Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 53611 keer)

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #160 Gepost op: 5-02-2007, 14:13:15 »
Is het niet al een aantal keer in andere series voorgekomen dat de mol zijn/haar kleding aanpaste aan een opdracht?
Bij de opdracht met de olifant banjerden 6 mensen op teenslippertjes door de modder en ze liepen het risico zware kosten op hun tenen te krijgen.
En wat heeft Nadja aan? Stevige laarzen   ::vergroot::
Er zijn vast honderd andere manieren om dit te verklaren, maar als ik de mol was zou ik voor deze opdracht toch zeker geen open schoenen aandoen  ;)

Iets anders wat me opviel was een uitspraak van Paul: "Het probleem van de opdracht is dat ik het eigenlijk zelf niet wist".
Is dat niet een vreemde uitspraak voor een kandidaat???

Ik luister ook goed naar die interviews tussendoor. Heeft Paul zich idd een beetje versproken? Vreemd .  :o

Offline Stephanie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #161 Gepost op: 5-02-2007, 14:16:07 »
Maar Nadja heeft diezelfde laarzen ook aan op het vlot. Dat lijkt me dan weer iets minder geschikt...

Das waar, maar daar kunnen verkeerde schoenen juist helpen de opdracht te laten mislukken.
Bij de olifantenopdracht maakten de schoenen op zich niet uit, behalve voor het comfort van de kandidaat/mol  ;)

Offline ravelijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is zoals het lijkt
Re: Aflevering 5
« Reactie #162 Gepost op: 5-02-2007, 15:07:10 »
Maar Nadja heeft diezelfde laarzen ook aan op het vlot. Dat lijkt me dan weer iets minder geschikt...

Nadja heeft volgens mij altijd die laarzen aan. En hetzelfde flodderjurkje.
En zei zij niet in de eerste aflevering dat zij al die schoenen en kleren nodig had en niets in de tas kon doen? Dat is toch wel verdacht.

Offline Rienie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #163 Gepost op: 5-02-2007, 15:21:52 »
Ik luister ook goed naar die interviews tussendoor. Heeft Paul zich idd een beetje versproken? Vreemd .  :o

Jah! viel mij ook op ::oink::

Offline Tomás

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #164 Gepost op: 5-02-2007, 16:20:31 »
Ik vond het gedrag van Renate tijdens de vlotopdracht behoorlijk vreemd. Ondanks dat ze wel de 500 euro hebben verdiend vond ik haar heel erg aan het klooien bij het opvissen bij bijvoorbeeld de ton van Inge. Maar wat ik nog vreemder vond was het agressieve gedrag waarmee ze naar DIck uitviel na het mislukken van Inge haar vat. Ze verweet het hem behoorlijk en kwam hier nog vaak op terug.
Het leek alsof ze hier opzettelijk aan het stoken was... ???

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Aflevering 5
« Reactie #165 Gepost op: 5-02-2007, 18:47:19 »
Is het niet al een aantal keer in andere series voorgekomen dat de mol zijn/haar kleding aanpaste aan een opdracht?
Bij de opdracht met de olifant banjerden 6 mensen op teenslippertjes door de modder en ze liepen het risico zware kosten op hun tenen te krijgen.
En wat heeft Nadja aan? Stevige laarzen   ::vergroot::
Er zijn vast honderd andere manieren om dit te verklaren, maar als ik de mol was zou ik voor deze opdracht toch zeker geen open schoenen aandoen  ;)

Iets anders wat me opviel was een uitspraak van Paul: "Het probleem van de opdracht is dat ik het eigenlijk zelf niet wist".
Is dat niet een vreemde uitspraak voor een kandidaat???


Opvallend idd.
Maar ik zag het in eerste instantie als bekentenis vanwege het feit dat hij uitlegde hoe het spel moest (dus van licht naar zwaar en van links naar rechts).
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #166 Gepost op: 5-02-2007, 19:12:28 »
Renate haar gedrag was idd vreemd. Ze loopt chagerijnig te wezen en tussendoor loopt ze sneaky te lachen. En Nadja doet helemaal niets dan alleen maar glimlachen.
Ik vraag me soms af of die meiden DE MOL alleen maar zien als een vakantie met af en toe een spelletje?
Het is zoals Eva zei : stop peper in je reet ::rofl::

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 5
« Reactie #167 Gepost op: 5-02-2007, 19:32:28 »
Die foto van de complete slang bracht me op een idee: als je de juiste cijfers in de volgorde van de slang bekijkt krijg je 514739286. Voor wie nu ook op een idee komt: het is geen telefoonnummer ;) Het zou echter een breedtegraad kunnen zijn. Ik heb met Google Earth eens gekeken wat er zoal op 51.47'39'' ligt. Als ik het goed zie ligt er nog net een staartje van Nijmegen op die breedte. En da's de geboorteplaats van Nadja.

edit: Het wordt zelfs nog veel duidelijker als je het gewoon van boven naar beneden bekijkt: 51.49'37'' zit precies middenin Nijmegen.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2007, 19:38:58 door opaweethetbeter »

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #168 Gepost op: 5-02-2007, 19:38:16 »
En voor zondag lekker dichtbij voot mij ::jaja::

Offline Seraphina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kijk, een hele kudde!
Re: Aflevering 5
« Reactie #169 Gepost op: 5-02-2007, 19:38:57 »
Die foto van de complete slang bracht me op een idee: als je de juiste cijfers in de volgorde van de slang bekijkt krijg je 514739286. Voor wie nu ook op een idee komt: het is geen telefoonnummer ;) Het zou echter een breedtegraad kunnen zijn. Ik heb met Google Earth eens gekeken wat er zoal op 51.47'39'' ligt. Als ik het goed zie ligt er nog net een staartje van Nijmegen op die breedte. En da's de geboorteplaats van Nadja.

Als dat toch eens waar was!!!! Zou wel supermakkelijk zijn voor mij hahaha

Edit: de locatie dan, aub niet Nadja als mol...
« Laatst bewerkt op: 5-02-2007, 19:40:59 door Seraphina »
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5
« Reactie #170 Gepost op: 5-02-2007, 19:39:31 »
Die foto van de complete slang bracht me op een idee: als je de juiste cijfers in de volgorde van de slang bekijkt krijg je 514739286. Voor wie nu ook op een idee komt: het is geen telefoonnummer ;) Het zou echter een breedtegraad kunnen zijn. Ik heb met Google Earth eens gekeken wat er zoal op 51.47'39'' ligt. Als ik het goed zie ligt er nog net een staartje van Nijmegen op die breedte. En da's de geboorteplaats van Nadja.

Gooi die theorie dan maar meteen de prullenbak in want Nadja is niet de Mol. >:D

 :P

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 5
« Reactie #171 Gepost op: 5-02-2007, 20:39:54 »
Tja, ik kan 't ook niet helpen. Die lijn ligt nou eenmaal niet over Belgie. En geloof me, dat had ik ook veel liever gehad.

Offline Annika89

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #172 Gepost op: 5-02-2007, 21:17:35 »
Ik vind het erg goed bedacht, je moet er maar op komen ;)
Zelf kwam ik niet verder dan dit: als je er een M uithaalt, hou je de 9 en de 7 over, '79 is het geboortejaar van Renate en Paul. (Niet letten op mijn scheve gekrabbel aub, was te lui om rechte lijntjes te gebruiken.. alsof dat nou veel moeite kost, maar goed)


Ik vond het trouwens een grappige aflevering, met die kibbelende Renate en Dick. En dat muziekje bij Eva en Nadja. En hoe Dick Nadja uitscheldt omdat ze op die olifant gaat zitten. Het is toch zo'n super programma hč ;D

Offline Botje

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #173 Gepost op: 5-02-2007, 23:35:18 »
edit: Het wordt zelfs nog veel duidelijker als je het gewoon van boven naar beneden bekijkt: 51.49'37'' zit precies middenin Nijmegen.

Ha, dat zou mooi zijn! :D Lekker dichtbij!! (zeker nu ik geen OV meer heb) Is vast valse hoop...  :-\\
Ik zit voor het computerscherm, mijn zinnen te verzetten. Ik wou dat ik twee nicknames had, dan kon ik samen chatten.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #174 Gepost op: 5-02-2007, 23:45:42 »
Ha, dat zou mooi zijn! :D Lekker dichtbij!! (zeker nu ik geen OV meer heb) Is vast valse hoop...  :-\\

Volgens mij bedoelt opa dat het een hint richting Nadja als Mol is.
En niet dat Nijmegen de plek is waar zondag de meeting is.

Toch, opa?

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 5
« Reactie #175 Gepost op: 5-02-2007, 23:59:51 »
De mol heeft toch al gezegt dat hij er in ieder geval is bij die meeting (in zo'n hint)? Hopelijk zijn niet alle kandidaten er, anders hebben we niks aan die hint ;D

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #176 Gepost op: 6-02-2007, 00:02:54 »
Die foto van de complete slang bracht me op een idee: als je de juiste cijfers in de volgorde van de slang bekijkt krijg je 514739286.

Een verticaal kronkelende slang dus. Volgens mij moet je de slang horizontaal laten kronkelen:



Dan krijg je 5 9 2 8 3 1 4 7 6. Nu moet je eerst groepjes maken: 5 9+2+8+3 1 4 7+6, daarna optellen: 5 22 1 4 13, en tenslotte omzetten naar letters: E V A 4 M.
Er staat Eva for Mole! ::vergroot::

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #177 Gepost op: 6-02-2007, 00:13:24 »
Een verticaal kronkelende slang dus. Volgens mij moet je de slang horizontaal laten kronkelen:



Dan krijg je 5 9 2 8 3 1 4 7 6. Nu moet je eerst groepjes maken: 5 9+2+8+3 1 4 7+6, daarna optellen: 5 22 1 4 13, en tenslotte omzetten naar letters: E V A 4 M.
Er staat Eva for Mole! ::vergroot::

Haha, zo'n kronkelende slang past ook wel goed bij Eva, want Slang is haar sterrenbeeld volgens de chinese horoscoop  ::)

Offline broodje bal

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #178 Gepost op: 6-02-2007, 07:21:33 »
De mol heeft toch al gezegt dat hij er in ieder geval is bij die meeting (in zo'n hint)? Hopelijk zijn niet alle kandidaten er, anders hebben we niks aan die hint ;D

iedereen op sander,liesbeth,menno en alex is er ::rofl:: haha gekheid

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #179 Gepost op: 6-02-2007, 12:19:59 »
Ik kijk net aflevering 1 terug en wat zegt Nadja bij de bagage opdracht!

"Ik heb wel 6 paar schoenen nodig in Thailand"


(ik heb haar alleen maar in dezelfde kleding (I love NY) + schoenen (die laarzen) zien lopen)