Auteur Topic: Dagboeken van.. De mol..  (gelezen 18980 keer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Dagboeken van.. De mol..
« Reactie #20 Gepost op: 11-01-2008, 17:24:55 »
"Daar sta je dan", er staat toch niet "daar sta ik dan"? Het is meer een algemene omschrijving van het tafereel aldaar. Er staat immers ook geschreven: "De eerste opdracht was erg spannend, en vooral om te doen." Misschien voor de mol zelfs wel te spannend? Dunya kan het wat mij betreft nog steeds zijn.
The British are not impressed.

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: Dagboeken van.. De mol..
« Reactie #21 Gepost op: 11-01-2008, 19:00:11 »
Ik vind die dagboeken maar vaag, net alsof alles op die site door 1 persoon geschreven is, gewoon iemand van de crew ofzo
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboeken van.. De mol..
« Reactie #22 Gepost op: 11-01-2008, 19:06:47 »
natuurlijk.
Tell me what your telescope says

Offline Boempaukeslag

  • Forumlid
Re: Dagboeken van.. De mol..
« Reactie #23 Gepost op: 15-01-2008, 15:57:23 »
Ik heb me rotgezocht naar het topic Hints op wieisdemol.nl maar kon het nergens vinden, dus misschien was het enkel een hersenschim die ervoor zorgde dat ik toch echt dacht dat dit topic bestond.. nevertheless, wat me opviel en vast al eens eerder zal zijn gemeld maar toch:

Op de website van wieisdemol.nl zijn enkele letters niet wit, zoals de rest van de tekst, maar blauw. Het betreft de letters IJKLT. Heeft iemand daar al iets uit kunnen halen of berust dit gewoon op puur toeval van een rare webdesigner?

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Dagboeken van.. De mol..
« Reactie #24 Gepost op: 15-01-2008, 16:37:27 »
hoi Boempaukeslag die topic was er andere jaren ook altijd maar er is nu besloten de hints allemaal samen in 1 topic te stoppen HINTS.  ::zwaai::
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Dagboeken van.. De mol..
« Reactie #25 Gepost op: 15-01-2008, 18:03:41 »
Dat die letters een andere kleur hebben ligt aan je anti-aliasing. Als je een browser hebt die in kan zoomen (Opera bijvoorbeeld, druk numpad-8), zie je dat die letters ook gewoon wit zijn.
The British are not impressed.

Offline Roonans

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboeken van.. De mol..
« Reactie #26 Gepost op: 16-01-2008, 13:29:04 »
Dit plaatje staat bij het dagboek, iemand al aan het ontcijferen geweest? Lijkt wel erg op een mannenhandschrift.
(als het al ergens geschreven is, sorry maar ik val een beetje laat in ivm een examen afgelopen dinsdag)


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboeken van.. De mol..
« Reactie #27 Gepost op: 16-01-2008, 13:35:12 »
Dit plaatje staat bij het dagboek, iemand al aan het ontcijferen geweest? Lijkt wel erg op een mannenhandschrift.
(als het al ergens geschreven is, sorry maar ik val een beetje laat in ivm een examen afgelopen dinsdag)



Moeilijk te lezen. Volgens mij is de onderste zin: '.. menselijke trekjes begint te vertonen.'

Offline wwg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is toch die mol...
Re: Dagboeken van.. De mol..
« Reactie #28 Gepost op: 16-01-2008, 14:45:57 »
Dit plaatje staat bij het dagboek, iemand al aan het ontcijferen geweest? Lijkt wel erg op een mannenhandschrift.
(als het al ergens geschreven is, sorry maar ik val een beetje laat in ivm een examen afgelopen dinsdag)



Zijn dit niet dezelfde plaatjes als vorig jaar op de site? Ze lijken er in ieder geval heel erg veel op. Kan ze zo snel niet terug vinden

Online KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Dagboeken van.. De mol..
« Reactie #29 Gepost op: 16-01-2008, 14:52:51 »
"handtekening(?) van de mol"
", die ook beschrijft"
"werkelijk" (doorgehaald) "...ken hem..."
"waarom"




Als dit door de mol geschreven is, dan zou Joris de mol niet zijn, want hij schreef in het Spaans.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Roonans

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboeken van.. De mol..
« Reactie #30 Gepost op: 16-01-2008, 14:53:34 »
Dit is voor het eerst dat ik zo'n plaatje zie bij het dagboek, als je vervolgens klikt op het dagboek en de tekst krijgt is het plaatje weg.
Ga het toch nog even verder bestuderen, al is het inderdaad enorm moeilijk om te lezen  ::vergroot::

Offline Celeone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboeken van.. De mol..
« Reactie #31 Gepost op: 16-01-2008, 16:21:19 »
Ik ga ook een poging wagen tot vertaling!

*kras* ken het ?dan? *kras* zo zien J
zo ??: hand kan v/d mol/mln (als in miljoen?)
?? ??, die ook beschrijft (ik haal er niets uit zelf, maar ik vind dat van KD. wel goed lijken)
muur, werkelijk ik (ik twee keer doorgestreept) (me/mini? - er staat een scheidingsteken, lijkt wel) ken hen/hem er (?)
nito (misschien is die 'n' een afgebroken 'p' en is het dus het einde van 'topito'?) *pijltje naar ito* *kras kras* waarom *kras*
t menselijk (?) ik (?) heb, is begut (? misschien begint?) te ontmin (deze zin is echt een pure gok!)

Goden, die weet ook niet wat hij wil.

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboeken van.. De mol..
« Reactie #32 Gepost op: 16-01-2008, 16:45:32 »


Ik heb geprobeerd het plaatje groter en scherper te maken zodat we het beter kunnen lezen  ::vergroot::

"Die ook beschrijft" zou ook "die orde beschrijft"
« Laatst bewerkt op: 16-01-2008, 16:48:44 door Yesse »

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Dagboeken van.. De mol..
« Reactie #33 Gepost op: 18-01-2008, 12:22:24 »
Dagboek van de mol na aflevering 3

En of ik saboteer! Maar ik geloof niet dat iemand mij ziet. Ik vind het wel knap dat ze zo'n lange zin hebben gemaakt. Dat had ik niet verwacht en ik heb m'n best gedaan het niet zover te laten komen. Maar het is ze gegund.In het maïsveld is zoveel geld blijven liggen, dat ik er bijna trots op ben.
Er lag zoveel geld voor het oprapen en uiteindelijk is daar maar 500 euro verdiend. En maar rennen en zweten in dat veld. Prachtig.

Tot nu toe gaat het prima allemaal en ik heb er behoorlijk veel lol in! De rol van mol gaat me nog goed af. De zin had dus eigenlijk moeten zijn:
Acht kandidaten rennen het dorp op en neer maar de mol saboteert en niemand die het ziet! Haha!
[/glow]

Er is nog niemand die Dennis verdenkt.


Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Dagboeken van.. De mol..
« Reactie #34 Gepost op: 18-01-2008, 12:33:12 »
Dennis vertelt in de camera ook nog iets dat het zo vreemd is dat hij onwijs heeft rond gelopen voordat hij iemand zag. Krijgen we later te zien dat (net zoals bij Yvon) dat Dennis er alles aan deed om de anderen te ontlopen? Ik vind het geen sterke hint, maar ergens denk ik dat er iets in deze uitleg van hem zit...
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboeken van.. De mol..
« Reactie #35 Gepost op: 18-01-2008, 12:40:25 »
Dennis vertelt in de camera ook nog iets dat het zo vreemd is dat hij onwijs heeft rond gelopen voordat hij iemand zag. Krijgen we later te zien dat (net zoals bij Yvon) dat Dennis er alles aan deed om de anderen te ontlopen? Ik vind het geen sterke hint, maar ergens denk ik dat er iets in deze uitleg van hem zit...

Mij deed dit ook terugdenken aan hoe Yvon destijds er alles aandeed om een jongen te vinden met 1 of andere naam, bleek in de terugblik dat ze niets deed. Op het eind ervoor zorgde dat het leek alsof ze zich enorm ingespannen had zodat ze buiten adem aan kwam bij de anderen.

Want hoe Dennis in de aflevering echt als een kip zonder kop rondliep, de anderen niet doorhad lijkt inderdaad wel te pleiten voor hem als mol. Gewoon tijd rekken, zodat de echte kandidaten zelf al gaan klooien met aan elkaar vast zitten via handboeien zodat de zin toch al niet meer gevormd kon worden. Is ook een molactie, maar dan niet 1 die jezelf aanstuurt.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Dagboeken van.. De mol..
« Reactie #36 Gepost op: 18-01-2008, 12:45:02 »
Hij zag niemand, kun je dan wellicht vertalen (spiegelen) in: ik zorgde dat niemand mij zag.
Het feit dat hij gesnapt werd door Coen-Regina en Edo kwam omdat hij ze niet had opgemerkt: ze stonden achter een muurtje (dat benoemt hij ook naar de camera, maar dan gespiegeld, zeg maar... ik zag hun niet dus zagen ze mij... euh... ingewikkeld  ::tandpastasmiley::)
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Dagboeken van.. De mol..
« Reactie #37 Gepost op: 18-01-2008, 12:48:20 »
Dennis vertelt in de camera ook nog iets dat het zo vreemd is dat hij onwijs heeft rond gelopen voordat hij iemand zag. Krijgen we later te zien dat (net zoals bij Yvon) dat Dennis er alles aan deed om de anderen te ontlopen? Ik vind het geen sterke hint, maar ergens denk ik dat er iets in deze uitleg van hem zit...

Mij deed dit ook terugdenken aan hoe Yvon destijds er alles aandeed om een jongen te vinden met 1 of andere naam, bleek in de terugblik dat ze niets deed. Op het eind ervoor zorgde dat het leek alsof ze zich enorm ingespannen had zodat ze buiten adem aan kwam bij de anderen.

Want hoe Dennis in de aflevering echt als een kip zonder kop rondliep, de anderen niet doorhad lijkt inderdaad wel te pleiten voor hem als mol. Gewoon tijd rekken, zodat de echte kandidaten zelf al gaan klooien met aan elkaar vast zitten via handboeien zodat de zin toch al niet meer gevormd kon worden. Is ook een molactie, maar dan niet 1 die jezelf aanstuurt.

Wat grapppig, ik typ dit onderstaande net in de aflevering 3. topic.

Bij de ketting opdracht heb ik het idee dat Dennis van de rest weg probeert te rennen in het begin en zich aansluit als de zin niet meer kan kloppen. Zeker als je hem zo ziet rennen in het begin van de opdracht dan moet ik aan george (uit serie 3) denken, hihi.

En daarbij ik zit nu de aflevering terug te kijken. Dennis had als eerste of als laatste moeten staan om een zin te vormen! Hij zorgt ervoor dat hij in het midden komt te staan. Tuurljk is er dan nog de kans dat hij een uiteindje blijft, maar de kans is groter dat er iemand naast hem komt.

De zin moest zijn:

8 (bordje Dennis) kandidaten rennen het dorp op en neer, maar de mol sabotteert en die zie ik (bordje Dennis).

« Laatst bewerkt op: 18-01-2008, 16:52:03 door Lola-aapje »

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboeken van.. De mol..
« Reactie #38 Gepost op: 18-01-2008, 16:32:40 »
Wat grapppig, ik typ dit onderstaande net in de aflevering 3. topic.

Bij de ketting opdracht heb ik het idee dat Dennis van de rest weg probeert te rennen in het begin en zich aansluit als de zin het niet meer kan kloppen. Zeker als je hem zo ziet rennen in het begin van de opdracht dan moet ik aan george (uit serie 3) denken, hihi.

En daarbij ik zit nu de aflevering terug te kijken. Dennis had als eerste of als laatste moeten staan om een zin te vormen! Hij zorgt ervoor dat hij in het midden komt te staan. Tuurljk is er dan nog de kans dat hij een uiteindje blijft, maar de kans is groter dat er iemand naast hem komt.

De zin moest zijn:

8 (bordje Dennis) kandidaten rennen het dorp op en neer, maar de mol sabotteerT en die zie ik (bordje Dennis).



Foei, Lola-aapje! ;) Maar je analyse van de acties van Dennis lijkt me zeer plausibel. Hij is sinds gisteren ook mijn molverdachte numero uno.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Dagboeken van.. De mol..
« Reactie #39 Gepost op: 18-01-2008, 16:39:26 »
Moeilijk te lezen. Volgens mij is de onderste zin: '.. menselijke trekjes begint te vertonen.'

Toen ik in aflevering 3 Joris een boek zag lezen met als titel "Het zijn net mensen" moest ik hier wel even aan denken  ;)