bedoel je iritant dat alle verdachten er nog zijn!!

zie nu al weer uit naar donderdag,

Briljant, briljant? Zulke strategieën werken pas als je heel goed kan liegen. En dat kan Renate niet, dus het is niet briljant, maar ontzettend duidelijk gelogen. Geeft op zich niets, lijkt me in het echt een ontzettend leuke meid, maar ze is niet de beste mol en in mijn ogen al helemaal niet briljant.  ::tandpastasmiley::
C'est le Fruit!

Offline Risjaar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
Re: Aflevering 5
« Reactie #67 Gepost op: 2-02-2007, 09:24:47 »
Ik moet eerlijk zeggen, dat ik voor het eerst wel en deur openhoud naar Nadja en Dick als mogelijke mol. In dat opzicht heeft Renate me enigszins aan het twijfelen gebracht, door zo fanatiek te spelen, haar hint eerlijk te geven bij de boxen (misschien omdat de onderste twee toch al verkeerd stonden) en door de brief van Menno aan Dick. Maar toch als ik volledig op mijn gevoel afga, blijft het Renate.
 ::jaja::
C'est le Fruit!

Offline Kikker

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #68 Gepost op: 2-02-2007, 09:30:25 »
Alex dus niet de mol :(. Nu is voor mij de optie Renate wel heel duidelijk. En dat vind ik echt jammer, want ik zou haar geen goede mol vinden, als ze het blijkt te zijn. Ze is niet subtiel (dat was Milouska ook niet), maar ze weet ook haar medekandidaten niet om te tuin te leiden. En dat vind ik eigenlijk erger. Al vanaf aflevering 1 stemmen veeeel mensen op Renate. En ik heb enigszins het idee dat door de montage Renate ook als mol naar voren wordt geschoven.

Maar Paul, Dick of Nadja geloof ik niet in als mol. Eva heeft nog steeds de sudoku in aflevering 1 super uitgelegd, dus is ook geen mol, ookal probeert ze dat in de laatste afleveringen wel een beetje te zijn. En dan hebben we nog Inge, maar daar geloof ik ook niet zo in.

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #69 Gepost op: 2-02-2007, 09:34:05 »
KAREL heeft het voor ELKAAR
lijkt mij typisch n cryptogram wat draait om de letters... is niet de E en de L...
Dus t is de K of de A of de R... in geval van de R zou t een hint richting Renate kunnen zijn...

(Maar ik blijf bij inge! De volgorde van de vaten in relatie tot de introfilmpjes zie ik niet veel in maar Inge (vat 3) staat wel in t midden.. en vond r na haar abseil-actie, haar boekje afstaan en daarna naïef terugvragen wéér opvallen met haar 'ik wil niet met Dick in een team')

Offline Risjaar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
Re: Aflevering 5
« Reactie #70 Gepost op: 2-02-2007, 09:42:05 »
KAREL heeft het voor ELKAAR
lijkt mij typisch n cryptogram wat draait om de letters... is niet de E en de L...
Dus t is de K of de A of de R... in geval van de R zou t een hint richting Renate kunnen zijn...

(Maar ik blijf bij inge! De volgorde van de vaten in relatie tot de introfilmpjes zie ik niet veel in maar Inge (vat 3) staat wel in t midden.. en vond r na haar abseil-actie, haar boekje afstaan en daarna naïef terugvragen wéér opvallen met haar 'ik wil niet met Dick in een team')
Wat slim!
Ik ben helemaal niet goed in cryptogrammen... Maar het betekent dan zoiets als het woord 'KAREL' heeft het (de hint, de wat dan ook) voor (eerder) dan het woord 'ELKAAR' en dus zijn dat de letters K, A en R.

Verhip, ik begin het te snappen :)

Maar waarom zouden ze dan 3 letters krijgen? Dat is dan weer niet betekenisvol...
C'est le Fruit!

Offline ravelijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is zoals het lijkt
Re: Aflevering 5
« Reactie #71 Gepost op: 2-02-2007, 10:05:02 »
KAREL heeft het voor ELKAAR
lijkt mij typisch n cryptogram wat draait om de letters... is niet de E en de L...
Dus t is de K of de A of de R... in geval van de R zou t een hint richting Renate kunnen zijn...


Ik begrijp helemaal niets van deze cryptische uitleg?!?

Offline minky

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #72 Gepost op: 2-02-2007, 10:18:29 »
jeeeeeeeeeeeeeeeeeej ik heb geen punten gekregen dit x bij de poll ( k sta op 33) de vorige x op 13

wat betekend als je trug kijkt dan wat dik gedrukt is?

Offline minky

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #73 Gepost op: 2-02-2007, 10:23:13 »
Wat slim!
Ik ben helemaal niet goed in cryptogrammen... Maar het betekent dan zoiets als het woord 'KAREL' heeft het (de hint, de wat dan ook) voor (eerder) dan het woord 'ELKAAR' en dus zijn dat de letters K, A en R.

Verhip, ik begin het te snappen :)

Maar waarom zouden ze dan 3 letters krijgen? Dat is dan weer niet betekenisvol...

jeeej ik snap m ! maar renate is kweet neit dick en renate kunnen het zijn maar ik kan het niet voorstelle dat renate het is! ze is te ovrdreve,, nadja wilt gwoon adt iedereen haar verdenkt... majaa zij is m dus zeker niet

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #74 Gepost op: 2-02-2007, 10:28:33 »
De volgorde van de vaten zoals gesuggereerd in de montage:
Alex Klaasen, wit
Dick Jol, wit, fles
Eva vd Gucht, wit, fles
?, wit
Inge Iepenburg, wit
, groen
, blauw, fles
Renate Verbaan, wit, fles


groen en blauw zijn dus van Nadja en Paul...
het vat van Eva, daarvan ben ik niet zeker, in de montage komt het zo naar voren maar omdat Nadja en Eva verder weinig zagen ben ik niet zeker van de volgorde.

Zoals jullie zien staat het op alfabetische volgorde van voornaam...


Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #75 Gepost op: 2-02-2007, 10:53:01 »
Hier de brieven dankzij Dikke controleur van .nl forum (ik weet eigenlijk niet hoe hij eraan komt)


Van Menno voor Dick http://www.wieisdemol.nl/gfx/11memo/dick_van_menno.jpg
Van Menno voor Paul http://www.wieisdemol.nl/gfx/11memo/paul_van_menno.jpg
Van Sander voor Dick http://www.wieisdemol.nl/gfx/11memo/dick_van_sander.jpg
Van Sander voor Paul http://www.wieisdemol.nl/gfx/11memo/paul_van_sander.jpg
Van Liesbeth voor Paul http://www.wieisdemol.nl/gfx/11memo/paul_van_lies.jpg
Van Liesbeth voor Renate http://www.wieisdemol.nl/gfx/11memo/renate_van_liesbeth.jpg


EDIT: staan dus gewoon op de .nl site hihi


« Laatst bewerkt op: 2-02-2007, 11:02:56 door Lola-aapje »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5
« Reactie #76 Gepost op: 2-02-2007, 10:58:33 »
Hier de brieven dankzij Dikke controleur van .nl forum (ik weet eigenlijk niet hoe hij eraan komt)

Die staan op .nl bij 'opdracht 2 aflevering 5'. ;)

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #77 Gepost op: 2-02-2007, 11:00:47 »
Die staan op .nl bij 'opdracht 2 aflevering 5'. ;)

ah oke, en ik loop maar te pielen met die linkjes hihi

Offline Amanda

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #78 Gepost op: 2-02-2007, 11:21:16 »
Ik ga de aflevering nog eens bekijken...:)

ze vragen ook pas een hint bij de tweede rij blokken..de mol hoeft er niet tegen in te gaan, hij weet dat de onderste rij al niet meer klopt...

Paul stelt wel de vraag op t vlot, of het slim is om t vat met het ? meetenemen...hij wil er ws vanaf, want volgens hem kan het niet goed zijn...
« Laatst bewerkt op: 2-02-2007, 11:29:52 door Amanda »

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #79 Gepost op: 2-02-2007, 11:23:58 »
Is er niet iets uit te halen van de sudoku-opdracht uit afl. 1 en de stapel-opdracht uit deze aflevering?