Auteur Topic: Het grote MFD samenreis topic!  (gelezen 60418 keer)

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het grote MFD samenreis topic!
« Reactie #120 Gepost op: 9-03-2007, 18:44:27 »
Ik heb nog een tip voor de treinreizigers. Als je in de boekenweek een boek van minimaal 11,50 koopt, krijg je het boekenweekgeschenk er gratis bij. En daarmee kun je op 18 maart gratis reizen met de trein! Mijn treinkaartje gaat 17,40 kosten, dus ik denk dat ik dat wel even ga doen.

hé!
vette flash backs!
dat was vorig jaar toch ook zo??

Offline Scabbers

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #121 Gepost op: 9-03-2007, 18:54:28 »
Wow, en wanneer is die boekenweek?, mijn kaartje zal ongeveer het dubbele zijn nl

De boekenweek is van 14 t/m 24 maart.
Een psychologische thriller… Een beetje drama… En het is natuurlijk toch reality, maar dan zonder de ranzigheid.

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #122 Gepost op: 9-03-2007, 19:01:51 »
De boekenweek is van 14 t/m 24 maart.

Perfect.

Ik ben volgende week in de trein dus herkenbaar aan het boekenweekgeschenkboekje. ;)

ik woon ook in zwolle op kamers :) mss kunnen we samen emt de trein terug ?
anyway
ik heb dr zin in !

10:42    Groningen    2b Intercity 538 NS
10:59    Assen          
11:44    Zwolle          
12:23    Amersfoort    6    

11:02     Groningen     3b Intercity 740 NS
11:08    Haren          
11:21    Assen          
11:30    Beilen          
11:40    Hoogeveen          
11:55    Meppel          
12:14    Zwolle          
12:53    Amersfoort    7

Waarschijnlijk neem ik de eerste trein. Dan in Amersfoort alle tijd de Observant te vinden en scheelt hoop tussenstations. Terugreis zie ik wel, waarschijnlijk eerst hapje eten in Amersfoort.

Misschien meer mensen op deze route?
« Laatst bewerkt op: 9-03-2007, 19:22:21 door Wilm »
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #123 Gepost op: 9-03-2007, 19:24:42 »
@wilm:

ik weet niet waarom, maar vorig jaar heeft karina via amersfoort gereisd.
we zaten namelijk in dezelfde trein (dwz: in 2 treinen aan elkaar gekoppeld, ik in de ene, en zij in de andere... en ik maar zoeken, geen karina te bekennen. :P)

maar misschien was dat wel voor de gezelligheid.

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #124 Gepost op: 9-03-2007, 19:33:54 »
@wilm:

ik weet niet waarom, maar vorig jaar heeft karina via amersfoort gereisd.
we zaten namelijk in dezelfde trein (dwz: in 2 treinen aan elkaar gekoppeld, ik in de ene, en zij in de andere... en ik maar zoeken, geen karina te bekennen. :P)

maar misschien was dat wel voor de gezelligheid.

Kan gebeuren. In Zwolle wordt ook de trein uit de richting van Leeuwarden vastgekoppeld. Zo reizen ze samen naar Amersfoort. Daar worden beide delen weer losgekoppeld en gaat de een naar Utrecht en de ander naar Amsterdam.
Ik weet zo gauw niet of Groningen het voorste deel of het achterste deel is, maar dat valt wel aan de aankomsttijden in Zwolle van beide lijnen te zien. Zal zo es zoeken.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Test

• Realitynet.nl Administrator
« Reactie #125 Gepost op: 9-03-2007, 19:36:41 »
Ik heb nog een tip voor de treinreizigers. Als je in de boekenweek een boek van minimaal 11,50 koopt, krijg je het boekenweekgeschenk er gratis bij. En daarmee kun je op 18 maart gratis reizen met de trein! Mijn treinkaartje gaat 17,40 kosten, dus ik denk dat ik dat wel even ga doen.

Hele goede tip Scabbers. ::ok:: Dit is na te lezen op de Boekenweek 2007 site...
Geniet nooit met mate...

Offline lydiaatje

• Forumlid
  • wie is de mol? die is de mol!
« Reactie #126 Gepost op: 9-03-2007, 19:43:42 »
ik heb een vraagje, het heeft niet echt met het reizen te maken maar het is meer iets wat ik me afvroeg, ik ben zelf een enorme fan van dit widm maar ik ben ook christen ik vroeg me af of er hier meer christelijke mollenvangers zijn die ook naar de fan-dag gaan of dat ik de enige ben, en dat het programma dus misschien niet samen gaat met mijn geloof!! je mag wel een privebericht sturen als je wilt reageren! alvast bedanktt!
lydiaatje >>molcatcher for ever

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #127 Gepost op: 9-03-2007, 19:59:51 »
waarom zou het programma niet samen gaan met je geloof?
wat is er wat jou belemmert om te komen?

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #128 Gepost op: 9-03-2007, 20:04:39 »
indien het de zondagsrust is...

in de bijbel staat dat je op de sabbath rust moet houden, en dat is op een zaterdag. ;)
het valt onder 'de schaduwen', wat als ik het goed heb inhoud dat het geen strikte wet is, maar eentje die je zelf in kunt vullen.
maar goed, ik zie verder niets in het programma staan wat schokkend zou kunnen zijn. (afgezien van ons programma stukje dan, haha!)

en nouja, je kunt je gaan irriteren aan de consumptiemaatschappij (veiling), afgoden dienen (karel, kandidaten), jaloezie (veiling items die onder je neus weggekaapt worden), en oorlog (medeforummers die met elkaar aan de haak hebben/krijgen :P).

gein hoor.
vertel.

Offline lydiaatje

• Forumlid
  • wie is de mol? die is de mol!
« Reactie #129 Gepost op: 9-03-2007, 20:19:42 »
ik zie zelf ook niet echt een probleem maar ja mijn ouders vinden het wel verkeerd dat als ik op zondag ga zeg maar en ik ging me dus afvragen of het idd verkeerd zou zijn dat ik fan ben dit programma enzo, of het geen afgod word zeg maar! zelf vind ik het hypocriet om niet te gaan als het enkel om de zondag gaat, als het op een andere dag was zou ik zeker gaan maar ik ben een beetje in dubio over het feit of iets van tv samen kan gaan met je geloof! ik wil heel graag gaan en toch voelt het niet goed omdat ik tegen mijn vrienden ook niet echt durf te zeggen dat ik ga pff ingewikkeld heh!
lydiaatje >>molcatcher for ever

Offline MaR!JkE

• Forumlid
« Reactie #130 Gepost op: 9-03-2007, 20:23:54 »
ik woon ook in zwolle op kamers :) mss kunnen we samen emt de trein terug ?
anyway
ik heb dr zin in !

Heeey
Jaa zou wel leuk zijn als we samen terug konden treinen:P

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #131 Gepost op: 9-03-2007, 20:36:03 »
ehmmm.. oke.
even kijken wat de bijbel zegt.

Citaat
Wijsh 14,8
  maar vervloekt is het hout waarvan mensenhanden een beeld hebben gemaakt, evenals zijn maker – hij omdat hij het gemaakt heeft, en het vergankelijke voorwerp omdat het als afgod wordt vereerd. 

maar volgens mij is dat een apocrief boek.. (hoewel biblija zegt dat 'ie uit de NBV komt. noemen ze spreuken daar toevallig wijsheden ofzo?)

en een heftige van jesaja:

Citaat
3 Wie echter een stier slacht maar ook een mens doodt,
wie een schaap offert maar ook een hond de nek breekt,
wie een graanoffer brengt mét het bloed van een zwijn,
wie wierook brandt als deel van het graanoffer
maar tegelijk een afgod looft –
zoals zo iemand zijn eigen wegen kiest
en van zulke gruwelijkheden geniet,
4 zo zal ik kiezen hoe ik hem zal kwellen,
zijn grootste angsten laat ik uitkomen.
Want ik heb geroepen, maar niemand gaf antwoord,
ik heb gesproken, maar zij luisterden niet;
zij deden wat slecht is in mijn ogen,
en zij verkozen wat ik niet wil.

let wel: dit is wat ik vind als ik op afgod zoek.
heavy tekst trouwens. ik ga 'm binnenkort nog even in de context lezen.

maar goed, ik snap wel dat je je ouders niet tegen het hoofd wil stoten.

hier nog even trouwens iets over plezier (en je hebt plezier in widm, toch?)

Citaat
Pred 7,14
  Geniet dus op de goede dagen van het goede, maar zie op de slechte dagen in dat God naast de goede ook de slechte dagen heeft gemaakt. Geen mens kan in de toekomst zien.

Citaat
  Daarom prijs ik de vreugde, want er is onder de zon niets beters voor de mens dan dat hij zich aan eten en drinken te goed doet en geniet. De vreugde is zijn metgezel wanneer hij zwoegt op elke levensdag onder de zon die God hem heeft gegeven. 

Citaat
Pred 5,18
  Wanneer een mens geniet van rijkdom en bezit, wanneer hem dat door God wordt toegestaan als zijn rechtmatig deel en hij zich verheugt in alles wat hij moeizaam heeft verworven, is dat een geschenk van God. 

aan jou om te bedenken of dit het goede is.
ik zie er iig geen kwaad in.

ik zou zeggen: vraag je ouders (en vrienden) hun bezwaren en bedenk of dat reeel is.
enne.. wwjd? :P

hahaha!
zelfs onze eigen molletjes komen in de bijbel voor. ;)
MÉT EEN HINT!!!

Citaat
spr. 6:14
12 Een kwaadaardig mens, een onbetrouwbaar iemand,
strooit voortdurend leugens rond.
13 Hij knijpt heimelijk zijn oog dicht,
geeft een tikje met zijn voet, een verborgen vingerwijzing.
14 Zo iemand zit vol leugen en bedrog, is altijd uit op kwade zaken,
zaait voortdurend tweedracht.

15 Daarom gaat hij plotseling ten onder,
daarom komt hij ten val, in een oogwenk,
en hij komt het niet te boven.

[mag dit naar het mfd topic trouwens?)

« Laatst bewerkt op: 9-03-2007, 20:39:46 door Lautjuh »

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #132 Gepost op: 10-03-2007, 12:26:12 »
Citaat
Gewijzigd treinverkeer 10 maart t/m 24 maart Route
--------------------------------------------------------------------------------

Uitgeest-Alkmaar in de nacht van zaterdag 17 op zondag 18 maart
Amersfoort-Hilversum zondag 18 maart tot 05.00 uur
Zwolle-Emmen zondag 18 maart vanaf 22.30 uur
Groningen-Roodeschool in de nacht van zondag 18 op maandag 19 maart na 00.00 uur

Dit haal ik van de site van de NS af.

Het betekent (afgezien van storingen) eindelijk eens een keer ononderbroken reizen van en naar Amersfoort. Hetgeen ook eens mag worden vermeld. Ik heb alleen vermeld wat op 18 maart als gewijzigd aangegeven staat.

Nu maar hopen dat Prorail het niet in zijn hoofd haalt achterstallige werkzaamheden op een van de grote trajecten in te gelasten.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #133 Gepost op: 10-03-2007, 13:17:13 »
Ik ben zelf dus absoluut niet gelovig. Maar ik snap best wel mensen de zeggen dat ze op die dag niet naar Amrsfoort kunnen komen, OMDAT het een zondag is.

Jammer. Mijn opvatting daarover is: ben je echt minder christen als je op die dag gaat reizen? Het geloof gaat met zijn tijd mee, zou ik zeggen. In de loop van de tijd zijn er technieken bij gekomen. Zoals televisie, de trein, internet, noem maar op.

Waren die technieken er geweest bij het ontstaan van de godsdiensten, hoe zou men er toen over hebben gedacht?

Je zou kunnen zeggen: kijk voor een volgende fandag eens naar een zaterdag, om gelovigen voor wie de zondagsrust belangrijk is, tegemoet te komen. Maar dan mis je (mocht de fandag in de boekenweek vallen) het financiele voordeel van het reizen, en dan blijven er weer andere mensen weg, die op zaterdag competitie hebben, of willekeurig welke verplichtingen dan ook. Mensen met een zaterdagbaantje kunnen dan niet, bijvoorbeeld....

Kortom: je kunt nooit iedereen tegelijk tegemoet komen.

Offline Seraphina

• Forumlid
  • Kijk, een hele kudde!
« Reactie #134 Gepost op: 10-03-2007, 14:30:07 »
Lydiaatje, Lautjuh, zouden jullie `t (bijbelteksten enzo  ;)) misschien over PM kunnen doen? `t Maakt `t lezen van het topic wat lastig :D.

Overigens Lydiaatje, dit soort dingen staat bol van de interpretatieverschillen, dus als je je kunt vinden in wat Lautjuh zegt en het levert niet al teveel problemen op met je ouders enzo...kom dan joh! Maar je moet het zelf afwegen. Je geloof is immers niet alleen wat je ouders je vertellen en vinden, het lijkt mij dat je daar je eigen weg in moeten vinden.

Echter, ik ben totaal ongelovig, dus je moet maar zien hoeveel waarde je aan mijn post hecht. Mijn motto wat betreft de mfd is gewoon: hoe meer zielen, hoe meer vreugd, dus vandaar mijn korte notitie ;).
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #135 Gepost op: 10-03-2007, 15:23:24 »
ja en nee sera :P
daarom vroeg ik ook of het naar het mfd topic kon (waar het me meer op z'n plaats leek). en ach ja.. ik heb maar even de bijbelteksten er bij gehaald die mogelijk iets zeggen over deze kwestie.

anyways, ik kom wel en wat anderen doen moeten ze zelf weten. :)
en liever niet op een zaterdag, dan moet ik nog wel eens werken. :) (en met mij tig anderen).

Offline vveerraak

• Forumlid
« Reactie #136 Gepost op: 10-03-2007, 15:24:44 »

Dit haal ik van de site van de NS af.

Het betekent (afgezien van storingen) eindelijk eens een keer ononderbroken reizen van en naar Amersfoort. Hetgeen ook eens mag worden vermeld. Ik heb alleen vermeld wat op 18 maart als gewijzigd aangegeven staat.

Nu maar hopen dat Prorail het niet in zijn hoofd haalt achterstallige werkzaamheden op een van de grote trajecten in te gelasten.

nouja, zondag overdag geen vertragingen dus!
Tell me what your telescope says

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #137 Gepost op: 10-03-2007, 15:26:31 »
nouja, zondag overdag geen vertragingen dus!

niet te hard gìllen hè.
vertragingen zijn van alle tijden. :P

Offline vveerraak

• Forumlid
« Reactie #138 Gepost op: 10-03-2007, 15:31:28 »
niet te hard gìllen hè.
vertragingen zijn van alle tijden. :P

geen geplande vertragingen tenminste... EN IK GIL NIET!
Tell me what your telescope says

Offline Seraphina

• Forumlid
  • Kijk, een hele kudde!
« Reactie #139 Gepost op: 10-03-2007, 15:39:36 »
ja en nee sera :P
daarom vroeg ik ook of het naar het mfd topic kon (waar het me meer op z'n plaats leek). en ach ja.. ik heb maar even de bijbelteksten er bij gehaald die mogelijk iets zeggen over deze kwestie.

anyways, ik kom wel en wat anderen doen moeten ze zelf weten. :)
en liever niet op een zaterdag, dan moet ik nog wel eens werken. :) (en met mij tig anderen).

Ik zag aan de reactie van Lydiaatje in het mfd topic ook dat jullie zo`n beetje klaar waren dus ik had niet eens hoeven piepen. Was alleen bang dat er nog meer kwam en dan zou `t een beetje een onhandig lezen worden (voor mij iig), zo tussen de bijbelteksten door ;).

Verder is zondag wel de handigste dag, voor de meesten van ons, maar ook voor kandidaten denk ik...

En geen geplande vertragingen is al heel wat voor een mfd!! Kijken wat de NS nou zelf nog bedenkt  ::rofl::.
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."