Auteur Topic: Jij bent zelf de Mol  (gelezen 9583 keer)

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Jij bent zelf de Mol
« Gepost op: 28-02-2007, 06:56:00 »
Iets totaal nieuw (spijtig dat ik er zo laat in de serie aan denk)?

Graag had ik van jullie gehoord hoe jullie een opdracht zouden aanpakken indien je zelf de Mol zou zijn.
Overloop even alle opdrachten van dit jaar en kom dan met een super-origineel Mol-idee boven de grond.
Kruip in huid van de Mol, doe iets origineels waardoor er geen geld wordt verdiend voor de pot en, last but not least, zorg ervoor dat de andere kandi's jou niet doorhebben.

We discussiëren zo vaak over wat de Mol al dan niet zou gedaan hebben bij bepaalde opdrachten. Ook hebben we het vaak over: "Wat is een goede Mol?".
Grijp hier dus je Mol-kans.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Jij bent zelf de Mol
« Reactie #1 Gepost op: 28-02-2007, 08:04:38 »
Ik zou gewoon in de eerste 3 afleveringen zeg maar, zeer mijn best doen om de opdrachten te doen slagen. Dus zorgen dat er veel geld in de pot komt. Om dan in de resterende afleveringen de opdrachten volledig te saboteren. En de sympathieke kandidaat uit hangen natuurlijk.  ;)

Offline MrJasper

  • Forumlid
Re: Jij bent zelf de Mol
« Reactie #2 Gepost op: 28-02-2007, 13:43:14 »
Nee,vanaf dag 1 zou ik saboteren en intimideren. Ik zou een "stille mol" zijn. Dus ik ga niet doen alsof ik opdrachten niet snap en heel duidelijk fouten maken tijdens de opdrachten. Ik ben een stiekemert, ik zou stiekem draden verwisselen, touwen kapotmaken, dat is voor mij pas saboteren. Niet zo opvallend, want 1 klein ding kan een opdracht al doen falen.

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Jij bent zelf de Mol
« Reactie #3 Gepost op: 28-02-2007, 13:45:19 »
Ik zou gewoon bij alle opdrachten het initiatief nemen, erg fanatiek spelen, maar dan nét het laatste beetje verpesten, zodat de opdracht net mislukt.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Jij bent zelf de Mol
« Reactie #4 Gepost op: 28-02-2007, 13:56:28 »
Ik denk dat ik zoals nadja HEEL erg mollerig doe...

Zodat mensen denken : het ligt er TE dik boven op
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Jij bent zelf de Mol
« Reactie #5 Gepost op: 28-02-2007, 14:17:13 »
Ik zou de opdrachten, waarbij meer geld in de pot komt, naarmate de opdracht ''procentueel'' beter geslaagd is (dus per goed gegeven antwoord 250 euro in de pot), laten lopen.

En ontzettend mijn best doen om de andere opdrachten te laten lukken. Alleen: dat ene detail over het hoofd zien, waardoor de opdracht uiteindelijk toch niets oplevert. Je kweekt dan goodwill, maar laat net dat ene steekje vallen waardoor er geen geld verdiend wordt.

Offline Meriek

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Fulltime Molloot
Re: Jij bent zelf de Mol
« Reactie #6 Gepost op: 28-02-2007, 14:27:35 »
Weet je dat ik hier serieus al vaak over heb nagedacht? Noem me Mol-verslaafd, maar ik heb voor mezelf al een hele lijst aan Mollenstreken gemaakt! Voor wie geïnteresseerd is...

Bagage opdracht: Heel veel spullen inleveren: flessen shampoo, deodorant, zonnebrandcreme… en er dan niet bij zeggen dat deze flessen en tubes thuis al keurig geleegd zijn.

Huisje-boompje-beestje: Keurig alles vertellen over jeugd, opleiding, familie etc. … alleen dan nét vergeten om ook iets over de huidige situatie te vertellen.

China town: Verkeerde aantal slagen voorstellen (er vanuitgaande dat de Mol dit van tevoren al weet). Eventueel een kletspraatje houden over omgekeerde psychologie om de rest te overtuigen. Tijdens de wandeling wel hard je best doen, om betrouwbaar over te komen.

Letters zoeken: Proberen het vertrouwen te winnen van je medekandidaat door de locatie snel te vinden; vervolgens gesplitst gaan zoeken en letters in je rugzak laten verdwijnen.

Abseilen: Bij het eerste groepje naar beneden gaan, en ingaan op het voorstel van Karel. Geef de adrenaline de schuld, of zeg dat je dacht, dat de meesten stemmen gelden.

Ayutthaya: Vind keurig de eerste envelop, zodat de anderen je niet verdenken. Zeg vervolgens dat je tegen het blauwe mannetje aangelopen bent, doordat je de foute weg bent ingeslagen. Wat de kandidaten niet zien, is dat je in werkelijkheid snel de juiste route loopt, en het blauwe mannetje de twee hoogste bedragen ontneemt. Laat desnoods wat jokers liggen, zodat de anderen niet zien dat er al iemand is langsgekomen.

Trein: Wacht met het maken van de fout, totdat de meeste kandidaten slapen, of totdat de oproer om de gestolen boekjes is ontstaan. Steel ook wat boekjes, om het spel wat op te leuken en om nog meer verwarring te zaaien.

Buggy hunt: Laat de andere kandidaten het geld zoeken, terwijl je zelf de vluchtwagen in het oog houdt. Als er maar twee kandidaten op zoek gaan in plaats van vier, dan duurt het dubbel zolang voordat het allemaal gevonden is, en zelf heb je een alibi, aangezien je niet wilt dat de twee in de vluchtwagen er met de vrijstelling vandoor gaan.

Veiling: Zoveel mogelijk bieden! Probeer alleen wel om ook zelf iets te bemachtigen, zodat ze niet weten dat jij meestal de laatste bieder was.
Het graaft en het komt van alle kanten... Rara wat is dat? Een stereomol!

Offline Meriek

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Fulltime Molloot
Re: Jij bent zelf de Mol
« Reactie #7 Gepost op: 28-02-2007, 14:27:53 »

Olifanten: Probeer de andere kandidaten op een subtiele manier over te halen om de onderste kisten (die zijn het moeilijkst) met elkaar te verwarren. Het leukste zou zijn, als je wat extra ballast aan een kist toe kunt voegen, maar dat lijkt me bijna niet op een stiekeme manier te doen.

Vlot: Probeer om de kandidaat, die bij jouw op het vlot staat, te wijzen op alle tonnen. Zo zal er wel eens een ton verloren kunnen gaan in je pogingen om je eigen ton te pakken te krijgen – zoals de ton van Inge, die door Dick en Renate is kwijt gemaakt. Win een beetje vertrouwen met het binnenhalen van je eigen ton, zodat de anderen je niet verdenken (250 euro is niet zo veel).

Mastermind: Sluit je aan bij de minst fitte groep, zodat je als eerste ter plaatse bent en het heft in eigen hand houdt. Wacht daar op de fitte groep, zodat er een tijdslimiet geldt. Als de anderen nog geen idee hebben van de juiste oplossing, ga dan eerst op de goede plaats staan: geen enkele kandidaat op de goede plaats is namelijk nuttiger dan één op de goede plaats, waarvan niemand weet wie.

Lift: Valt weinig te saboteren.

Foto-opdracht: Laat je niet als eerste op de foto zetten, omdat er dan nog meer kandidaten in de buurt zijn, die het zouden kunnen opmerken. Probeer kandidaten af te leiden, zodat de fotograaf meer gelegenheid krijgt om foto’s te maken. Laat je echter wel op de foto zetten, voordat het begint op te vallen.

Flessen zoeken: Vind zoveel mogelijk flessen, om fanatiek over te komen. Zorg ervoor dat je in de gelegenheid komt om dat stuk van het strand af te zoeken, waar de meeste flessen liggen (draag slippers als de meeste flessen in de zee liggen, of juist stevige schoenen als er meer flessen op de rotsen liggen).

Tenten verdelen: Het leukst lijkt het mij, als de Mol diep in de nacht alle borden verwisselt. Hierdoor ontstaat er zoveel achterdocht de volgende ochtend, dat ieder voor zijn eigen belang gaat, in plaats van het groepsbelang. Ik weet alleen niet of dit mag.

Phuket: Voer je eigen opdracht goed uit, om vertrouwen te winnen, maar probeer er ook wat andere opdrachten bij te doen. Ga zelf achteraan lopen, geef geen antwoord op vragen of ben een tijdje stil. Neem wel geen taken van andere kandidaten over; als zij hun taak vol overtuiging doen, dan worden deze dingen toch wel geraden, en het valt alleen maar meer op.

Torren: Zorg er in ieder geval voor, dat je nooit al je uitdagingen wint! Op die manier geef je alles uit handen. Probeer toch om een stukje tor op te eten, maar geef het kokhalzend op, om niet op te vallen. Je kunt zelfs de fanatieke kandidaat uithangen door te beweren dat je hem wel helemaal hebt opgegeten: het bewijs is toch opgenomen waardoor het geld toch wel van de pot af gaat, en je wint er misschien nog wat vertrouwen mee.

Ladders bouwen: Probeer tijd te rekken door in discussie te gaan over de manier van bouwen. Maak niet iedere knoop even stevig, zodat er een aantal over gedaan moeten worden (maak er ook een aantal wél stevig, anders gaat het opvallen). Treuzel wat als je zelf moet klimmen. En opper vooral géén suggesties voor het goede antwoord; je zou eens per ongeluk iemand op ideeën brengen!

Schatkamer van de Mol: Ervan uitgaande dat de Mol van tevoren weet wat de anderen van hem verwachten, moet hij vooral het tegenovergestelde doen. Een smoes is altijd gemakkelijk te verzinnen: zo vreemd is het niet dat je een joker wilde hebben voordat je de laatste test moet maken. Of: je had al zo’n vermoeden dat er iets niet klopte.

Probeer over het algemeen fanatiek en oprecht over te komen. Ga niet opzettelijk verdacht of dom doen, of openlijk verwarring zaaien door mysterieus gedrag. Je wilt tenslotte gewoon met de groep de pot spekken en het spel leuk spelen. Het is ook aan te raden dat je de sympathie van de overige kandidaten voor je weet te winnen. Als ze je mogen, dan is de kans dat ze je verdenken misschien wat kleiner, en kun je met meer dingen weg komen, omdat ze weten dat je toch wel goed je best doet.
Het graaft en het komt van alle kanten... Rara wat is dat? Een stereomol!

Offline mol Thessa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Jij bent zelf de Mol
« Reactie #8 Gepost op: 28-02-2007, 14:36:20 »
Aflevering 1:
opdracht 1: bagage inleveren

Als mol weet je van tevoren dat je spullen moet gaan inleveren... Dan zou ik in eerste instantie al niet te veel zware dingen meenemen. Dus bijvoorbeeld geen 6 paar schoenen, maar alleen schoenen die ik echt nodig heb: sportschoenen, dichte schoenen die een beetje net zijn voor bij een tempel, nog iets van sneakers ofzo, en misschien zijn slippers ook wel handig. Natuurlijk kan je het zo met de crew regelen dat zij een paar schoenen voor je achterhouden zodat het net lijkt alsof je geen schoenen in kan leveren omdat je die allemaal nodig hebt. Je hebt dan gelijk een hint voor de kijkers thuis als ik ineens schoenen aan heb die ik aan het begin niet had...
Verder zou ik wel iets weg doen, niet te veel natuurlijk. Maar een shirtje kan wel... twee misschien... Geen dingen als toiletspullen natuurlijk. Die heeft een vrouw gewoon nodig, ook al ben je op iets dat lijkt op een survivaltocht door oerwouden enzo. Verder zou ik ook geen reisgidsen en boeken meenemen, misschien een sudokaboekje... En als ik die wel mee zou hebben zou ik net als deze keer zeggen dat je die dan ook wel net in had kunnen leveren toen het om geld ging...

Opdracht 2: de filmpjes opdracht
Hier zou ik in eerste instantie een filmpje van mij laten maken met dingen die ook op anderen in de groep kunnen slaan. Maar dan weer niet zo obvious als de gehaktballen. Gewoon kleine dingetjes waardoor het zowel op de een kan slaan als op de ander. Zelf zou ik natuurlijk wel ver proberen te komen, voor de jokers die ik niet nodig heb. Blijf ik echter op een gegeven moment alleen over en ik kan het filmpje geloofwaardig fout gokken doe ik dat natuurlijk, dan hebben we geen geld. Maar als ik met iemand overblijf waarvan ik weet dat zij de laatste vraag voor het geld wel goed gaat hebben zou ik die natuurlijk ook goed beantwoorden. Dan heb ik mede voor geld gezorgd, maar ook al zou ik die vraag fout beantwoorden had de ander hem goed gehad. Er zou dus sowieso geld verdiend worden, dus kan ik net zo goed daaraan "meehelpen". Weer een verdenking minder..

Opdracht 3 de opdrachten
Ik zou ervoor zorgen dat IK in die tempel terecht kom. Kan ik mooi vanaf een afstandje de taferelen van mijn mede kandidaten bekijken. En afhankelijk van wat de kandidaten denken of ik weet dat Thailand Siam heette, zeg ik natuurlijk het tegenovergestelde. En als ze even later bij mij komen, zal ik er natuurlijk voor zorgen dat ze bellen voor mijn vrijstelling. Ik overleg gewoon met de crew, en misschien zorgen we er wel voor dat het niet uitmaakt of ze 1 of 2 keer slaan, dat gewoon bij allebei ik een vrijstelling krijg.. En daarna ga ik natuurlijk overdreven blij zijn met mijn vrijstelling. Tja... pffff alsof ik die nodig heb!

en stel dat ik niet in de tempel terecht kom:
Bij de sudoku opdracht zou ik wel mee kunnen werken. Ik heb immers mijn sudokuboekje mee, wat aangeeft dat ik wel kan sudoku-en. We zouden hierdoor de goede kant op gaan...
Bij het motorblok zou ik mij op de achtergrond houden, ik heb toch geen verstand van auto's... Ik zou de anderen het laten oplossen, en misschien gaan we dan wel de juiste kant op, maar ach, so be it...
Met het meten van de straat zou ik afhankelijk van de werkelijke afstand grote of kleine passen nemen om te tellen. Zo kom ik hoger danwel lager uit, en dat maakt de keuze moeilijk... Verder zou ik natuurlijk het Japanse meetlint gebeuren aanmoedigen. We zullen dus een kandidaat moeten lozen...
De opdracht bij de radio zou ik gewoon goed moeten hebben, ik ken WIDM, ik weet heus wel dat dat de stem van Roderick Veelo is. Afgezien natuurlijk van het feit dat ik op de hoogte ben dat Roderick het ingesproken heeft. Misschien zou ik nog proberen om er voorbij te lopen, zodat niemand het merkt. Of ik zou de draad van de radio doorknippen in een ongezien moment... (natuurlijk koop ik een nieuwe radio voor de arme Thai wiens radio ik net gemold heb. Natuurlijk het liefst met geld uit de pot)
Daarna vinden we Karel, misschien hebben we nog een persoontje achter moeten laten. Ik zorg er natuurlijk niet voor dat ik dat ben...
Tja, en weet Alex hoe Thailand vroeger heette? Natuurlijk weet ik of Alex dat weet of niet... En ik ga mijn medekandidaten daar subtiel proberen te overtuigen.
Bij de gong weet ik natuurlijk ook wat wat is, en daar ga ik natuurlijk voor pleiten. Weg geld! En Alex een vrijstelling. Maar ach, die heeft mij vandaag toch niet aan het werk gezien toen hij in die tempel zat. Dus hij loopt al een stukje achter. (voor zover natuurlijk de andere kandidaten mij wel aan het werk gezien hebben, want ik opereer subtiel)

Triomf!

Offline mol Thessa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Jij bent zelf de Mol
« Reactie #9 Gepost op: 28-02-2007, 14:36:35 »
Aflevering 2
Opdracht 1 de letter zoek opdracht
Ik zou er hier voor zorgen dat ik in de control room terecht kom. Doen alsof ik kan kaartlezen en iedereen de verkeerde kant opsturen van de ene kant naar de andere kant. Af en toe een telefoontje opnemen, de walkietalkie niet goed afstellen zodat hij gaat ruisen... En niemand vindt iets! De anderen natuurlijk ook overtuigen van wat de beste route is... En het later erop gooien dat ik een vrouw ben en niet erg sterk ben met kaartlezen. Dick is een leidpersoon, maar hij nam de leiding niet, dus deed ik het maar, want er moest wel wat gaan gebeuren!
En als ik moest rondlopen, dan natuurlijk met een naief persoontje. Nadja was een gezellige partner geweest. Die houdt ook wel een beetje van mollen. En dan net in de verkeerde hoeken naar letters zoeken. En als we die uiteindelijk vinden zorg ik dat ik de meeste heb. Dan lijkt het net alsof ik heel fanatiek bezig geweest ben...
Ook zal ik proberen ervoor te zorgen dat Nadja er eentje meeneemt. En misschien ervoor proberen te zorgen dat zij die aan mij gaat geven op het moment dat het erg waait, en we vlakbij een rivier zitten ofzo... Weg letter!
Misschien dan nog even de held spelen door het water in te duiken, maar dat het briefje zodanig niet meer leesbaar is dat we er niks meer aan hebben... Dan heb ik er natuurlijk alles aan gedaan om de letter te halen, en is er onduidelijkheid over wie hem weg heeft laten waaien. Maar ja, ik ben erachteraan gedoken, dus ik krijg het voordeel van de twijfel...
Natuurlijk komt ook niemand erop het te laten lezen aan een Thai, ook mede omdat we niet alle letters hebben, en er ook nog een groep is geweest die de letters overgetrokken heeft en niet meegenomen... Dat kost tijd jongens!

Opdracht 2 Abseilen
Ik zou in eerste instantie niet gaan, ook al zou het me wel kicken lijken om een keertje te doen. Ik zou natuurlijk ook niet laten merken dat ik niet zou durven, maar me een beetje op de achtergrond houden. Ik zou hopen dat degenen die eerst naar beneden gaan ervoor zorgen dat de rest ook moet. Met een Inge is dat makkelijk. En dan zou ik geen mensen over proberen te halen om te gaan, en me nog steeds rustig houden. Als er dan echt iemand is die niet wilt, echt zeker weten niet wilt, dan zou ik gaan, voor de goede vrede... Er blijft toch iemand achter die niet gaat, dus is het geld niet binnen. En als diegene dan toch gaat, dan hebben we dat geld toch? Ik weet wel beter, in aflevering 4 gaat het er net zo hard weer uit!
Als ik als enige overblijf en de rest gaat zeker weten, dan zou ik natuurlijk een beetje gaan janken. De held spelen. Ik durf niet, maar ik wil natuurlijk zogenaamd wel die 10000 euro. Toch maar gaan dan, na een hele scene getrapt te hebben...

Goed dit was mijn fantasie voor nu :P
Ga weer even leren  ::jaja::
Triomf!

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Jij bent zelf de Mol
« Reactie #10 Gepost op: 28-02-2007, 15:58:40 »
Ik zou eigenschappen van mezelf uitvergroten als mol. Ik zou dus niet "opeens" heel dom worden, maar ik ben uit mezelf wel onhandig en ik kan dat makkelijk aandikken. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld mijn conditie (= niet zo heel sterk) en mijn spontaniteit (en soms dingen zeggen die je niet had moeten zeggen). Op die manier valt het dus ook minder op als je even minder in je rol zit, omdat je rol in principe gebaseerd is op jezelf.
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Jij bent zelf de Mol
« Reactie #11 Gepost op: 28-02-2007, 18:31:17 »
Ik zou mezelf blijven als mol. Met je sterke punten bij opdrachten good will kweken om bij andere opdrachten, waar veel meer geld mee gemoeid is, je zwakke punten erin gooien waardoor opdrachten mislukken.

Bagage opdracht: ik zou van te voren gewoon al extra spullen hebben ingepakt die ik sowieso nooit zal gaan gebruiken. Die leg ik dan in de tas. Wel geld in de pot, maar geen verdenking van kandidaten omdat je, net zoals de meesten, spullen in de tas legt.

Filmpjes: in mijn eigen filmpje ervoor zorgen dat het op meerdere kandidaten kan slaan. Dus stel dat het met forummers zou zijn, Heinz erin voor laten komen, Een uitgeprintte versie van een tekening van Vriendlief. Zo kan het filmpje ook op hen slaan, maar ook op mij. :P

China-town: de Sudoku aan anderen laten, is sowieso niet mijn ding. Eenzelfde soort aktie als Menno uithalen, met een meetlint gaan meten en dan erachter komen dat het geen normale meeteenheid is.

Letters zoeken: Ik zou in de controll room gaan. Er voor zorgen dat de walkie talkies, mobieltjes qua microfoon heel zacht staat afgesteld. Dit zorgt ervoor dat andere kandidaten die telefoneren elkaar heel zachtjes horen. Verder zou ik de plekken op de kaart opzoeken, de goede plekken.

Abseilen: ik zou me gedragen als Eva. Wachten tot de fanatiekelingen al gegaan zijn, me dan laten overhalen toch te gaan. Want zo zou ik er zelf ook tegenover staan. Niet direct ja zeggen, want ik heb op sommige punten toch wel hoogte vrees. Maar zelf weet ik ook wel dat je in een tuigje zit, er niks mis kan gaan. Dus laat anderen mij maar overhalen. Maar wel in de wetenschap dat er sowieso 1 is die echt niet gaat. Een beetje de held uithangen dus.

Tempel: ik zou de route een heel stuk goed lopen. Ondertussen geld oppakken en die in mijn broekzak stoppen. Als de rest erachter komt dat niet overal geld ligt en ze komen verhaal halen bij mij, dan zeg ik: "Is dat echt zo joh? Dus je mocht helemaal geen geld meenemen als (alles behalve laatste persoon)?" Hou ik mezelf voor de domme ondanks ik dondersgoed weet dat hiermee geen geld wordt verdiend.

Trein: Ik zou wakker blijven totdat we bij het station aangekomen zijn. Opletten of het fout opgeschreven is en vervolgens gaan slapen. Molboekje bij me houden. Met zoveel mensen gaat er zelfs zonder mijn hulp wel iets fout.

Buggy: In de jagers buggy gaan. Lekker fanatiek crossen door het bos.  ;D Lekker bloedfanatiek het spelletje spelen.

Veiling: Hier en daar een bod uitbrengen. Verder opletten in hoeverre er geboden word.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Jij bent zelf de Mol
« Reactie #12 Gepost op: 28-02-2007, 18:42:26 »
Blokken Ik zou het aan anderen overlaten. Me net zoals Nadja gedragen. En als ze vragen waarom, zeggen dat mijn hulp toch niets toevoegd.
Vlot varen Ik zou fanatiek meedoen, vlotvaren op zo'n manier is gaaf. Maar door een tikkeltje te fanatiek te zijn een ton van andere kandidaten meepakken.
Mastermind Ik zou de goede oplossing suggereren. Dus: "Is het niet gewoon de groepsfoto hoe we qua volgorde moeten staan?" Ja, een groot risico. Maar he, hoeveel zullen met jouw suggestie meegaan?
Lift geen idee, gewoon lukraak antwoorden
Foto ik denk dat de mol al wist wie de fotograaf was, dus dan zou ik heel non chalant rondlopen. Ondertussen wel gefotografeerd worden. En net voordat ik gefotografeerd word, mijn mede kandidaat die naast me loopt ook op de foto krijgen. Dit door hem/haar richting de camera te gebaren. :P
Flessen Veel flessen vinden. Weer de fanatiekeling spelen.
Tenten Ik zou idd wel wat voelen om de borden te verwisselen 's nachts :P
Phuket tour Afwezig zijn, als laatste continue lopen. Ondertussen ook 5 keer naar de WC, met als reden voor dit gedrag: ik voel me ziek :P
Kaartenhuis/Jenga Zorgen dat ik meedoe aan het kaartenhuis. Ervoor zorgen dat ik win.
Trappen maken Ik zou weinig aantrekken van de rest, zelf hout en touw pakken. Touw om hout spannen en die constructie niet als trap gebruiken maar om de enveloppes uit de lucht te vissen.
Schatkamer v/d mol Ik zou naar buiten gelopen zijn met de mappen bovenop de mand tjok vol jokers.  ::tandpastasmiley::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline mol Thessa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Jij bent zelf de Mol
« Reactie #13 Gepost op: 28-02-2007, 19:15:29 »
Aflevering 3
Opdracht 1: de tempel
Ik zou hier niet als een van de eersten gaan. In de kamer zou ik me een beetje bemoeien met het tekenen, en hier en daar iets verkeerd interpreteren en het ook verkeerd tekenen. Verder zou ik me op de achtergrond houden en de rest het werk laten doen. Bij deze opdracht kan zoveel fout gaan dat je niet per se een mol nodig hebt. Ik zou als één na laatste willen, net als Menno. Dan zou ik net op het laatst, afhankelijk van hoe ver we zijn een verkeerde 'straat' in lopen. Hierdoor zal de allerlaatste zijn weg zonder hulp moeten vervolgen waardoor het extra moeilijk wordt. Het geld zou ik dan ook laten liggen, de kans is klein dat de laatste het haalt zonder aanwijzingen... Mocht ik al eerder aan de beurt zijn, laat ik mijzelf natuurlijk zo snel mogelijk uitschakelen. Ik ga geen informatie leveren, of verkeerde info natuurlijk :) En natuurlijk krijgt iedereen een mooie acteeract te zien van hoe veel ik er wel niet van baal dat ik eruit lig...

Opdracht 2 de trein
In de trein zou ik aan het begin ook uit het raam gaan kijken en stations noteren. En op het moment dat de trein wegrijdt en het bord uit het zicht is zou ik verwarring zaaien over of het nou bijvoorbeeld op een d of een b eindigde. In de nacht zou ik mijn medekandidaat gaan uithoren over wie hij/zij denkt dat de mol is, en zo lekker een station voorbij rijden... Als dat gemerkt wordt zou ik in de trein rond gaan rennen en aan passagiers vragen wat het vorige station was. Dat een beetje verdraaien, want natuurlijk spreek ik geen Thais! En hup, een fout station.
Wat me ook leuk lijkt is Paul helpen... Op het moment dat Paul begint met stelen zelf al een paar boekjes te hebben gestolen, en die in Pauls tas stoppen. Natuurlijk zit mijn boekje daar ook bij! Met valse aantekeningen natuurlijk! Paul zal niet weten waar de boekjes vandaan komen, en iedereen is verbaasd over de verdwenen boekjes.
Bovendien blijft Paul in het spel, daar kunnen we dan op bieden en dat kost weer geld...

Aflevering 4
Opdracht 1: de buggy hunt
Ik zou hier graag op de plaats van Menno en Dick willen zitten. Het liefst met een kandidaat die mij verdenkt. De andere kandidaat mag sturen, en dan ga ik heel fanatiek doen, want wij kunnen toch geen geld meenemen! Dat hangt af van de anderen, en daar heb ik geen invloed op. De kandidaat die mij dan verdenkt gaat misschien wat meer twijfelen aan mijn molzijn (voor zover ik al dan niet verdacht word). Verder maakt het ook niet zoveel uit welke groep de vrijstelling krijgt. Al zou het fijn zijn dat de andere groep ons afschiet terwijl ze nog niet zoveel geld hebben...
En als we wel geld winnen, dan nog maakt het niet zoveel uit. Er komt nog een veiling...

Triomf!

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Jij bent zelf de Mol
« Reactie #14 Gepost op: 28-02-2007, 19:58:33 »
Ik zou gewoon in de eerste 3 afleveringen zeg maar, zeer mijn best doen om de opdrachten te doen slagen. Dus zorgen dat er veel geld in de pot komt. Om dan in de resterende afleveringen de opdrachten volledig te saboteren. En de sympathieke kandidaat uit hangen natuurlijk.  ;)

agree :)
dennis for mole !

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Jij bent zelf de Mol
« Reactie #15 Gepost op: 28-02-2007, 20:11:56 »
In feite is dit mijn tactiek om te speuren naar DeMol: hoe zou ik het aangepakt hebben en wie zie ik iets dergelijks doen. Daardoor kwam ik al spoedig bij Inge uit.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Flogging Molly

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Jij bent zelf de Mol
« Reactie #16 Gepost op: 28-02-2007, 20:12:17 »
ik zou een fanatieke kandidaat zijn (beetje zoals Menno en Dick). Niet altijd het initiatief nemen, maar ook niet heel erg op de achtergrond zijn. Kleine  dingetjes laten mislukken en dan de chaos de miscommunicatie of een andere onvoorziene factor de schuld geven. Buiten de opdrachten om zou ik eerder relaxed zijn en alles een beetje relativeren en vooral genieten van de omgeving. Ik kom eerlijk over (ben ik ook wel, maar niet als ik de mol zou zijn natuurlijk)en ik heb een goeie pokerface ;)

Op de middelbare school kwam ik er ook mee weg: ik kreeg nooit straf als ik mn huiswerk niet had gemaakt. De leraren vertrouwden me omdat ik in de klas altijd goed oplette (deed alsof). Als ik dan m'n huiswerk niet gedaan had geloofden ze me altijd meteen, als ik zei dat ik het niet gemaakt had omdat ik het niet snapte, terwijl ik er gewoon geen zin in had.   ::hypocriet::

Offline Mrieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Luv Joe
Re: Jij bent zelf de Mol
« Reactie #17 Gepost op: 28-02-2007, 21:25:55 »
Ik zou de opdrachten voor de veiling goed doen (gaat toch weer uit de pot) na de veiling kleine dingetjes laten mislukken of zorgen dat anderen gaan twijfelen (met een beetje geluk kun je ze zelfs de schuld geven). Ook zou ik de halve held uit gaan hangen(zoals Eva bij die tor) waardoor het lijkt of ik het heel erg goed doe terwijl ze er niks mee opschieten.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Jij bent zelf de Mol
« Reactie #18 Gepost op: 28-02-2007, 21:33:36 »
Ik zou de opdrachten voor de veiling goed doen (gaat toch weer uit de pot) na de veiling kleine dingetjes laten mislukken of zorgen dat anderen gaan twijfelen (met een beetje geluk kun je ze zelfs de schuld geven). Ook zou ik de halve held uit gaan hangen(zoals Eva bij die tor) waardoor het lijkt of ik het heel erg goed doe terwijl ze er niks mee opschieten.

Dat is idd een goed idee, vind ik ook: de opdrachten voor de veiling tot een goed einde brengen want dat gaat er toch weer uit.

Als ik de Mol zou zijn, zou ik me zeker niet op de achtergrond houden. Dit wil niet zeggen dat ik (altijd) het voortouw zou nemen. Misschien speel ik het wel als een (gedreven) kandidaat die alleen net dát tikkeltje te weinig of te veel doet waardoor een opdracht jammerlijk maar helaas mislukt.
Maar je hebt zoveel mogelijkheden, je kan het er te dik opleggen zoals Milouska of te stuntelig overkomen zoals George. Zolang andere kandidaten verdacht willen overkomen, heb je als Mol een pak minder en makkelijker werk.
2024: wie is de Mol?

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Jij bent zelf de Mol
« Reactie #19 Gepost op: 28-02-2007, 22:43:08 »
Bagage opdracht: Gewoon niet te veel inleveren en de anderen aansporen het ook niet te doen: "Stel nou dat je koffie over allebei je broeken gooit, wat moet je dan?"

Huisje-boompje-beestje: Je als laatste heel snel voorstellen.

China town: onopvallend doen, niet te veel met initiatieven komen.

Letters zoeken: De telefoon in handen nemen en zeggen dat er heel veel ruis enzo is.

Abseilen: Bij het eerste groepje omlaag gaan, en de uitdaging aangaan. Als je denkt dat iedereen wel zal durven doe je dat dus niet...

Ayutthaya: Als eerste gaan en naar links lopen!

Trein: Wachten tot de mensen slapen en dan een schrijffoutje of iets dergelijks maken.

Buggy hunt: Hard achter de vluchters aanrijden en geen geld pakken. Je hebt inderdaad een goed alibi dan.

Veiling: Bieden bieden bieden!

Olifanten: De zwaarste kisten één voor één wegen en beweren dat er één zwaarder is terwijl het niet zo is. Mensen worden snel beïnvloed door elkaar.

Vlot: Zorgen dat je aan de verkeerde kant van de rivier zit als er een ton is.

Mastermind: Bij de minst fitte groep gaan en er voor pleiten om te wachten op de rest.

Lift: Niet van toepassing

Foto-opdracht: Pleit voor een grote vergadering en ga voor de lol zelf foto's zitten maken. Hierdoor kan degene die de fotograaf is het ook doen.

Flessen zoeken: Vind geen flessen. Veel flessen vinden is verdacht.

Tenten verdelen: Op anderen inpraten dat ze voor de vrijstelling gaan.

Phuket: Doe je eigen opdracht gewoon goed en doe ook wat opdrachten die niet vergeven zijn.

Torren: Verlies en eet de tor niet. Inderdaad met flink acteren en kokhalzen.

Ladders bouwen: Erop hameren dat veiligheid voorop staat. Alles moet dus helemaal in orde zijn en dat kost heel veel tijd.

Schatkamer van de Mol: Als eerste de test maken, zodat je sowieso niks kunt verdienen.