Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 148288 keer)

Offline the_shagster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik was de mol!
Re: Aflevering 4
« Reactie #220 Gepost op: 25-01-2008, 15:38:01 »


Ik ga uit van een bescheiden hotel kamer van 3.5 bij 3.5. Als de foto's een standaard 10x13 cm afmeting hebben, dan is het waarschijnlijk dat het antwoord 3976 de juiste is.


Ik ga hier van uit omdat de foto's niet recht tegen elkaar aangeplakt zijn maar dover elkeer en door elkaar.

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Aflevering 4
« Reactie #221 Gepost op: 25-01-2008, 15:50:05 »
Lees m'n bericht ff verder. Als er een raam is in de hotelkamer, dan is juist het antwoord a) waarschijnlijker!
Maar het blijft koffiedikkijken.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline the_shagster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik was de mol!
Re: Aflevering 4
« Reactie #222 Gepost op: 25-01-2008, 16:19:03 »
Lees m'n bericht ff verder. Als er een raam is in de hotelkamer, dan is juist het antwoord a) waarschijnlijker!
Maar het blijft koffiedikkijken.

heb ik gedaan maar volgens mij bereken jij als ze netjes naast en onder elkaar geplakt zijn. maar ze hangen kriskras door elkaar en in die koffer zitten er zeker 200 zo te zien. dus b is veel aannemelijker

Offline luckyluuk12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #223 Gepost op: 25-01-2008, 16:30:53 »
En overal op het bed en er zijn er ook veel op de tv geplakt en volgens mij ook nog op het kastje.

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #224 Gepost op: 25-01-2008, 16:36:31 »
Citaat
Rormo

Er zijn mensen die beweren dat Dennis niet de mol kan zijn omdat hij 2 van die gewichtjes meenam. Die gewichtjes waren 50 euro per stuk. In totaal dus 100 euro. Op een pot van 7000 is dat bijna verwaarloosbaar. Als je door 100 euro mee te nemen de verdenking van je af kunt werpen, is dat als mol gewoon slim. Het kost je zeer weinig. Het is in de historie gebleken dat de mol altijd wel ergens bij een opdracht geld in de pot heeft gebracht. Dennis afstrepen hierdoor zou dus een vergissing zijn.

Patrick nam de 2 gewichtjes mee.

Offline MagicEgidius

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #225 Gepost op: 25-01-2008, 16:46:55 »
ff een overbodige opmerking...

Elke kandidaat had al kunnen weten of zijn verdachte de mol is. Een kandidaat had alleen maar hoeven zeggen:

Wat zou jouw antwoord geweest zijn op de vraag of Edo (of een andere naam) de mol is,
als ik een ander antwoord op de vraag voor de de deur gegeven had.

Het antwoord van de mol, als de vraag voor de deur fout is, is nee als Edo de mol is, en ja als Edo niet de mol is.

Het antwoord van de mol, als de welkomstvraag eigenlijk goed was, is wederom neea als Edo de mol is, en ja als Edo niet de mol is.

Met dank aan het raadseltje van de twee broertjes.

VERKLARING

Stel: Edo = de mol

Is je vraag voor de deur fout, dan gaat de mol liegen
Is je vraag voor de deur goed, dan spreekt de mol de waarheid

Als je vraag voor de deur fout was, dan zou je in het andere geval het antwoord goed hebben gehad. Je zou dus ja krijgen als Edo de mol is. Omdat de mol echter liegt, want het goede antwoord is niet gegeven, zegt hij NEE.

Als je vraag voor de deur goed was, dan zou je in het ander geval het antwoord fout hebben gehad. Je zou dus nee krijgen als Edo de mol is. Omdat de mol de waarheid spreekt, want je hebt het goede antwoord gegeven, zegt hij NEE

Does it make any sense? ???

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Aflevering 4
« Reactie #226 Gepost op: 25-01-2008, 16:48:58 »
Ja, goed!
Maar je gaat er dan wel van uit de mol dit ook snapt   ::tandpastasmiley::
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline wwg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is toch die mol...
Re: Aflevering 4
« Reactie #227 Gepost op: 25-01-2008, 16:49:07 »
De mol HOEFT niet te liegen.  Alleen als het goed is weet je zeker dat ie NIET liegt.
Als je antwoord fout is kan ie nog mollen en een gelogen antwoord geven.

Offline MagicEgidius

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #228 Gepost op: 25-01-2008, 16:55:39 »
Hoeft niet te liegen? Dat heb ik er toch niet uit begrepen. Wordt dit echt op deze manier gezegd?
« Laatst bewerkt op: 25-01-2008, 17:00:06 door MagicEgidius »

Offline moorries

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #229 Gepost op: 25-01-2008, 17:06:54 »
kun je de schietafstand niet afleiden aan de lengte van een van de deelnemers. Ik ben niet zo`n rekenwonder maar ik zie mogelijkheden voor de rekenwonders ??? ??? ???

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Aflevering 4
« Reactie #230 Gepost op: 25-01-2008, 17:18:48 »
geniaal hoor :) alleen hadden de kandidaten vast niet heel veel tijd om over hun vraag na te denken !!
dennis for mole !

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 4
« Reactie #231 Gepost op: 25-01-2008, 17:19:40 »
kun je de schietafstand niet afleiden aan de lengte van een van de deelnemers. Ik ben niet zo`n rekenwonder maar ik zie mogelijkheden voor de rekenwonders ??? ??? ???

Je kan wel een goede schatting maken, maar het verschil tussen de twee mogelijke antwoorden is behoorlijk klein... :-\\
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 4
« Reactie #232 Gepost op: 25-01-2008, 17:21:39 »
ze weten wel wat ze uitzenden.
we weten de grootte van het maisveld, maar met het antwoord van de mol kunnen we alsnog bijna niets.
hoe kunnen we nu weten wie een joodse moeder heeft?
en als we het antwoord wel hebben, dan valt er alsnog maar één persoon af.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 4
« Reactie #233 Gepost op: 25-01-2008, 17:24:49 »
hoe kunnen we nu weten wie een joodse moeder heeft?

75% kans dat Joris Edo bedoelt.
25% kans dat niemand een joodse moeder heeft en dat het een hint richting Joris is (Ik Joris, Mol, Joris Linssen).

 ;)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #234 Gepost op: 25-01-2008, 17:46:43 »
ff een overbodige opmerking...

Elke kandidaat had al kunnen weten of zijn verdachte de mol is. Een kandidaat had alleen maar hoeven zeggen:

Wat zou jouw antwoord geweest zijn op de vraag of Edo (of een andere naam) de mol is,
als ik een ander antwoord op de vraag voor de de deur gegeven had.

Het antwoord van de mol, als de vraag voor de deur fout is, is nee als Edo de mol is, en ja als Edo niet de mol is.

Het antwoord van de mol, als de welkomstvraag eigenlijk goed was, is wederom neea als Edo de mol is, en ja als Edo niet de mol is.

Met dank aan het raadseltje van de twee broertjes.

VERKLARING

Stel: Edo = de mol

Is je vraag voor de deur fout, dan gaat de mol liegen
Is je vraag voor de deur goed, dan spreekt de mol de waarheid

Als je vraag voor de deur fout was, dan zou je in het andere geval het antwoord goed hebben gehad. Je zou dus ja krijgen als Edo de mol is. Omdat de mol echter liegt, want het goede antwoord is niet gegeven, zegt hij NEE.

Als je vraag voor de deur goed was, dan zou je in het ander geval het antwoord fout hebben gehad. Je zou dus nee krijgen als Edo de mol is. Omdat de mol de waarheid spreekt, want je hebt het goede antwoord gegeven, zegt hij NEE

Does it make any sense? ???

en dit doet me dan weer denken aan de film labyrinth die me dan weer doet denken aan alice in wonderland.. lol
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Marijee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #235 Gepost op: 25-01-2008, 17:49:54 »
75% kans dat Joris Edo bedoelt.
25% kans dat niemand een joodse moeder heeft en dat het een hint richting Joris is (Ik Joris, Mol, Joris Linssen).

 ;)
Vanwege z'n Joodse naam  ??? Ik ken opzich best veel mensen met een Joodse naam hoor, aangezien het oude testament ook van het Jodendom afstamt, zijn alle namen uit het oude testament (o.a. Eva dus ook  ;) ) Joodse namen.

Ik vind het niet héél veel zeggen hoor, dat Edo een Joodse naam is. Ik heb een meisje in de klas, en die heet Eleonora, wat ook tussen de Joodse namen staat, en zij is níet Joods. Daarbij heb ik bij een Edo in de klas gezeten, die ook niet joods was :P

Mja, toch blijf ik het vreemd vinden. Als je een Joodse moeder hebt, ben je zelf toch ook Joods, volgens wikipedia  :o Ik ben flínk het spoor bijster. Ik snap niet hoe iemand een Joodse moeder kan hebben, maar zelf niet Joods kan zijn  ??? Het hoeft niet actief te zijn, maar volgens mij ben je dan écht wel Joods  :-\\

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #236 Gepost op: 25-01-2008, 17:51:52 »
75% kans dat Joris Edo bedoelt.
25% kans dat niemand een joodse moeder heeft en dat het een hint richting Joris is (Ik Joris, Mol, Joris Linssen).

 ;)

volgens mij doelde joris op dunya, ik kwam haar naam tegen bij iets van een joods gemeenschap ofzo google maar eens op haar naam en joods..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 4
« Reactie #237 Gepost op: 25-01-2008, 17:53:38 »
volgens mij doelde joris op dunya, ik kwam haar naam tegen bij iets van een joods gemeenschap ofzo google maar eens op haar naam en joods..

En Joris heeft idd net een opdracht met haar gedaan, dus zeer verklaarbaar waarom hij haar even wou checken. Maar is Dunya wel van Joodse afkomst?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #238 Gepost op: 25-01-2008, 18:47:03 »
Ja Joris lijkt wel voor Dunya te gaan, dat was ook mijn eerste gedachte.

Kan iemand overigens nog ff nagaan hoe lang Georgina over dat klimmen deed?

Ik zou het een domper voor deze giga-serie vinden als Joris de mol zou zijn. Van Dennis als mol was ik ook niet meer zo zeker, maar jullie overtuigen me toch weer aardig! :)

Wie zegt trouwens dat Coen 100% op Edo ging? Hij heeft de naam Edo niet genoemd bij de test of tegen PJH! Het is natuurlijk wel waarschijnlijk, maar staar je niet blind op suggesties! En hij kan ook gewoon de vragen fout beantwoord hebben, er zaten er wel meer op Edo.

Overigens: toen Dunya door de touwen en lasers kwam, was zij de enige die kon zien hoeveel geld er op die ton lag. Misschien heeft ze gewoon maar de helft meegenomen!!?
Tell me what your telescope says

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: Aflevering 4
« Reactie #239 Gepost op: 25-01-2008, 18:48:48 »
Ja, goed!
Maar je gaat er dan wel van uit de mol dit ook snapt   ::tandpastasmiley::
LOL, ik zie het al helemaal voor me, iemand stelt die ingewikkelde vraag, en hoort vanachter het altaar De(nnis)Mol "Huh, wat?!"
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .