Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 153788 keer)

Offline Gorgeous

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #260 Gepost op: 4-01-2008, 21:47:54 »
Ja inderdaad, aangezien coen niets dronk, kon Joris makkelijk liegen over wat hij dronk. Werd sowieso niet gecheckt.

raar dat dit niet werd gecheckt.. :-X

Offline Badeendje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #261 Gepost op: 4-01-2008, 21:55:09 »
Hee iedereen! 8)

Volg Wie is de Mol nu al een paar jaar, kijk ook regelmatig op het forum, maar kwam nooit op het idee om me aan te melden. ;) Nu toch maar gedaan! Kan ik eindelijk posten. Aflevering 1 stelde mij een beetje teleur...ik ben beter gewend en mis Karel.... >:( Maarja, met eerste afleveringen heb je altijd zoiets... Mijn mol is Joris, (zie alle redenen die hier al staan)  ::rofl::

Bye, Badeendje. ::regenboog::

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 1
« Reactie #262 Gepost op: 4-01-2008, 22:13:27 »
ik vond het knap maar ook opvallend dat G.Verbaan als eerste wilde klimmen, meestal wordt toch geoefend met de mol bij sommige opdrachten, dat ze zoiets goed doen of kunnen
Al is het voor mij nog geen reden om haar tot mol te maken, Georgina had inderdaad op een bepaalde manier een mooie mol positie in het klim/fiets spel.

Ik kan mij goed voorstellen dat de kandidaten, molactie in eerste instantie zoeken bij de fiets groep. De fiets groep had onvolledige informatie, en gingen toch hard fietsen. Genoeg reden voor verdenkingen.

In de klim groep kan de mol perfect een fanatieke kandidaat spelen. Toch zijn ook hier mol acties mogelijk geweest, namelijk daadwerkelijke sabotage. Of dat kan zijn gebeurt en hoe, hangt wel een beetje af van hoe de productie van de opdracht precies in elkaar zat. Maar naar mijn mening zou het best eens mogelijk kunnen zijn dat het klimschoeisel bij Georgina veel meer grip had als bij de anderen.

Als voor iedere kandidaat een paar klimschoenen beschikbaar was, dan wordt dit een vrij lastige actie. Als echter mensen met gelijke maten de schoenen moesten delen, dan wordt het een stuk eenvoudiger, vooral als je als eerste mag (nadat je daar vaak heel nadrukkelijk op aandringt). Het zou best kunnen dat de kandidaten het klim gerei moet delen, ze weten vooraf niet wie de opdracht gaat spelen en ze kunnen onmogelijk van elke schoenmaat een paar paar meenemen (zelfs  als het plaatselijk gehuurt is. Het kan natuurlijk wel, maar dat komt niet uit voor deze theorie.) Ook doordat de gebruiken klimschoen flexibel zijn zijn ze makkelijker te delen. Het is goed mogelijk dat in elk geval de damens een paar heeft kunnen delen.

Als dit allemaal het geval is, dan had Georgina na haar klim de grip van de schoenen kunnen verminderen voor de volgende. (Ze had trouwens ook de rots zelf gladder kunnen maken met iets. Maar dat vindt ik nog wat verder gezocht.) Zij lijk een fanatieke kandidaat: Ze klimt als eerste en snel en haalt geld binnen. Maar toch zorgt ze dat er minder geld in de pot komt, omdat ze de andere klimmers ernstig vertraagd.

Ik ben bang dat als dit waar zou zijn dat we er in elk geval niet voor de laatste aflevering achter komen. Ik zou het in elk geval wel leuk vinden om eens een saboterende mol te zien in plaats van een manipulerende of klungeligge.
Volgens mij is Georgina ook wel pienterder dan over het algemeen wordt gedacht.

Offline daantje17

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Geen mol, wel de leukste kandidaat ever!
Re: Aflevering 1
« Reactie #263 Gepost op: 4-01-2008, 22:24:48 »
Ik heb Georgina niet zien vertragen hoor tijdens het klimmen, ze ging als een speer naar boven. ::bravo::
Volgens mij had ook iedereen zijn eigen schoeisel en kleding aan tijdens de opdracht, dus je theorie lijkt me wat ver gezocht.
Ik ben niet lui, ik ben selectief productief

Offline lida2

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Joris is de mol dus niet, maar hij is wel leuk!
Re: Aflevering 1
« Reactie #264 Gepost op: 4-01-2008, 22:29:02 »
Dat Joris zijn Tequilla opdrinkt en het niet laat merken verbaast me niets. Volgens mij drinkt hij dit wel vaker. In veel van zijn liedjes komt de drank voor en volgens mij houdt hij er wel van  ;D
Groetjes, Lida

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #265 Gepost op: 4-01-2008, 22:51:36 »
Volgens mij had ook iedereen zijn eigen schoeisel en kleding aan tijdens de opdracht, dus je theorie lijkt me wat ver gezocht.

Nou volgens mij niet: ik zag duidelijk bij iedereen bergbeklim-schoentjes, van die zwarte dunne schoenen met een soort rubberen zooltjes.....

Offline roelc

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #266 Gepost op: 4-01-2008, 23:05:08 »
Ja inderdaad, aangezien coen niets dronk, kon Joris makkelijk liegen over wat hij dronk. Werd sowieso niet gecheckt.
dit is niet juist
1. vooraf is niet zeker dat coen niets gaat drinken, hij kon er ook eens aan geroken hebben en zeggen of het water dan wel tequila is
2. stel dat de vijf eerste mensen tequila drinken, en dat joris en coen daar niet bij zitten. dan kan joris helemaal niet kiezen! dan hebben zij beide water

ik denk dat we eerder moeten kijken naar:
1. worden de glazen tequila op een bepaalde manier op de plateau gezet (bvb in de binnencirkel, en het water aan de buitenkant?). dit is veel simpeler voor de mol om dan het juiste glas te kiezen
2. als de mol weet waar alle tequila/water glazen staan, dan gaat hij zich best vooraan in de groep positioneren. zo kan hij kiezen en loopt hij niet het risico dat alle glazen tequila op zijn
3. de persoon die als laatste drinkt is niet de mol, want die heeft geen keuze! was dat coen?

ik denk dat de mol er goed aan doet om in de fietsgroep te zitten en dan zo snel mogelijk aan te komen, behalve misschien edo (want ik zie geen groot mountainbiker in hem verloren gegaan)
voor de rest van de kandidaten vd fietsgroep is het wel een stomme opdracht want ze weten niet eens wat ze moeten doen: snel of traag rijden. daar had de regie toch iets op moeten vinden...

mijn mol top-3
1. patrick (gaf jokers terug + fietste snel)
2. edo (antwoordde verkeerd + gaf joker terug + zat niet id fietsgroep + hielp nicolette goed (en wie is er uit... ik herinner me nog goed de reactie van inge: ik wist dat iedereen die ik graag had en die me vertrouwde er uit zou vliegen))
3. joris (fietste bij annette, zodat ze sneller zou fietsen?)

Offline daantje17

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Geen mol, wel de leukste kandidaat ever!
Re: Aflevering 1
« Reactie #267 Gepost op: 4-01-2008, 23:06:30 »
En toch kan ik geen molaktie zien in het snel naar boven klimmen van Georgina ???
Ik ben niet lui, ik ben selectief productief

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #268 Gepost op: 4-01-2008, 23:08:36 »




3. joris (fietste bij annette, zodat ze sneller zou fietsen?)

Was dat niet Dennis die bij Annette ging fietsen?

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #269 Gepost op: 4-01-2008, 23:17:07 »
Was dat niet Dennis die bij Annette ging fietsen?

ja joris fietste als derde steeds...

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1
« Reactie #270 Gepost op: 4-01-2008, 23:22:28 »
3. de persoon die als laatste drinkt is niet de mol, want die heeft geen keuze! was dat coen?

Hoeft niet, de mol kan dan juist als laatste staan om minder verdacht te zijn, en dan een strategie klaar hebben voor op de fiets en voor op de rots.
The British are not impressed.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #271 Gepost op: 4-01-2008, 23:27:14 »
Hahaha uiteindelijk als we bij de laatste aflevering zijn.. En dan willen we weten wat voor mollenactie's er in de 3 eerste opdrachten waren gepleegd..

Zegt de mol.. ooh nee het liep zoo uit de hand ik heb mezelf helemaal niet verdacht gemaakt..

Haha dat zou lullig zijn, al die verdenkingen voor niks   ::rofl::
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #272 Gepost op: 4-01-2008, 23:30:58 »
Hey het maakt natuurlijk niet uit wat je drinkt. PJ weet toch wie de mol is. Dus het was gewoon:

De tequilagroep gaat fietsen of de watergroep gaat fietsen, als de groep met de mol maar ging fietsen.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #273 Gepost op: 4-01-2008, 23:32:18 »
In De Wereld Draait Door zei PJ gister dat hij pas in aflevering 3 wist wie de mol was. Dus dat gaat niet op helaas.  :-\\

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #274 Gepost op: 4-01-2008, 23:34:46 »
mijn mol top-3
3. joris (fietste bij annette, zodat ze sneller zou fietsen?)

Ik ben gelukkig niet de enige die Joris en Dennis niet uit elkaar kan houden. Ik hoop maar dat 1 van hen er snel uitvliegt want het is lastig om het programma te volgen met twee kandidaten die op elkaar lijken :-\\

Offline NajRad

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je maar lang genoeg zoekt, vind je het vanzelf
Re: Aflevering 1
« Reactie #275 Gepost op: 4-01-2008, 23:40:58 »
dat is de chauffeur. Dus er zat geen kandidaat achter het stuur ;)

Op auto 2 (Georgina, dunya, Regina, Dennis) staan cijfers op de achterkant. 076739. Wat zal het zijn?

Vroeger hadden we altijd een geintje op de rekenmachine. Dan moest je de cijfers intypen en de rekenmachine omdraaien. 73837737 (kreeg je bv lellebel vonden we vroeger grappig (kan de lol er nu ook niet meer van inzien  ::tandpastasmiley::)

Maar als je 07 omdraait heb je in ieder geval "ol" in die rekenmachinereeks. 6739 omgedraaid is dan "belg"

In ieder geval was regina (mijn molletje) in beeld. Dussss. Die is het let maar op.  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 5-01-2008, 09:53:38 door NajRad »
Alles van waarde is gevoel

Offline roelc

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #276 Gepost op: 4-01-2008, 23:44:28 »
Ik ben gelukkig niet de enige die Joris en Dennis niet uit elkaar kan houden. Ik hoop maar dat 1 van hen er snel uitvliegt want het is lastig om het programma te volgen met twee kandidaten die op elkaar lijken :-\\
juist ja, foutje  ;D

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #277 Gepost op: 4-01-2008, 23:48:40 »
Ik ben gelukkig niet de enige die Joris en Dennis niet uit elkaar kan houden. Ik hoop maar dat 1 van hen er snel uitvliegt want het is lastig om het programma te volgen met twee kandidaten die op elkaar lijken :-\\

Niet uit elkaar houden? haha, tijd voor een bril  ::vergroot:: Dennis is veel jonger dan Joris. Maar het helpt ook wel als je eerdere programma's van de mensen hebt gezien.  ;D

Offline roelc

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #278 Gepost op: 5-01-2008, 00:04:12 »
ik roep het belg zijn - excuus in: quasi iedereen is nog nieuw voor mij

ik kende enkel nicolette en dacht dat dennis weening een fietser was  :o
georgina verbaan had ik ook wel al eens gezien en maakte op mij de indruk van domste nederlander,
haar man/vriend lijkt me dan eerder de onbeschoftste en irritantste nederlander (ik herinner me zijn intermezzo in pauw en witteman waarin hij ella vogelaar publiekelijk ging uitmaken, zonder enige gene)

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #279 Gepost op: 5-01-2008, 00:54:12 »
zei hij dat? Neem aan dat dat dan ging over vorige jaren. Dat is raar, hij zei nog wel dat er wel.
Ow. Sorry. Ik bedoelde uit DIDM5 waar die test was, waar de mol/candidates konden "spieke" en hij dit overduidelijk deed (minstens 10secondes aan het gluren (echt het hoofd helemaal erheen draaien...)) end aarna beweerde, dat ie het niet deed.

@Patrick de mol: Hij probeert de extreme Mol te spelen, maar ik denk niet, dat de echte Mol alles zo overduidelijk probeert te verknallen...
Georgina lijkt zoals eerder gezegd de domste Nederlander ooit, maar omdat ze niet als eerste eruit gevlogen is, kan het wel eens zijn, dat ze dat al die jaren maar gespeeld heeft (in verwachting een keer in dit spel te mogen en dan slim te mogen doen) HAHAHAHA.

En die theorie met PJH laten zeggen, welke groep wat moet doen (dus pas beslissen nadat iedereen zijn/haar vinger heeft opgestoken) is ook goed. Dat hij het pas in afl.3 heeft gehoord kan ook afleiding zijn, zodat niet al na afl.6 bekend is, wie de mol is ;)


Edit: Die verdenkingen tegen Joris (die met dat plaatje) kan ik niet begrijpen?! Ik kan dat eerste plaatje wel vinden (als ik het geod begrepen heb, is dat het originele), maar dat tweede, gewijzigde, kan ik nergens vinden (behave hier dan...)

EDIT2: Dus alleenmaar een mengvorm: onder een rantenkopje geen huizen meer, maar de kandidaten. Maar de rest is nog steeds het zelfde.
Daarvoor staat daar iets van die El Zorillo links boven...
Maar dat zou me ook een beetje 'TE' zijn. Dus al naar de eerste aflevering 5 "eenduidige" hints weggeven?!

Verder moet je er mss rekening mee houden, dat die verwerkte hints (Alice in Wonderland) er pas later ingezet werden nadat iemand zag: Ah, een paar Disney figuurtjes. Laten we die mollenfreaks wat op het verkeerde been zetten en doen er een arabisch klokje (anders om (lezen die) (dus klok draait ook anders om, voor wie het niet snapt HAHAHAHA.... wat grappig... :-\\) in
« Laatst bewerkt op: 5-01-2008, 12:17:51 door Megan, Reden: link verstopt »