Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 81828 keer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 6
« Reactie #260 Gepost op: 12-02-2007, 19:31:16 »
Nou, Karel stapte de lift uit. Hij zei van, als je alles goed hebt beantwoord zie je nu op verdieping x de mol, en stapte toen uit.
The British are not impressed.

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #261 Gepost op: 12-02-2007, 19:42:26 »
Nou, Karel stapte de lift uit. Hij zei van, als je alles goed hebt beantwoord zie je nu op verdieping x de mol, en stapte toen uit.

Bij Dick wel, maar ook bij alle anderen?
Bij sommigen krijg je niet de gehele lift in beeld, en kon Karel makkelijk (voor de kijker) rechts in die lift staan.

Vanwaar anders, Karel: "het motto van deze opdracht is, enig speurwerk opent deuren, houdt dat vast!" Waarna Karel simpelweg de opdracht uitlegd.
Vanwaar de nadruk op dat speuren, wat viel er te speuren?

Offline Rormo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #262 Gepost op: 12-02-2007, 20:02:01 »
Hetgeen mij brengt tot Karel, die mogelijk de kandidaat die 3 goede antwoorden had vergezelde naar de verdieping waar de kandidaat de mol zou zien.

Wat een onzin. Ik snap echt niet waar je dit vandaan haalt. Karel wil niet eens weten wie de mol is, uit angst om het ter verraden. Waarom zou Karel in godsnaam meegaan om naar de mol te kijken?

Dit is nou een typisch geval van ergens te veel achter zoeken...

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 6
« Reactie #263 Gepost op: 12-02-2007, 21:17:17 »
Dan is dit dus na enig overleg het overzicht:
...
Nadja             6700 euro                    Chao Praya*          48
Chao Praya is ook zeker goed, want noch de river Kwai noch de Mekong lopen door Bangkok. Mogelijk bedoelde Karel de Mae K(h)long rivier, maar ook die stroomt niet door Bangkok.

Offline dech2410

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #264 Gepost op: 12-02-2007, 21:27:48 »
ik zou graag een update van de lijst zien ^_^

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 6
« Reactie #265 Gepost op: 12-02-2007, 21:28:08 »
Vanwaar anders, Karel: "het motto van deze opdracht is, enig speurwerk opent deuren, houdt dat vast!" Waarna Karel simpelweg de opdracht uitlegd.
Vanwaar de nadruk op dat speuren, wat viel er te speuren?
Goeie vraag. Achteraf gezien klinkt dit inderdaad erg cryptisch.

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 6
« Reactie #266 Gepost op: 12-02-2007, 22:38:38 »
Dan kom ik toch op die 14e verdieping die eigenlijk de 13e was (voor de M van mol). Was het niet zo dat elke kandidaat zelf op die laatste knop kon drukken? Een kandidaat die goed had gespeurd had het advies van Karel in de wind kunnen slaan en gewoon op de knop voor de 14e verdieping kunnen drukken.

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #267 Gepost op: 12-02-2007, 22:45:05 »
Dan kom ik toch op die 14e verdieping die eigenlijk de 13e was (voor de M van mol). Was het niet zo dat elke kandidaat zelf op die laatste knop kon drukken? Een kandidaat die goed had gespeurd had het advies van Karel in de wind kunnen slaan en gewoon op de knop voor de 14e verdieping kunnen drukken.

De mol stond anders op de 9e verdieping  ;)

Offline calvinetje

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #268 Gepost op: 13-02-2007, 10:12:07 »
Ja klopt, maar dan wel Inge. Die stond zowel op de 9e als de 11e (vertaald = IK)

Offline ravelijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is zoals het lijkt
Re: Aflevering 6
« Reactie #269 Gepost op: 13-02-2007, 11:05:58 »
"Als je drie vragen goed hebt zie je de Mol" Er is niet bij gezegd dat je in de lift moet staan om de mol te zien. Misschien heeft iemand op een etage de liftdeur zien openen met de Mol in de lift.

Hadden jullie daar al aangedacht?
???

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #270 Gepost op: 13-02-2007, 12:40:42 »
"Als je drie vragen goed hebt zie je de Mol" Er is niet bij gezegd dat je in de lift moet staan om de mol te zien. Misschien heeft iemand op een etage de liftdeur zien openen met de Mol in de lift.

Hadden jullie daar al aangedacht?
???

Oh gosh... :o De letters, de deuren, de 13e verdieping, de knopjes en nou dit weer... Het wordt me even allemaal teveel!
Tell me what your telescope says

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 6
« Reactie #271 Gepost op: 13-02-2007, 13:50:35 »
"Als je drie vragen goed hebt zie je de Mol" Er is niet bij gezegd dat je in de lift moet staan om de mol te zien. Misschien heeft iemand op een etage de liftdeur zien openen met de Mol in de lift.

Hadden jullie daar al aangedacht?
???
Op zich errug goed bedacht. Alleen denk ik dat het niet zou werken. Je zit namelijk met het probleem dat alle kandidaten 3 vragen goed zouden kunnen hebben. Dan zou de mol als laatste de lift in moeten en op vijf verdiepingen moeten stoppen.

Offline Eline91

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #272 Gepost op: 13-02-2007, 15:21:04 »
Oké, weer een update:

Vraag:                  1                              2                      3                       Verdiepingen:       Gezien:
Dick                   Siam                         reisgids                 3 km                       4-7-14             Renate

Nadja             6700 euro                    Chao Praya           48 jaar                      2-5-9               Eva

Eva               The Beatles                      26 x             9 kruispunten                 7-3-9               Paul

Inge           Lomed Transport           Geef K. de hand        130 cm                    11-9-4              Nadja

Paul                  800 m                          476             3 schietschijven              12-2-9              Inge

Renate            7e positie                  Songwat rd            Lop Buri                   3-6-11              Inge

Als er nog meer niet klopt hoor ik het wel!

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #273 Gepost op: 13-02-2007, 15:28:34 »


Als je het mij vraagt kan Songwat Road nooit ergens vandaan de tweede straat rechts geweest zijn.

Het beginpunt was 3: China Gate
12 is de Chinese Temple

en
Sempaeng Lane is de Wanit2 straat van widm.nl

Van www.thailandvoorbeginners.nl
"Yaowarat Road is zonder twijfel de hoofdstraat van Chinatown, met z'n honderden goldshops en restaurantjes. Maar Sampeng Lane (Soi Wanit 1 en Soi Wanit 2), die gedeeltelijk ongeveer evenwijdig loopt aan Yaowarat (...)

Betere kaart:

« Laatst bewerkt op: 13-02-2007, 16:10:18 door dopey »
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline teleromeo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #274 Gepost op: 13-02-2007, 15:31:59 »
Nadja             6700 euro                    Chao Praya           48 jaar                      2-5-9               Eva

Ik kan het niet meteen herbekijken maar ik meende dat nadja 6200 antwoordde en dat het antwoord 6700 moet zijn.
wie heb ik aan de lijn hallo hallo

Offline Eline91

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #275 Gepost op: 13-02-2007, 15:33:36 »
^ Weet iemand misschien waar op het bovenstaande kaartje Padsai Rd ligt?
  Als we dat weten kunnen we misschien makkelijker achterhalen welk antwoord goed was.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2007, 17:19:20 door Eline91 »

Offline Eline91

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #276 Gepost op: 13-02-2007, 15:35:06 »
Ik kan het niet meteen herbekijken maar ik meende dat nadja 6200 antwoordde en dat het antwoord 6700 moet zijn.

Letterlijk van wieisdemol.nl:

Nadja
1. Hoeveel geld betaalde je voor vijf jokers?
Ze antwoordt ‘6700 euro’ en gaat naar de 2e verdieping.

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #277 Gepost op: 13-02-2007, 16:12:44 »
Oja en de schaal op de kaart is ongeveer 2cm = 50M, dus een route van 3KM lijkt me ietwat overdreven.
Dick zijn 3e antwoord was dus fout.
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Aflevering 6
« Reactie #278 Gepost op: 13-02-2007, 16:34:38 »
Maar gisteren bij het speuren hebben we gevraagd of het ook goed werd gerekend en toen werd volgens mij gezegd dat we dan tot aflevering 10 moesten wachten. Er werd in ieder geval geen antwoord op gegeven.  ;D

psies, en dat zou toch inhoudne dat er meer achter zit, anders hadden ze ons dat best kunnen vertellen
dennis for mole !

Offline DB88

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #279 Gepost op: 13-02-2007, 16:51:40 »
Over kaartjes gesproken
Werd er bij de uitleg van de buggy-opdracht niet een kaartje getoond van het terrein? (staat me vaag iets van bij)
Op de internetaflevering is dit niet te vinden, maar hier wordt wel vaker in geknipt?
Dan zou je kunnen weten of het aantal kruispunten van Eva klopt...