Auteur Topic: De beste positie voor de mol  (gelezen 18638 keer)

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: De beste positie voor de mol
« Reactie #40 Gepost op: 8-01-2008, 16:37:05 »
Het viel mij ook op, dat niet iedereen tegelijk zijn vinger op steekt. Vooral Regina en Joris kijken eerst even naar links en rechts voordat ze hun hand omhoog doen. Apart moment is het.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De beste positie voor de mol
« Reactie #41 Gepost op: 8-01-2008, 17:54:32 »
Hier gaat je redenering de mist in, omdat Coen niet gedronken heeft. Als er 4 mensen hun hand opsteken, en zij wou graag in die andere groep, hoefde ze haar niet op te steken. Dan zou PJ namelijk aannemen dat Coen de vijfde persoon was voor die groep, en zou Regina dus bij de klimmers komen.
Ik vond het al heel wat om mijn gedachten te ordenen en op papier te krijgen. Wat jij zegt heb ik ook over nagedacht en hier verder probeer uit te leggen.
De Mol laat altijd een kenmerk achter, of voor de groep of voor ons als kijker.
Stel dat dit dus een hint naar ons als kijker is, het niet drinken van een vol glas. Als ze niet haar hand opstak kon ze die hint niet verder uitbuiten als leugen, want niks drinken en niet je hand opsteken als zijnde dat je iets gedronken hebt klopt dan met wat we zien. Door wel haar hand op te steken zou ze hier mee bewijzen dat ze keihard aan het liegen was.
Op het moment dat zij moest drinken wist ze niet wie wat had gedronken en dus afhankelijk was van de rest van de groep.
Toen bleken er 4 tequilla gedronken te hebben en zij als 5e ook de hand opstak.

Maar ik zit ook een beetje vast in mijn gedachtengang, want wat als er 5 mensen tequilla hadden gedronken, of zouden ze dan de vraag andersom hebben gesteld en zij dan haar hand op kon steken?
In die opdracht zit iets verborgen en ik kan er nog niet volledig de vinger opleggen.


Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: De beste positie voor de mol
« Reactie #42 Gepost op: 8-01-2008, 18:29:49 »
Volgens mij kan ik jouw redenatie volgen, als je er tenminste van uit gaat dat de beste positie is om bij de fietsers te zitten. Door zelf snel te fietsen maak je het de eerste klimmers alvast lastiger te scoren. Aanname dus.

Voor regina (er vanuitgaande dat zij de mol zou zijn) ontstaat een nieuwe situatie als Coen niet drinkt. Stel dat zij water heeft gedronken. Niemand controleert wat Coen niet gedronken heeft, is dit idd water?
De mol zal wel weten hoeveel waterglaasjes er zijn.

Er zijn dan de volgende mogelijkheden.
er zijn 4 of 5 Teqeille drinkers.
Als je bij de fietsers wilt wacht je af en kun je altijd aansluiten als blijkt dat er maar 4 teqeilla drinkers zijn.
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: De beste positie voor de mol
« Reactie #43 Gepost op: 8-01-2008, 19:22:19 »
Wanneer er daadwerkelijk maar 9 glazen op het blad staan, dan zal de verdeling van de glazen afhangen van wat de mol wil.

Als de mol denkt beste te kunnen mollen bij de klimmers, zal op het blad 5 tequilla en 4 water staan. En ongeacht wat iedereen drinkt, de mol zal altijd het 5de watertje hebben. Wanneer de mol meer heil ziet bij de fietsers, zal op het blad 4 tequilla en 5 water gestaan hebben. En zonder een drup alcohol te hoeven drinken, zal de mol de vinger opsteken als 5de tequilladrinker.
Deze 2de variant is voor de mol op zich gunstig. Bij de discussie over de tijd heeft de mol  zijn hoofd het meeste helder.


Maar 1 ding strookt nog niet met de 9-glazen theorie. PJ schenkt de glazen in, hij weet dus dat er een glas ontbreekt en kan dus gezien hebben welke kandidaat uit een leeg glas dronk. En dat terwijl PJ tot aflevering 3 nog geheel onwetend is over de identiteit van de mol.

 8)
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: De beste positie voor de mol
« Reactie #44 Gepost op: 8-01-2008, 19:24:51 »
1 klein glaasje tequilla doet niets met je hoor ! of iig niet zoveel dat je niet meer zou kunnen klimmen.


Ik zie anders regelmatig 12-jarige meisjes gaar gaan nadat ze één Tequilla'tje ophebben hoor! ;) ;D

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: De beste positie voor de mol
« Reactie #45 Gepost op: 8-01-2008, 20:28:51 »
Ik zie anders regelmatig 12-jarige meisjes gaar gaan nadat ze één Tequilla'tje ophebben hoor! ;) ;D

ja ik kan ook niet zo goed tegen 1 tequilla, maar dat komt vaak omdat het omsloten is door biertjes  ;)

oja en ik zie nog steeds een glaasje op het blad staan op het moment dat Coen weigert (als PJH zegt: wil je echt niet Coen?), dan zijn er toch gewoon 10 glaasjes  ???
« Laatst bewerkt op: 8-01-2008, 20:31:39 door Lola-aapje »

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De beste positie voor de mol
« Reactie #46 Gepost op: 8-01-2008, 21:08:54 »
ja ik kan ook niet zo goed tegen 1 tequilla, maar dat komt vaak omdat het omsloten is door biertjes  ;)

oja en ik zie nog steeds een glaasje op het blad staan op het moment dat Coen weigert (als PJH zegt: wil je echt niet Coen?), dan zijn er toch gewoon 10 glaasjes  ???
Heb jij nu teveel tequilla gedronken ?  ::rofl::

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: De beste positie voor de mol
« Reactie #47 Gepost op: 8-01-2008, 21:32:54 »
Misschien deed het er niets toe wie wat gedronken had, en had JP van de regie de opdracht gekregen de groep van Edo in te delen bij de klimmers. Met alle respect, maar Edo had waarschijnlijk de fietsers teveel opgehouden terwijl de kans dat hij snel zou kunnen klimmen niet bijster groot was. Hij hoeft daarvoor geen mol te zijn, maar is misschien wel willens en wetens als hulpmol gebruikt.

Offline IDM

  • Forumlid
Re: De beste positie voor de mol
« Reactie #48 Gepost op: 9-01-2008, 18:58:57 »
Kap nou toch eens over die glaasjes  ::rofl::
Laten we jabberen.

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: De beste positie voor de mol
« Reactie #49 Gepost op: 9-01-2008, 19:06:14 »
Maar waarom zegt iemand 'damn it' als die water drinkt? *kuch* Georgina *kuch*  8)
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: De beste positie voor de mol
« Reactie #50 Gepost op: 9-01-2008, 19:23:18 »
Omdat ze net zin had gekregen in Tequila?  :)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: De beste positie voor de mol
« Reactie #51 Gepost op: 9-01-2008, 20:39:05 »
Ik zie anders regelmatig 12-jarige meisjes gaar gaan nadat ze één Tequilla'tje ophebben hoor! ;) ;D

gelukkig hebben we het hier niet over 12 jarigen :p en ik vraag me af wat moeilijker is, hard fietsen in de hitte of een bergje beklimmen :)

verder moet ik wel lachen om ditglaasjes gedoe. juist omdat ik er voor 100 procent zeker van ben dat er 10 glaasjes staan. ik zie ze nl :p en dea heeft ze duidelijk getekend !
dennis for mole !

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: De beste positie voor de mol
« Reactie #52 Gepost op: 9-01-2008, 21:38:07 »
gelukkig hebben we het hier niet over 12 jarigen :p

Hoe oud is Georgina dan ???
 ;)

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: De beste positie voor de mol
« Reactie #53 Gepost op: 10-01-2008, 18:07:12 »
nou word je flauw :)
dennis for mole !

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De beste positie voor de mol
« Reactie #54 Gepost op: 10-01-2008, 19:40:40 »

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De beste positie voor de mol
« Reactie #55 Gepost op: 17-01-2008, 15:01:13 »
Ik vraag me af wat de beste positie voor de mol was, in de seinopdracht.
Mij lijkt ergens in het midden of wellicht ver achteraan:
- in het midden is het makkelijker een opdracht te saboteren, je hebt namelijk de keuze uit a) de seinen van je voorgangers verkeerd te interpreteren b) zelf onduidelijk door te seinen
- de kans is al aanwezig dat je voorgangers een fout hebben gemaakt, das wel zo makkelijk.

Ik vraag me dan wel af of je als mol weet wat de juiste namen moesten zijn, die waren namelijk voor de opdracht niet bekend; als je als een van de laatsten en alleen staat opgesteld (Georgina en Joris), heb je de juiste namen -als mol- wellicht wel doorgekregen vantevoren. Moeilijk...

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: De beste positie voor de mol
« Reactie #56 Gepost op: 17-01-2008, 22:42:29 »

Ik vraag me dan wel af of je als mol weet wat de juiste namen moesten zijn, die waren namelijk voor de opdracht niet bekend; als je als een van de laatsten en alleen staat opgesteld (Georgina en Joris), heb je de juiste namen -als mol- wellicht wel doorgekregen vantevoren. Moeilijk...


Ik vind wel dat je in de positie van Joris wel erg opvalt als mol. Ik bedoel : het is natuurlijk wel de beste positie omdat je daar hoe dan ook de opdracht definitief kunt verknallen. Maar je bent dan ook meteen verdachte numero uno (zoals uit de testen van afl. 3 ook blijkt) en het lijkt me toch niet de bedoeling dat de mol zich teveel op de huid wil laten zitten.
Zelf vind ik de beginpositie ook wel heel goed voor de mol, omdat je de kandidaten mag kiezen, en dus kandidaten waar veel verwarring over zou kunnen ontstaan. Coen/Dunya kozen een DJ, iemand die een taxiprogramma had gedaan en een GTST-er, deze zijn allemaal "dubbel" in de groep en kunnen dus snel verward worden met de ander.

Coen zat in de keten-opdracht van afl.3 opnieuw in de eerste positie, daar kun je natuurlijk wel meteen ervoor zorgen dat de zin nooit meer de langst mogelijke zin kan worden.

Offline Mathijs91

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De beste positie voor de mol
« Reactie #57 Gepost op: 19-01-2008, 14:08:25 »
In de opdracht met het granendoolhof, om het maar even zo te noemen, is de beste positie voor de mol op de uitkijktoren (lijkt mij). Daarom vond ik Joris verdacht, deze aflevering
Kennis is macht.