Auteur Topic: [Kandidaat] Anniek  (gelezen 205931 keer)

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #140 Gepost op: 11-02-2009, 12:23:21 »
Misschien handig om het op de komende molfandag nogmaals te vragen en dan op te nemen en hier te plaatsen, zodat die eeuwige discussie erover ophoudt.

Volgens mij is er gezegd, de mol verlaat nooit het spel. Dus kan de mol best een rood scherm krijgen, maar door die vrijstelling er dus inblijven. En dat Dennis dan weleens foute antwoorden heeft geklikt voor op tv dat wil ook niets zeggen, want volgens mij passen ze dat daarna gewoon weer in de computer aan, zodat hij alle vragen weer goed heeft.

Offline narcissus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Enjoy all the little things in life!
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #141 Gepost op: 11-02-2009, 13:27:09 »
Ik heb een groot vermoeden dat zij er morgen uitvliegt!
Check molmail backstagefoto's 14 en 15 en dat in combinatie met de muzikale hint!
Yep...Bye bye  8)
Carpe Diem!!!

Offline Molhunter..!!

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Mol na afl 1: Patrick
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #142 Gepost op: 11-02-2009, 16:20:24 »
Vonden jullie het niet raar dat anniek eigenlijk als enige niet echt verrast reageert als ze te horen krijgen dat ze naar jordanië gaan?
Het lijkt alsof ze eerst naar de reacties van de anderen kijkt zodat ze daar in mee kan gaan....
Alsof ze al lang weet dat ze daar heen gaan.....
De echte WIDM-fan: "Bij het inloggen op je computer, duimen voor een groen scherm!"

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #143 Gepost op: 11-02-2009, 16:31:27 »
Ik heb een groot vermoeden dat zij er morgen uitvliegt!
Check molmail backstagefoto's 14 en 15

Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. Het ziet er uit als een laatste foto rond het gesprek met PJ.
Maar aan foto nummer 14 zie ik niets, wat leid je daar aan af?

Offline pimsalabim

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • eenmaal een mol - altijd een mol!
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #144 Gepost op: 11-02-2009, 17:17:51 »
Wat mij opviel en wat ik dus gelijk aan Anniek linkte is het volgende:

"Zelfs als je je erop hebt kunnen voorbereiden is het een beetje een cultuurshock." Een fragment uit het mol dagboek.

Volgens mij zegt Anniek duidelijk in de biecht dat ze het een cultuurshock vind en zij dan ook de enigste. Dit hoeft niks te betekenne, want ik kan best begrijpen dat je het als cultuurshock ervaart.

en dan het volgenden:

"Voordat je het weet ben je aan het discussiëren over de smaak van meloen...."

en wie van onze ó zó leuke kandi's was er bij deze discussie betrokken!? ANNIEK en rick, maar verdenk meer Anniek dus beschuldig ik haar :P.. zijn echt twee kleine dingen, maar wel iets wat mijn aandacht meteen kreeg.
Vrienden maak je niet, je krijgt ze door er zelf een te zijn!

Offline narcissus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Enjoy all the little things in life!
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #145 Gepost op: 12-02-2009, 09:52:30 »
Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. Het ziet er uit als een laatste foto rond het gesprek met PJ.
Maar aan foto nummer 14 zie ik niets, wat leid je daar aan af?

Je ziet de medewerkers van WIDM een proef-executie oefenen? De man uiterst links op de foto wijst naar rechts! Wat zie je op de volgende en tevens laatste foto? Juist ja..Anniek!
Dit i.c.m. muzikale hint maakt voor mij dan ze vanavond zal afvallen!
 8)
Carpe Diem!!!

Offline Molhunter..!!

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Mol na afl 1: Patrick
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #146 Gepost op: 12-02-2009, 11:20:21 »
Je ziet de medewerkers van WIDM een proef-executie oefenen? De man uiterst links op de foto wijst naar rechts! Wat zie je op de volgende en tevens laatste foto? Juist ja..Anniek!
Dit i.c.m. muzikale hint maakt voor mij dan ze vanavond zal afvallen!
 8)

Nee hoor, dat kan niet want ze is de mol  ::jaja:: :P
De echte WIDM-fan: "Bij het inloggen op je computer, duimen voor een groen scherm!"

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #147 Gepost op: 12-02-2009, 13:10:17 »
Wat ik ervan begrepen heb is dat degene die de vrijstelling inlevert niet twee afleveringen vrijgesteld is, maar één aflevering. Volgens mij konden de twee met de vrijstelling elkaars naam opschrijven, zodat ze elkaar 2 rondes verder meenamen, dus volgens mij waren de regels in dat opzicht niet anders. Maar sowieso, waarom heeft Dennis deze keer de test niet gemaakt dan? (en alle andere kandidaten die ooit een vrijstelling hebben gehad) Dan vult hij gewoon zijn Mol in, en als hij een rood scherm krijgt weet hij veel meer, dus is het zeker de moeite waard dan om te doen. Wat is de regel? Kvind het in ieder geval allesbehalve helder.



De normale procedure in vorige series is altijd geweest dat degene die een vrijstelling heeft, geen test maakt. Dat is ook logisch, want stel diegene mag de test doen en zo proberen iemand uit te sluiten (rood scherm krijgen), dan is die persoon wel de enige met een vrijstelling, dus moet er vervolgens toch iemand anders uit. Dat zou dus betekenen twee rode schermen in 1 executie, en dat kan nu weer niet volgens mij. (is althans nog nooit toegepast).
Uitzondering vorig jaar was Joris, die bij een rood scherm een groepsvrijstelling zou verdienen. Aan te nemen is dat hij juist niet op zijn mol stemde, maar naar alle waarschijnlijkheid op zichzelf, om zo de vrijstelling zeker te stellen. Hij had dus geen voordeel van zijn rode scherm, en schoot er niets mee op behalve een aflevering verder komen, en zo is het volgens mij ook altijd geweest.

Deze keer was dus een grote uitzondering.

Stel, Anniek en Sebastiaan zijn allebei geen mol. Dan kunnen ze dit alleen toepassen als zeker is, dat beiden de vrijstelling gaan inleveren. Zou dit niet zijn gebeurd, dan waren waarschijnlijk andere regels toegepast, omdat er anders alsnog iemand zou moeten afvallen, dus nog een rood scherm. (lijkt mij niet waarschijnlijk dat ze dat zouden doen).
Als ze elkaar hadden meegenomen, vermoed ik dat het bekend was gemaakt, en waren ze beiden 2 afleveringen lang uitgesloten geweest van de test.
Als 1 van de 2 de mol is is het wel leuk om juist 1 van de 2 een rood scherm te geven, want dan is de verrassing voor de groep groter.

Waar ik mee zit, is dat het tot nu toe nog nooit gebeurd is dat iemand voordeel had van een vrijstelling, behalve het verder komen van 1 aflevering. En om die reden juist, wil ik Anniek nog steeds niet uitsluiten als mol. Ook al ben ik bang dat ze er vanavond toch uitvliegt  :(
« Laatst bewerkt op: 12-02-2009, 13:12:30 door tureluurs »

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #148 Gepost op: 12-02-2009, 13:20:26 »
Je probleem met 2 rode schermen in 1 executie kan ik wel volgen.

Een simpele redactionele oplossing is om de PJ tijdens die executie te instrueren niet de kandidaat met de vrijstelling in te voeren in de laptop. Dan is er toch maar 1 rood scherm voor de afvaller van die aflevering.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Bodde

  • Forumlid
  • Omni Vincit Amor
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #149 Gepost op: 12-02-2009, 14:00:18 »
21.27: vanuit kikvorsperspectief wordt de markt gefilmd...je ziet duidelijk een "A" op de gele parasol...hint naar de mol? Zonder dit kikvorsperspectief hadden we die "A" niet gezien...
maltho thi afrio lito

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #150 Gepost op: 12-02-2009, 14:05:53 »
Je probleem met 2 rode schermen in 1 executie kan ik wel volgen.

Een simpele redactionele oplossing is om de PJ tijdens die executie te instrueren niet de kandidaat met de vrijstelling in te voeren in de laptop. Dan is er toch maar 1 rood scherm voor de afvaller van die aflevering.

Maar in dat geval is het maken van de test toch ook geheel overbodig oftewel, de betreffende kandi schiet er niks mee op, want, krijgt geen rood scherm.

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #151 Gepost op: 12-02-2009, 14:09:08 »
Yep. True.

Ze moesten de test maken, om de vrijstelling in te kunnen leveren. Zo lijkt 't. En voor leuke televisie (rood en toch mogen blijven).
Het geeft ze in ieder geval wel het voordeel dat ze 100% op 1 mol kunnen gaan. Een beetje competitievervalsing is 't wel.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #152 Gepost op: 12-02-2009, 14:18:21 »
21.27: vanuit kikvorsperspectief wordt de markt gefilmd...je ziet duidelijk een "A" op de gele parasol...hint naar de mol? Zonder dit kikvorsperspectief hadden we die "A" niet gezien...

Tjeetje ja! Hij is zo onopvallend dat ik zelfs nu je me erop gewezen hebt er 3 keer overheen heb gekeken! Maar hij staat er toch echt.

Ik blijf bij Anniek  ::tandpastasmiley::
En als afvaller toch maar Sebastiaan, want die praat eventjes daarvoor over Jordanie als zijnde een groot visioen, one sweet dream?

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #153 Gepost op: 12-02-2009, 19:01:37 »
Wat ik ervan begrepen heb is dat degene die de vrijstelling inlevert niet twee afleveringen vrijgesteld is, maar één aflevering. Volgens mij konden de twee met de vrijstelling elkaars naam opschrijven, zodat ze elkaar 2 rondes verder meenamen.

Daar moet ik je absoluut gelijk geven. Het was inderdaad zoals jij zegt.

Maar sowieso, waarom heeft Dennis deze keer de test niet gemaakt dan? (en alle andere kandidaten die ooit een vrijstelling hebben gehad) Dan vult hij gewoon zijn Mol in, en als hij een rood scherm krijgt weet hij veel meer, dus is het zeker de moeite waard dan om te doen. Wat is de regel? Kvind het in ieder geval allesbehalve helder.

Dat heeft volgens mij alles te maken met de supervrijstelling die Anniek en Sebastiaan in handen hadden zoals ik al eerder aanhaalde. Van Dennis wist iedereen open en bloot dat hij er één had.

Het kan natuurlijk ook puur voor de spanning gedaan zijn. Niemand wist met zekerheid wie de vrijstelling had, iedereen zat maar wat te gissen. Mijn inziens zijn ze qua spanning daar wel in geslaagd.

En het tweede gedeelte, de "De-Mol-krijgt-nooit-een-rood-scherm"-gedachte, vind ik juist puur gebaseerd op logica. Aan het einde van de vorige serie werd door Pieter Jan gezegd dat Dennis alle vragen goed had in alle testen. We hebben hem echter tijdens de test nadrukkelijk foute antwoorden zien klikken. Dan is het volgens mij een conclusie dat de Mol alle foute antwoorden omgezet worden in goede antwoorden en dus geen rood scherm kan krijgen. Kbedoel, met 20 vragen goed krijg je geen rood scherm.

De makers kunnen ons toch niet gaan laten zien dat Dennis W. op zichzelf stemt hè. Zou toch lachwekkend zijn. Voor de kijker was Dennis een kandidaat dus steken ze daar natuurlijk beelden tussen zodat iedereen denkt dat hij op iemand anders stemt. Trouwens die beelden tijdens de test moet je met een korrel zout nemen. In de eerste Vlaamse serie kon je nog daarop voortgaan. Die truc is al lang voorbijgestreefd.

Plus er is toch al gezegd geweest op dit forum dat een rood scherm mogelijk is als de Mol een vrijstelling bemachtigt zoals in dit geval. Als dat niet het geval is dan vult de mol toch gewoon weer zijn test goed in en krijgt hij heel normaal een groen scherm.

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #154 Gepost op: 12-02-2009, 19:02:31 »
Daarnaast zou de Mol in theorie ook fouten kunnen maken tijdens de test (wat overigens ook gebeurt, want je ziet dat degene die achteraf de Mol blijkt te zijn, daadwerkelijk foute antwoorden tijdens de test invoert). In theorie kunnen alle andere kandidaten alle vragen goed hebben. Oftewel, het is mogelijk dat de Mol vragen fout heeft, maar de kandidaten hebben alle vragen goed beantwoord. Dit zal waarschijnlijk nooit gebeuren, maar in theorie is het dus mogelijk dat de Mol naar huis moet omdat hij/zij de meeste foute antwoorden heeft. Dat mag niet gebeuren, dus de Mol moet al zijn antwoorden goed hebben en kan dus geen rood scherm krijgen.

Daar zeg je het nu zelf, in theorie is het mogelijk dat de Mol een rood scherm kan krijgen. En waarom is het zo moeilijk te geloven dat men die theorie nu eindelijk eens in praktijk brengt? Daarna zeg je, dat mag niet gebeuren, en waarom mag zoiets niet gebeuren, is nog nooit gebeurd dus zou alleszins vernieuwend zijn. En dat woordje "waarschijnlijk" is pure speculatie, dus niet gebaseerd op logica.


Overigens, kvind trouwens niet dat "de mol verlaat nooit het spel" dezelfde uitspraak is als "de mol heeft nooit het spel verlaten". De één is een algemene uitspraak en is in alle gevallen waar, en de ander zegt alleen iets over het verleden, wat geen garantie biedt voor de toekomst.

Ik kan natuurlijk niet in de toekomst kijken en kan dus niet met 100% zekerheid beweren dat Anniek het spel nooit gaat verlaten. Ik stelde alleen maar dat ze nog altijd in het spel zit en het dus niet verlaten heeft. In die zin kan ze nog perfect onze mol zijn. Straks weten we meer, ik hoop alleen niet dat de pronostiek klopt vandaag. Meer als de helft van het forum denkt dat ze eruit gaat.


Van deze berederingen dat de Mol nooit een rood scherm krijgt was ik vanaf aflevering 2 uitgegaan, waardoor ik haar heb weggestreept. Kzou het echt nep vinden als Anniek toch de Mol is, omdat de regels constant veranderen op een manier zodat het de regie het uit komt -.- OF! er moet iets niet kloppen wat ik zei.

Dat mag je vinden. Het is jouw subjectieve mening als jij haar geen goede mol zou vinden. Maar andere mensen hebben net de tegenovergestelde mening en zouden het geweldig vinden als het tegendeel van jouw bewering blijkt waar te zijn. Hopelijk is er niks waar van jullie pronostieken.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2009, 19:06:20 door feniks »

Offline Kevin M

  • Winnaar WIDM-pool 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #155 Gepost op: 12-02-2009, 19:23:32 »
Ik ben benieuwd of ze er vanavond daadwerkelijk uit zal gaan, waar door veel mensen van wordt uitgegaan. Ze had de afgelopen afleveringen al Jon als hoofdverdachte, en aangezien Jon mijn mol is, zou ik normaal gesproken niet denken dat ze er nu uit zou vliegen. Of ze moet deze aflevering opeens afstappen van Jon als mol (of Jon blijkt opeens de mol niet te zijn natuurlijk).

Offline Irving

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #156 Gepost op: 12-02-2009, 20:10:05 »
Oh feniks ik reageer maar alleen op de belangrijkste delen als je het niet erg vindt want anders wordt het een beetje langdradig :P

Dat heeft volgens mij alles te maken met de supervrijstelling die Anniek en Sebastiaan in handen hadden zoals ik al eerder aanhaalde. Van Dennis wist iedereen open en bloot dat hij er één had.
Kweetniet of het per se de supervrijstelling is waardoor het anders is. Vorig jaar moest Patrick ook de test maken met zijn topo, en twee jaar daarvoor moest Richard ondanks zijn vrijstelling ook. Konden die dan een rood scherm krijgen of niet?
Daar zeg je het nu zelf, in theorie is het mogelijk dat de Mol een rood scherm kan krijgen. En waarom is het zo moeilijk te geloven dat men die theorie nu eindelijk eens in praktijk brengt? Daarna zeg je, dat mag niet gebeuren, en waarom mag zoiets niet gebeuren, is nog nooit gebeurd dus zou alleszins vernieuwend zijn. En dat woordje "waarschijnlijk" is pure speculatie, dus niet gebaseerd op logica.
Dit bedoelde ik eigenlijk wat anders. Kbedoelde dat het niet mag gebeuren dat de Mol in theorie een rood scherm zou kunnen krijgen doordat hij/zij de meeste fouten in de test heeft, omdat de Mol dan anders dan huis moest gaan. Hoewel het waarschijnlijk nooit zal gebeuren, moet er toch rekening mee gehouden worden om alles waterdicht te houden. Kvind het nog steeds logisch, maar misschien net iets té logisch, dus eigenlijk is het niet zo'n sterk argument, maar wel gebaseerd op logica.
De makers kunnen ons toch niet gaan laten zien dat Dennis W. op zichzelf stemt hè. Zou toch lachwekkend zijn.
Klopt, maar dan zijn er geen vaste logische regels rondom de test. Eigenlijk moeten deze beelden met een korrel zout genomen worden, maar zulke reacties zouden na afloop wel terecht zijn, want de indruk wordt sterk gegeven alsof alle antwoorden van de Mol automatisch omgezet worden in goede antwoorden.
Dat mag je vinden. Het is jouw subjectieve mening als jij haar geen goede mol zou vinden.
Nouja, kheb niet helemaal gezegd dat ik haar geen goede mol zou vinden hoor. Integendeel, want van de 6 die nog over zijn, is Anniek de enige die voor de kijker onopvallend goed geld buiten de pot houdt, maar dat was mn punt niet. Het is de regeling en vooral de uitspraken rondom "De mol en een rood scherm" die velen op verschillende fora laat verwarren. en eigenlijk was dat hetgeen dat 'ik nep zou vinden' dat de regels lijken te veranderen en "De Mol krijgt nooit een rood scherm" vind ik duidelijke taal. Maar kdenk dat dat het lijkt alsof ik iets teveel 'ophef' er over maak, want zo super erg zou ik het echt niet vinden o.i.d. en heb ook een beetje het idee dat ik een irritante indruk maak hiermee, wat totaal niet mn bedoeling is -.- Kdenk dat we het dan beter op de molfandag kunnen vragen, hoewel het volgens mij al twee keer gezegd is -.- Wel vind ik dat de regels van WIDM min of meer op papier gezet moeten worden.

Offline narcissus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Enjoy all the little things in life!
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #157 Gepost op: 12-02-2009, 20:21:27 »
Nee hoor, dat kan niet want ze is de mol  ::jaja:: :P

Nope,  ::ohno:: dat is ze niet...Maar ach, ieder z'n eigen mening toch?  ;D
Carpe Diem!!!

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #158 Gepost op: 12-02-2009, 20:31:00 »
Bye bye Anniek  ::joehoe::
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Molhunter..!!

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Mol na afl 1: Patrick
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #159 Gepost op: 12-02-2009, 21:24:56 »
en.... Anniek blijft!!

Tuurlijk, ze is toch de mol :P  :P
De echte WIDM-fan: "Bij het inloggen op je computer, duimen voor een groen scherm!"