Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 148286 keer)

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #280 Gepost op: 26-01-2008, 22:15:07 »
er wordt de hele tijd dit seizoen gepraat over die spiegelingen
misschien is het niet 1106 maar 6011
dus 6 november

Dan zou het altijd nog 60 november moeten zijn... o jee... ::)
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #281 Gepost op: 26-01-2008, 22:17:16 »
hee nog ff over die vragen aan de mol:

patrick antwoordt "3975", maar de keuze was 3976. Zou het dan stiekem fout worden gerekend?  ::)

bovendien, ik geloof helemaal niet in de functie van die 'opdracht'. Je kan noooit checken of het antwoord goed was, en je laat je vervolgens helemaal beinvloeden door het al dan niet juiste antwoord van de mol, met als gevolg: exit; zoals bij Coen dus gebeurde.
De beste vraag in zo'n situatie is: Beste mol: houdt u ook zo van tetris??   ::trots::
Ik wilde me niet gaan vermoeien in de antwoorden maar naar de logica van de vragen, de antwoorden zijn namelijk erg moeilijk te vinden.
14, 14, 14000 erg opvallend >> ik denk aan 3 nullen extra en de 14 komt 3 x voor (Joris krijgt de 14.000)
Vraagstelling Joris met zijn Joods >> een jodenster heeft 2 maal3 hoeken ineen
Dit samengevat is Joris met zijn 3.

« Laatst bewerkt op: 26-01-2008, 22:20:00 door yessie »

Offline TMTCED

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #282 Gepost op: 26-01-2008, 22:18:37 »
Tijdens de opdracht met de bommen staan Dennis en Patrick met de gewichten te klooien. Dennis pakt daar achter de rug van Patrick iets van tafel en stopt het in zijn zak. Zijn dit gewichten? Zo ja, heeft hij er als mol iets aan om dat te doen?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 4
« Reactie #283 Gepost op: 26-01-2008, 22:24:00 »
er wordt de hele tijd dit seizoen gepraat over die spiegelingen
misschien is het niet 1106 maar 6011
dus 6 november
Tja, en daar zie ik ook niks van belang, hoogstens "1840 - De Republiek van de Rio Grande geeft zich over aan Mexico.", maar daar zie ik geen mollenstreek in.
The British are not impressed.

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #284 Gepost op: 26-01-2008, 22:27:50 »
Ik wilde me niet gaan vermoeien in de antwoorden maar naar de logica van de vragen, de antwoorden zijn namelijk erg moeilijk te vinden.
14, 14, 14000 erg opvallend >> ik denk aan 3 nullen extra en de 14 komt 3 x voor (Joris krijgt de 14.000)
Vraagstelling Joris met zijn Joods >> een jodenster heeft 2 maal3 hoeken ineen
Dit samengevat is Joris met zijn 3.



ok dus de focus is nu op het soort vragen...hmmm 8) ja de 14 is erg opvallend, maar Joris stelt de vraag over het joods zijn, dus kan dat weer betrekking hebben op dunya of edo (maar niemand weet dat, dennis was ook nog een optie). dus wat betreft die 2x 3 hoeken kan dat ook weer van toepassing zijn op dunya en edo. Of niet. :-\\
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #285 Gepost op: 26-01-2008, 22:35:06 »
ok dus de focus is nu op het soort vragen...hmmm 8) ja de 14 is erg opvallend, maar Joris stelt de vraag over het joods zijn, dus kan dat weer betrekking hebben op dunya of edo (maar niemand weet dat, dennis was ook nog een optie). dus wat betreft die 2x 3 hoeken kan dat ook weer van toepassing zijn op dunya en edo. Of niet. :-\\
Als je het topic 3 erop naslaat lees je genoeg aanwijzingen m.b.t. de 3.
En de 3 komt zeker in iedere aflevering voor, maar als dit de leidraad is in dit hele seizoen, moet deze wel te herleiden zijn naar iemand en altijd Joris aan te wijzen is.
Het vervelende is dat de spiegeling van 3 ook acht is en dat Edo 3 letters in zijn voornaam heeft.
Maar de 8 kan ik niet verwijzen naar iemand en Edo heeft ook nooit iets te maken met die cijfers.
 

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #286 Gepost op: 26-01-2008, 22:49:01 »
Tijdens de opdracht met de bommen staan Dennis en Patrick met de gewichten te klooien. Dennis pakt daar achter de rug van Patrick iets van tafel en stopt het in zijn zak. Zijn dit gewichten? Zo ja, heeft hij er als mol iets aan om dat te doen?

hee goed opgemerkt  ::ok:: heb er zo ongeveer 5 keer naar gekekeken, incl slowmotion, maar tis net alsof zijn hand leeg in zijn zak verdwijnt. Maar het ziet er wel uit alsof hij iets in zijn zak stopt. Maar op dat moment hadden ze net de topito's gewonnen (die Dennis overigens al in zijn zak liet glijden, de andere kant van zijn broek btw) en toen pas begonnen ze met de gewichten.
Dus er was als het goed is niks waardevols op die tafel. Er lagen wel gewichten op die tafel, maar alleen om die weegschaal in balans te houden. Het lijkt me niet waardevol om die te pakken. Maar ja.. wat deed hij dan bij die zak?  ???
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #287 Gepost op: 26-01-2008, 22:53:26 »
Ik kijk de aflevering nu terug.

En mij viel iets op met de bommen opdracht. Want er word gezegd: "Als een bom afgaat en je wordt geraakt, dan lig je uit het spel" Wat nu als je express alle bommen laat afgaan maar voordat je dat laat gebeuren zorg je ervoor dat je ver genoeg uit de buurt van die bom staat. Zo kan je nooit geraakt worden door de bom en dus kun je gemakkelijk het geld en/of topito's wegpakken en door naar de volgende bom.

Natuurlijk kon dit niet bij elke bom. Die ene van prinsjesdag bijvoorbeeld met die hendel die ingedrukt moest worden. Daar kun je niet omheen, noch bij die deur met tig sleutels. Maar alle anderen wel. Joris en Dunya hadden allebei dus in die chevrolet kunnen plaats nemen, gewoon die opstelling om ver rijden. Doordat je dat doet gaat de bom af. Maar guess what: allebei zitten in de auto en worden dus niet geraakt door de bom die afgaat!

En dus kunnen ze het geld en topito's pakken en door met een volgende opdezelfde manier onschadelijk maken. Denk er zelf nu pas aan, maar dit zou toch niet verboden geweest zijn? Het is wel een slimme manier om toch al het geld binnen te halen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #288 Gepost op: 26-01-2008, 22:56:16 »
hee goed opgemerkt  ::ok:: heb er zo ongeveer 5 keer naar gekekeken, incl slowmotion, maar tis net alsof zijn hand leeg in zijn zak verdwijnt. Maar het ziet er wel uit alsof hij iets in zijn zak stopt. Maar op dat moment hadden ze net de topito's gewonnen (die Dennis overigens al in zijn zak liet glijden, de andere kant van zijn broek btw) en toen pas begonnen ze met de gewichten.
Dus er was als het goed is niks waardevols op die tafel. Er lagen wel gewichten op die tafel, maar alleen om die weegschaal in balans te houden. Het lijkt me niet waardevol om die te pakken. Maar ja.. wat deed hij dan bij die zak?  ???
Kriebels aan zijn ballen ?  ::rofl::

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #289 Gepost op: 26-01-2008, 23:01:18 »
Ik kijk de aflevering nu terug.

En mij viel iets op met de bommen opdracht. Want er word gezegd: "Als een bom afgaat en je wordt geraakt, dan lig je uit het spel" Wat nu als je express alle bommen laat afgaan maar voordat je dat laat gebeuren zorg je ervoor dat je ver genoeg uit de buurt van die bom staat. Zo kan je nooit geraakt worden door de bom en dus kun je gemakkelijk het geld en/of topito's wegpakken en door naar de volgende bom.

Natuurlijk kon dit niet bij elke bom. Die ene van prinsjesdag bijvoorbeeld met die hendel die ingedrukt moest worden. Daar kun je niet omheen, noch bij die deur met tig sleutels. Maar alle anderen wel. Joris en Dunya hadden allebei dus in die chevrolet kunnen plaats nemen, gewoon die opstelling om ver rijden. Doordat je dat doet gaat de bom af. Maar guess what: allebei zitten in de auto en worden dus niet geraakt door de bom die afgaat!

En dus kunnen ze het geld en topito's pakken en door met een volgende opdezelfde manier onschadelijk maken. Denk er zelf nu pas aan, maar dit zou toch niet verboden geweest zijn? Het is wel een slimme manier om toch al het geld binnen te halen.
Nu jij het hebt over Joris en Dunya, ik vond het ook vreemd maar dan om de volgende redenen.
Dunya staat bij het touw om de ringen te sturen, Joris zit in de auto.
Opdracht mislukt dus want bom ontploft. Maar wie is af? Die vraag resteerde bij mij. Dunya zat ver weg, Joris in de auto en dichtbij.
Later blijkt dat Dunya af is en niet Joris, want Joris doet later de vraag met prinsjesdag en vrijdag als uitkomst.
Waarom mocht Dunya niet door ??????


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4
« Reactie #290 Gepost op: 26-01-2008, 23:03:13 »

Waarom mocht Dunya niet door ??????

Omdat zij door de verfbom geraakt werd.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 4
« Reactie #291 Gepost op: 26-01-2008, 23:03:43 »
En mij viel iets op met de bommen opdracht. Want er word gezegd: "Als een bom afgaat en je wordt geraakt, dan lig je uit het spel" Wat nu als je express alle bommen laat afgaan maar voordat je dat laat gebeuren zorg je ervoor dat je ver genoeg uit de buurt van die bom staat. Zo kan je nooit geraakt worden door de bom en dus kun je gemakkelijk het geld en/of topito's wegpakken en door naar de volgende bom.
Dacht ik ook aan, maar ik denk dat de volledige regels niet aan ons zijn doorgegeven. Anders was die opdracht met de touwen/lasers ook makkelijk geweest. De bom ligt dicht bij het geld en de topitos, dus ik denk dat je je moet inbeelden dat met het ontploffen der bom ook het geld verloren ging.
The British are not impressed.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #292 Gepost op: 26-01-2008, 23:25:01 »
Omdat zij door de verfbom geraakt werd.
Terug gekeken en zij werd blijkbaar door de verfbom geraakt.
Vreemd waarom alleen zij.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Aflevering 4
« Reactie #293 Gepost op: 26-01-2008, 23:30:57 »
Terug gekeken en zij werd blijkbaar door de verfbom geraakt.
Vreemd waarom alleen zij.
omdat Joris in de auto zat ::tandpastasmiley::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #294 Gepost op: 26-01-2008, 23:33:33 »
Ik heb zojuist die maisveld-opdracht nog eens bekeken, maar ik heb niet gehoord dat iemand zegt dat de oppervlakte 14 hectare was.
Kan je aangeven wie het zegt en op welk moment?

Ik heb het niet opgenomen, maar ik weet nog dat het op een gegeven moment gezegd werd door de voice-over of door PJH. Want het staat me nog bij dat ik toen dacht: Zo, wat een enorm veld moet dat zijn.
Dus toen Joris afgelopen keer de vraag kreeg, riep ik ook meteen 14 hectare.

Ik ben er 110% zeker van.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #295 Gepost op: 27-01-2008, 00:05:08 »
Ik heb het niet opgenomen, maar ik weet nog dat het op een gegeven moment gezegd werd door de voice-over of door PJH. Want het staat me nog bij dat ik toen dacht: Zo, wat een enorm veld moet dat zijn.
Dus toen Joris afgelopen keer de vraag kreeg, riep ik ook meteen 14 hectare.

Ik ben er 110% zeker van.

En ik ben er 100% zeker van dat het niet is vermeld. Kijk op de .nl site, daar kan je uitzendingen bekijken en dan mag je ons de minutenstand doorgeven waarin het wordt gezegd  ::vergroot::
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #296 Gepost op: 27-01-2008, 00:09:49 »
Ik kijk de aflevering nu terug.

En mij viel iets op met de bommen opdracht. Want er word gezegd: "Als een bom afgaat en je wordt geraakt, dan lig je uit het spel"


Ja ik dacht ook meteen: wat nu als regina bij die draadjesopdracht dat zakje bij het doorsnijden gewoon in de hand hield...dan was er sowieso niks gebeurd. Maar ik weet ook niet waar ze uiteindelijk dat geld vandaan haalde...

En ik vond het ook maar raar dat de verfbom dus bij Dunya zat waar de ringen gecontroleerd moesten worden. als je nou gewoon een baksteen had gepakt en dat door dat ruitje had getikt was je toch ook bij dat geld gekomen en kennelijk niet in de buurt van die bom. ik vond die oplossing met die auto en die ringen een stuk ingewikkelder :P En er stond toch verder geen uitleg bij, dus waarom niet?
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #297 Gepost op: 27-01-2008, 00:38:16 »
Ja ik dacht ook meteen: wat nu als regina bij die draadjesopdracht dat zakje bij het doorsnijden gewoon in de hand hield...dan was er sowieso niks gebeurd. Maar ik weet ook niet waar ze uiteindelijk dat geld vandaan haalde...

En ik vond het ook maar raar dat de verfbom dus bij Dunya zat waar de ringen gecontroleerd moesten worden. als je nou gewoon een baksteen had gepakt en dat door dat ruitje had getikt was je toch ook bij dat geld gekomen en kennelijk niet in de buurt van die bom. ik vond die oplossing met die auto en die ringen een stuk ingewikkelder :P En er stond toch verder geen uitleg bij, dus waarom niet?

Of nog simpeler:

Met die Chrevolet keihard op dat ruitje afgescheurd, er dwars door heen  ::rofl::. Boeiend dat die auto dan verf van die bom had opgelopen, maar je had zo wel het geld en topito's en bovendien leuke shots :D

En inderdaad, Regina had ze alledrie kunnen doorsnijden en ze alledrie moeten opvangen. Was er neem ik aan ook niets gebeurd. Dunya had een van de buitenste touwen moeten bewegen, want het web van touwen in de vorm van rode lasers, was zo groot dat je mij niet wijst maakt dat die bom, bij het afgaan, Dunya zou treffen. En wat betreft die weegschaal: daar kon het niet anders, net zoals met die hendel die ingedrukt moest worden met die prinsjesdag vraag. Die rekensom had je gewoon goed moeten kunnen uitrekenen.

Immers...

3 tot de macht 2 x 2 + 3 - 18 = ??
18 + 3 - 18 = ??
Streep gelijke getallen tegen elkaar weg
3 is de uitkomst

Dus zelfs zonder die methode: Van Dale Wacht Op Antwoord was ik ook op 3 uitgekomen simpel door tegen elkaar weg te strepen, omdat plus/min macht/wortel vermenigvuldigen/delen allemaal gelijk aan elkaar zijn.

Je had dus gemakkelijk achter de uitkomst kunnen komen. En wat betreft die Prinsjesdag vraag. Is in feite gewoon vrij eenvoudig te beredeneren door de zin in stukken op te delen en te benoemen wat wat is.

De dag voor eergister is een week na Prinsjedag, wat is het vandaag?
Eergisteren = 2 dagen terug
Dag voor eergisteren = 3 dagen terug
Prinsjesdag = altijd op dinsdag
Week na prinsjesdag = blijft dinsdag
Wat is het dan vandaag? 3 dagen na dinsdag = vrijdag

*begrijpt waarom ie hoog scoorde met de CITO op logisch beredeneren*  ::tandpastasmiley::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #298 Gepost op: 27-01-2008, 00:46:23 »
Of nog simpeler:

1:Met die Chrevolet keihard op dat ruitje afgescheurd, er dwars door heen  ::rofl::. Boeiend dat die auto dan verf van die bom had opgelopen, maar je had zo wel het geld en topito's en bovendien leuke shots :D

2:Dus zelfs zonder die methode: Van Dale Wacht Op Antwoord was ik ook op 3 uitgekomen simpel door tegen elkaar weg te strepen, omdat plus/min macht/wortel vermenigvuldigen/delen allemaal gelijk aan elkaar zijn.

3:En wat betreft die Prinsjesdag vraag. Is in feite gewoon vrij eenvoudig te beredeneren door de zin in stukken op te delen en te benoemen wat wat is.


1: dan was de topito stuk  :\'(
2: als je van links naar rechts rekent krijg je echt -12. Als je niet weet wat je eerst moet doen, kom je niet anders uit. Blijf het stom vinden, want een negatief getal moet toch een alarmbelletje laten rinkelen.
3: als je niet weet op welke dag prinsjesdag is, kom je niet veel verder. ::ohno:: Dan kan je logisch redeneren tot je een ons weegt.
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 4
« Reactie #299 Gepost op: 27-01-2008, 00:47:02 »
En wat betreft die weegschaal: daar kon het niet anders, (...)
Van een afstand een steen op 1 schaal werpen.
The British are not impressed.