Auteur Topic: [Column] 'Molles van een beginner' door Swifty  (gelezen 5490 keer)

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
[Column] 'Molles van een beginner' door Swifty
« Gepost op: 19-01-2008, 18:05:32 »
Een nieuwe column van Swifty!

Lees de column!
2024: wie is de Mol?

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: [Column] 'Molles van een beginner' door Swifty
« Reactie #1 Gepost op: 19-01-2008, 18:10:00 »
Mol kennis: ::niet-ok::
Zelfkennis: ::ok::
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Column] 'Molles van een beginner' door Swifty
« Reactie #2 Gepost op: 19-01-2008, 18:31:51 »
mmmmh swifty, wat een stellingen.  :-X ::)

Citaat
-   Nog even terugkomen op aflevering twee. Massaal waren jullie boos op Joris, omdat hij de opdracht om zeep hielp. Volgens mij was dit juist een hele slimme actie. Twee mogelijkheden:
1.   Hij is niet de mol. Door deze actie verdenken de andere kandidaten hem wel. Daardoor vullen ze de test niet goed in, en zo wordt de kans vergroot dat Joris wint. Ik zou bijna zeggen ‘zijn jullie nou zo dom, of ben ik nou zo slim?’
2.   Hij is de mol, en zegt dat hij niet de mol is. Toch mooi 3000 euro verpest. Lijkt mij een geslaagde missie. Maar hier zou ik natuurlijk helemaal mis kunnen zitten, gezien deze post op het forum: “Wat wel leuk is, is dat vrienden, kennissen etc die nog vrij onbekend zijn met WIDM, zulke acties toch als echte molacties zien. Elke fout is een molactie en ze zijn er meteen uit wie de mol is haha”.
Ik spreek je hier na afloop van de serie nog eens over!


1. voor joris is dat misschien in zijn voordeel.
maar, waar ik en velen met mij hierin tegenaan lopen is dat iedereen zo opzichtig gaat mollen dat er voor de mol weinig meer te mollen is. in vroeger dagen was het nog wel eens zo dat de groep voor 100 % probeerde geld binnen te halen en de mol voor 95 %.
nu wil iedereen zich wel verdacht maken om de reden die jij noemt, en dat vind ik zelf niet helemaal plezant.
2. ´t zou idd een molactie kunnen zijn  ::jaja::

het is wel zo dat sommige beginnelingen denken dat alles wat bewust fout gaat een molactie is, trouwens.
want de mol zou immers de opdracht bewust verpesten, niet de kandidaten.
maar als die theorie zou kloppen zouden we om te beginnen al 2 mollen hebben dit jaar  ::jaja::

Offline PokerMol

  • Forumlid
Re: [Column] 'Molles van een beginner' door Swifty
« Reactie #3 Gepost op: 19-01-2008, 23:36:42 »
Ik vind je column wel goed Swift, ik zit hier ook regelmatig te dingen te lezen dat ik denk: Uhm...heb IK dat zo verkeerd begrepen dan? als voorbeeld inderdaad dat hard fietsen en het meteen aan elkaar klikken, werd duidelijk gezegd dat dat moest mjah..
Elk jaar wordt er na afloop van de reeks gezegd "we zoeken te ver" en toch wordt er het jaar daarop nóg verder gezocht, tot mijn grote plezier moet ik zeggen. Je molkennis is hlemaal niet  ::niet-ok:: Je laat je gewoon niet gek maken en dat is  ::ok::

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Column] 'Molles van een beginner' door Swifty
« Reactie #4 Gepost op: 19-01-2008, 23:53:26 »
Elk jaar wordt er na afloop van de reeks gezegd "we zoeken te ver" en toch wordt er het jaar daarop nóg verder gezocht, tot mijn grote plezier moet ik zeggen.
Omdat wij denken dat de redactie ook niet achterlijk is en er dit jaar toch echt eens een hint moet zitten in die vogelgeluidjes!
The British are not impressed.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Column] 'Molles van een beginner' door Swifty
« Reactie #5 Gepost op: 20-01-2008, 00:33:53 »
mmmmh swifty, wat een stellingen.  :-X ::)


1. voor joris is dat misschien in zijn voordeel.
maar, waar ik en velen met mij hierin tegenaan lopen is dat iedereen zo opzichtig gaat mollen dat er voor de mol weinig meer te mollen is. in vroeger dagen was het nog wel eens zo dat de groep voor 100 % probeerde geld binnen te halen en de mol voor 95 %.
nu wil iedereen zich wel verdacht maken om de reden die jij noemt, en dat vind ik zelf niet helemaal plezant.
2. ´t zou idd een molactie kunnen zijn  ::jaja::

het is wel zo dat sommige beginnelingen denken dat alles wat bewust fout gaat een molactie is, trouwens.
want de mol zou immers de opdracht bewust verpesten, niet de kandidaten.
maar als die theorie zou kloppen zouden we om te beginnen al 2 mollen hebben dit jaar  ::jaja::
Leuk, op dit soort reacties hoopte ik  ::ok::

1. Ik snap wel dat dit gezien wordt als spelbederf, natuurlijk, maar het is ook een beetje het gevolg van het feit dat het de zoveelste serie al is. Helaas krijg je nooit meer de uniekheid van de eerste serie.

Maar jullie lachen dus stiekem wel om de bevindingen van beginnelingen?  ::)
Keep calm and eat chocolates!

Offline PokerMol

  • Forumlid
Re: [Column] 'Molles van een beginner' door Swifty
« Reactie #6 Gepost op: 20-01-2008, 00:34:29 »
Omdat wij denken dat de redactie ook niet achterlijk is en er dit jaar toch echt eens een hint moet zitten in die vogelgeluidjes!

 ::rofl:: ::rofl:: ::jaja::

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Column] 'Molles van een beginner' door Swifty
« Reactie #7 Gepost op: 20-01-2008, 00:41:06 »
soms wel..  ;) maar soms gaat het er ook niet om of iets nu eigenlijk veelste ver gezocht is of niet.. maar gewoon om de fun om zo'n theorie uit te werken en te zien evolueren...
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [Column] 'Molles van een beginner' door Swifty
« Reactie #8 Gepost op: 20-01-2008, 10:07:07 »
Maar jullie lachen dus stiekem wel om de bevindingen van beginnelingen?  ::)

Zo zijn we hier dan weer wel ::tandpastasmiley::

Maar leuk geschreven Swifty! ::ok::
2024: wie is de Mol?