Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 153939 keer)

Offline mol Thessa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #140 Gepost op: 3-01-2008, 23:18:47 »
Ja, dat is een goede! Wie bepaalde de volgorde van klimmen? De mol zou dan niet willen dat Edo als eerste gaat... En georgina was erg snel...

Laten we hier is op door borduren..

de mol zou dan toch juist willen dat Edo als eerste gaat? Duurt lang, en dan zijn de fietsers er eerder om het geld te pakken dat ze vervolgens niet krijgen...
Triomf!

Offline Liett

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #141 Gepost op: 3-01-2008, 23:19:56 »
Ik heb niet alle 7 pagina's met berichten gelezen, dus excuus als dit al gezegd is. Ik vond minstens twee dingen opvallend buiten de opdrachten e.d. om. 1) Het teruglopende wekkertje in het introfilmpje... Dit deed zo onnatuurlijk aan dat het wel eens een hint kan zijn. 2) Edelstenen/mineralen; Georgina droeg pontificaal een roze steen aan een ketting en de camera fixeerde bij het afscheid van Nicolette bij Karel Pieter Jan nogal curieus op een ring die zij droeg met daarin een witte steen. Is iemand anders dit ook opgevallen?
die vraag over de ketting van georgina, ging dat over het touwtje of over die steen?
want het antwoord was bruin, maar leek me toch wel duidelijk dat dat roze was toch.
of ging het toch over het touwtje?

en idd. die klok ja, ik weet niet wat we daar mee moeten.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #142 Gepost op: 3-01-2008, 23:20:30 »
de mol zou dan toch juist willen dat Edo als eerste gaat? Duurt lang, en dan zijn de fietsers er eerder om het geld te pakken dat ze vervolgens niet krijgen...

jaa dat snapte ik ook al niet.. Dan is het toch geen mollenactie ???
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #143 Gepost op: 3-01-2008, 23:20:55 »
die vraag over de ketting van georgina, ging dat over het touwtje of over die steen?
want het antwoord was bruin, maar leek me toch wel duidelijk dat dat roze was toch.
of ging het toch over het touwtje?

en idd. die klok ja, ik weet niet wat we daar mee moeten.
Bruin-roze zei ze toch hoor.  ;)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #144 Gepost op: 3-01-2008, 23:21:17 »
Maakt het veel uit dan wie als eerste dronk? De mol had toch kunnen 'faken' of hij Tequila dan wel water dronk en op die manier in de juiste groep terecht kunnen komen. Tequila en water zijn immers beide doorzichtig.

Dat is natuurlijk waar, maar stel je wilt bij de fietsers zitten, je drinkt water, maar je zegt dat je tequila gedronken hebt, en dan komen er nog 5 kandi's die beweren tequila gedronken te hebben. Het kan alleen als er maar 4 x tequila op het bord stond, maar dan nog moet je wel weten waar ze staan en als je dan als een van de laatsten bent hopen dat niet alleen tequila's overblijven, want dan is er straks een fietser tekort. Vandaar lijkt het me toch handiger als een van de eersten de keus te hebben  :P

Offline mol Thessa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #145 Gepost op: 3-01-2008, 23:22:44 »
het is mij beide niet opgevallen.
Wat mij wel weer opviel: Annette antwoordde dat de steen bruin/roze achtig was. terwijl het volgens mij gewoon roze was. waarom werd dat dan goed gerekend?

viel mij idd ook op!
Dat ding was gewoon knalroze!

(mol = bruin, met roze snuit  ::hypocriet:: )
Triomf!

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 1
« Reactie #146 Gepost op: 3-01-2008, 23:23:34 »
Die steen zal wel toeval zijn, maar dat wekkertje laat me niet los. Ik ben zelf niet zo technisch, maar er zullen ongetwijfeld mensen zijn die daar 'screenshots' of zo van kunnen maken. Ik voel aan mijn water dat we wat met dat klokje moeten.
Woosie down?

Offline Enigma

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #147 Gepost op: 3-01-2008, 23:23:52 »
Hij kon niet meer klimmen.. Want iedereen was er al.. En hij wou denk ik als laatste omdat hij er meer moeite meer heb om boven te komen..

Dus lijkt mij geen mollen actie ???
Klopt, het is wel duidelijk dat Edo niet als eerste moet gaan  ::rofl::.
Als hij dat zou doen ligt het er te dik bovenop.
Maar hij heeft wel al twee andere molse acties op zijn naam staan, nl. het foute antwoord en het inleveren van een joker.
Dat zijn wel mollestreken.
Wat ik bedoel is dat hij door in de laatste opdracht goede sier te maken, hij niet zo snel verdacht wordt als mol.
Die tactiek hebben we in het verleden al vaker gezien. ::jaja::
En de mol opereert altijd onopvallend... ;)
« Laatst bewerkt op: 3-01-2008, 23:28:40 door Enigma »
Everything you know is wrong!

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 1
« Reactie #148 Gepost op: 3-01-2008, 23:24:58 »
precies!!!!!! ::jaja::
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #149 Gepost op: 3-01-2008, 23:25:07 »
Dat is natuurlijk waar, maar stel je wilt bij de fietsers zitten, je drinkt water, maar je zegt dat je tequila gedronken hebt, en dan komen er nog 5 kandi's die beweren tequila gedronken te hebben. Het kan alleen als er maar 4 x tequila op het bord stond, maar dan nog moet je wel weten waar ze staan en als je dan als een van de laatsten bent hopen dat niet alleen tequila's overblijven, want dan is er straks een fietser tekort. Vandaar lijkt het me toch handiger als een van de eersten de keus te hebben  :P

Je hebt inderdaad gelijk. Ik postte net ook al in het Annette-topic dat de Mol misschien wist dat Coen geheelonthouder was en niet zou drinken. In dat geval zou deze tactiek dus goed mogelijk zijn. Maar wellicht is dat ook wel weer vergezocht.......

Offline Mjon

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Pretty. Odd.
Re: Aflevering 1
« Reactie #150 Gepost op: 3-01-2008, 23:26:00 »
de mol had sowieso kunnen faken, aangezien Coen niks dronk. En je kon behoorlijk duidelijk zien wie er tequila dronk, gezien de gezichten die ze trokken  ::rofl::

. Het kan alleen als er maar 4 x tequila op het bord stond,

het lijkt mij dat de drankjes 5/5 zijn ingeschonken. er lagen toch ook maar 5 fietsen?
viel mij idd ook op!
Dat ding was gewoon knalroze!

(mol = bruin, met roze snuit  ::hypocriet:: )

   ::rofl:: goed gevonden!!
« Laatst bewerkt op: 3-01-2008, 23:27:39 door Mjon »
we'll leave the past the past, gonna find the future

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #151 Gepost op: 3-01-2008, 23:27:06 »
Je hebt inderdaad gelijk. Ik postte net ook al in het Annette-topic dat de Mol misschien wist dat Coen geheelonthouder was en niet zou drinken. In dat geval zou deze tactiek dus goed mogelijk zijn. Maar wellicht is dat ook wel weer vergezocht.......

Je loopt bij de laatste 4 toch het risico dat er alleen nog tequila's op het bord staan, ongeacht of Coen nu wel of niet neemt.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #152 Gepost op: 3-01-2008, 23:28:21 »
maar dat wekkertje laat me niet los. Ik ben zelf niet zo technisch, maar er zullen ongetwijfeld mensen zijn die daar 'screenshots' of zo van kunnen maken. Ik voel aan mijn water dat we wat met dat klokje moeten.

Kijk het even terug maar er is niks aan te merken het klokje loopt terug van 10 voor half 3 naar tien voor 2.. Daarna zie je meteen regina romeijn. Dus ik denk dat het bij een opdracht hoort.. Want naast het klokje staat ook een telefoon.
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 1
« Reactie #153 Gepost op: 3-01-2008, 23:37:42 »
ik weet het! Het is yvon Jaspers, Boer zoekt mol. ::rofl::
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline mol Thessa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #154 Gepost op: 3-01-2008, 23:38:57 »
ik weet het! Het is yvon Jaspers, Boer zoekt mol. ::rofl::

 ;D ::rofl::

I smell sarcasm
Triomf!

Offline Paapiechulo

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #155 Gepost op: 3-01-2008, 23:42:22 »
Het is hartenboer.

J = Joris?

Hmm, zou toch best wel eens goed kunnen. Ik denk dat we de voglende afleveringen moeten wachten, misschien zijn er dan andere kaarten aan het begin?  ::tandpastasmiley::

Offline Lampje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #156 Gepost op: 3-01-2008, 23:43:33 »
Leuke aflevering, goed begin van de nieuwe serie.

Dunya die heel pittig overkwam (op mij dan) in Die ... is de Mol, kwam nauwelijks aan bod in de hele aflevering. Ook andere kandidaten verdenken haar niet of was het niet in beeld dat ze haar verdenken. Zelfs op dit forum is haar topic al op blz. 2 beland ....

Misschien is ze gewoon zo'n grijze muis hoor ... maar dat kan ook een prima mol-cover zijn.

Ik moet de aflevering nog een beetje op me laten inwerken om 'mol-acties' eruit te kunnen pikken. En ik hou Dunya in de gaten.


Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: Aflevering 1
« Reactie #157 Gepost op: 4-01-2008, 01:34:39 »
Zo, ik zit al 4 seizoenen mis met de Mol, dit jaar pak ik het anders aan.

Men neme een schrift en een pen, braindropt alles op papier, en ordent dit daarna per kandidaat. Daana trek je per kandi een conclusie, en ik kom ik op Patrick als mol, snel gevolgd door Georgina Dennis en Coen.

Ik had alleen verwacht dat er nog een echte 2e opdracht zou komen, het waren eigenlijk allemaal mini-opdrachtjes, maar om in te komen ging het allemaal wel
Molloot sinds seizoen 4

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Aflevering 1
« Reactie #158 Gepost op: 4-01-2008, 06:12:43 »
Zeer interessante aflevering om de Mol te ontmaskeren.

1. De vraag-opdracht.

Dit is de allereerste opdracht en wat denk je van volgende gevleugelde uitspraken:
- "De eerste indruk is de belangrijkste", de blijft voor altijd in je geheugen gegrift en kan niet ongedaan gemaakt worden.
- "First impressions often lie".

De laatste jaren is het ook zo dat de Mol, om een niet-Mollige indruk te maken, zijn/haar best doet om bij de eerste opdracht aan te tonen dat hij/zij niet de Mol is.

De regie kiest blijkbaar zelf welke kandidaten de vragen mogen beantwoorden.
Drie kandidaten antwoorden correct.
Volgens mij is de Mol dus één van deze drie.

2. Jokers inleveren.

Iedereen vraagt zich af of de Mol jokers zou inleveren.
Ik zou zeggen:
- Ja, want dant gaat er geld uit de pot
- Neen, want dan gaat er tenminste een tegenstander naar huis. Dus één persoon minder die jou door kan hebben.

Moeilijk dus, maar....
Wat we wel kunnen zeggen is dat de Mol best bij de laatsten (of liefst als allerlaatste) de stemtest doet, omdat hij/zij dan op de hoogte kan gebracht worden over het feit of er reeds iemand minimaal één joker heeft gehouden.
Indien, voor de Mol aan beurt is, niet alle jokers zijn ingeleverd, dan zal de Mol zeker zijn/haar joker(s) inleveren.
Indien alle jokers ervoor zijn ingeleverd, dan zal de Mol 1 joker behouden.

Taktiek van de Mol: zoveel mogelijk jokers pakken, als laatste de stemtestuitvoeren en hopen dat je ale jokers kan inlveren.

Wanneer we nu 1 en 2 combineren, bij wie komen we dan uit (dus vraag correct beantwoord, bij de laatsten aan de stemtest gekomen en alle jokers ingeleverd)?
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Aflevering 1
« Reactie #159 Gepost op: 4-01-2008, 08:54:54 »
Wanneer we nu 1 en 2 combineren, bij wie komen we dan uit (dus vraag correct beantwoord, bij de laatsten aan de stemtest gekomen en alle jokers ingeleverd)?

Goed geredeneerd ::ok:: maar die volgorde van 'de test invullen', zoals wij dat zien, daar kan toch ook in geknipt en geplakt zijn?
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.