Poll

wat willen we voor opdruk?

het is 1 grote...
niets is wat het lijkt
het is geen spel, het is oorlog!

Auteur Topic: Animo voor widm shirts?  (gelezen 185102 keer)

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Animo voor widm shirts?
« Reactie #40 Gepost op: 21-02-2007, 10:11:06 »
 ::tandpastasmiley::ja ja ::tandpastasmiley::

Blauw is ook mijn lievelingskleur en past bij deze serie,

maar groen hoort bij de mol en zo'n shirt is dan tijdloos.


Offline mol Thessa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Animo voor widm shirts?
« Reactie #41 Gepost op: 21-02-2007, 12:00:35 »
Dat is waar. Met meerdere mensen die bereid zijn er aan mee te werken, des te voordeliger het word om aan te schaffen omdat de kosten gespreid worden. :)

Ik ga dit jaar ook voor de eerste keer naar de MFD :P
Dus ook ik heb geen idee hoe groot ongeveer het aantal bezoekers zijn op de dag zelf.
Misschien is 100 ietjes te hoog gegrepen qua bezoekersaantal.

En das inderdaad zo, het is tijdloos, het is niet verbonden met een bepaalde serie. Dus in dat geval kan je ze bewaren. Maargoed, ik las dat ze 50 als minimum stellen om af te halen. Dus.... dan word het in totaal 434,95 euro. Scheelt dus qua productie 50 stuks en in geld is het 5 euro goedkoper. Maarja, wat is 5 euro extra nu als je daarvoor 50 stuks krijgt :P Zo denk ik dan weer.... als je dan toch bezig bent, neem dan die van 100.  :)

Editje: ook zo fijn dat ik vekeerd keek bij de tabelletjes. Het kost 1,75 per shirt als je enkel witte shirts bestelt. Alle andere shirts kosten per 100 shirts afname 2,50... resulterend in 75 euro extra excl. BTW. Inclusief btw, word het dan totaal 530,15 euro. Is dus wel meteen 96 euro duurder alleen maar omdat het kleuren shirts zijn.  :(

Maargoed, al met al... 530 / 100 = 5,30 per stuk. Neem Saem haar idee over en je verkoopt ze voor 10 euro per stuk... hou je 4,70 over / 4 mensen die mee hebben geholpen qua geld inbrengen = 1,175 euro per shirt x 100 = 117,50 euro per persoon wat je dan met de verkoop verdiend. Maar daarvoor moet je dan dus wel eerst bereid zijn: 530,15 / 4 = 132,5375 euro er aan mee te betalen. En je krijgt 117,50 euro terug :P Nee, dat word hem niet. Wat nu als je 11 euro als verkoopprijs per stuk hanteert? Scheelt je 25 euro per persoon. Dan krijg je dus 142,50 euro terug waar je 132,5375 financieert. Mja, krappe 10 euro winst dus.

wat je vergeet is dat de 117 euro winst is, en geen totaalbedrag wat je terugkrijgt.
Je hebt de shirtprijs van 5,30 die je sowieso krijgt, daarmee haal je de kosten eruit. Door 10 euro per shirt te vragen krijg je 4,70 winst per T-shirt. Dat is je winst, niet de 10 euro...

bovendien vind ik het ook een beetje veel als je zoveel winst ermee gaat maken...
Net wat Daedalus zegt. De RN crew die deze gehele dag organiseert verdient er ook niks mee.
Je kan best 10 euro per shirt vragen, en dan bijvoorbeeld de winst naar het goede doel doen...
« Laatst bewerkt op: 21-02-2007, 12:04:15 door mol Thessa »
Triomf!

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Animo voor widm shirts?
« Reactie #42 Gepost op: 21-02-2007, 12:41:39 »
Tuurlijk hoef je geen bult winst te maken, het moet wel leuk blijven.
Je moet alleen even een rekensommetje maken hoeveel shirts je minimaal voor hoeveel moet verkopen wil je geen verlies draaien. De bedoeling is dat iedereen voor een leuke prijs een mooi shirt kan bemachtigen. Een kleine winst percentage is logische je stopt er tijd en geld in. Wat je meer maakt, dus shirts die je boven op je gecalculeerde bedrag verkoopt kun je in z'n geheel naar een goed doel laten gaan.
Lijkt mij mooi. Dan is het dus hoe meer shirts verkocht des te meer er naar het goede doel gaat.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Animo voor widm shirts?
« Reactie #43 Gepost op: 21-02-2007, 13:54:54 »
Hč? Hoe...? Maar als je ze voor 10 euro per stuk verkoopt, dan is de opbrengst per persoon toch gewoon 250 euro? Kleur of wit, maakt niet uit, en maakt ook niet uit waar het besteld is.

Overigens vind ik 10 euro dan te duur. Verkoop witte shirts voor 4,50 en gekleurde voor 5,40, dan maak je nog net aan winst en komt het hele shirt gedoe niet zo naaierig over. De RN crew verdient ook niks, dus is niet zo netjes als je daar met je handeltje 118 euro de man in je zak steekt.

Als je 100 shirts verkoopt voor 10 euro, heb je dus 1000 euro omzet. Maar daar gaan de kosten vanaf, want 100 shirts kosten 530 euro om te maken. Hou je dus 470 euro over, wat de winst is totaal. Per persoon word dat dus 117 euro en geen 250 euro. Snap eerlijk gezegd ook niet hoe je eraan komt. Want je moet toch eerst zeker betalen voor de productie van de shirts, pas daarna kan je ze verkopen.

En verder zei ik anders in het begin ook, als het 5,30 per shirt dus kost om ze te maken, dan verkoop je ze toch gewoon voor 5,50/6,00? Heb je of 0,20 of 0,70 eurocent winst. Keer 100 shirts word dat dan 20 of 70 euro winst. Als je dat aanhoud en door zijn vieren deelt heb je dus p.p. 5 euro of 17,50 euro winst en degene die eraan mee financieren bepalen zelf dan maar wat ze ermee doen. Ik stel mijn gedeelte sowieso beschikbaar voor het goede doel dan.

Het gaat mij gewoon erom dat je mensen een plezier kan doen met een eigen gemaakt shirt, het een leuke dag word, het geldbedrag voor het goede doel zo hoog mogelijk eindigt.

wat je vergeet is dat de 117 euro winst is, en geen totaalbedrag wat je terugkrijgt.
Je hebt de shirtprijs van 5,30 die je sowieso krijgt, daarmee haal je de kosten eruit. Door 10 euro per shirt te vragen krijg je 4,70 winst per T-shirt. Dat is je winst, niet de 10 euro...

bovendien vind ik het ook een beetje veel als je zoveel winst ermee gaat maken...
Net wat Daedalus zegt. De RN crew die deze gehele dag organiseert verdient er ook niks mee.
Je kan best 10 euro per shirt vragen, en dan bijvoorbeeld de winst naar het goede doel doen...

Ja, 117 euro winst. Dat is het totale bedrag aan winst. Als vier mensen het financieren, moet je het dus delen door 4. Hou je dus min of meer 28/29 euro per persoon over. En wat ik al zei tegenover Daedalus geldt hier weer. Die 28/29 euro die ik dan krijg als winstgedeelte stel ik dan ter beschikking voor het goede doel wat er uitgekozen is op de MFD.

Dus nogmaals, ga nu niet denken dat ik hier geld uit wil slaan ofzo. Ik ben bereid dit te doen omdat het gewoon een leuk idee is voor een MFD. Dat de bezoekers een leuk iets eraan over houden, de dag leuk is en het goede doel geld krijgt. En het was saem die met een suggestie van 10 euro per shirt kwam, niet ik. Ik zei al vanaf het begin, als een shirt 5,30 kost om te maken dan verkoop je hem voor ofwel 5,50 ofwel 6 euro. Verschil daartussen is dus 0,20 eurocent & 0,70 eurocent. x 100 = 20 of 70 euro TOTAAL. Gedeeld door vier mensen = of 5 euro of 17,50 euro. En die 5 of 17,50 euro (afhankelijk welke verkoopprijs het word) stel ik beschikbaar/doneer ik aan het goede doel van de MFD.

Is dan nu alles wel duidelijk?  :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Animo voor widm shirts?
« Reactie #44 Gepost op: 21-02-2007, 14:02:19 »
wow, ik volg er echt niks van. dwz; ik doe ook geen poging.

maar als het uiteindelijk zo goedkoop uitvalt.. ben ik van de partij hoor!  :) in zwart dan wel te verstaan.  ;)

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Animo voor widm shirts?
« Reactie #45 Gepost op: 21-02-2007, 14:22:00 »
Kijk nog even naar mijn post hier iets boven. Je MOET een berekening maken bij hoeveel shirts je voor bedrag X geen verlies draait.
Als je zeker weet dat je ze allemaal verkoopt loop je geen risico dat je er financieel bij inspringt door ze voor kostprijs of heel klein beetje winst te verkopen.
Maar de kans dat je ze niet allemaal verkoopt is groot en dan blijf je dus met een voorraad shirts zitten waar je geld wel in zit. Shirts voor een klein prijsje zijn leuk maar je moet er niet zelf geld bij inschieten toch?
Ik heb het over 10 eurrie gehad omdat ik dat zelf voor een shirtje wel betaal als yidm daar mee de boer opgaat. Vind ik zelf een redelijke prijs. Wat voor winst iemand maakt maakt mij nix uit. IK heb een goed niet duur shirt hahaha.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Animo voor widm shirts?
« Reactie #46 Gepost op: 21-02-2007, 14:27:07 »
je kunt de winst, of een gedeelte daarvan ook schenken aan de makers van Realitynet, vanwege hun werk wat ze verzetten voor de site...het onderhouden van de site kost namelijk ook geld ;) :-X ;D
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Animo voor widm shirts?
« Reactie #47 Gepost op: 21-02-2007, 14:29:45 »
wow, ik volg er echt niks van. dwz; ik doe ook geen poging.

maar als het uiteindelijk zo goedkoop uitvalt.. ben ik van de partij hoor!  :) in zwart dan wel te verstaan.  ;)

Maakt ook niets uit dat je het niet volgde ofwel er niet in verdiepte.
Het ging gewoon over de prijs. En hoeveel winst je er dan uit haalt.
Kennelijk dachten sommigen dat de winst dan in eigen zak gestoken zou worden.
Maar dat was ikzelf allang niet van plan, want ik sta mijn deel af aan het goede doel op de MFD.  :)

Dus reken zo rond de 5,50 a 6 euro voor een bedrukt WIDM shirt. In elk gewenste kleur... nouja, bijna dan. Wel word er maar 1 opdruk gebruikt, namelijk degene waarmee Tinuzzz aankwam zetten.



In het geval als je een zwart shirt wilt. (tekst is dus in het wit, molletje erbij en achtergrond is zwart)



In alle andere gevallen, of je nu een wit of gekleurd shirt wil. (dan is de tekst dus in het wit, molletje erbij en de achtergrond is transparant en de afbeelding is opgeslagen in GIF bestand met 300 dpi)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Animo voor widm shirts?
« Reactie #48 Gepost op: 21-02-2007, 14:31:40 »
nou, helemaal top!
hebben ze trouwens ook girlies; of is het allemaal hetzelfde?

ik vind dat zwart erg mooi, met dat logo.. vind alleen het molletje niet zo mooi! hij mist z'n tanden  :o

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Animo voor widm shirts?
« Reactie #49 Gepost op: 21-02-2007, 14:39:56 »
Kijk nog even naar mijn post hier iets boven. Je MOET een berekening maken bij hoeveel shirts je voor bedrag X geen verlies draait.
Als je zeker weet dat je ze allemaal verkoopt loop je geen risico dat je er financieel bij inspringt door ze voor kostprijs of heel klein beetje winst te verkopen.
Maar de kans dat je ze niet allemaal verkoopt is groot en dan blijf je dus met een voorraad shirts zitten waar je geld wel in zit. Shirts voor een klein prijsje zijn leuk maar je moet er niet zelf geld bij inschieten toch?
Ik heb het over 10 eurrie gehad omdat ik dat zelf voor een shirtje wel betaal als yidm daar mee de boer opgaat. Vind ik zelf een redelijke prijs. Wat voor winst iemand maakt maakt mij nix uit. IK heb een goed niet duur shirt hahaha.


Ja, ik snap volledig wat je wil zeggen Saem.

Dus... een break-even analyse hmm? Is M&O op de HAVO en Bedrijfseconomie toch nog handig :P

Als je 100 shirts hebt en je 530 euro nodig hebt om ze te laten maken. Dan moet je dus 530 euro sowieso uit de verkoop halen om quitte te spelen, om op winst noch verlies te komen ofwel break-even. Per shirt betekend dat dus 5,30 euro. Alles wat je meer verdient dan 5,30 euro per shirt is je winst en die kan gaan naar welk goed doel dan ook.

Dus Saem, ik had die berekening allang gemaakt. Onder de 5,30 per shirt maak je verlies. Met 5,30 per shirt speel je quitte. En een prijs boven de 5,30 per shirt betekend winst. En als we ervan uitgaan 100 shirts te kunnen verkopen klopt die 5,30 per shirt. Gaan we het echter hebben over 50 shirts dan is het een ander totaal bedrag wat je moet betalen wil je ze laten maken en dat betekend ook meteen dat je een andere break-even krijgt. Het is dus gebasseerd op 100 shirts. Die stuk voor stuk gekleurd zijn.

je kunt de winst, of een gedeelte daarvan ook schenken aan de makers van Realitynet, vanwege hun werk wat ze verzetten voor de site...het onderhouden van de site kost namelijk ook geld ;) :-X ;D

Daarom zeg ik ook goed doel. Daar kan RN ondervallen, daar kan het goede doel voor de veiling onder vallen, daar kan alles ondervallen afhankelijk wat jij als goed doel bestempelt ;)

nou, helemaal top!
hebben ze trouwens ook girlies; of is het allemaal hetzelfde?

ik vind dat zwart erg mooi, met dat logo.. vind alleen het molletje niet zo mooi! hij mist z'n tanden  :o

Girlies hebben ze vast ook, maar dit zijn unisex shirts. Dus geen mannen t-shirts noch vrouwen shirts noch girlies, gewoon t shirts. Kan iedereen dus gewoon dragen. Enne Tinuzzz is de verantwoordelijke m.b.t. de mishandeling van het gebit van dat molletje :P Kijk maar bij zijn afbeelding. Hij heeft zijn tanden teveel gebleekt :P
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline JvB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Animo voor widm shirts?
« Reactie #50 Gepost op: 21-02-2007, 14:42:33 »
Waar ik het gister nog over had met Daedalus: Je moet wel zorgen dat het plaatje dat je gaat afdrukken van groot formaat is!

Ik neem aan dat die smiley die je gaat gebruiken, niet op ware grote is op het shirt. Dan heb je een hele uitgerekte smiley op je t-shirt, en dat is zoals Dae dat zo mooi zei, net alsof je een vlek op je T-Shirt hebt. Als je dit in gaat leveren om af te drukken, en het word groter, gaat het er echt lelijk uitzien.
Dus je moet of een grotere smiley namaken, of de smiley weg laten. En die tekst lijkt me makkelijk te vergroten.
En nog even over die winst, het is nou ook weer niet dat je niks in je eiegen zak mag stoppen hoor, je doet er tenslotte moeite voor. Maar gigantische bedragen zijn ook weer overdreven. Maar goed, dat zeg je hierboven al.

Succes YIDM!  ::ok::
Bekijk elke week de WIDM Vodcast! Te vinden via www.WieIsDeMol.com/vodcast/.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Animo voor widm shirts?
« Reactie #51 Gepost op: 21-02-2007, 15:01:47 »
Waar ik het gister nog over had met Daedalus: Je moet wel zorgen dat het plaatje dat je gaat afdrukken van groot formaat is!

Ik neem aan dat die smiley die je gaat gebruiken, niet op ware grote is op het shirt. Dan heb je een hele uitgerekte smiley op je t-shirt, en dat is zoals Dae dat zo mooi zei, net alsof je een vlek op je T-Shirt hebt. Als je dit in gaat leveren om af te drukken, en het word groter, gaat het er echt lelijk uitzien.
Dus je moet of een grotere smiley namaken, of de smiley weg laten. En die tekst lijkt me makkelijk te vergroten.
En nog even over die winst, het is nou ook weer niet dat je niks in je eiegen zak mag stoppen hoor, je doet er tenslotte moeite voor. Maar gigantische bedragen zijn ook weer overdreven. Maar goed, dat zeg je hierboven al.

Succes YIDM!  ::ok::



&



Heb ik gewoon om ze hier te laten zien. Dit zijn niet de afbeeldingen die ik ga opsturen om als opdruk te gebruiken. Want zoals je ook ziet zijn deze qua afmeting: 262 pixels x 154 pixels. De vergrote versies die ik ga gebruiken voor de opdruk zijn: 1325 pixels x 799 pixels. Met een DPI van 300. En ik zal het je laten zien als thumbnail JvB...





Denk nu niet, dat zijn 2 dezelfde. Want die bovenste thumbnail is de zwarte verie en die onderste thumbnail is de transparante GIF versie. Maar om de een of andere reden laat imageshack.us dat als zwart weergeven...
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Animo voor widm shirts?
« Reactie #52 Gepost op: 21-02-2007, 15:19:11 »
Ik zou trouwens dat hele molletje weglaten. Hij is nu enorm opgeblazen en daardoor onscherp, dan kan je beter een originele vriendlief-mol er onder zetten. Bovendien lijkt het mij dat als je alleen die witte letters op een gekleurde achtergrond doet, je met 1 drukkleur weer net iets goedkoper uit bent dan met... Ja, hoeveel zijn het er? Wit, zwart, cyaan, magenta, geel? Of kan je ook die specifieke bruin gebruiken? Dan zijn het alsnog 3 kleuren, en dan is 1 kleur nog steeds goedkoper :P

Overigens is het geheel nogal onscherp doordat hij zo vergroot is. Maak gewoon een nieuwe en save hem dan als tiff (of desnodds tga), niet als jpeg en al helemáál niet als gif.
The British are not impressed.

Offline JvB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Animo voor widm shirts?
« Reactie #53 Gepost op: 21-02-2007, 15:30:36 »
Ik zou trouwens dat hele molletje weglaten. Hij is nu enorm opgeblazen en daardoor
(...)
helemáál niet als gif.

Hier ben ik het volledig mee eens en kan ik niks bijvoegen. Hij is inderdaad onscherp, en dat molletje is zo groot echt lelijk geworden.
Bekijk elke week de WIDM Vodcast! Te vinden via www.WieIsDeMol.com/vodcast/.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Animo voor widm shirts?
« Reactie #54 Gepost op: 21-02-2007, 15:43:24 »
Ik zou trouwens dat hele molletje weglaten. Hij is nu enorm opgeblazen en daardoor onscherp, dan kan je beter een originele vriendlief-mol er onder zetten. Bovendien lijkt het mij dat als je alleen die witte letters op een gekleurde achtergrond doet, je met 1 drukkleur weer net iets goedkoper uit bent dan met... Ja, hoeveel zijn het er? Wit, zwart, cyaan, magenta, geel? Of kan je ook die specifieke bruin gebruiken? Dan zijn het alsnog 3 kleuren, en dan is 1 kleur nog steeds goedkoper :P

Overigens is het geheel nogal onscherp doordat hij zo vergroot is. Maak gewoon een nieuwe en save hem dan als tiff (of desnodds tga), niet als jpeg en al helemáál niet als gif.

Maar ik heb hem juist opgeslagen als gif omdat dat de enige extensie is die toelaat dat je de achtergrond als tranparant op laat slaan. Voor zover ik weet kan geen andere extensie dat behalve GIF. Maar als jij nog een extensie weet die het ook toelaat en de kleuren niet naar de filistijnen helpt (want in het gif bestand ziet de mol smiley er niet uit, in jpeg dan weer wel)...

Die site zegt 3 dingen...

De instelkosten bedragen € 38,50 per kleur per zijde.

     Aantal      Prijs per stuk inclusief een kleur opdruk 
       25       € 4,00  
       50       € 3,25  
      100       € 2,50  
      250       € 2,50  
      500       € 2,45  
     1000       € 2,40  
     2500       € 2,35  
 
 


Ook voor de eerste kleur betaalt u instelkosten.

Dus als je enkel witte letters gebruikt heb je 1 kleur, dus 1x 38,50 instelkosten. Maar geen 100 x 0,75 omdat de eerste kleur (wit van de witte letters) al in prijs per t-shirt zit verwerkt. Dat kan mooi schelen in de uiteindelijke prijs.

Prijs inclusief één kleur opdruk: €2,50 x 100  =  € 250
Instelkosten € 38,50 x 1 =  € 38,50
Verzendkosten € 0,00  = € 0,00

--------------------------------------------------------------------------------
 
Subtotaal exclusief BTW €288,50
BTW 19% € 54,815
Totaal inclusief BTW € 343,315

Het molletje laten we dan gewoon achterwege. Dus... 100 gekleurde t-shirts met WIDM opdruk zonder molletje kost 343,32 om te maken. Dus break-even prijs is: 343,32/100 = 3,4332 euro per shirt. Verkopen voor 4 euro de stuk, heb je een klein beetje winst, kan iedereen er 1 aanschaffen en is iedereen blij. Om even alles uit te leggen qua berekening...

Instelkosten: dit zijn de kosten voor de zeefdruk. Per kleur gebruiken ze een aparte zeefdruk. Als het alleen witte letters zijn, dus de kleur wit hebben we maar 1 zeefdruk. Dus maar 1 keer instelkosten.
Prijs per stuk inclusief een kleuropdruk: Dat is in het geval van 100 t-shirts 2,50 euro per stuk. Daar zit dus bij inbegrepen 1 kleuropdruk. En rara hoeveel kleuren we gebruiken? 1, namelijk wit.

Wat vinden jullie hiervan? Gewoon witte letters, dus de WIDM.com opdruk, zal uiteindelijk 343 euro kosten. Dan kunnen we dus in principe uit met 2 financieerders, ik & iemand anders. 171,50 euro kan ik wel voor een keertje kwijt om dit mogelijk te maken.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline -Lieke-

  • Winnaar pool PE2005, PE2007 én Idols'05/'06
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Animo voor widm shirts?
« Reactie #55 Gepost op: 21-02-2007, 15:43:52 »
misschien is het een idee om een gedeelte van de opbrengst (bijv. 2 euro per shirt) aan het goede doel van de veiling te geven, ik denk dat er dan veel meer mensen zijn die een shirt willen kopen

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Animo voor widm shirts?
« Reactie #56 Gepost op: 21-02-2007, 15:51:28 »
misschien is het een idee om een gedeelte van de opbrengst (bijv. 2 euro per shirt) aan het goede doel van de veiling te geven, ik denk dat er dan veel meer mensen zijn die een shirt willen kopen

Ik had al het idee om de winst te verdelen onder de financieerders, in dit geval dus 2 mensen. Ik & iemand anders. Mijn winstdeel zou ik dan al sowieso aan het goede doel schenken. Maar een dergelijk algemeen iets, van elk verkocht t-shirt a 4 euro gaat de helft naar het goede doel. Zo kunnen we het ook doen.

Krijgt het goede doel 100 verkochte shirts x 4 euro = 400 euro / 2 (de helft van de verkoopprijs) = 200 euro. En de resterende 200 euro word onderverdeeld in 100 per financieerder, wat er dus maar 2 hoeven te zijn. Ze hebben dus eerst 172 euro elk ingelegd om de hele productie te betalen en ontvangen van de verkoop 100 euro. Dan heb je dus uiteindelijk 72 euro betaald om dit mogelijk te maken.

Zijn er mensen die belangstelling hebben dit hele gedoetje te financieren? Ofwel, is er iemand bereid 172 euro te investeren om vervolgens 100 euro terug te krijgen? (Dat is als we het zo doen dat van elke 4 euro, 2 euro naar het goede doel gaat)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Rinske

  • Forumlid
Re: Animo voor widm shirts?
« Reactie #57 Gepost op: 21-02-2007, 16:29:21 »
Zo'n shirt is echt gaaf, heb er veel interesse in! Ik zou alleen de grote print het liefst op de achterkant van het shirt willen, zo'n ding op de voorkant vind ik altijd zo té opvallend :D. Ik heb er wel 10 euro voor over hoor :).

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Animo voor widm shirts?
« Reactie #58 Gepost op: 21-02-2007, 16:52:31 »
Maar ik heb hem juist opgeslagen als gif omdat dat de enige extensie is die toelaat dat je de achtergrond als tranparant op laat slaan. Voor zover ik weet kan geen andere extensie dat behalve GIF. Maar als jij nog een extensie weet die het ook toelaat en de kleuren niet naar de filistijnen helpt (want in het gif bestand ziet de mol smiley er niet uit, in jpeg dan weer wel)...
Ja, ik zal het even voor je op een rijtje zetten:

gif, kan maximaal 256 kleuren bevatten, waarvan er 1 volledig transparant kan zijn. Door deze kleurbeperking ziet het er over het algemeen sleccht uit en vanwege oude software patenten heeft het een vrij slechte naam.
png, kan 256 kleuren bevatten, waarvan 1 volledig transparant, of 16 miljoen kleuren met 256 gradaties transparantie per kleur
tga, heeft volgens mij dezelfde specificaties als png, maar is wat algemener geaccepteerd.
The British are not impressed.

Offline mol Thessa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Animo voor widm shirts?
« Reactie #59 Gepost op: 21-02-2007, 16:58:02 »
Als je 100 shirts verkoopt voor 10 euro, heb je dus 1000 euro omzet. Maar daar gaan de kosten vanaf, want 100 shirts kosten 530 euro om te maken. Hou je dus 470 euro over, wat
En verder zei ik anders in het begin ook, als het 5,30 per shirt dus kost om ze te maken, dan verkoop je ze toch gewoon voor 5,50/6,00? Heb je of 0,20 of 0,70 eurocent winst. Keer 100 shirts word dat dan 20 of 70 euro winst. Als je dat aanhoud en door zijn vieren deelt heb je dus p.p. 5 euro of 17,50 euro winst en degene die eraan mee financieren bepalen zelf dan maar wat ze ermee doen. Ik stel mijn gedeelte sowieso beschikbaar voor het goede doel dan.

Het gaat mij gewoon erom dat je mensen een plezier kan doen met een eigen gemaakt shirt, het een leuke dag word, het geldbedrag voor het goede doel zo hoog mogelijk eindigt.

Ja, 117 euro winst. Dat is het totale bedrag aan winst. Als vier mensen het financieren, moet je het dus delen door 4. Hou je dus min of meer 28/29 euro per persoon over. En wat ik al zei tegenover Daedalus geldt hier weer. Die 28/29 euro die ik dan krijg als winstgedeelte stel ik dan ter beschikking voor het goede doel wat er uitgekozen is op de MFD.

Dus nogmaals, ga nu niet denken dat ik hier geld uit wil slaan ofzo. Ik ben bereid dit te doen omdat het gewoon een leuk idee is voor een MFD. Dat de bezoekers een leuk iets eraan over houden, de dag leuk is en het goede doel geld krijgt. En het was saem die met een suggestie van 10 euro per shirt kwam, niet ik. Ik zei al vanaf het begin, als een shirt 5,30 kost om te maken dan verkoop je hem voor ofwel 5,50 ofwel 6 euro. Verschil daartussen is dus 0,20 eurocent & 0,70 eurocent. x 100 = 20 of 70 euro TOTAAL. Gedeeld door vier mensen = of 5 euro of 17,50 euro. En die 5 of 17,50 euro (afhankelijk welke verkoopprijs het word) stel ik beschikbaar/doneer ik aan het goede doel van de MFD.

Is dan nu alles wel duidelijk?  :)

bij mij was het wel duidelijk, alleen er komt dan uit dat je 117 euro pp winst hebt, niet totaal.
100 shirts keer 10 euro = 1000 euro.
dat min de kosten, 530 euro dus, hou je 470 over. Dat delen voor 4 is die 117 euro, en dat is dus per persoon.
Ik dacht zelf dat er dan minder mensen een T-shirt zouden willen, wetende dat er best veel winst uit gehaald wordt (ook al gaat het niet om de winst)...
Tenzij deze winst gedoneerd wordt aan het goede doel: dan zouden wel meer mensen een T-shirt kopen.

Ik bedoelde het niet als aantijging, meer als een tip dat het niet teveel moet worden, anders haal je de kosten er zeker niet uit...
Triomf!