Auteur Topic: Aflevering 8  (gelezen 121775 keer)

Offline Niuno

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 8
« Reactie #180 Gepost op: 23-02-2007, 02:00:18 »
Staat hij niet toevallig tegen een spiegel te praten?

???

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #181 Gepost op: 23-02-2007, 02:07:56 »
Dat had ik ook bedacht ja, hij heeft het daarmee dan dus over zijn eigen executie en dat is zondermeer natuurlijk de meest verschrikkelijke van allemaal.
Maar hij is tijdens het 'volgende week' filmpje toch duidelijk tot 2 keer toenog gewoon de presentator dus het klopt gewoon niet dat HIJ weg is.

Het is de meest verschrikkelijke executie van allemaal wanneer de mol het spel verlaat (althans zo lijkt het) maar vooral omdat het de kandidaten nu eindelijk duidelijk wordt dat de presentator al die tijd deel heeft uitgemaakt van het spel, de presentator kan immers onmogelijk een exit hebben.

Natuurlijk komt hij terug, het was een hint.

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #182 Gepost op: 23-02-2007, 08:26:39 »
Ik heb het voor elkaar.
Wat hebben de kandidaten meegekregen

1. Geef Karel de hand
2. Karel heeft het voor elkaar

Deze 2e zin betekent "het voor iets of iemand hebben". In het Vlaams betekent dit een "voorkeur" hebben voor iets of iemand.
Karel heeft dus liever dat ze elkaar de hand geven ipv. hemzelf.

Vandaar deze opdracht: Geef elkaar de hand.

Hiermee is dit mysterie volledig uit de doeken gedaan in deze aflevering.
Het "onderbewustzijn" van Renate had de puzzelstukjes mooi bij elkaar gebrahct. Zij noemt het zelf een "visioen".
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline dech2410

• Forumlid
« Reactie #183 Gepost op: 23-02-2007, 09:11:26 »
dat met die gebaren is gewwon focking eng gewoon :p, maar zeker goed gedaan!!!

Offline vveerraak

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #184 Gepost op: 23-02-2007, 09:34:05 »
Maar in het filmpje voor volgende week zie je Karel de kandidaten een opdracht geven, welliswaar van een schermpje maar toch. Tevens zie je Karel bij Sander staan terwijl ze kijken naar wat ongetwijfeld de ontnoping is en daar hoor je Karel zegggen: "wat heb je het spel fantastisch gespeeld, dappere, dappere kandidaten en bovendien een fantastische mol".

Dat laatste zal hij toch echt niet over zichzelf zeggen?

Nee maar het is waarschijnlijk een filmpje van de ontknoping o.i.d. dat aan Sander of misschien ook aan alle andere afgevallen kandi's werd getoond, voordat ze naar huis gingen. Het hoeft noch op Karel, noch op Sander te slaan, maar het kan een soort van opdracht zijn.
Tell me what your telescope says

Offline Iris_77

• Forumlid
« Reactie #185 Gepost op: 23-02-2007, 09:58:58 »
Ik heb het voor elkaar.
Wat hebben de kandidaten meegekregen

1. Geef Karel de hand
2. Karel heeft het voor elkaar

Deze 2e zin betekent "het voor iets of iemand hebben". In het Vlaams betekent dit een "voorkeur" hebben voor iets of iemand.
Karel heeft dus liever dat ze elkaar de hand geven ipv. hemzelf.

Vandaar deze opdracht: Geef elkaar de hand.

Hiermee is dit mysterie volledig uit de doeken gedaan in deze aflevering.
Het "onderbewustzijn" van Renate had de puzzelstukjes mooi bij elkaar gebrahct. Zij noemt het zelf een "visioen".

Ik leg het zelf iets anders uit, maar uiteindelijk is de uitkomst hetzelfde.
De eerste zin was 'Geef Karel de hand'.
Daar kwam bij 'Karel heeft het voor elkaar'.

Op een ander forum (.org) heb ik het als volgt uitgelegd:
Citaat
Je hebt van die puzzeltjes met letters, bv. een kleine R met een grote G eromheen. Het antwoord is dan ring (de R staat in de G -> R-in-G -> RinG).
Als je met dit net zoiets doet; Karel heeft het voor elkaar. Vóór EL komt KAAR -> Ka(a)rel. Je houdt 1 letter teveel over, maar fonetisch klopt het.
Als je dan de (fonetische) zin 'Geef Karel de hand' neemt, kun je daar hetzelfde doen -> Geef elkaar de hand.

Ik heb dit toen gepost op 4 februari. Destijds wisten we niet goed wat we er mee moesten, maar nu is het wel duidelijk.  ;)
« Laatst bewerkt op: 23-02-2007, 10:00:36 door Iris_77 »

Offline Mbase

• Forumlid
« Reactie #186 Gepost op: 23-02-2007, 10:24:59 »
Als je Karel de hand hebt gegeven, dan is het resultaat dat Karel de hand heeft.
"Karel heeft het voor elkaar" kan dus worden vertaald tot "De hand voor elkaar"
De hand heeft 5 vingers.
Dus staat er
5 voor elkaar
5 v allen
e v a

woow, goed verzonn! Maar ik denk dat ige 't is ::)
Wie is... de Mol?      2008!

Offline Amanda

• Forumlid
« Reactie #187 Gepost op: 23-02-2007, 10:28:45 »
Volgende week verbaast mijn strategie iedereen.

Van paul's weblog..  ???

Offline Gotcha

• Forumlid
« Reactie #188 Gepost op: 23-02-2007, 10:33:13 »
Volgende week verbaast mijn strategie iedereen.

Van paul's weblog..  ???

Hahaha....
Als hij een strategie heeft, en zelfs van strategie wijzigt, dan is hij zeker de Mol niet.
De Mol behoudt namelijk zijn strategie. Die is ook simpel: zoveel mogelijk ongezien of onopvallend mollen.
Moeilijker hoeft dat niet te zijn.
Daar gaat Paul definitief als mogelijke Mol.

Offline Mbase

• Forumlid
« Reactie #189 Gepost op: 23-02-2007, 10:40:09 »
volgens mij heeft ze ook iets van Yvon en Milouska, maar wat was dat ook al weer.
Ik was er ook mee bezig.

Yvon zat toch met die mobiel te kloten?  ::) Nu zat toch ook Eva in de centrale iedereen te vertellen hoe ze moesten lopen etc. Verder werd Milouska ook als een soort held gezien, omdat ze zo dom overkwam; maar zich wel in de finale begaf...
Wie is... de Mol?      2008!

Offline saem

• Forumlid
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
« Reactie #190 Gepost op: 23-02-2007, 10:58:09 »
JJJJEEEEEETTTTJJJJEEEEEE. Heb net pas de afl. gezien en zat met kloppend hart op de bank........ en dan verdwijnt Karel zomaar onderwijl zeggend: Het kan ook anders, en laat mij in totale verbijstering achter.  ::oink::
Wat vreselijk vet zeg! Prachtige wending.  ::bravo::
Maar dan het dillema. Ik zit al enige tijd op Eva als mol. Ook deze afl. zag ik weer mooie held is mol actie met die tor. Zat echt voor de tv te roepen: Nee Eva niet die torren opeten want dan val je voor mij echt af als mol. Een x een bedrag in de pot oke, twee x NEE. Gelukkig hield ze op tijd op. pfffjjuw.
Maar ook zag ik meteen aan het begin dat idiote handje van Inge weer, heel duidelijk zelfs en als ik dan hier lees dat het echt exact de goede letters zijn....
kan ik voor mezelf niet anders concluderen dat ik Eva als mol moet laten vallen al hoe spijtig ik dat vind en over moet stappen op Inge. Deze hint is echt te overduidelijk om 'm te negeren.
En mochten er toch twee mollen zijn.....nee daar wil ik niet aan denken.
Al met al een voor mij vreselijk shockerende aflevering, het voelt bijna alsof m'n mol is afgevallen bij de executie.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #191 Gepost op: 23-02-2007, 11:01:34 »
Op widm.nl is het stuk tekst bovenaan de uitleg van opdracht 1 (aflevering 8 ) niet direct leesbaar.
Alleen als je het witte vlak selecteert is de blauwe tekst leesbaar.

Kan een schoonheidsfoutje van de website zijn, ik kan tenminste op het eerste gezicht niets bijzonders aan de tekst ontdekken.
Maar jah, je weet het niet he, het lijkt een schoonheidsfoutje maar niets is toch wat het lijkt?

Hieronder de tekst waar het om gaat:

Citaat
De Thaise keuken behoort met zijn vele verschillende gerechten tot de populairste keukens van de wereld.  Khao Phat (gebakken rijst met groente, varkensvlees of kip), Tom Yam (de beroemde Thaise soep met kip of garnalen en gekruid met citroengras, koriander en pepers) en Kaeng Khiaw (groene curry) zijn enkele typische Thaise gerechten. Waar de meeste toeristen zich niet aan zullen wagen zijn slangen, ratten of insecten. De Thai kijken niet op van het eten van kakkerlakken of maden. Het eten van insecten wordt ook entomofagie genoemd.

Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline mol Thessa

• Forumlid
« Reactie #192 Gepost op: 23-02-2007, 11:26:31 »
Als je Karel de hand hebt gegeven, dan is het resultaat dat Karel de hand heeft.
"Karel heeft het voor elkaar" kan dus worden vertaald tot "De hand voor elkaar"
De hand heeft 5 vingers.
Dus staat er
5 voor elkaar
5 v allen
e v a

die dacht ik ook, alleen dan iets anders haha, en met een spelfout
karel - elkaar, er blijft een a over
dan heb je:
heeft het voor a
heeft - het, er blijft ef over

ef voor a
is eva met een spelfout, maar ja, mollen kunnen niet schrijven  ;D

nee ik was gisteren gewoon ff aan het puzzelen.
Ik weet het niet... ik weet het gewoon echt niet...

en de aflevering was gewoon weer goed!
Het einde, zo typisch WIDM, ik kreeg een vorig jaar flashback. Dat ik al zowat in de tv zat om erachter te komen wie de mol was (wetende dat je het toch niet te weten zou komen aangezien het al half 10 was), en dan nog keihard in shock zijn als Karel zegt: dat weten we volgende week  ::oink::

die tor, OMG yuk!
Ik zou het never nooit niet gedaan hebben, maar karel was weer meesterlijk!
tegen Eva: "Neem anders eerst even een pootje!"  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ;D ;D ;D

maar Eva vraagt ook of ze hem even mag voelen en ruiken toch?
zijn dat niet de twee overgebleven zintuigen waar je wat aan hebt als je blind bent?
en mollen... tja, die zijn blind

en ligt het aan mij of was Eva de enige waarvan tijdens het invullen van de vragen op de computer een shot te zien was waarin ze in het donker haar vragen beantwoord?

Triomf!

Offline mol Thessa

• Forumlid
« Reactie #193 Gepost op: 23-02-2007, 11:40:49 »
>:D Nee hoor, dit schreef  rickon789  :)

Ik had zo graag Nadja in die kamer willen zien. Het zou mij niets verbazen om haar uit die kamer zien te lopen met in haar handen de mand vol met jokers.  ;D En daar zou ik alleen maar breed grijzend naar kijken. Kom op he, de spullen stonden daar om er iets mee te doen. Neem al die jokers, neem die draaiboeken bovenop de jokers mee. Ga naar de test, zet 20 jokers in en blader rustig die mappen door. Je mag toch zeker wel de kansen die je aangeboden worden gebruiken?  ::tandpastasmiley::

Verder vind ik het een raar einde. Hoe kunnen ze nu Karel laten verdwijnen terwijl voor hem de kandidaten staan? Dat is toch niet mogelijk  ???

weet je dat ik dit scenario ook al helemaal voor me zag :D

en dan komt ze de kamer in waar de rest zit die niks meegenomen heeft, met een gezicht van: oeps... betrapt  ;D

nu vind ik het wel jammer dat Nadja eruit is, dit had ik mee willen maken  ::rofl::
Triomf!

Offline Lesser Spotted

• Forumlid
« Reactie #194 Gepost op: 23-02-2007, 12:18:13 »

en de aflevering was gewoon weer goed!
Het einde, zo typisch WIDM, ik kreeg een vorig jaar flashback. Dat ik al zowat in de tv zat om erachter te komen wie de mol was (wetende dat je het toch niet te weten zou komen aangezien het al half 10 was), en dan nog keihard in shock zijn als Karel zegt: dat weten we volgende week  ::oink::

Ik kreeg een flashback naar het jaar van George, Jantine en John... Het eerste jaar dat de uitslag niet direcht in de finale bekend gemaakt werd  ::oink::

Offline Duiker

• Forumlid
  • Carpe Fucking Diem
« Reactie #195 Gepost op: 23-02-2007, 12:39:00 »

en ligt het aan mij of was Eva de enige waarvan tijdens het invullen van de vragen op de computer een shot te zien was waarin ze in het donker haar vragen beantwoord?

En hebben we wel gezien dat Inge de test maakte? Dat is mij of ontschoten of het is niet in beeld geweest. Als het wel in beeld is geweest, op wie heeft ze dan gestemd?
Molloot sinds seizoen 4

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #196 Gepost op: 23-02-2007, 12:55:06 »
Ik zit ook al weken te stoeien met de rode draad in het programma.

Het moet volgens mij een soort gedicht worden, misschien een limerick, waaruit de kandidaten moeten zien op te maken wie de mol is.

Er is een samenhang, dat mag duidelijk zijn. Maar de puzzel wordt volgende week pas compleet.

Het zint me niet dat er twee keer de regel ''Karel heeft het voor elkaar'' gebruikt wordt, de ene keer op een briefje, de andere keer in de intro.

Offline Gotcha

• Forumlid
« Reactie #197 Gepost op: 23-02-2007, 13:18:23 »
Het is een traditie dat de Mol gedurende de laatste twee afleveringen alle remmen loslaat en er lustig op los molt. De enige die echt aan het mollen was is volgens mij Inge, maar tunelvisie is mij niet echt vreemd moet ik toegeven.

Verder denk ik dat we volgende week Sander ipv Karel als presentator krijgen. En dat zal niet de enige surprise zijn.

"Wie is de Mol" was al het allerbeste in televisieland.
En het wordt alsmaar beter.
Nooit, neen nooit, mag men stoppen met WIDM.

Offline ravelijn

• Forumlid
  • niets is zoals het lijkt
« Reactie #198 Gepost op: 23-02-2007, 13:32:22 »
Op widm.nl is het stuk tekst bovenaan de uitleg van opdracht 1 (aflevering 8 ) niet direct leesbaar.
Alleen als je het witte vlak selecteert is de blauwe tekst leesbaar.

Kan een schoonheidsfoutje van de website zijn, ik kan tenminste op het eerste gezicht niets bijzonders aan de tekst ontdekken.
Maar jah, je weet het niet he, het lijkt een schoonheidsfoutje maar niets is toch wat het lijkt?

Hieronder de tekst waar het om gaat:

Als je op Google het woord  entomofagie intikt krijg je:

Bedoelde u entoMOLogie?
« Laatst bewerkt op: 23-02-2007, 13:40:58 door ravelijn »

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #199 Gepost op: 23-02-2007, 13:45:20 »
Als je op Google het woord  entomofagie intikt krijg je:

Bedoelde u entoMOLogie?

Heb ik ook gedaan, dat op Google intypen. ik kreeg hetzelfde resultaat maar dat MOL was me niet zo opgevallen.

Maar goed, het is wel gewoon een goed en bestaand woord.
Dus we kunnen hier niets mee ben ik bang.

Ik heb het ook wel eens mis,...