Auteur Topic: Dagboeken van.. De mol..  (gelezen 18979 keer)

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboeken van.. De mol..
« Reactie #40 Gepost op: 18-01-2008, 16:45:42 »
maar dat boek, van Joris Luyendijk, leest op dit moment zowat iedereen!
Tell me what your telescope says

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Dagboeken van.. De mol..
« Reactie #41 Gepost op: 18-01-2008, 16:53:41 »
Toen ik in aflevering 3 Joris een boek zag lezen met als titel "Het zijn net mensen" moest ik hier wel even aan denken  ;)

Dat boek viel me ook op, vooral omdat hij het zelf geschreven heeft.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2008, 18:30:51 door Megan, Reden: link verwijderd »
The British are not impressed.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Dagboeken van.. De mol..
« Reactie #42 Gepost op: 18-01-2008, 16:57:48 »
Dat boek viel me ook op, vooral omdat hij het zelf geschreven heeft.

Is dat zo? Is Joris Luyendijk dan dezelfde als Joris Linssen?
« Laatst bewerkt op: 18-01-2008, 18:31:40 door Megan, Reden: citaat aangepast naar origineel »

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Dagboeken van.. De mol..
« Reactie #43 Gepost op: 18-01-2008, 16:57:54 »
Dat boek viel me ook op, vooral omdat hij het zelf geschreven heeft.

haha dat is Joris Luyendijk! En die Joris waar wij al 3 aflveringen naar kijken is Joris Linssen. Zie je het verschil  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 18-01-2008, 18:32:27 door Megan, Reden: citaat aangepast naar origineel »

Offline kolko

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboeken van.. De mol..
« Reactie #44 Gepost op: 18-01-2008, 17:00:58 »
Eigenlijk lijken die twee mannen wel op elkaar  ::vergroot::

En Joris heeft dus zeker dit boek bijgehouden bij de tasjesopdracht! Zo'n boek is toch wel zwaar :/ .

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Dagboeken van.. De mol..
« Reactie #45 Gepost op: 18-01-2008, 17:33:44 »
Oh haha, ik zag alleen Joris staan :P Wel frappant ja.
The British are not impressed.

Offline Sjappie

  • Winnaar pool ER 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboeken van.. De mol..
« Reactie #46 Gepost op: 18-01-2008, 17:58:43 »
Dat boek is niet zo zwaar hoor, heb zelf de gebonden versie en die is al licht....

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Dagboeken van.. De mol..
« Reactie #47 Gepost op: 18-01-2008, 18:52:02 »
De zin had dus eigenlijk moeten zijn:
Acht kandidaten rennen het dorp op en neer maar de mol saboteert en niemand die het ziet! Haha! [/b]
Zo staat het inderdaad in het dagboek van de mol. Maar dat klopt niet. In deze zin zit bijvoorbeeld geen "ik" terwijl die wel op de bordjes stond.
Moest de zin niet eindigen op "en ik zie het niet" in plaats van "en niemand die het ziet" ? Is dit een vergissing van de mol, of moeten we hier iets achter zoeken? Misschien was de zin zoals die op de site staat wel de zin die de productie eerst van plan was. Alleen kreeg je dan geen bordje met zowel "ik" als "acht" erop, maar in plaats daarvan "niemand" en "acht".

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboeken van.. De mol..
« Reactie #48 Gepost op: 18-01-2008, 19:00:31 »
Zo staat het inderdaad in het dagboek van de mol. Maar dat klopt niet. In deze zin zit bijvoorbeeld geen "ik" terwijl die wel op de bordjes stond.
Moest de zin niet eindigen op "en ik zie het niet" in plaats van "en niemand die het ziet" ? Is dit een vergissing van de mol, of moeten we hier iets achter zoeken? Misschien was de zin zoals die op de site staat wel de zin die de productie eerst van plan was. Alleen kreeg je dan geen bordje met zowel "ik" als "acht" erop, maar in plaats daarvan "niemand" en "acht".

De Mol zegt in het dagboek dat niemand hem/haar door lijkt te hebben ('Maar ik geloof niet dat iemand mij ziet'). In plaats van 'Acht kandidaten rennen het dorp op en neer maar de mol saboteert en die zie ik' moet het volgens de Mol dus zijn 'Acht kandidaten rennen het dorp op en neer maar de mol saboteert en niemand die het ziet!'.

Dit interpreteer jij dus niet juist volgens mij.
Keep calm and eat chocolates!

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Dagboeken van.. De mol..
« Reactie #49 Gepost op: 18-01-2008, 19:06:18 »
Check. Beetje last van hint-blindheid geloof ik ;)

Offline mr.mol

  • Forumlid
  • Dennis de Bengel :)
Re: Dagboeken van.. De mol..
« Reactie #50 Gepost op: 25-01-2008, 17:27:44 »
Ben je acteur of actrice? Ja of nee. Heb je bruine ogen? Ja of nee. Slaap je bij mij op de kamer? Ja of nee… Ben jij er wijzer door geworden? Zou jij je erdoor laten beďnvloeden?Ik zou toch proberen dit soort opdrachten en informatie zoveel mogelijk te negeren, maar Coen heeft misschien hierover wel anders gedacht. En nu is het einde Coen. Of dacht jij dat Coen de mol was? Dan zat je mooi verkeerd.

Hij heeft wel behoorlijk zijn best gedaan deze aflevering, maar met weinig resultaat. En er is nauwelijks geld verdiend.
In de kamer met foto's was het chaos en dat kwam niet alleen door die foto's. Ze ploegden als een kip zonder kop die stapels door, maar dachten niet echt na over een tactiek. Want wat was nu de bedoeling? De oplossing stond heel simpel achterop de juiste foto's. En ik had de code zo ook wel in kunnen toetsen. Maar ja, dat staat niet in mijn taakomschrijving als mol hč?
Hetzelfde verhaal gaat op bij de fabrieksopdracht. En Coen activeerde meteen al bij zijn eerste opdracht een bom. En nog nooit gehoord van Meneer Van Dale Wacht Op Antwoord?
Dan verdien je het ook wel om naar huis te gaan. Tenzij je de mol bent natuurlijk...
[/font]

Edo had daar ook de vraag over...

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Dagboeken van.. De mol..
« Reactie #51 Gepost op: 25-01-2008, 22:13:14 »
Dat wilde ik net posten. Coen verdient het, en Edo net zo zeer maar hij is de mol!

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: Dagboeken van.. De mol..
« Reactie #52 Gepost op: 5-02-2008, 22:03:14 »
Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat mijn mede-kandidaten zo netjes zouden omgaan met de pot. Zouden ze goed naar vorig jaar gekeken hebben? Toen de hele pot leeg ging door die veiling?

Ik had op zijn minst verwacht dat twee of drie van hen wel een avondje in een lekker hotel zouden willen liggen. Ik had er anders wel oren naar gehad...

Ik vond het wel grappig hoe de rest reageerde toen er toch een lekker bedragje uit de pot bleek te zijn. Wie o wie?
Maar dat werd de volgende dag wel duidelijk.
En er is in ieder geval niemand naar huis dit keer! Dat komt mij goed uit, want daar gaat weer 1000 euro...
En ik moet eerlijk zeggen, het is ook wel een leuke club mensen, dus voor deze ene keer kan ik als mol wel over mijn hart strijken en gaan we gezellig met z'n allen door.
Wie doet er nog een spelletje mee?


Als ik de zin lees van 'Ik vond het wel grappig hoe de rest reageerde toen er toch een lekker bedragje uit de pot bleek te zijn' moet ik gelijk weer aan dat moment denken toen edo opeens zo begon te lachen.




Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline pimwiz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboeken van.. De mol..
« Reactie #53 Gepost op: 22-02-2008, 09:41:04 »
Aflevering 8

Patrick snapte er niet veel van deze aflevering. Nu betrapte ik hem al vaker op knulligheden, maar dit keer was het wel een overdaad. Wie gaat er nu bijna expres op dezelfde verdieping lopen op dat cruiseschip?En dan nog wel op een verdieping waar niets te halen is. Laat staan dat hij überhaupt iets snapte van die opdracht.

En daarna op dat strand was het helemaal een rotzooi. Niemand die er daar iets van begreep. Er stonden grote jerrycans, emmers en bakken en wij rommelden wat aan met twee kleine plastic flessen. UUUUREN! Tot diep in de nacht zelfs! Ik vermaakte me opperbest want die opdracht viel in het water. Net als later de vrijstelling, trouwens.

En Patrick bleek uiteindelijk de grote verliezer, want hij zit in het vliegtuig naar huis. En toen waren er nog drie…


Nu doet de mol alsof het een verdienste is dat bij het pokeren de vrijstelling verloren is gegaan, maar het maakt de mol toch niet uit wie er naar de finale gaan? Die zou zich eerder richten op het niet verdienen van €3000, en dat is wat er nu juist wel gebeurd is.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2008, 09:43:15 door pimwiz »

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboeken van.. De mol..
« Reactie #54 Gepost op: 22-02-2008, 09:53:55 »
Aflevering 8

Patrick snapte er niet veel van deze aflevering. Nu betrapte ik hem al vaker op knulligheden, maar dit keer was het wel een overdaad. Wie gaat er nu bijna expres op dezelfde verdieping lopen op dat cruiseschip?En dan nog wel op een verdieping waar niets te halen is. Laat staan dat hij überhaupt iets snapte van die opdracht.

En daarna op dat strand was het helemaal een rotzooi. Niemand die er daar iets van begreep. Er stonden grote jerrycans, emmers en bakken en wij rommelden wat aan met twee kleine plastic flessen. UUUUREN! Tot diep in de nacht zelfs! Ik vermaakte me opperbest want die opdracht viel in het water. Net als later de vrijstelling, trouwens.

En Patrick bleek uiteindelijk de grote verliezer, want hij zit in het vliegtuig naar huis. En toen waren er nog drie…


Nu doet de mol alsof het een verdienste is dat bij het pokeren de vrijstelling verloren is gegaan, maar het maakt de mol toch niet uit wie er naar de finale gaan? Die zou zich eerder richten op het niet verdienen van €3000, en dat is wat er nu juist wel gebeurd is.


ik denk dat je hier niet veel uit kan halen vooral omdat dat woordje "trouwens" erachter staat. Daar kan je niet van afleiden of het positief of negatief is..

Offline pimwiz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboeken van.. De mol..
« Reactie #55 Gepost op: 22-02-2008, 09:57:30 »
Heh, ik denk dat we sws heel weinig uit het dagboek kunnen halen... dat dagboek is net als de horoscoop in de krant, die kan ook op iedereen van toepassing zijn  ::)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Dagboeken van.. De mol..
« Reactie #56 Gepost op: 22-02-2008, 10:02:36 »

En daarna op dat strand was het helemaal een rotzooi. Niemand die er daar iets van begreep. Er stonden grote jerrycans, emmers en bakken en wij rommelden wat aan met twee kleine plastic flessen. UUUUREN! Tot diep in de nacht zelfs! Ik vermaakte me opperbest want die opdracht viel in het water. Net als later de vrijstelling, trouwens.


Niet alleen de opdracht viel in het water, die vrijstelling dus ook. Althans, voor Dennis en Regina. De vrijstelling zelf ging naar Edo. Voor hem viel de vrijstelling dus niet in het water. M.a.w.: Edo is NIET de mol.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboeken van.. De mol..
« Reactie #57 Gepost op: 22-02-2008, 10:11:15 »
Niet alleen de opdracht viel in het water, die vrijstelling dus ook. Althans, voor Dennis en Regina. De vrijstelling zelf ging naar Edo. Voor hem viel de vrijstelling dus niet in het water. M.a.w.: Edo is NIET de mol.


De vrijstelling ging niet naar Edo, de vrijstelling viel in het water omdat Edo won dus de vrijstelling gold niet meer. Dan valt hij dus in het water. Geen vrijstelling meer.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Dagboeken van.. De mol..
« Reactie #58 Gepost op: 22-02-2008, 10:32:01 »
Ja inderdaad. Was in de war met het afpakken van de vrijstelling zoals eerder. Edo was zo gepind op de pot, hoewel het niet uitmaakte of Patrick of Edo het pokeren zou winnen. Vandaar mijn abuisheid.

Edo kan dus nog steeds de mol zijn
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Dagboeken van.. De mol..
« Reactie #59 Gepost op: 22-02-2008, 12:39:26 »


Edo kan dus nog steeds de mol zijn


Terwijl hij er 3000 euro mee in de pot brengt?? Absoluut geen mollenstreek.