Auteur Topic: Dagboeken van.. De mol..  (gelezen 18978 keer)

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Dagboeken van.. De mol..
« Gepost op: 4-01-2008, 10:50:05 »
Hier kunnen we praten over het dagboek van de mol.!

-----WEEK 1-----


Wat een bijzonder en vooral ook spannend gevoel. We stonden daar tegenover Pieter Jan op een rij en ik voelde de zenuwen in mijn buik. De eerste opdracht! Het begon al goed. Tijdens een lange reis, werd er in een van de auto’s een boodschap afgespeeld: we moesten goed opletten.Nou, dat zal ik zeker doen. Maar alleen ten koste van de anderen… Ik ben dit keer de mol en ik zal ervoor zorgen dat ik een goede ben!

Gelukkig was de rest nog niet zo goed bij de les. En dan ook nog die fysieke afmatting voor sommigen. Het moge duidelijk zijn dat het spel begonnen is. Behalve voor Nicolette. Zij moest alweer naar huis. Een paar mensen hebben dus gelogen. Een paar mensen hebben hun jokers niet ingeleverd, en daar is Nicolette de dupe van. Maar ja. Dat is het spel. En misschien ben ik wel één van de stiekemerds, met nog wat jokertjes in mijn zak.    

Bron : www.wieisdemol.nl 



In 1 van de auto's werd een bericht afgespeeld.. Dus dan moet het de auto zijn van edo, patrick enzow.. Wat die kregen een tune te horen.. Misschien wou annette en Joris, dennis wel van de kaart brengen en hebben hun echt geen tune gehoord..

En met die jokers.. We zagen duidelijk dat georgina alle 3 de jokers inleverde.. Dus dan kan ze onmogelijk nog 1 joker overhouden.. En dat geld voor meerdere van hun..
« Laatst bewerkt op: 4-01-2008, 11:27:17 door >>Tommie<< »
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Mjon

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Pretty. Odd.
Re: Dagboeken van.. De mol..
« Reactie #1 Gepost op: 4-01-2008, 12:17:26 »
maar weet de mol dan niet dat die tune werd afgespeeld? dan kan hij best in de auto van Dennis etc hebben gezeten, en gewoon zeggen dat hij het heeft gehoord..

Gelukkig was de rest nog niet zo goed bij de les
betekent dit dan dat de mol óf zijn antwoord goed had, of niks heeft geantwoord?  :-\\

En dan ook nog die fysieke afmatting voor sommigen
ik denk dat de mol of niks heeft hoeven doen (Edo) of het heel makkelijk vondt(Georgina, Patrick)..

ik weet het niet, het is maar een wilde gok..
we'll leave the past the past, gonna find the future

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboeken van.. De mol..
« Reactie #2 Gepost op: 4-01-2008, 12:21:04 »
En dan ook nog die fysieke afmatting voor sommigen
ik denk dat de mol of niks heeft hoeven doen (Edo) of het heel makkelijk vondt(Georgina, Patrick)..


Patrick zat niet in de groep van georgina.. Toch?
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline kakko

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboeken van.. De mol..
« Reactie #3 Gepost op: 4-01-2008, 12:47:38 »
Patrick zat niet in de groep van georgina.. Toch?
Nee maar voor Patrick was het fietsen makkelijk en voor Georgina was het klimmen makkelijk  ;)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Dagboeken van.. De mol..
« Reactie #4 Gepost op: 4-01-2008, 12:55:11 »
En dan ook nog die fysieke afmatting voor sommigen
ik denk dat de mol of niks heeft hoeven doen (Edo) of het heel makkelijk vondt(Georgina, Patrick)..

Dat maak ik er ook ongeveer uit op, de mol heeft het dus zelf niet echt zwaar gehad...
Maar ik denk toch dat het ook iemand van de fietsgroep kan zijn, maar dan iemand die het rustig aan heeft gedaan met fietsen, of eventueel iemand die zijn vermoeidheid geacteerd heeft (George, George!  ;)).
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboeken van.. De mol..
« Reactie #5 Gepost op: 5-01-2008, 11:46:16 »
Gelukkig was de rest nog niet zo goed bij de les.
Betekend dit dat de kandidaten het niet door hadden dat de mol een fout antwoord gaf met de vragenronde? Wie beantwoordde de vraag allemaal fout? :)

En dan ook nog die fysieke afmatting voor sommigen.
Lijkt me dat de mol dus geen fysieke afmatting heeft moeten ondergaan. Dat kunnen dus Edo en Dunya zijn. Want Nicolette, Georgina, Coen klommen wel de rots op. En dat lijkt me een behoorlijke afmatting als je nog nooit geklommen hebt. Of het kunnen Joris, Dennis of Regina zijn. Want Anette had het er maar moeilijk mee, het fietsen. Patrick sprintte als enige hard vooruit, ook een afmatting.

En misschien ben ik wel één van de stiekemerds, met nog wat jokertjes in mijn zak.   

Hoeveel jokers hebben de volgende nog over?

Edo: xx joker(s)
Dunya: xx joker(s)
Joris: xx joker(s)
Dennis: xx joker(s)
Regina: xx joker(s)

Gezien deze 3 zinnen denk ik dat de mol 1 van bovenstaande moet zijn. Nu nog invullen wie hoeveel jokers heeft en niks heeft ingeleverd.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboeken van.. De mol..
« Reactie #6 Gepost op: 5-01-2008, 11:55:05 »
heb annette ze dan allenmaal ingeleverd?  :-\\
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Dagboeken van.. De mol..
« Reactie #7 Gepost op: 5-01-2008, 12:16:48 »
Goed lezen wat er in het dagboek staat. Er wordt geschreven: en misschien ben ik wel een van de stiekemerds.......

De mol kan ze in zijn/haar zak houden, maar houdt daarmee wel 100, 200 of 300 euro in de pot.

1 niet inleveren zou al genoeg zijn, want als Pieter Jan slechts 16 jokers zou aantreffen in de bak, was het al over en uit voor Nicolette.

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Dagboeken van.. De mol..
« Reactie #8 Gepost op: 5-01-2008, 12:20:26 »

In 1 van de auto's werd een bericht afgespeeld.. Dus dan moet het de auto zijn van edo, patrick enzow.. Wat die kregen een tune te horen.. Misschien wou annette en Joris, dennis wel van de kaart brengen en hebben hun echt geen tune gehoord..

En met die jokers.. We zagen duidelijk dat georgina alle 3 de jokers inleverde.. Dus dan kan ze onmogelijk nog 1 joker overhouden.. En dat geld voor meerdere van hun..

mensen, dit is de mol. er staat toch heel duidelijk : " misschien ben ik wel een van die stiekemerds met nog wat jokertjes in mijn zak "
het is een beetje te gemakkelijk om er maar zomaar vanuit te gaan dat de mol idd niets heeft ingeleverd. bovendien, knippen en plakken kunnen ze heel goed ! wij kunnen nooit met 100 procent zekerheid zeggen wie wel of geen jokers heef ingeleverd.
ik persoonlijk kan hier heel weinig mee :)
dennis for mole !

Offline kolko

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboeken van.. De mol..
« Reactie #9 Gepost op: 5-01-2008, 13:01:44 »
De mol zou wel een heel rare tactiek gebruiken als hij ze niet zou inleveren.
Wat kan het hem schelen hoeveel mensen er in de groep zitten? En hij kan er nog eens geld mee uit de pot halen!

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Dagboeken van.. De mol..
« Reactie #10 Gepost op: 5-01-2008, 13:06:08 »
waarom ? misschien had de mol wel 3 jokers en leverde hij er 2 in ?
het kan de mol wel degelijk schelen hoeveel mensen er in het spel zitten, hoe minder hoe beter !
dennis for mole !

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboeken van.. De mol..
« Reactie #11 Gepost op: 5-01-2008, 13:13:46 »
De mol probeert zoveel mogelijk jokers in te leveren, zodat er meer geld van de pot afgaat. Dus diegene die de volgende aflevering nog veel jokers hebben.. Die kunnen dan niet de mol zijn.. Ofwel.. maar dan is het behoorlijk raar..

De volgende aflevering weten we (denk ik) veel meer
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Dagboeken van.. De mol..
« Reactie #12 Gepost op: 5-01-2008, 13:19:22 »
georgina had er 3 en die leverde ze allemaal in . verder was er nog 1 die er 3 had toch ?
anyway , ik denk niet dat je het zo simpel kan stellen. de mol wil natuurlijk veel jokers inleveren, maar de mol wil ook dat er een executie komt. een joker stond voor maar 100 euro en wat is nou 100 euro.
tkan zijn dat de mol 3 jokers had en er 2 inleverde. het kan ook zijn dat de mol maar 1 of 2 jokers had en ze inleverde omdat hij/zij er vanuit ging dat toch niet iedereen zn jokers zou inleveren. ( achteraf heel juist )
het kan allemaal .
ik denk dat het allemaal nog te vaag is om een conclusie te trekken
dennis for mole !

Offline Mjon

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Pretty. Odd.
Re: Dagboeken van.. De mol..
« Reactie #13 Gepost op: 5-01-2008, 19:54:04 »
waarom ? misschien had de mol wel 3 jokers en leverde hij er 2 in ?
het kan de mol wel degelijk schelen hoeveel mensen er in het spel zitten, hoe minder hoe beter !

ik zou eerder zeggen, hoe meer hoe beter, want dan is er minder kans dat je verdacht wordt..

Gelukkig was de rest nog niet zo goed bij de les.
Betekend dit dat de kandidaten het niet door hadden dat de mol een fout antwoord gaf met de vragenronde? Wie beantwoordde de vraag allemaal fout? :)

En dan ook nog die fysieke afmatting voor sommigen.
Lijkt me dat de mol dus geen fysieke afmatting heeft moeten ondergaan. Dat kunnen dus Edo en Dunya zijn. Want Nicolette, Georgina, Coen klommen wel de rots op. En dat lijkt me een behoorlijke afmatting als je nog nooit geklommen hebt. Of het kunnen Joris, Dennis of Regina zijn. Want Anette had het er maar moeilijk mee, het fietsen. Patrick sprintte als enige hard vooruit, ook een afmatting.


naar mijn idee waren het Nicolette, Georgina en Dunya die de berg opklommen, en Coen die nog wel klom, maar voor wie het eigenlijk zinloos was omdat de fietsers er al aan kwamen..

De ander die nog 3 jokers had was Regina, maar ik geloof van haar echt niet dat ze ze heeft ingeleverd, 'hoewel Nicolette het heeft gezien'..
we'll leave the past the past, gonna find the future

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Dagboeken van.. De mol..
« Reactie #14 Gepost op: 5-01-2008, 22:12:42 »
" een fysieke afmatting voor sommigen " en dus heeft de mol geen fysieke afmatting ondergaan ?
lijkt me een beetje kort door de bocht !
de mol verteld  in zn dagboek gewoon wat er gebeurd is lijkt me. sommigen hebben een zware opdracht moeten doen, anderen een minder zware. waar de mol zat, dat word niet duidelijk (logisch)
dennis for mole !

Offline Celeone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboeken van.. De mol..
« Reactie #15 Gepost op: 5-01-2008, 22:55:18 »
Inderdaad wordt het een beetje kort door de bocht geïnterpreteerd, dat dagboekberichtje. :P

''Tijdens een lange reis, werd er in een van de auto’s een boodschap afgespeeld: we moesten goed opletten.''
Ze moesten goed opletten - betekent niet dat de Mol in de auto van het Moldeuntje zat. De Mol wist natuurlijk al van te voren dat er zoiets zou komen (misschien dat het iedere aflevering ergens terug komt?).

''En dan ook nog die fysieke afmatting voor sommigen.''
Sommigen kan je ook jezelf bijtellen. En anders... Het ligt er maar net aan waar je grenzen liggen. Georgina vond het duidelijk geen afmatting maar eerder 'fun' (sowieso was die hele bergklim eerder een zaak van 'het is stijl en eng hoog' dan een fysieke afmatting volgens mij).

''En misschien ben ik wel één van de stiekemerds, met nog wat jokertjes in mijn zak.''
Misschien. Betekent niet dat het wel/niet zo het geval is. Als je weet dat sommigen stiekem een joker in hun zak hebben gehouden, zeg je als Mol niet: 'Maar ik heb geen jokers achter gehouden.' Of andersom.

Oftewel, je kan hier bar weinig uit halen? (A)   

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboeken van.. De mol..
« Reactie #16 Gepost op: 6-01-2008, 06:21:26 »
Later in de afleveringen komen we er vanzelf achter wie nog jokers had en wanneer gebruikt.
Wat betreft de jokers en de Mol, waarom nu inleveren als ze later in het spel beter van pas komen?
Het zegt dus allemaal niks, nu was het maar -100,00 inleveren per joker, wie weet kunnen ze later voor veel betere doeleinden gebruikt worden ( alleen de mol weet dat ).

Offline narcissus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Enjoy all the little things in life!
Re: Dagboeken van.. De mol..
« Reactie #17 Gepost op: 6-01-2008, 21:37:15 »
Edo heeft als enige GEEN fysieke afmatting ondergaan! ::vergroot::
Carpe Diem!!!

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Dagboeken van.. De mol..
« Reactie #18 Gepost op: 6-01-2008, 21:50:54 »
says who ? en stel al is dat zo ... wat zou dat volgens jouw inhouden ?
dennis for mole !

Offline yow7

  • Forumlid
Re: Dagboeken van.. De mol..
« Reactie #19 Gepost op: 11-01-2008, 17:20:00 »
Tweede dagboek:
''Daar sta je dan, met een pistool in je hand, in the middle of nowhere.''
Dunya had besloten niet te schieten, en had dus ook geen pistool in dr hand.. Dunya valt af als mol