Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 148291 keer)

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #240 Gepost op: 25-01-2008, 18:49:07 »


Wie zegt trouwens dat Coen 100% op Edo ging? Hij heeft de naam Edo niet genoemd bij de test of tegen PJH! Het is natuurlijk wel waarschijnlijk, maar staar je niet blind op suggesties! En hij kan ook gewoon de vragen fout beantwoord hebben, er zaten er wel meer op Edo.


Hij zegt het letterlijk in het interview. Ook in het begin van de Coen en Sandershow vandaag zegt hij bijna weer letterlijk tegen Paul Rabbering, verder is het ook wel op te maken uit de aflevering en uit z'n dagboek op de .nl site.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 4
« Reactie #241 Gepost op: 25-01-2008, 18:50:10 »
LOL, ik zie het al helemaal voor me, iemand stelt die ingewikkelde vraag, en hoort vanachter het altaar De(nnis)Mol "Huh, wat?!"

dat vind ik nog best eng aan deze opdracht!
ik neem aan dat er gewoon iemand van de productie achter de paal staat, maar toch, je zou toch maar ineens keihard moeten lachen  ::rofl::
het was slim geweest als een kandidaat een scheet had gelaten oid.  :D

Offline kimgirl

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #242 Gepost op: 25-01-2008, 19:05:04 »
Regina moest gister bij de bomopdracht kiezen tussen een Rood Groen en een Zwart draadje.
Rood/zwart/groen staat voor NEC. NEC komt uit Nijmegen en Joris is in Nijmegen geboren!

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #243 Gepost op: 25-01-2008, 19:15:18 »
praat me niet van 'enniesee'! en voor mijn part waren de draadjes pimpelpaars geweest...
Tell me what your telescope says

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #244 Gepost op: 25-01-2008, 19:16:53 »
Regina moest gister bij de bomopdracht kiezen tussen een Rood Groen en een Zwart draadje.
Rood/zwart/groen staat voor NEC. NEC komt uit Nijmegen en Joris is in Nijmegen geboren!

Goede!

Alle onduidelijkheden over de mol-info opdracht. Zo staat het letterlijk op de .nl website:

Citaat
Eén voor één komt een kandidaat bij Pieter Jan. Ze staan voor de dichte deur van een kapel. Pieter Jan stelt de kandidaat een vraag en geeft daarbij twee mogelijke antwoorden. Als de kandidaat het juiste antwoord geeft, zal de mol in de kapel de waarheid spreken. Geeft de kandidaat het foute antwoord aan Pieter Jan, dan zal de mol liegen. De kandidaat mag aan de mol iedere vraag stellen die hij wil. De mol antwoordt met ja of nee door rechts of links een kaars te doven.

Edo
Hoe diep was het meer waar je de eerste keer het anker liet zakken?
a. 14 meter
b. 16 meter
Hij geeft antwoord b. en stelt de volgende vraag aan de Mol: Ben je geboren in Brabant? > Ja.

Patrick
Hoeveel foto's waren er te vinden in jouw hotelkamer?
a. 3128 foto's
b. 3976 foto's
Hij antwoordt b. en vraag aan de Mol: Ben je acteur of actrice? > Nee.

Coen
Hoe lang deed Georgina er over om de rots te beklimmen?
a. 4 minuten
b. 4 minuten en 25 seconden
Hij antwoordt a. en vraagt: Slaap je bij mij op de kamer? > Ja.

Dennis
Hoeveel kilo bagage hadden jullie in totaal voordat jullie herpakten?
a. 150 kilo
b. 140 kilo
Hij antwoordt b. en vraagt: Is Edo de Mol? > Ja.

Dunya
Wat was de afstand van de tafel tot de flessen bij de schietopdracht?
a. 9.80 meter
b. 9.20 meter
Ze antwoordt b. en vraagt aan de Mol: Ben je acteur? > Nee.

Joris
Wat was de oppervlakte van het maïsveld?
a. 16.000 vierkante meter
b. 14.000 vierkante meter
Hij antwoordt b. en stelt de Mol de vraag: Is je moeder Joods? > Nee.

Regina
Op de eerste bladzijde van het boek in de fabriek stond welke editie dit was. Was dit:
a. 16e
b. 14e
Ze antwoordt b. en vraagt: Heb je bruine ogen? > Ja

De mol liegt bij een fout en spreekt dus de waarheid bij een goed antwoord.

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 4
« Reactie #245 Gepost op: 25-01-2008, 19:26:10 »
Valt het niemand op dat er 3 vragen zijn die de antwoorden 14 en 16 hebben??
Zowel die van Edo, Joris en Regina. alleen die van Joris is het x100 gedaan.............

Goed gezien  ::ok::
Maar het is zelfs nog veel erger:

Edo
Hoe diep was het meer waar je de eerste keer het anker liet zakken?
a. 14 meter
b. 16 meter

Patrick
Hoeveel foto's waren er te vinden in jouw hotelkamer?
a. 3128 foto's
b. 3976 foto's = 14 * 284
Coen
Hoe lang deed Georgina er over om de rots te beklimmen?
a. 4 minuten
b. 4 minuten en 25 seconden

Dennis
Hoeveel kilo bagage hadden jullie in totaal voordat jullie herpakten?
a. 150 kilo
b. 140 kilo = 14 * 10
Dunya
Wat was de afstand van de tafel tot de flessen bij de schietopdracht?
a. 9.80 meter = 14 * 0.7
b. 9.20 meter

Joris
Wat was de oppervlakte van het maïsveld?
a. 16.000 vierkante meter
b. 14.000 vierkante meter = 14 * 1000

Regina
Op de eerste bladzijde van het boek in de fabriek stond welke editie dit was. Was dit:
a. 16e
b. 14e

Ofwel, de enige vraag waar geen 14-voud in zit is die over hoe lang de klimpartij van Georgina duurde.
edit: Jammer dat Nicolette er al uit is.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2008, 19:29:55 door opaweethetbeter »

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #246 Gepost op: 25-01-2008, 19:28:32 »
Goede!

Alle onduidelijkheden over de mol-info opdracht. Zo staat het letterlijk op de .nl website:

De mol liegt bij een fout en spreekt dus de waarheid bij een goed antwoord.
Ja, dat heeft PJH ook zo gezegd, dat heb ik hier gisteravond ook al verteld.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #247 Gepost op: 25-01-2008, 19:30:16 »
Ik voel een nieuwe column opkomen: in jullie gezoek naar Hints, luisteren jullie maar half, en kijken jullie niet echt. Alles wordt direct geïnterpreteerd. Luister eerst eens goed naar de exacte tekst, anders zit je sowieso al mis met je ontdekking!


Disclaimer: je en jullie bedoel ik hier in overdrachtelijke zin, als in men, degenen die hier posten in het algemeen.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #248 Gepost op: 25-01-2008, 19:31:16 »
Goed gezien  ::ok::
Maar het is zelfs nog veel erger:



Patrick
Hoeveel foto's waren er te vinden in jouw hotelkamer?
a. 3128 foto's
b. 3976 foto's = 14 * 284

Dennis
Hoeveel kilo bagage hadden jullie in totaal voordat jullie herpakten?
a. 150 kilo
b. 140 kilo = 14 * 10

Dunya
Wat was de afstand van de tafel tot de flessen bij de schietopdracht?
a. 9.80 meter = 14 * 0.7
b. 9.20 meter


Ofwel, de enige vraag waar geen 14-voud in zit is die over hoe lang de klimpartij van Georgina duurde.

Nou deze 3 zijn vergezocht hoor, bijna ieder ander getal kan je invullen als je gaat delen door 14. Je kan 3976 ook door heel veel andere getallen delen en die 284 is toch ook niets? of iemands geboortedatum?? hihi

Ik vind het wel opvallend dat op allebei de acteursvragen met Nee zijn beantwoord, wat betekent dat de vragen beiden goed of fout zijn.

Ja, dat heeft PJH ook zo gezegd, dat heb ik hier gisteravond ook al verteld.

De topic is lang en ik vond nog niet het schema zoals het op de .nl site staat. Vandaar de post. De discussie was alleen nog steeds gaande.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2008, 19:34:20 door Lola-aapje »

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 4
« Reactie #249 Gepost op: 25-01-2008, 19:42:50 »
Aangezien er 14 antwoorden zijn zou er gemiddeld genomen maar 1 veertien-voud tussen moeten zitten. Dat het er zes zijn is wel degelijk uitzonderlijk te noemen.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #250 Gepost op: 25-01-2008, 19:44:23 »

Ik vind het wel opvallend dat op allebei de acteursvragen met Nee zijn beantwoord, wat betekent dat de vragen beiden goed of fout zijn.



Dat is niet helemaal waar, want Dunya vroeg naar "acteur".
Het zou dus nog kunnen dat Patrick's vraag fout is en die van Dunya goed, maar dat zou betekenen dat zij zelf de mol is....

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #251 Gepost op: 25-01-2008, 19:53:09 »

Observaties over de molopdracht:
-Dennis is de enige die de mol niet met jij aanspreekt, misschien omdat hij zelf de mol is
-In een interview zei PJH dat hij ong. vanaf deze aflevering wist wie de mol was. Is hij soms zelf op de molpositie gaan zitten toen de mol zijn vraag stelde? En heeft hij de vraag toen voor de mol beantwoord of voor zichzelf, hij werd immers door de meesten met "jij" aangesproken.

PJH is niet geboren in Brabant, en of hij een Joodse moeder heeft kan ik niet vinden via Google.

-Edo moet zichtbaar denken welke kaars ja is en welke nee. Een hint dat voor de mol links en rechts omgedraaid zijn en dat hij zich dus niet moet vergissen?
« Laatst bewerkt op: 25-01-2008, 19:55:36 door Joff »

Offline Amanda

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #252 Gepost op: 25-01-2008, 19:59:37 »
Pfff lastig, Dennis is t nog steeds wel voor mij..



 ??? ::)
« Laatst bewerkt op: 25-01-2008, 20:20:00 door Amanda »

Offline DennisofEdo

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #253 Gepost op: 25-01-2008, 20:23:16 »
Toevallig heb ik vorige week seizoenen 1 t/m 5 [edit: bedoel 4] via UseNet (nieuwsserver) gedownload.

Zie bij binsearch .info of nzbindex .nl
Zoek op "WISDM" en maak een nzb-file aan.
Deze downloaden met een downloadtool (GrabIt is zo'n tool)
Je moet wel beschikken over een newsserver via je provider (meestal iets als news.PROVIDER.nl)
 


Ik heb het bestAND  opgeslagen, Grabit gedownload.. en dan?.. ???

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: Aflevering 4
« Reactie #254 Gepost op: 25-01-2008, 20:33:59 »
Dubbelklikken op de NZB en dan moet die in Grabit openen en dan begint de download. (Ik heb ze ook allemaal ;D )
Meer info op binaries4all.nl
« Laatst bewerkt op: 25-01-2008, 20:38:19 door highwaykind »
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #255 Gepost op: 25-01-2008, 20:55:49 »
heb het ook in de joris-topic geplaatst, maar dit lijkt wel een molknuffeltje  :o

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #256 Gepost op: 25-01-2008, 21:07:40 »
heb het ook in de joris-topic geplaatst, maar dit lijkt wel een molknuffeltje  :o

Lijkt meer op een Aapje... ???
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline DennisofEdo

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #257 Gepost op: 25-01-2008, 21:42:54 »
Dubbelklikken op de NZB en dan moet die in Grabit openen en dan begint de download. (Ik heb ze ook allemaal ;D )
Meer info op binaries4all.nl

Het lukt wel, maar 1 ding niet. hij wil niet dowenloaden omdat ik geen news.provider.nl heb.. ik heb default server

Offline tinman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...zodat ik je goed kan zien!
Re: Aflevering 4
« Reactie #258 Gepost op: 25-01-2008, 21:54:03 »
Het antwoord op de vraag van Dunya kan je wellicht beredeneren. De twee mogelijke antwoorden zijn 9,80 en 9,20 meter. Natuurlijk niet gemeld in de schietaflevering, en zo'n klein verschil op die afstand is ook niet af te zien, zelfs al waren we er zelf bij geweest.

Maarrr... 9,20 meter is op een paar cijfers achter de komma na 10 yards. Ehm... nou werken ze in Mexico helemaal niet met het imperial systeem, maar toch. Zoals al eerder hier gemeld, was het antwoord op Dunya's vraag dan weer dat de mol geen acteur is. Daarmee vallen een paar kandidaten (die ik toch al niet meer verdacht) af.

Dan wat betreft de cijfers 14 en 16... de klok in Regina's en Dunya's kamer begon om 4 uur 's middags achteruit te lopen. Om 16:00 uur dus! En stopt om 14:28. Niet te geloven trouwens dat de kandidaten anderhalf uur over die opdracht gedaan hebben, maar wellicht liep de klok sneller dan normaal. De foto's hingen in kamer 905, 9+0+5=14. Vraag alleen, wat betekenen deze cijfers?

Offline Zaz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #259 Gepost op: 25-01-2008, 22:16:32 »
heb het ook in de joris-topic geplaatst, maar dit lijkt wel een molknuffeltje  :o

@ Lola-aapje, volgens mij is het ook een apenstaartje  ::rofl::
Wie heeft er op mijn kop gepoept? vraagt de Mol......