Auteur Topic: [Kandidaat] Anniek  (gelezen 205697 keer)

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #120 Gepost op: 5-02-2009, 22:08:18 »
Ik vond 't wel leuk die doekjes. Vooral bij Froukje omdat het haar sjaal was. Ze had toch al haar sjaal gedragen als een M en een L? Nou nu om haar hoofd heen was het net een O, heeft ze toch nog even MOL weten te spellen voordat ze naar huis vloog! Woeha!
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #121 Gepost op: 5-02-2009, 22:13:03 »
Mooi gevonden.  ;D Jammer voor jou dat ze eruit ligt, anders hadden ze dit mogen nomineren voor de theorie van de week.  ;)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #122 Gepost op: 5-02-2009, 22:39:45 »
Ik vond het erg leuk staan.
Ik ook, ik vond het echt een groot contrast.
Eerst met zn allen lekker koud in Noord-Ierland tussen de schapen kamperen en een paar dagen later met een hoofddoek aan de waterpijp in Jordanië. ::rofl::
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Robertr24

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #123 Gepost op: 6-02-2009, 10:22:53 »
Ik zat even een beetje naar de getallen te kijken die in Afl 2 voorkwamen en ik kwam hieruit!

Afl 2

Opdr 1.

Moesten hans en anniek kledingstukken uitzoeken hadden ze er uiteindelijk 23 uitgehaalt bleven er dus 77 over
Dus heb je het getal: 77

Opdr 2.

Besloot annieks groepje P.P. 16 min het huis binnen te gaan
Het getal: 16

Opdr 3.

Moet anniek het huisnummer 10 vormen samen met iemand
Het getal: 10

Annieks geboortedatum is 16-10-1977

Weet niet of het klopt:D maar is maar een idee

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #124 Gepost op: 6-02-2009, 10:33:07 »
Ik zat even een beetje naar de getallen te kijken die in Afl 2 voorkwamen en ik kwam hieruit!

Afl 2

Opdr 1.

Moesten hans en anniek kledingstukken uitzoeken hadden ze er uiteindelijk 23 uitgehaalt bleven er dus 77 over
Dus heb je het getal: 77

Opdr 2.

Besloot annieks groepje P.P. 16 min het huis binnen te gaan
Het getal: 16

Opdr 3.

Moet anniek het huisnummer 10 vormen samen met iemand
Het getal: 10

Annieks geboortedatum is 16-10-1977

Weet niet of het klopt:D maar is maar een idee
heel goed gevonden, maar iets wat ik hier nog niet heb gelezen op het forum is dat bij aflevering twee met die kledingopdracht er per persoon 14 kledingstukken moest worden opgehangen, maar dan kom je op 98 uit
ik weet niet of er toch twee kledingstukken extra zijn opgehangen, maar als dat niet is gebeurd (misschien mollenactie) dan zou dat betekenen dat het 75 en niet 77 zou zijn. ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 6-02-2009, 17:46:37 door tdietz »
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #125 Gepost op: 6-02-2009, 10:39:49 »
heel goed gevonden, maar iets wat ik hier nog niet heb gelezen op het forum is dat bij aflevering twee met die kledingopdracht er per persoon 14 kledingstukken moest worden opgehangen, maar dan kom je op 98 uit
ik weet niet of er toch twee kledingstukken extra zijn opgehangen, maar als dat niet is gebeurd (misschien mollenactie) dan zou dat betekenen dat het 57 en niet 77 zou zijn. ::tandpastasmiley::

P-J heeft gezegd dat er 100 kledingstukken opgehangen moesten worden. Dennis heeft dat uitgerekend als 14 per persoon. Dan kom je inderdaad uit op 98, maar we weten dus niet of hij bv. zelf 2 extra kledingstukken heeft opgehangen.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #126 Gepost op: 6-02-2009, 11:13:16 »
Mooi bedacht ! Maar hoe kan de productie beïnvloeden hoeveel kledingstukken Hans en Anniek van de lijn halen ?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Joyyy

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #127 Gepost op: 6-02-2009, 11:19:36 »
Ik zeg
MOL: anniek
VERLIEZER: dennis/sebas/jon/rick
WINNAAR: vivienne

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #128 Gepost op: 6-02-2009, 23:01:47 »
Die sjaals konden ook gewoon bedekking voor de zon zijn. Eva liep immers ook ineens met een sjaal, die gewoon voor de zon was (en daar zochten we ook vanalles achter).
Ik meen trouwens dat het voornamelijk de schouders zijn die bedekt dienen te zijn? (KD?)
Dat is tenminste in India zo, daar kun je gerust je buik showen, als je schouders maar bedekt zijn.
En ik vond het ook leuk staan!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #129 Gepost op: 6-02-2009, 23:08:30 »
De schouders zijn inderdaad het belangrijkst.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline C.H.A.R.L.E.Y.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #130 Gepost op: 7-02-2009, 14:27:46 »
bij de pinball opdracht met die bal en de hooistronken, waren die hooistronken allemaal a's
kijk ma na op uitzendinggemist. Ik heb er nog een foto van maar ik krijg hem er niet op..... :(

zal het binnenkort nog eens proberen.

maar anniek is ook zeker de mol. alleen al als je deze topic vergelijkt met die van de andere mollen op deze site
bij de anderen staan helemaal niet zo veel verdenkingen
Stelletje molloten...

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #131 Gepost op: 9-02-2009, 12:21:18 »
Eigenlijk vond ik Anniek helemaal niet zo opvallend tot de laatste aflevering, waarin ik haar weer zo obvious vond.
Laten we jabberen.

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #132 Gepost op: 10-02-2009, 22:21:54 »
Onder het motto "beter laat dan nooit" nog een nieuwe uitleg van de klok-hint. Ik ben er redelijk van overtuigd dat Anniek de mol is, maar met die klok zat ik tot nog toe in mijn maag. Ik denk nu echter dat ik hem toch richting Anniek kan uitleggen. De klok staat namelijk op vijf voor, en dat klinkt een beetje als de achternaam van  Anniek, als je PH als F uitspreekt althans. Pheiffer - vijf voor.
(Eigenlijk vind ik de VIVI uitleg mooier, maar Vivienne is gewoon de mol niet.)


Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #133 Gepost op: 10-02-2009, 22:55:19 »
Onder het motto "beter laat dan nooit" nog een nieuwe uitleg van de klok-hint. Ik ben er redelijk van overtuigd dat Anniek de mol is, maar met die klok zat ik tot nog toe in mijn maag. Ik denk nu echter dat ik hem toch richting Anniek kan uitleggen. De klok staat namelijk op vijf voor, en dat klinkt een beetje als de achternaam van  Anniek, als je PH als F uitspreekt althans. Pheiffer - vijf voor.
(Eigenlijk vind ik de VIVI uitleg mooier, maar Vivienne is gewoon de mol niet.)



Het past wel als je het 6 keer slaan erbij bedenkt, haar voornaam bestaat uit 6 letters, haar achternaam de tijd van de klok...

Offline Irving

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #134 Gepost op: 10-02-2009, 23:13:22 »
Kvind hem leuk gevonden opaweethetbeter (Y)

Kheb trouwens wel een vraag.  Klopt het dat er op de Molfandag door de regie (Anton volgens mij) gezegd is dat de Mol nooit een rood scherm krijgt? Ik meende dat te herinneren dat dat gezegd is, maar weet dat niet meer zeker. Mede op basis hiervan had ik Anniek weggestreept, maar misschien dat ik nog even moet herzien -.-

Wat ik overigens wel vreemd vind, wat ook voor Sebastiaan geldt, is dat je de test niet hoeft te maken als je een vrijstelling hebt (zoals Dennis). Sebastiaan en Anniek hebben het ingeleverd, maar moesten de test maken, en 1 ervan kreeg ook nog eens rood. Misschien dat het i.v.m. de supervrijstelling anders is, maar kvind de regels omtrent die executie wel vaag nog.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2009, 23:17:26 door Irving »

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #135 Gepost op: 10-02-2009, 23:18:20 »

Wat ik overigens wel vreemd vind, wat ook voor Sebastiaan geldt, is dat je de test niet hoeft te maken als je een vrijstelling hebt (zoals Dennis). Sebastiaan en Anniek hebben het ingeleverd, maar moesten de test maken, en 1 ervan kreeg ook nog eens rood. Misschien dat het i.v.m. de supervrijstelling anders is, maar kvind de regels omtrent die executie wel vaag nog.
Bij die supervrijstelling was het onbekend wie de vrijstelling had, als iemand de test niet hoefde te maken, dan wist iedereen dat die de vrijstelling had ::tandpastasmiley::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #136 Gepost op: 10-02-2009, 23:28:46 »
Volgens mij is 't enige wat ooit gezegd is: de mol verlaat het spel nooit. Daar is in de loop der tijd dus van gemaakt: de mol verlaat 't spel nooit == nooit 't spel verlaten == nooit een rood scherm krijgen == de mol krijgt nooit een rood scherm. Logische gedachte, maar je kunt je beter houden bij: dat de mol het spel nooit verlaat.

Verder over Anniek. Even kwam ze bij mij hoger op het verdachtenlijstje, maar de laatste twee afleveringen hebben daar weer verandering in aangebracht. Ik zie haar nu meer als Dunya uit serie 8. Een leuke kandidate, die 't leuk vind om het spel te spelen maar toch nog de groep zal moeten verlaten. Wel jammer, want ze is een leuke kandidaat. :) Maarja, zo is 't spel hé.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #137 Gepost op: 10-02-2009, 23:44:37 »
Wat ik overigens wel vreemd vind, wat ook voor Sebastiaan geldt, is dat je de test niet hoeft te maken als je een vrijstelling hebt (zoals Dennis). Sebastiaan en Anniek hebben het ingeleverd, maar moesten de test maken, en 1 ervan kreeg ook nog eens rood. Misschien dat het i.v.m. de supervrijstelling anders is, maar kvind de regels omtrent die executie wel vaag nog.

Als de groep had geweten wie de vrijstelling had dan hadmen op Anniek en Sebastiaan kunnen inpraten om toch maar allebei de vrijstelling in te leveren. Doordat ze de test nog moesten maken bestond er nog een kans dat enkel één van de twee dat zou doen. In dat geval zou diegene twee afleveringen vrijgesteld worden. Dus de regels waren toch nog iets anders.

Volgens mij is 't enige wat ooit gezegd is: de mol verlaat het spel nooit. Daar is in de loop der tijd dus van gemaakt: de mol verlaat 't spel nooit == nooit 't spel verlaten == nooit een rood scherm krijgen == de mol krijgt nooit een rood scherm. Logische gedachte, maar je kunt je beter houden bij: dat de mol het spel nooit verlaat.

Wie die hele rood-scherm-kan-geen-mol-zijn theorie heeft bedacht, die heeft ze niet alle vijf op een rij. Heel die theorie is allesbehalve gebaseerd op logica, 't is bovendien een foutieve vergelijking. De mol verlaat nooit het spel = nooit het spel verlaten! Zo simpel is het en daar is dan ook zowat alles mee gezegd. Anniek heeft het spel nog niet verlaten en kan dus nog perfect de mol zijn. Bovendien had ze een vrijstelling, dat maakt toch enig verschil t.o.v. van al die andere rode schermen van andere kandidaten uit het verleden.

Offline Irving

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #138 Gepost op: 11-02-2009, 00:18:59 »
Als de groep had geweten wie de vrijstelling had dan hadmen op Anniek en Sebastiaan kunnen inpraten om toch maar allebei de vrijstelling in te leveren. Doordat ze de test nog moesten maken bestond er nog een kans dat enkel één van de twee dat zou doen. In dat geval zou diegene twee afleveringen vrijgesteld worden. Dus de regels waren toch nog iets anders.

Wie die hele rood-scherm-kan-geen-mol-zijn theorie heeft bedacht, die heeft ze niet alle vijf op een rij. Heel die theorie is allesbehalve gebaseerd op logica, 't is bovendien een foutieve vergelijking. De mol verlaat nooit het spel = nooit het spel verlaten! Zo simpel is het en daar is dan ook zowat alles mee gezegd. Anniek heeft het spel nog niet verlaten en kan dus nog perfect de mol zijn. Bovendien had ze een vrijstelling, dat maakt toch enig verschil t.o.v. van al die andere rode schermen van andere kandidaten uit het verleden.

Wat ik ervan begrepen heb is dat degene die de vrijstelling inlevert niet twee afleveringen vrijgesteld is, maar één aflevering. Volgens mij konden de twee met de vrijstelling elkaars naam opschrijven, zodat ze elkaar 2 rondes verder meenamen, dus volgens mij waren de regels in dat opzicht niet anders. Maar sowieso, waarom heeft Dennis deze keer de test niet gemaakt dan? (en alle andere kandidaten die ooit een vrijstelling hebben gehad) Dan vult hij gewoon zijn Mol in, en als hij een rood scherm krijgt weet hij veel meer, dus is het zeker de moeite waard dan om te doen. Wat is de regel? Kvind het in ieder geval allesbehalve helder.

En het tweede gedeelte, de "De-Mol-krijgt-nooit-een-rood-scherm"-gedachte, vind ik juist puur gebaseerd op logica. Aan het einde van de vorige serie werd door Pieter Jan gezegd dat Dennis Weening alle vragen goed had in alle testen. We hebben hem echter tijdens de test vast wel foute antwoorden zien klikken. Dan is het volgens mij een conclusie dat de Mol alle foute antwoorden omgezet worden in goede antwoorden en dus geen rood scherm kan krijgen. Kbedoel, met 20 vragen goed krijg je geen rood scherm.

Daarnaast zou de Mol in theorie ook fouten kunnen maken tijdens de test (wat overigens ook gebeurt, want je ziet dat degene die achteraf de Mol blijkt te zijn, daadwerkelijk foute antwoorden tijdens de test invoeren). In theorie kunnen alle andere kandidaten alle vragen goed hebben. Oftewel, het is mogelijk dat de Mol vragen fout heeft, maar de kandidaten hebben alle vragen goed beantwoord. Dit zal waarschijnlijk nooit gebeuren, maar in theorie is het dus mogelijk dat de Mol naar huis moet omdat hij/zij de meeste foute antwoorden heeft. Dat mag niet gebeuren, dus de Mol moet al zijn antwoorden goed hebben en kan dus geen rood scherm krijgen.

Overigens, kvind trouwens niet dat "de mol verlaat nooit het spel" dezelfde uitspraak is als "de mol heeft nooit het spel verlaten". De één is een algemene uitspraak en is in alle gevallen waar, en de ander zegt alleen iets over het verleden, wat geen garantie biedt voor de toekomst.

Van deze berederingen dat de Mol nooit een rood scherm krijgt was ik vanaf aflevering 2 uitgegaan, waardoor ik haar heb weggestreept. Kzou het dan nep vinden als Anniek toch de Mol is, omdat de regels constant veranderen op een manier zodat het de regie het uit komt -.- OF! er moet iets niet kloppen wat ik zei.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2009, 00:33:02 door Irving »

Offline Irving

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #139 Gepost op: 11-02-2009, 11:17:25 »
Sorry voor de dubbelpost, maar anders wordt mijn post te lang -.- Ik weet in ieder geval weer waar ik nog meer gelezen had dat de Mol nooit een rood scherm kan krijgen, namelijk door chris koning (moderator op .nl) in deze posts: post 1, post 2 & post 3. Nu hoeven zelfs moderators niet altijd gelijk te hebben, maar volgens mij in dit geval wel want ik meen dat dit precies gezegd is op de molfandag tijdens het vragenvuur.

Kweet dat het een eindeloze discussie is en elk jaar terugkomt, maar toch vraag ik me af wat hiertegen te zeggen is. "De Mol kan nooit een rood scherm krijgen" is een algemene uitspraak en geldt dus in alle gevallen, en deze uitspraak is dus gedaan door de organisatie van WIDM. Kbedoel, dit is gezegd op de vorige molfandag, en als we deze post mogen geloven dan was dat ook op vorige molfandagen. Dus ook voor deze serie zou moeten gelden dat de Mol geen rood scherm kan krijgen. Daarom zijn velen (waaronder ik) er nog steeds van uit gegaan dat Anniek de Mol niet is, en daar ga ik nog steeds van uit. Nogmaals, dit is dus weer zo'n discussie die elk jaar weer terug komt, maar waarom verdenken de meeste mensen op dit forum (zie WIDM-pool) Anniek ondanks deze uitspraak van de regie? -.-
« Laatst bewerkt op: 11-02-2009, 11:21:03 door Irving »