Auteur Topic: Aflevering 8  (gelezen 113197 keer)

Offline willem29

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alex is leuk !
Re: Aflevering 8
« Reactie #340 Gepost op: 26-02-2007, 14:07:22 »
Hallo,

Na al tijden aan het meelezen te zijn wil ik toch ook even iets kwijt. Iets wat mij in een ander tv programma is opgevallen.

Toevallig 2 weken geleden yourin travel hotlist gezien?? Daarin was Renate een reis aan het maken. Op een gegeven moment kon ze aan een soort kabelbaantje hangen en dan naar beneden abseilen.....Renate ging dit ZONDER PROBLEMEN doen.....Terwijl ze het abseilen in wie is de mol absoluut niet wou doen....in tranen en wel......???? Je zou nu zeggen Renate is DE MOL...maar ja Inge heeft ook wel een punt...en tsja Paul ook en Eva ook... ::rofl::

Toen ik voor de eerste keer las over dit seizoen Wie is de Mol zei ik gelijk (naar een foto in een tv-gids kijkend) Eva is de mol!!
Altijd bij je eerste ingeving blijven he!! hahaha met een hele grote twijvel maar doen dan he!

Groetjes!!! ::zwaai::

De herhaling was afgelopen weekend. Ik zag het ook. Blijft verdacht.

Offline Ricardo3941

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #341 Gepost op: 26-02-2007, 15:51:12 »
Wat gaat er nu nog gebeuren? Hoe veel afleveringen zijn er nog? 2 toch?

a.s. aflevering minimaal 1 opdracht met z'n vieren. en dan?
een executie, een opdracht met 3 en dan nog een executie zonder resultaat

laatste aflevering: resultaat executie, terugkeer dag vorige maand...


Lijkt me een beetje veel voor a.s. aflevering. Dan toch maar een finale met 4? Waarom? Ik zie geen enkele reden om van het format af te wijken....

P.S. Paul en Eva zijn afgevallen als mollen door hun winst van 5000/3000 €in de laatste afleveringen. Renate lijkt de winst te hebben gehaald deze aflevering -> Inge blijft over(wie zet er anders haar tentjes deur wagenwijd open als je niet de mol bent.....)

Offline Jaaap

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #342 Gepost op: 26-02-2007, 16:03:26 »
Wat gaat er nu nog gebeuren? Hoe veel afleveringen zijn er nog? 2 toch?

a.s. aflevering minimaal 1 opdracht met z'n vieren. en dan?
een executie, een opdracht met 3 en dan nog een executie zonder resultaat

laatste aflevering: resultaat executie, terugkeer dag vorige maand...


Lijkt me een beetje veel voor a.s. aflevering. Dan toch maar een finale met 4? Waarom? Ik zie geen enkele reden om van het format af te wijken....

P.S. Paul en Eva zijn afgevallen als mollen door hun winst van 5000/3000 €in de laatste afleveringen. Renate lijkt de winst te hebben gehaald deze aflevering -> Inge blijft over(wie zet er anders haar tentjes deur wagenwijd open als je niet de mol bent.....)

Wie zegt dat een kandidaat geen mol kan zijn omdat hij of zij geld in de pot heeft gebracht?

Als de mol een keer wat geld in de pot brengt: prima, niemand ligt er wakker om toch? Je verdenkingen zijn de wereld weer uit. De week erop gaat er misschien in 1 klap 3x zoveel uit...

Offline *Sylvie*

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #343 Gepost op: 26-02-2007, 17:03:01 »
Ik vind het wel erg spannend worden hoor. Heb nog niet echt 1 mol in gedachten. Mijn gevoel gaat al wel een tijdje naar Inge. Toch viel het me erg op dat Renate raar reageerde toen karel wegliep. Ze keek de rest aan en vroeg hen wat zij dachten dat het te betekenen had. Het was niet in eerste instantie een verbaasde reactie naar zichzelf toe... En dat lachje van haar de hele tijd... maarja, dat zegt natuurlijk niets, want ze kan ook natuurlijk ook op een ander spoor zetten... :-\\ hmm..moeilijk hoor. Ben erg benieuwd naar de aflevering van donderdag!

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Aflevering 8
« Reactie #344 Gepost op: 26-02-2007, 17:58:30 »
Lijkt me een beetje veel voor a.s. aflevering. Dan toch maar een finale met 4? Waarom? Ik zie geen enkele reden om van het format af te wijken....
Misschien is dit wel een reden om voor 4 finalisten te gaan (uit dit topic):

Er zijn nog 3 vrouwen en paul in de race.
TSel je nu als een van de vrouwen er uit zo gaan.
Dan heb je :

Paul, mol en andere kandidaat.

Paul heeft er al bijna uitgelegen, dus die andere kandidaat weet dat zij zelf de mol niet is, paul is het ook niet.

Dus dan moet die andere de mol wel zijn !

Het klinkt een beetje raar maar klopt wel  ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley:: ::rofl::

Niet dat het zeker is dat Paul de mol niet is, maar de kans is voor velen toch groter dat Paul de mol niet is dan dat de andere 3 de mol niet zijn. En om dus 3 volwaardige verdachten over te houden, kunnen ze voor 4 finalisten hebben gekozen.
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 8
« Reactie #345 Gepost op: 26-02-2007, 19:03:46 »
Ik zie geen enkele reden om van het format af te wijken....

ghehe....

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #346 Gepost op: 26-02-2007, 19:39:12 »
Wat gaat er nu nog gebeuren? Hoe veel afleveringen zijn er nog? 2 toch?

a.s. aflevering minimaal 1 opdracht met z'n vieren. en dan?

Ik denk een laatste opdracht waarin de 4 in teams van 2 worden opgesplitst.
Slechts 2 bereiken de plaats van bestemming, de andere 2 vallen af.

Dan zien de 2 kandidaten Sander, en hij verteld hen dat hij de winnaar, verliezer en de mol bekend komt maken. Bij zijn vraag of de mol zich bekend wil maken zien wij.....  8) achter een rotsblok vandaan komen.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2007, 19:42:34 door Cosma »

Offline Flogging Molly

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #347 Gepost op: 26-02-2007, 19:45:53 »
Dan zien de 2 kandidaten Sander, en hij verteld hen dat hij de winnaar, verliezer en de mol bekend komt maken.

nee joh, Sander bekijkt dat filmpje gewoon in Nederland. De volgende aflevering doen ze nog een opdracht met z'n vieren, er komt nog een executie en pas bij de reunie aflevering in Nederland maakt de mol zich bekend.

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Aflevering 8
« Reactie #348 Gepost op: 27-02-2007, 06:49:19 »
Ik heb nog even goed nagedacht over de "eet de tor" opdracht.
Als Mol is het erg risicovol om de ja/neen opdracht te moeten spelen.
Je hebt daar een erg grote kans dat je tegenstander zich verspreekt en zo verliest en de tor-opdracht krijgt toegewezen.
Zeker als we het verloop van het spel bekijken: Eva vuurt een massa vragen af op Renate. Renate had als Mol dus gemakkelijk kunnen verliezen, maar ze wint uiteindelijk.
En Eva zou als Mol nooit zo veel vragen hebben afgevuurd op haar tegenstander. Het risico dat Renate zich zou verspreken was veel te groot.

We moeten de Mol dus zoeken bij Inge of Paul.
Zij konden hun opdracht gemakkelik verliezen door geen kaartenhuis te bouwen (Paul, alle bouw acties leken te mislukken) of te zorgen dat je in de gong van de tijdslimiet terecht komt door uitzonderlijk lang te treuzelen bij elke zet (vanaf zet 3) bij de blokkentoren-opdracht(Inge, valt minder op dan de boel te laten instorten).

Wat me verder opviel is dat Inge absoluut de blokkentoren opdracht wou spelen. Kende ze op voorhand de tijdslimiet en heeft ze door haar getreuzel ervoor gezorgd dat ze zo de opdracht verloor?
Ik begin het echt wel te geloven.
Wat betreft het kaartenhuis: ook Eva bracht er zo goed als niets van terecht, met nieuwe kaarten is dit echt wel moeilijk. Dus heeft Paul misschien wel niet opzettelijk verloren.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 8
« Reactie #349 Gepost op: 27-02-2007, 10:20:22 »
Dat is natuurlijk geen waterdichte redenering. Want: Wat was de beste positie van de mol bij deze opdracht?
Misschien wilde de mol wel gewoon ver van de kevers vandaan blijven en deed zij daarom haar uiterste best op de eerste proef (kaarten/jenga). Als je als mol zeker wilt zijn van de overwinning, kun je het beste voor jenga gaan, want die piep komt 'toevallig' als jij niet aan de beurt bent (voor de Inge-mol-aanhangers: of juist wél als de mol aan de beurt is!).
Vervolgens spelen de winnaars een proef waarbij er wel een groot risico is dat het mis gaat. Maar misschien blijkt straks wel dat de mol dit van tevoren al heel vaak geoefend heeft.... ::jaja::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Aflevering 8
« Reactie #350 Gepost op: 27-02-2007, 10:25:31 »
Misschien is dit wel een reden om voor 4 finalisten te gaan (uit dit topic):

Niet dat het zeker is dat Paul de mol niet is, maar de kans is voor velen toch groter dat Paul de mol niet is dan dat de andere 3 de mol niet zijn. En om dus 3 volwaardige verdachten over te houden, kunnen ze voor 4 finalisten hebben gekozen.

Nou, daar zou  best eens iets in kunnen zitten. vind dit geen gekke gedachte.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline RENNE

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #351 Gepost op: 27-02-2007, 11:15:21 »
In de derde Belgische Mol werd de finale ook met vier gespeeld. Zo speciaal is dat toch niet?

Offline willem29

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alex is leuk !
Re: Aflevering 8
« Reactie #352 Gepost op: 27-02-2007, 12:26:29 »

En Eva zou als Mol nooit zo veel vragen hebben afgevuurd op haar tegenstander. Het risico dat Renate zich zou verspreken was veel te groot.

Juist wél.. Zolang jij degene bent die de vragen stelt heb je het spel onder controle. Zo gauw de andere ook Ja/Nee vragen terug gaat stellen gaat het mis. Dat blijkt ook wel.
Ik vind juist dat Eva hier wel voorkennis lijkt te hebben gehad. Ze gaat het Ja/Nee spelletje goed in. Door snel de rol van vragensteller op zich te nemen.
Kaartenbouwen en Djenga kun je wel oefenen maar het blijft afhankelijk van een aantal externe factoren, zoals de tijd (die gemanipuleerd kan zijn door degene die op het belletje drukt. Als Inge aan de beurt is snel afdrukken maar dat geloof ik niet).
Domme pech voor de verliezers, dom geluk voor Renate.


Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 8
« Reactie #353 Gepost op: 27-02-2007, 12:36:40 »
Nee, dat geloof ik niet.  ::ohno::

Ik zie de tijd bij het jenga-spelletje niet als externe factor: in dat geval hadden ze ons ook de klok kunnen laten zien (bijvoorbeeld een klok die met de achterkant naar Renate en Inge stond).
Dus lijkt me de kans groot dat daarmee gemanipuleerd is.
Aangezien Eva het Ja/Nee-spel verloor, vind ik niet dat je kan zeggen dat zij er nou bijzonder goed in is gegaan. Dat zou dan eerder een argument zijn dat Renate de mol is: zij wint het immers.  ;)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #354 Gepost op: 27-02-2007, 12:43:54 »
Ik vond eerlijk gezegd dat Eva haar vragenvuurtje begon met vragen waarop je een normaal antwoord kan geven.
"Leuk jurkje heb je aan. Waar heb je dat gekocht?"

Probeer daar maar eens met ja of nee op te antwoorden!
« Laatst bewerkt op: 27-02-2007, 12:50:30 door tureluurs »

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 8
« Reactie #355 Gepost op: 27-02-2007, 13:14:37 »
Dat is helemaal niet zo dom. Je moet ij dat spel je tegenstander in feite zo veel mogelijk afleiden. Dat kan heel goed door gewoon een leuk ontspannen gesprek te voeren, waarin je allemaal normale vragen stelt. Als je dan subtiel tussendoor een ja/nee vraag stelt, is de kans veel groter dat je tegenstander erin trapt, dan wanneer je achter elkaar alleen maar ja/nee vragen afvuurt.
Je moet zorgen dat de ander even 'vergeet' dat hij/zij geen ja of nee mag zeggen. Dat doe je natuurlijk niet door daar de hele tijd op gefocust te zijn.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #356 Gepost op: 27-02-2007, 15:01:41 »
Juist wél.. Zolang jij degene bent die de vragen stelt heb je het spel onder controle. Zo gauw de andere ook Ja/Nee vragen terug gaat stellen gaat het mis. Dat blijkt ook wel.
Ik vind juist dat Eva hier wel voorkennis lijkt te hebben gehad. Ze gaat het Ja/Nee spelletje goed in. Door snel de rol van vragensteller op zich te nemen.
Kaartenbouwen en Djenga kun je wel oefenen maar het blijft afhankelijk van een aantal externe factoren, zoals de tijd (die gemanipuleerd kan zijn door degene die op het belletje drukt. Als Inge aan de beurt is snel afdrukken maar dat geloof ik niet).
Domme pech voor de verliezers, dom geluk voor Renate.



Was het niet Karel die Eva de (eerste) beurt gaf? 8)

Offline Mrieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Luv Joe
Re: Aflevering 8
« Reactie #357 Gepost op: 27-02-2007, 15:48:12 »
Ht viel mij heel erg op dat toen Inge te horen kreeg dat Eva wel een tor had gegeten legde zij uit waarom ze hem niet gegeten had, Paul deed dat niet, ik denk dat ze dat deed om er voor te zorgen dat het leek als of ze er niks aan kon doen.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #358 Gepost op: 27-02-2007, 15:55:01 »
Ht viel mij heel erg op dat toen Inge te horen kreeg dat Eva wel een tor had gegeten legde zij uit waarom ze hem niet gegeten had, Paul deed dat niet, ik denk dat ze dat deed om er voor te zorgen dat het leek als of ze er niks aan kon doen.
Precies, dit heb ik net ook al in het Eva-topic gezegd ::tandpastasmiley::

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Aflevering 8
« Reactie #359 Gepost op: 27-02-2007, 16:18:50 »
Ik vond eerlijk gezegd dat Eva haar vragenvuurtje begon met vragen waarop je een normaal antwoord kan geven.
"Leuk jurkje heb je aan. Waar heb je dat gekocht?"

Probeer daar maar eens met ja of nee op te antwoorden!

Ik vond dat ze het juist wel leuk deed. Ze koos steeds vragen en opmerkingen uit waar ik spontaan "ja" of "nee" op zou zeggen. In dit voorbeeld:
"Leuk jurkje heb je aan." "ja, hè?"
Take a glorious bite out of the whole world