Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 148355 keer)

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Aflevering 4
« Reactie #160 Gepost op: 24-01-2008, 23:52:34 »
is de kaft misschien nog anders bij 14e of 16e?
Nou ja, als ik zo in de boekenkast hier kijk, zijn ze hetzelfde, behalve dat er dus 14e staat (mijn huisgenoot heeft dezelfde opleiding gedaan en een oudere versie gekocht)

Maar of dat ook geld voor de Spaanse versies....
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #161 Gepost op: 24-01-2008, 23:56:16 »
14 en 16, die getallen hebben ook wat gehad in deze aflevering... ze kwamen bij 2 vragen voor als antwoord.

Offline Stephanie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #162 Gepost op: 24-01-2008, 23:57:59 »
is de kaft misschien nog anders bij 14e of 16e?

bron

Als ik hier goed kijk is dit de 2e editie.
Gelijk aan de 14e of 16e editie uit de aflevering
« Laatst bewerkt op: 25-01-2008, 06:36:38 door Bakkertje, Reden: link aangepast »

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #163 Gepost op: 25-01-2008, 00:03:11 »
Ja inderdaad de 2e (beetje zoomen op blz 1)

Maar ik begrijp dus dat de 14e en de 16e editie er ook zo "oud" uitzien? zoals in de aflevering idd, datis wel apart..normaal vernieuwen boeken in de tijd en veranderen ze uiterlijk nog wat.

Was deze man toevallig ook vriendjes met Lewis Carroll: schrijver van Alice in Wonderland?  ;)
« Laatst bewerkt op: 25-01-2008, 00:05:16 door Lola-aapje »

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #164 Gepost op: 25-01-2008, 00:08:26 »
Patrick komt niet als hij geroepen wordt (rekt tijd)

Patrick hield mensen uit zijn kamer, patrick wilde namelijk zelf zijn kamer onderzoeken..(hiermee rekt hij weer tijd) hij kijkt wat rond, maar kijkt blijkbaar niet in de kast naar de kluis en kijkt blijkbaar ook niet naar de knalrose/rode koffer die daar staat.. verder staat patrick ook wel erg vaak op de foto (georgina overigens ook veel gezien) Dennis ziet trouwens wel erg snel dat er foto's in patrick zijn kamer zijn, joris komt als laatste vrij laat na de rest pas in patrick zijn kamer, terwijl het dennis en ook coen opvalt dat er aparte foto's tussen zitten staat patrick achter de rest een beetje mee te kijken, maar hij doet verder weinig. dennis neemt wel het iniatief om de foto's die apart zijn er uit te halen en ook om terug naar zijn kamer te gaan om te kijken wat er nog op hun kamer lag. joris begint onder de kussen te zoeken (rekt tijd) terwijl er gewoon een bandje bij het bed ligt, wat regina vind. Dunya merkt heel slim  tegen dennis op dat ze aanneemt dat het cassette dek wel ergsn ligt.. (ze doelt hiermee op een van de kamers lijkt mij)

tijdens de opdracht zelf doet patrick vrij weinig dan gewoon staan, hij zegt niets over de koffer die duidelijk niet van hem is.. Dennis gaat er met het bandje vandoor om een cassette recorder te vinden (rekt tijd) Coen vind de koffer met het cassettedeck. patrick zie je nu al een tijdje helemaal niet meer dus wat die inmiddels aan het doen is geen idee.. niet actief aan het meezoeken iniedergeval lijkt het.

edo merkt op dat PJ iets in zijn hand houdt (zo komen ze erachter dat ze foto moeten omdraaien) Patrick haalt inmiddels foto's van de muur maar wat doet hij daarmee?????? (ze missen met het puzzelen nog redelijk wat foto's en patrick kan die makkelijk verstopt hebben terwijl de rest met het bandje enzo bezig waren)

 Patrick is degene die de foto's 1 voor 1 omdraait, dunya corrigeert hem... en moet alle foto's die patrick heeft omgedraait weer terug draaien (hier rekt patrick dus weer tijd mee) Joris helpt dunya hier wel goed mee.

OOk is het joris die uiteindelijk over de kast begint waar de kluis instaat. dus hier helpt joris de opdracht ook mee vooruit, vreemd hierbij is dat Patrick blijkbaar de sleutel heeft die men nodig heeft.. joris vraagt patrick om een zijn sleutel en patrick reageert met hoezo?? joris legt uit waarom ie de sleutel wil en patrick gaat hem pakken maar rekt dus wel weer zwaar verdacht dus, daarnaast is ie ook ontzettend aan het rekken om die kluis open te maken..



Patrick is in mijn ogen bij deze opdracht het meest verdacht geweest.. dennis en edo op de 2de plaats en regina joris en dunya zijn hier wel met goede dingen gekomen om de opdracht sneller te laten verlopen.
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline sijb

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #165 Gepost op: 25-01-2008, 00:16:09 »
Hierbij de antwoorden zoals ze zijn weergegeven. Deze komen van de Wie is de mol Site. Ga ervan uit dat dit dan dus ook goed weergegeven is.-

Edo
Hoe diep was het meer waar je de eerste keer het anker liet zakken?
a. 14 meter
b. 16 meter
Hij geeft antwoord b. en stelt de volgende vraag aan de Mol: Ben je geboren in Brabant? > Ja.

Patrick
Hoeveel foto's waren er te vinden in jouw hotelkamer?
a. 3128 foto's
b. 3976 foto's
Hij antwoordt b. en vraag aan de Mol: Ben je acteur of actrice? > Nee.

Coen
Hoe lang deed Georgina er over om de rots te beklimmen?
a. 4 minuten
b. 4 minuten en 25 seconden
Hij antwoordt a. en vraagt: Slaap je bij mij op de kamer? > Ja.

Dennis
Hoeveel kilo bagage hadden jullie in totaal voordat jullie herpakten?
a. 150 kilo
b. 140 kilo
Hij antwoordt b. en vraagt: Is Edo de Mol? > Ja.

Dunya
Wat was de afstand van de tafel tot de flessen bij de schietopdracht?
a. 9.80 meter
b. 9.20 meter
Ze antwoordt b. en vraagt aan de Mol: Ben je acteur? > Nee.

Joris
Wat was de oppervlakte van het maïsveld?
a. 16.000 vierkante meter
b. 14.000 vierkante meter
Hij antwoordt b. en stelt de Mol de vraag: Is je moeder Joods? > Nee.

Regina
Op de eerste bladzijde van het boek in de fabriek stond welke editie dit was. Was dit:
a. 16e
b. 14e
Ze antwoordt b. en vraagt: Heb je bruine ogen? > Ja

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 4
« Reactie #166 Gepost op: 25-01-2008, 00:17:44 »
Dan gaan ze er toch van uit dat Patrick wel 1 van de 2 mogelijke antwoorden gaf.
The British are not impressed.

Offline mol Thessa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #167 Gepost op: 25-01-2008, 00:18:53 »
*knip*

Joris
Wat was de oppervlakte van het maïsveld?
a. 16.000 vierkante meter
b. 14.000 vierkante meter
Hij antwoordt b. en stelt de Mol de vraag: Is je moeder Joods? > Nee.


*knip*

Correctie: "ISSSSS    JOUWWWW     MOEDERRRRR     JOOOOOOOOODS?!?!?!"  ::rofl:: ;D
Triomf!

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #168 Gepost op: 25-01-2008, 00:34:55 »
Ik denk serieus dat we op de meeste vragen toch geen antwoord krijgen.. misschien moeten we meer gaan kijken naar de logica van de vragen en wat daarbij opvalt:

want b.v patrick stelt een vraag die ook opzich zelf kan slaan. Dunya doet dit niet omdat zij zelf nog de enige actrice is.

Dennis stelt een vraag over de mol aan de mol..zijn vraagstructuur is krom in deze situatie: hij vraagt namelijk: is edo de mol? waarom vraagt hij niet: ben jij edo? waarom stelt hij de vraag niet rechtstreeks aan de mol zoals alle andere dat wel doen.

Misschien zit daar een hint in, hij vraagt zijn vraag niet rechtstreeks aan de mol omdat dat niet kan omdat hij zelf de mol is.
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #169 Gepost op: 25-01-2008, 00:37:30 »
Jullie willen wel heel graag dat Dennis de mol is... haha

In het dagboek van de mol stond dat we aan de vragen maar niet zoveel waarde moesten hechten :-/ Waarom niet?

Offline roelc

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #170 Gepost op: 25-01-2008, 00:38:50 »
waarom wilde dennis zo graag bij patrick? dat viel me toch wel op!
mss wil hij de molacties vanaf de eerste rij meemaken

waarom is niemand gewoon achter 'de mol' aan gerend en dat kleed afgetrokken? :D
of zo'n grappige vraag stellen dat je de mol hoort lachen
of vragen: is ouagadougou de hoofdstad van mali? als het lang duurt weet je iig dat de mol geen aardrijkskundekenner is (of zo'n soort vraag he ;) )
« Laatst bewerkt op: 25-01-2008, 00:42:07 door roelc »

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #171 Gepost op: 25-01-2008, 00:42:17 »


Toevoeging: Dennis is de mol NIET: 1) Ik weet ook niet dat Prinsjesdag altijd op een dinsdag is, maar ik weet dan weer wel dat je bij Van Dale altijd eerst vermenigvuldigt en dan pas optelt... Ik weet niet wat jullie belangrijker vinden, mij is het om het even. Je kunt altijd wel iets niet weten, daarom vraag je het elkaar (dom van Coen en Edo dat ze niet tegen Regina zeiden dat het om de Van Dale methode ging!)
2)



volgens mij herhaalde ze de vraag letterlijk aan regina .. wat zou meneer van dalen als antwoord hebben gegeven, daarnaast hoeven ze dat er niet bij te vermelden want je moet sommen altijd zo uitrekenen, dus het is gewoon standaard dat je die methode gebruikt, dat is gewoon een vaste regel. Elke andere manier is gewoon altijd fout bij dat soort sommen.
En dat ze niet wisten dat prinsjesdag op een dinsdag viel.. tja.. is voor mij algemeen bekend maargoed.. wat ik dan vreemder vind is dat regina dit verteld en dat ze het geode antwoord weten maar het niet invoeren. en dat joris die vraag fout had was helemaal te erg.. kom op zeg.. hij was wel zo simpel. dinsdag is een week en 3 dagen geleden, welke dag is het vandaag?
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #172 Gepost op: 25-01-2008, 00:49:13 »
Jullie willen wel heel graag dat Dennis de mol is... haha

In het dagboek van de mol stond dat we aan de vragen maar niet zoveel waarde moesten hechten :-/ Waarom niet?


??? ik zit meer op patrick dennis staat bij mij op 2..

maar kom  op wat ik net posten is toch wel heel opvallend, want iedereen vraagt zijn vraag aan de mol behalve dennis. die maakt van de mol een derde persoon.
Ik denk dat je beter op dat soort dingen kan gaan letten dan tevergeefs uit te zoeken hoe diep dat meer is of foto's gaan tellen (die je never nooit niet kan tellen, want je ziet niet alle foto's en er lagen er ook nog in de koffer en op bed etc etc..) dan kun je nog beter het aantal foto's berekenen aan de hand van de informatie dat er 24 of 36 foto's op een rolletje passen en dat een rolletje meestal vol is voordat het ingeleverd wordt. tenzij het digitale foto's zijn, maar dan zou je weer moeten gaan uitvissen hoeveen foto's er op b.v 1 g kaartje kunnen maar dat wordt een stuk moeilijker omdat je een digitale camera ook nog op kwaliteit kan instellen e dan kunnen er meer of minder op en omdat je niet weet wat voor grootte kaartje er gebruikt wordt en omdat het kaartje niet perse vol hoeft te zijn bij het afdrukken,..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 4
« Reactie #173 Gepost op: 25-01-2008, 01:17:45 »
Ik denk dat je beter op dat soort dingen kan gaan letten dan tevergeefs uit te zoeken hoe diep dat meer is of foto's gaan tellen (die je never nooit niet kan tellen, want je ziet niet alle foto's en er lagen er ook nog in de koffer en op bed etc etc..) dan kun je nog beter het aantal foto's berekenen aan de hand van de informatie dat er 24 of 36 foto's op een rolletje passen en dat een rolletje meestal vol is voordat het ingeleverd wordt. tenzij het digitale foto's zijn, maar dan zou je weer moeten gaan uitvissen hoeveen foto's er op b.v 1 g kaartje kunnen maar dat wordt een stuk moeilijker omdat je een digitale camera ook nog op kwaliteit kan instellen e dan kunnen er meer of minder op en omdat je niet weet wat voor grootte kaartje er gebruikt wordt en omdat het kaartje niet perse vol hoeft te zijn bij het afdrukken,..
Kan je beter uitrekenen hoeveel vierkante meter muur er was en hoeveel bed en dan uitgaande van 10x15cm foto's hoeveel er nodig zijn om dat oppervlak te vullen en dan een gok hoeveel er nog in de koffer zaten.
The British are not impressed.

Offline Dutchie01

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #174 Gepost op: 25-01-2008, 01:26:12 »
over dat meer :

Als je het laagste getal hiervan neemt maakt het niet uit waar de boot lag.
Als je het hoogste getal had, dan wisten ze het nooit zeker, dus denk ik daarom dat het juiste getal het laagste is en dat was 14. ::trots::

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 4
« Reactie #175 Gepost op: 25-01-2008, 01:33:16 »
En als het 16 was, dan was 14 ook goed ;) Als je van 0 naar 16 gaat (rand van meer naar midden van meer), dan kom je vanzelf een keer langs 14 nml.
The British are not impressed.

Offline Stephanie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #176 Gepost op: 25-01-2008, 05:58:00 »
meneer van dale
dat is gewoon een vaste regel. Elke andere manier is gewoon altijd fout bij dat soort sommen.
Ware het niet dat die regel niet meer geldt  :P



Misschien is er iemand die goed afstanden kan schatten om zo de vraag van Joris op te lossen?

En als we weten wiens moeder Joods is, weten we ook wie Joris verdenkt?
« Laatst bewerkt op: 25-01-2008, 06:00:17 door Stephanie »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 4
« Reactie #177 Gepost op: 25-01-2008, 06:01:34 »
Ware het niet dat die regel niet meer geldt  :P
Klopt, maar de vraag was: "Wat zou meneer Van Dale antwoorden op deze som?", dus ze hadden die regel wel degelijk moeten gebruiken.
The British are not impressed.

Offline Stephanie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #178 Gepost op: 25-01-2008, 06:10:55 »
Klopt, maar de vraag was: "Wat zou meneer Van Dale antwoorden op deze som?", dus ze hadden die regel wel degelijk moeten gebruiken.

Ja en het antwoord was ook niet anders geweest, bij gebruik van de juiste rekenregels.
Maar zeggen dat je die regel altijd moet gebruiken, zoals onder andere xaniapops doet, is gewoon fout. Forum mag toch best een beetje opvoedkundige waarde hebben   :P

Voor de Dennis fans zit er misschien nog wel een hint in. Welke letters uit MVDWOA kloppen niet meer?
--> D en W --> Dennis Weening   ::)


Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #179 Gepost op: 25-01-2008, 07:16:18 »
Welke vragen kunnen we zeker weten achterhalen?

- Diepte meer? (komen wij niet achter volgens mij)
- De fotos zeker niet of is het gemeld in de uitzending?
- het klimmen van Georgina?
- Dit is gezegd in de uitzending meen ik me te herinneren
- Schietafstand wordt volgens mij ook gemeld.
- Oppervlakte maisveld?
- Boek editie wordt volgens mij niet in beeld gebracht.

 Wordt vervolgd...

Maisveld was 14 hectare. Dat is vorige week gezegd in de aflevering.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.