Auteur Topic: De beste positie voor de mol  (gelezen 18636 keer)

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: De beste positie voor de mol
« Reactie #20 Gepost op: 5-01-2008, 18:31:30 »
?? lijkt me sterk.
en als dat zo is dan zou idereen meer gedronken hebben, niet alleen de tequilla groep, want wie dat waren was daarvoor nog niet bekend.
en dat zou inhouden dat dus niemand zou mogen klimmen.
waar heb je die informatie vandaan ?
dennis for mole !

Offline vlees

  • Forumlid
Re: De beste positie voor de mol
« Reactie #21 Gepost op: 5-01-2008, 18:38:28 »
Nee okee, maar ik las ergens anders dat ze daarvoor al meer gedronken zouden hebben.  ???

maar dat hebben de klimmers dus ook al eerder :)

hier is het dienblad:

Zoals eerder al ergens geschreven: er staan maar negen glaassjes op
en ze staan in rijen van 4 - 3 - 2
hier duidelijk zichtbaar:


als ik het goed herken zit er in een rkuisvorm water in. de rest is tequila... dus maar 4 tequila, maar 5 fietsers?!
Dennis is niet duidelijk
Edo pakt volgens mij een echte met water
Joris is niet duidelijk
Anette is niet duidelijk
Patrick pakt volgens mij een echte Tequila
En de rest zie je weer niet...

nou ga ik ff naar de klokjes kijken
« Laatst bewerkt op: 5-01-2008, 18:47:34 door vlees91 »

Offline BOE!!

  • Forumlid
Re: De beste positie voor de mol
« Reactie #22 Gepost op: 5-01-2008, 18:42:02 »
Hoe willen ze van te voren hebben gedronken als ze met het vliegtuig zijn gegaan? En in de auto's hebben ze volgens mij ook niet echt de kans gehad om wat te drinken. ???

Offline kolko

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De beste positie voor de mol
« Reactie #23 Gepost op: 5-01-2008, 18:44:54 »
Hoe willen ze van te voren hebben gedronken als ze met het vliegtuig zijn gegaan? En in de auto's hebben ze volgens mij ook niet echt de kans gehad om wat te drinken. ???

Op het vliegtuig? Of mag je daar alleen alcohol kopen, en niet drinken? En anders gewoon op het vliegtuig gekocht en in de auto gedronken.

Het kan dus wel.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De beste positie voor de mol
« Reactie #24 Gepost op: 5-01-2008, 18:47:52 »
Ja ik heb het ook ergens gelezen, maar weet al niet meer waar. Maar er stond dus dat Coen zei dat ze net vantevoren al gedronken hadden. Water dus...

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: De beste positie voor de mol
« Reactie #25 Gepost op: 5-01-2008, 18:52:48 »
zal jullie even het zoeken besparen ;)

Coen is dus geen geheelonthouder, zei hij in de Coen & Sander show. Hij had gewoon daarvoor al drinken gehad, net als iedereen, en had geen zin in nog een glaasje :)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De beste positie voor de mol
« Reactie #26 Gepost op: 5-01-2008, 18:53:47 »
Haha dankje! Ik wíst dat ik het ergens gelezen had!

Offline vlees

  • Forumlid
Re: De beste positie voor de mol
« Reactie #27 Gepost op: 5-01-2008, 18:57:30 »
Dus bij de berg:
Coen heeft een horloge
Nicolette ook
Edo ook
Georgina niet
Dunya volgens mij ook niet

Edo deed blijkbaar iets fout bij het zekeren van een klimmer (maar dat doet bijna iedereen wanneer je dat nooit eerder gedaan hebt...) en zou dus zijn klokje kunnen gebruiken
Coen deed volgens ij wel zijn best, maar ging wel uitrusten toen de fietsers dichterbij kwamen... (een beetje opschieten en het zou zijn gegaan...)
Nicolette is er uit (wie weet voor hoe lang nog...) maar klaagde de hele tijd over hoe hog en bang ze was

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: De beste positie voor de mol
« Reactie #28 Gepost op: 5-01-2008, 19:28:15 »
logisch toch dat het geen drank was wat ze daarvoor hadden gedronken ? tzou een mooie boel wezen als ze daar allemaal aangeschoten aankwamen :p
dennis for mole !

Offline Siebrand

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De beste positie voor de mol
« Reactie #29 Gepost op: 5-01-2008, 20:03:14 »
Hoe willen ze van te voren hebben gedronken als ze met het vliegtuig zijn gegaan? En in de auto's hebben ze volgens mij ook niet echt de kans gehad om wat te drinken. ???

Juist in het vliegtuig hebben ze de kans gehad om alcohol te drinken! Drankjes zijn daar gratis, zeker op intercontinentale vluchten.

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: De beste positie voor de mol
« Reactie #30 Gepost op: 5-01-2008, 20:20:51 »
maar hallo, het spel begint. als er al geen voorschriften voor zijn dan zullen ze zelf toch ook kunnen bedenken dat ze niet moeten drinken. en als ze al alcohol nemen dan zal dat wel heel minimaal zijn.
niet zoveel dat het een eventuele opdracht kan beinvloeden dacht ik zo. en ging de discussie toch over ?
:)
dennis for mole !

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De beste positie voor de mol
« Reactie #31 Gepost op: 5-01-2008, 20:44:28 »
Een andere theorie over de jokers:
Als de mol wil dat zoveel mogelijk mensen hun jokers inleveren, zoveel mogelijk geld uit de pot, wil hij/zij ervoor zorgen dat veel mensen maar 1 joker hebben. Het lijkt me logischer dat je 1 joker inlevert dan dat je een stapeltje inlevert terwijl anderen er misschien 0 hebben. Dennis zet de trend van snel 1 joker pakken. 
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: De beste positie voor de mol
« Reactie #32 Gepost op: 5-01-2008, 20:47:08 »
Een andere theorie over de jokers:
Als de mol wil dat zoveel mogelijk mensen hun jokers inleveren, zoveel mogelijk geld uit de pot, wil hij/zij ervoor zorgen dat veel mensen maar 1 joker hebben. Het lijkt me logischer dat je 1 joker inlevert dan dat je een stapeltje inlevert terwijl anderen er misschien 0 hebben. Dennis zet de trend van snel 1 joker pakken. 

 ::ok::





Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: De beste positie voor de mol
« Reactie #33 Gepost op: 5-01-2008, 20:55:48 »
Goeie!

Ik wilde trouwens nog even terugkomen op die foto van 9 glaasjes. Hoe kan dat nou? 9 mensen dronken, er was toen nog 1 glaasje over voor Coen die niets dronk. Vreemd toch?

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: De beste positie voor de mol
« Reactie #34 Gepost op: 5-01-2008, 22:02:58 »
theorie klinkt leuk, maar ik vraag het me af. er waren 17 jokers die verdeeld zouden worden. wat inhoud dat sowieso meerdere personen meerdere jokers zouden krijgen.
dennis for mole !

Offline ReneB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De beste positie voor de mol
« Reactie #35 Gepost op: 8-01-2008, 01:11:49 »
Mocht in een later stadium een joker inleveren/gebruiken meer als 100 euro kosten, dan zou het een mollestreek zijn om ze nu NIET in te leveren. De mol zal deze voorkennis hebben.

Normaal gesproken is het mols om nu zo veel mogelijk jokers in te leveren, zelfs als dit betekent dat er geen executie komt.

In beide gevallen zal de mol zo veel mogelijk jokers hebben proberen te pakken.
Iemand zei: "Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat"

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De beste positie voor de mol
« Reactie #36 Gepost op: 8-01-2008, 03:30:42 »
De hoeveelheid glazen zint me dan ook totaal niet, ik blijf er 9 tellen, iedere keer weer als het dienblad in beeld komt.
Dus ben ik daar mee bezig gegaan, wanneer gebeurt wat, door wie en hoe en beeldje voor beeldje stil heb gezet (voor zover mogelijk).
Dan zie ik op een gegeven moment dat als Patrick aan de beurt is en voordat hij wil pakken, er nog 3 volle glazen staan ( als ik het goed zie ). Dit is vreemd want incl. Patrick moeten er nog 4 komen. Na Patrick komt Regina, Coen en Nicolette zijn als laatste 2 en hun zal het zeker opvallen als er nog maar 1 glas vol is, dus ook 9 glazen op zou vallen.
Dus er moet iets gebeurd zijn met het drinken. Ik ben vervolgens gaan letten of iedereen wel drank in zijn/haar glas had (ongeacht wat).
Bij iedereen was het duidelijk te zien dat ze iets dronken, bij Regina niet. Haar hand was nagenoeg volledig om het glas en het leek alsof er geen druppel in zat (ook gezien haar manier van drinken).
Als dat zo is en ze niks heeft gedronken, dan verklaart dat ook dat er nog 2 volle glazen stonden na Regina en dus 3 volle glazen voordat Patrick pakte.
Na de vraag van PJ wie heeft tequilla gedronken ben ik op Regina gaan letten en ze keek naar rechts wie de hand opstak (links had geen zin, Coen dronk niet en Nicolette had duidelijk water gehad). Duidelijk merkbaar was al Dennis, Annet en Patrick die tequilla hadden gedronken, wie dus nog meer. Daar 4 mensen hun hand opstaken, stak zij ook haar hand op, ze moest wel. De beste positie is in mijn ogen de klimgroep om te mollen, maar die ging niet meer op.
Tequilla en water is 50-50 kans, het viel de verkeerde kant op.

Dit verklaart misschien ook de muzikale hint: clearwater (haar doel), troubles (niet gelukt).

Iemand zin om dit ook te gaan checken ?

Het fietsen zelf had ze niet direct invloed op, trage fietsers zijn er altijd. Wel zegt ze direct dat ze snel moeten zijn.

« Laatst bewerkt op: 8-01-2008, 04:29:55 door yessie »

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De beste positie voor de mol
« Reactie #37 Gepost op: 8-01-2008, 09:04:46 »
Na de vraag van PJ wie heeft tequilla gedronken ben ik op Regina gaan letten en ze keek naar rechts wie de hand opstak (links had geen zin, Coen dronk niet en Nicolette had duidelijk water gehad). Duidelijk merkbaar was al Dennis, Annet en Patrick die tequilla hadden gedronken, wie dus nog meer. Daar 4 mensen hun hand opstaken, stak zij ook haar hand op, ze moest wel. De beste positie is in mijn ogen de klimgroep om te mollen, maar die ging niet meer op.
Tequilla en water is 50-50 kans, het viel de verkeerde kant op.
Hier gaat je redenering de mist in, omdat Coen niet gedronken heeft. Als er 4 mensen hun hand opsteken, en zij wou graag in die andere groep, hoefde ze haar niet op te steken. Dan zou PJ namelijk aannemen dat Coen de vijfde persoon was voor die groep, en zou Regina dus bij de klimmers komen.
Keep calm and eat chocolates!

Offline IDM

  • Forumlid
Re: De beste positie voor de mol
« Reactie #38 Gepost op: 8-01-2008, 09:40:54 »
Ik denk dat het in de fiets/klimopdracht niet zo heel veel uitmaakt in welke groep je zit. Op beide plaatsen valt goed te saboteren. Je kunt snel fietsen/anderen aansporen op te schieten/zeggen dat het BINNEN 30 minuten moet (al is het logisch dat men het zo opvat). Je kunt bij het klimmem traag klimmen/invloed op de anderen uitoefenen door slechte aanwijzingen/tijd rekken in overleg of iets dergelijks. Bij het koppelen kun je ook ongunstig koppelen.

Het vraag/antwoordspel spreekt voor zich. Als je tenminste een vraag had. Vraag me trouwens af waarom niet iedereen een vraag kreeg (voor desnoods minder geld). Misschien is het zo makkelijker de aandacht van de mol af te houden. In de eerste aflevering krijg je toch (onbewust) een eerste indruk/gevoel die je toch leidt/kan leiden.
Laten we jabberen.

Offline Resco

  • Forumlid
Re: De beste positie voor de mol
« Reactie #39 Gepost op: 8-01-2008, 15:31:33 »
Mja, zowel bij het klimmen als bij het fietsen viel er genoeg te mollen. Dus de mol zou in beide kunnen zitten.