Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 53607 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 5
« Reactie #180 Gepost op: 6-02-2007, 12:39:42 »
Maar Nadja heeft diezelfde laarzen ook aan op het vlot. Dat lijkt me dan weer iets minder geschikt...
Tenzij ze waterdicht zijn......... ::rofl::

Offline Lesser Spotted

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #181 Gepost op: 6-02-2007, 12:55:15 »
Was dat niet ooit een aanwijziging in een van de belgische mol-series, dat de mol bij de executie altijd slippers aanhad (en dus niet gekleed was op het onmiddellijk vertrekken zoals bij alle afvallers de bedoeling is). Misschien is het altijd- hetzelfde-aanhebben van Nadja dan ook wel een aanwijzing ?

Offline dingeling

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #182 Gepost op: 6-02-2007, 14:54:04 »
Ja, als een soort van 'hoed' u voor de mol  :P
Mollius esse quam videri

Offline Lesser Spotted

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #183 Gepost op: 6-02-2007, 18:50:57 »
Ja, als een soort van 'hoed' u voor de mol  :P

Bijvoorbeeld  :D

Online Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #184 Gepost op: 6-02-2007, 22:21:09 »
Ja, als een soort van 'hoed' u voor de mol  :P

 ::rofl::

*ziet een link naar Karel is (niet) de mol topic*

 ::rofl::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline robertp

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #185 Gepost op: 7-02-2007, 11:39:59 »
Meesage in the bottle:
De boodschap in de fles is nogal kryptisch: 'Karel heeft het voor elkaar'. Nu zijn kryptische omschrijvingen nogal lastig uit te leggen. Probeer het toch:

KAREL en ELKAaR zijn grotendeels gelijk. Alleen de 'a' blijft over.
Laten nu ook EL (L) en KA (K) letters zijn.

Vóór de EL en de KA komt de letter JEE (J). De overgebleven A moet daar dan tussen.

Als we de naam Nadja 'spellen': NA De Jee komt de A (NADeJeeA). Dit kan een hint naar Nadja zijn.

Olifanthint:
Nadja klimt op een olifant. Dit doet ze volgens mij niet zonder reden: de olifant en de draak zijn mythologisch gezien aartsvijanden. Terwijl de rest van de groep bezig is de draak te onthullen, gaat Nadja op de olifant rijden.

De olifant en de draak worden vaken samen aangetroffen: In India (hoorde ik van een Indiaase collega) zijn de draak en olifant gecombineerd om het goede van het kwaad te laten winnen, de zogenaamde olifantsdraak. De olifant heeft de draak verslagen.

Enige probleem: Nadja is zo opvallend aan het 'Mollen'  dat ze het haast niet kan zijn. Of zou dat nu net de bedoeling zijn?

« Laatst bewerkt op: 7-02-2007, 11:44:47 door robertp »

Offline ravelijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is zoals het lijkt
Re: Aflevering 5
« Reactie #186 Gepost op: 7-02-2007, 12:32:51 »
Alleen jammer dat de Jee voor de Ka en de El komt en niet voor de L en K.

Het anagram van elkaar is Kerala en dat is een plaats in India. Misschien kan iemand daar iets mee?


Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #187 Gepost op: 7-02-2007, 14:32:07 »
Bij de opdracht met de draak zegt Eva iets als Paul een hint wil kopen. Ik bedoel de eerste keer, bij de zwaarste blokken. (de tweede keer wil Eva persé voor de middelste blokken een hint kopen, dat is wel duidelijk). Ik heb het al tig keer teruggespoeld om te horen wat ze nu wil - meegaan met Paul of juist niet. Maar ik kan het absoluut niet verstaan. (natuurlijk omdat Dick er meteen doorheen begint te mekkeren  ::rofl::).
Is er iemand die wel heeft verstaan/begrepen of Eva tegen Paul ingaat of juist niet?
Uiteindelijk doen ze het niet omdat Dick hen ervan af praat, maar als Eva hier ook meteen al niet wil vind ik dat wel een extra mollige actie - de blokken staan immers verkeerd.

Offline Stephanie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #188 Gepost op: 7-02-2007, 15:52:12 »
Bij de opdracht met de draak zegt Eva iets als Paul een hint wil kopen. Ik bedoel de eerste keer, bij de zwaarste blokken. (de tweede keer wil Eva persé voor de middelste blokken een hint kopen, dat is wel duidelijk). Ik heb het al tig keer teruggespoeld om te horen wat ze nu wil - meegaan met Paul of juist niet. Maar ik kan het absoluut niet verstaan. (natuurlijk omdat Dick er meteen doorheen begint te mekkeren  ::rofl::).
Is er iemand die wel heeft verstaan/begrepen of Eva tegen Paul ingaat of juist niet?
Uiteindelijk doen ze het niet omdat Dick hen ervan af praat, maar als Eva hier ook meteen al niet wil vind ik dat wel een extra mollige actie - de blokken staan immers verkeerd.

Volgens mij 'als je één hint koopt wil je ze alle 9 kopen volgens mij'
Of bedoelde je dat stukje niet?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #189 Gepost op: 7-02-2007, 15:56:47 »
Volgens mij 'als je één hint koopt wil je ze alle 9 kopen volgens mij'
Of bedoelde je dat stukje niet?

Ja zou best kunnen, ik versta het gewoon totaal niet!.
Als ze dit zo gezegd heeft klinkt dat wel een beetje anti-kopen.
Bedankt!

Offline moljanne

  • Forumlid
  • U mag doorrijden naar het volgende raam!
Re: Aflevering 5
« Reactie #190 Gepost op: 7-02-2007, 17:14:19 »
ahh het is pas woensdag, nog een hele dag voor het morgen is, kannnie wachtuh
huh?

Offline S-type

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #191 Gepost op: 7-02-2007, 21:20:25 »
Ja, als een soort van 'hoed' u voor de mol  :P

 ::rofl::

Nou , die hoed zou ze ook zo kunnen afzetten met een buiging voor al het goede werk wat ze heeft gedaan.

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #192 Gepost op: 8-02-2007, 11:22:27 »
Ik kijk net aflevering 1 terug en wat zegt Nadja bij de bagage opdracht!

"Ik heb wel 6 paar schoenen nodig in Thailand"


(ik heb haar alleen maar in dezelfde kleding (I love NY) + schoenen (die laarzen) zien lopen)

Ik zeul ook altijd een hele koffer mee op vakantie, de helft draag ik nieteens, en toch trap ik er elke keer weer in...
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline art93

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #193 Gepost op: 8-02-2007, 15:19:51 »
ik vond het wel een leuke aflevering. Alleen eerlijk gezegd niet verwacht dat Alex eruit ging, aangezien ik denk dat Eva de mol is. En omdat Alex het meest Eva kent, dacht ik dat hij zou weten dat zij de mol zou zijn. Maar dat kan juist ook als een nadeel werken. Maar alle leuke kandidate liggen er zowat uit. Menno, Sander en Liesbeth. Die waren echt leuk! Nu zijn alleen nog Renate en Dick een beetje interessant om naar te kijken. Nadja word ik nu wel beu en ik heb niet echt het gevoel dat Paul wat doet. Eva is een cabaretier, maar daar merk je niet echt veel van. (trouwens, ook niet bij alex) En Inge vind ik echt soms zo dom in het spel. (Misschien kan zij daarom ook de mol zijn) Maar Renate en Dick zijn wel heel erg  ::ok::   

Offline Annika89

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #194 Gepost op: 8-02-2007, 15:49:52 »
Is het wel zeker dat de hints in de flessen wijzen naar de Mol? Zijn ze niet gewoon bedoeld voor de kandidaten voor een volgende opdracht?
En als er meerdere flessen met hints waren, kan je nooit uit alleen "Karel heeft het voor elkaar" een goede hint maken, denk ik tenminste.

Ik weet het niet hoor, misschien is het wel gezegd dat het een hint voor de Mol was, weet het alleen niet meer.

Maareh, vanavond weer lekker mollen 8) ;D

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Aflevering 5
« Reactie #195 Gepost op: 8-02-2007, 18:33:37 »
ik vond het wel een leuke aflevering. Alleen eerlijk gezegd niet verwacht dat Alex eruit ging, aangezien ik denk dat Eva de mol is. En omdat Alex het meest Eva kent, dacht ik dat hij zou weten dat zij de mol zou zijn. Maar dat kan juist ook als een nadeel werken. Maar alle leuke kandidate liggen er zowat uit. Menno, Sander en Liesbeth. Die waren echt leuk! Nu zijn alleen nog Renate en Dick een beetje interessant om naar te kijken. Nadja word ik nu wel beu en ik heb niet echt het gevoel dat Paul wat doet. Eva is een cabaretier, maar daar merk je niet echt veel van. (trouwens, ook niet bij alex) En Inge vind ik echt soms zo dom in het spel. (Misschien kan zij daarom ook de mol zijn) Maar Renate en Dick zijn wel heel erg  ::ok::   

Dick vind ik ernorm leuk in de serie! Had ik nooit verwacht, ook niet dat ie zover zou komen eigenlijk. En Paul blijft favoriet omdat ik die in het begin als mol had, nu als winnaar.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Sophiee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #196 Gepost op: 8-02-2007, 19:56:00 »
Inge! Inge! Inge! Inge!Inge is de mol, WANT [uit mn hoofd, er zijn wel meer]:
1. Een van de aanwijzingen was een liedje van U2, waarop de CD twee buffels(?)
stonden die elkaar hielpen met klimmen, en het DERDE liedje was de aanwijzigen;
inge was de DERDE die daalde 8)
2. Inge bood ook flink tijdens de veiling. ;)
3. Ze is actrice  :P
Ehm meer weet ik niet uit mn hoofd  ::rofl::
ik heb zin in aflevering 5 /\/\
Lurker sinds 2007