Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 81575 keer)

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #300 Gepost op: 14-02-2007, 11:45:25 »
Ik blijf erbij dat Nadja bij haar eerste vraag 6200 zegt en fout antwoordt, luister maar eens goed naar het geluidsfragmentje dat ik postte. Daarop wordt ze naar de eerste verdieping gestuurd waar de spiegel staat. Volgens mij is die spiegel dan weer een aanwijzing dat Nadja de Mol is. Als ze alle vragen juist had beantwoord moest ze immers zichzelf zien. Dat wist ze dus moest ze wel verkeerd antwoorden. Dat kon ze alleen doen door fout te antwoorden op een vraag waarvan ze het antwoord wist, deze vraag ging over haarzelf.
Ze kreeg als enige de spiegel te zien, wel niet bij het laatste antwoord maar na haar eerste foute antwoord. Die spiegel is een duidelijke hint naar zowel de kijker als naar de mol. Volgens mij wordt de spiegel getoond aan Nadja om aan te geven dat de mol fout geantwoord heeft.

je bent wel een volhouder zeg, heel het forum hoort gewoon 6700, maar jij 6200, is goed hoor, maar ze zegt absoluut 6700 laten we er een polletje van maken

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #301 Gepost op: 14-02-2007, 12:02:34 »
je bent wel een volhouder zeg, heel het forum hoort gewoon 6700, maar jij 6200, is goed hoor, maar ze zegt absoluut 6700 laten we er een polletje van maken

neehee geen polletje ;D :P

Ik hoor toch ook echt 6700  ::jaja::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline ravelijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is zoals het lijkt
Re: Aflevering 6
« Reactie #302 Gepost op: 14-02-2007, 12:11:38 »
echt 6700

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Aflevering 6
« Reactie #303 Gepost op: 14-02-2007, 12:19:22 »
6200 hoor ik
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline teleromeo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #304 Gepost op: 14-02-2007, 12:28:49 »
6200 hoor ik

'k heb er zelfs mijn koptelefoon voor bovengehaald ...
Zo doof kan ik nu toch ook niet zijn denk ik.
't Lijkt me veel meer een mollenstreek om zelfs in dit forum tweedracht te zaaien ...
wie heb ik aan de lijn hallo hallo

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #305 Gepost op: 14-02-2007, 13:02:34 »
Luister dan eens goed hiernaar.

Dit komt van jouw bestand teleromeo:

http://www.marj-wowlog.eu/WIDM/zeven.mp3

Ik heb het hele bestandje van jouw zodanig uitgefiltered dat ik nog slechts het geluid nadat Nadja "zesduizend" zegt over hou. Deze klank is toch echt die van een 7 en geen 2.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 6
« Reactie #306 Gepost op: 14-02-2007, 14:11:52 »
Het is echt 7 ja, de 'ven' spreekt ze wat zacht uit, maar het is duidelijk genoeg.
The British are not impressed.

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Aflevering 6
« Reactie #307 Gepost op: 14-02-2007, 14:27:52 »
Letterlijk van wieisdemol.nl:

Nadja
1. Hoeveel geld betaalde je voor vijf jokers?
Ze antwoordt ‘6700 euro’ en gaat naar de 2e verdieping.

Ik dacht ook meteen dat ze 6200 zei ipv 6700
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #308 Gepost op: 14-02-2007, 14:58:51 »
Oké, weer een update, inclusief de juiste verdiepingen:

Vraag:                  1                              2                      3                       Verdiepingen:       Gezien:
Dick                   Siam                         reisgids                 3 km                       4-7-14             Renate

Nadja             6700 euro                    Chao Praya            48 jaar                      2-5-9               Eva

Eva               The Beatles                      26 x             9 kruispunten                 7-3-12              Paul

Inge           Lomed Transport           Geef K. de hand        130 cm                    11-9-4              Nadja

Paul                  800 m                          476             3 schietschijven              12-2-9               Inge

Renate            7e positie                  Songwat rd            Lop Buri                   3-6-11               Inge

Als er nog meer niet klopt hoor ik het wel!

Maakt het wat uit of Nadja 6700 of 6200 zei?
Als zij de mol is, had zo ook de leeftijd van de olifant verkeerd kunnen zeggen om zo niet bij de mol uit te kunnen komen. Had ze dan niet heel duidelijk twee gezegd?

Mol kan mol niet tegenkomen. Dus de mol moet hoe dan ook een fout maken.

Inge is niet de mol; Renate heeft er al twee fout.
Dan is de 800 meter van Pauk waarschijnlijk ook fout.

Heeft iemand tijden het karten een idee gekregen van de lengte van de kantidaten, om te zien of de 1.30 van Inge goed is.
We kunnen wel speculeren over de -de- of -een-, maar daar komen we toch niet uit.
En als we kunnen vaststellen dat de kisten al dan niet 1.30 zijn, weten we ook of we ons überhaupt druk moeten maken om de -de- of -een-

De 9 kruispunten van Eva moet ook ergens na te gaan zijn, want ik kan me herinneren dat ik een luchtshot gezien heb van het veld. Tellen T-splitsingen ook mee? Als dat fout is is Paul het ook niet.
Als Paul geen 26x per jaar in een café komt, is Paul het nog steeds niet.

Ik hoop alleen zo dat die kisten 1.25 waren.
M.a.w ik hoop zo dat het Nadja niet is....  ::niet-ok::
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Rormo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #309 Gepost op: 14-02-2007, 15:38:08 »
Het is Eva. Nadja heeft alle vragen goed. Dat ze de olifant goed heeft leid ik af uit het muziekfragment: de olifant is grijs -> oud.

En als je Nadja 6200 hoort zeggen ben je echt een beetje gek of heel erg aan het zoeken naar dingen die je wilt horen hoor.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #310 Gepost op: 14-02-2007, 16:25:48 »
Daarnaast heeft WIDM.nl het dan fout wanneer zij zeggen...

Vraag 1: Hoeveel geld betaalde je voor vijf jokers?
Nadja antwoordt "6700 euro" en gaat naar verdieping 2 1

Karel zegt namelijk heel duidelijk: "Oké, dan gaan we naar de eerste verdieping"
Tis mij dan echt een wonder hoe WIDM.nl er de 2de verdieping van kan maken als de uitzending toch echt overduidelijk anders zegt.

Nadja, Paul & Inge hebben allemaal sowieso 2 stuks goed. En die leeftijd van de olifant is niks anders dan een gokvraag. Want die leeftijd is nooit ergens genoemd, niet voor de kandidaten zelf noch aan ons kijkers. Zelfde geldt ook voor die kisten en de lengte van het parcours.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #311 Gepost op: 14-02-2007, 16:46:23 »
Het is Eva. Nadja heeft alle vragen goed. Dat ze de olifant goed heeft leid ik af uit het muziekfragment: de olifant is grijs -> oud.

En als je Nadja 6200 hoort zeggen ben je echt een beetje gek of heel erg aan het zoeken naar dingen die je wilt horen hoor.

Ja het is Eva. Dat denk ik ook.

Dick, Eva (9 kruispunten lijkt me onmogelijk) en Renate hebben allemaal een fout gemaakt.
Dus Renate, Paul en Inge vallen af.

Paul moet de 800 meter fout gehad hebben, want als hij het goed had gehad had hij niet Inge zien (of Renate had iemand anders gezien)

Blijven over Nadja (met Eva) en Inge (met Nadja)
Nadja als mol kan gewoon niet, dus is het Eva.



"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 6
« Reactie #312 Gepost op: 14-02-2007, 16:48:11 »
Nadja en Eva blijven over, toevallig mijn de bovenste 2 op m'n lijstje ::)

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #313 Gepost op: 14-02-2007, 19:58:18 »
Ik weet niet meer wie er meldde dat er muziek uit Metal Gear Solid in deze reeks werd gebruikt, maar op die soundtrack staan ook 2 nummers met de titels Eva's Reminiscence en Eva's Unveiling.. wellicht dat één van die nummers te horen was als aanwijzing?

Ik zat nog even te kijken naar aflevering 2 en daar wordt het nummer 'Eva's Unveiling' (=onthulling) dus in gebruikt  ::oink:: Het zit onder de scène waarbij Alex & Inge in de taxi zitten en Alex de telefoon van de chauffeur in zijn handen gedrukt krijgt. Ondertussen heeft Inge contact met de controlroom via de telefoon aan Alex zijn nek. Aangezien Eva er niet in voorkomt (of misschien heeft Inge haar aan de lijn?), denk ik niet dat het een hint is, maar misschien dat anderen er anders over denken?

Offline Lady C

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #314 Gepost op: 14-02-2007, 19:58:49 »
Daarnaast heeft WIDM.nl het dan fout wanneer zij zeggen...

Vraag 1: Hoeveel geld betaalde je voor vijf jokers?
Nadja antwoordt "6700 euro" en gaat naar verdieping 2 1

Karel zegt namelijk heel duidelijk: "Oké, dan gaan we naar de eerste verdieping"
Tis mij dan echt een wonder hoe WIDM.nl er de 2de verdieping van kan maken als de uitzending toch echt overduidelijk anders zegt.

Idd, en waarom staat nadja (op de site) onderaan in de volgorde van de liftopdracht ??

Niet dat ze mijn mol is maar toch strange  ???
*·._.·* Wie niet in wonderen en dromen gelooft, is geen realist *·._.·*

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 6
« Reactie #315 Gepost op: 14-02-2007, 20:26:45 »
Ik zat nog even te kijken naar aflevering 2 en daar wordt het nummer 'Eva's Unveiling' (=onthulling) dus in gebruikt  ::oink:: Het zit onder de scène waarbij Alex & Inge in de taxi zitten en Alex de telefoon van de chauffeur in zijn handen gedrukt krijgt. Ondertussen heeft Inge contact met de controlroom via de telefoon aan Alex zijn nek. Aangezien Eva er niet in voorkomt (of misschien heeft Inge haar aan de lijn?), denk ik niet dat het een hint is, maar misschien dat anderen er anders over denken?
Lijkt mij wel een hint hoor.  ::ok::

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 6
« Reactie #316 Gepost op: 14-02-2007, 20:36:02 »
Ik heb trouwens nog naar die 9 kruispunten gezocht, maar kon alleen ontdekken dat de buggies gehuurd zijn bij het het X-Centre in Mae Rim (http://www.chiangmai-xcentre.com/). Ik heb het idee dat het terrein waarop gereden is niet dat van het X-Centre zelf is, dus dat spoor loopt een beetje dood.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 6
« Reactie #317 Gepost op: 14-02-2007, 20:42:05 »
We kunnen ze mailen, vragen of zij het weten :P
The British are not impressed.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 6
« Reactie #318 Gepost op: 14-02-2007, 21:30:22 »
Ik zat nog even te kijken naar aflevering 2 en daar wordt het nummer 'Eva's Unveiling' (=onthulling) dus in gebruikt  ::oink:: Het zit onder de scène waarbij Alex & Inge in de taxi zitten en Alex de telefoon van de chauffeur in zijn handen gedrukt krijgt. Ondertussen heeft Inge contact met de controlroom via de telefoon aan Alex zijn nek. Aangezien Eva er niet in voorkomt (of misschien heeft Inge haar aan de lijn?), denk ik niet dat het een hint is, maar misschien dat anderen er anders over denken?

Prachtig! ::ok:: En het nummer zit onder nog veel meer scenes deze opdracht. Het indringende geluidje uit het nummer is ook te horen op 15 minuut 23 seconden op het moment dat we Eva zien balen dat de opdracht met de Thaise letters flink misloopt (Menno en Renate vinden hun locatie niet). (Op deze site kun je een sample uit het nummer (11) luisteren: http://www.gomusic.ru/album.aspx?id=35826 )
« Laatst bewerkt op: 14-02-2007, 21:35:37 door Heinz »

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #319 Gepost op: 14-02-2007, 22:01:19 »
Prachtig! ::ok:: En het nummer zit onder nog veel meer scenes deze opdracht. Het indringende geluidje uit het nummer is ook te horen op 15 minuut 23 seconden op het moment dat we Eva zien balen dat de opdracht met de Thaise letters flink misloopt (Menno en Renate vinden hun locatie niet). (Op deze site kun je een sample uit het nummer (11) luisteren: http://www.gomusic.ru/album.aspx?id=35826 )

Precies. Onder het motto 30 seconden mag wel even, hierbij het fragment dat onder de taxiscène zit. Dat zit namelijk niet in het sampeltje van die website. Ondanks dat ik denk dat Inge de mol is, hoop ik eigenlijk toch wel op een serieuze hint  ;)
« Laatst bewerkt op: 28-04-2015, 17:42:10 door honeymaker »