Auteur Topic: [Kandidaat] Anniek  (gelezen 205905 keer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #440 Gepost op: 28-02-2009, 22:08:08 »
Ik denk dat de mensen achter de test wel weten wie de mol is. Zij moeten namelijk kijken welke antwoorden goed zijn beantwoord (vraag 20: wie is de mol? -Jon -Anniek -Viviënne). Moeilijk proefwerk nakijken als je zelf de antwoorden niet weet hè? :P ;)
The British are not impressed.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #441 Gepost op: 28-02-2009, 22:10:05 »
 ::rofl:: ::rofl::
Wat erg ben dat helemaal vergeten.  ::rofl::
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #442 Gepost op: 28-02-2009, 22:10:57 »
Ligt er ook aan wie van de mensen achter de schermen die test en executie regelen.. Als hun weten wie de mol is.. Dan kan het waar zijn dat de mol een rood scherm kreeg. Maar als de mensen NIET weten wie de mol is.. Dan kan het feit dat Anniek de mol is zo de prullenbak in.

Uiteraard wten zij wie de mol is. Ze moeten de mol toch ook instructies geven. Daarnaast weten ze uit de beelden dat Anniek 'm gevonden heeft.

Bij de biecht voorafgaande aan het invullen van de test wordt afgesproken dat Anniek de test fout invult (als de mol de test uberhaupt al serieus invult) en de munt inlevert. En dan : een rood scherm !!!

Tommie, je zegt het zelf al: De mol verlaat nooit het spel ...
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #443 Gepost op: 28-02-2009, 22:29:29 »
Dat denk ik ook ;) Sterker nog, Annieks volledige wachtwoord bestond uit deze tekens: {MOI//&!:4

Als je die tekens een beetje husselt, kun je uitkomen op:

4//:&!{ MOI

En dat is weer 'leet' voor ANNIEK MOL

4  = A
\  = N
\  = N
:  = I
&  = E
!{ = K

Mol
Ik had hier donderdag ook al wat mee zitten puzzelen, een beetje in dezelfde richting (hoewel met name met de begin letters van de karakters of klanken/uitspraak), maar zag er op een gegeven moment niks meer in. Echt knap dat jullie er toch iets van hebben weten te maken.  ::ok::
Dat van die backslashes en dubbelepunt zou best eens waar kunnen zijn. Jammer dat we niet van alle foto's de achterkant te zien krijgen.
Dit zou wel een respectabele hint zijn.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2009, 22:48:32 door Rat »

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #444 Gepost op: 28-02-2009, 22:34:32 »
ik heb net anniek in de leet translator gegooid en die geven voor een n gewoon een n, vandaar dus de /? is het zo denken jullie?
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #445 Gepost op: 28-02-2009, 22:40:35 »
ik heb net anniek in de leet translator gegooid en die geven voor een n gewoon een n, vandaar dus de /? is het zo denken jullie?

Hoe bedoel je precies? Ik denk dat // dat Anniek doorgeeft, \\ moet zijn. Want \ kan je als N zien, afgekort tot alleen het middelste schuine streepje.

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #446 Gepost op: 28-02-2009, 22:51:29 »
Hoe bedoel je precies? Ik denk dat // dat Anniek doorgeeft, \\ moet zijn. Want \ kan je als N zien, afgekort tot alleen het middelste schuine streepje.
  ::schaam:: die bedoel ik, stomme slashes.... en zo bedoel je het dus, vind het nog wat magertjes maar hij is te mooi als hint om niet te kloppen.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #447 Gepost op: 28-02-2009, 22:52:48 »
Lijstjes van mogelijke molacties van Anniek hadden we al, maar nu we toch een aardig rijtje mogelijke hints naar Anniek hebben gevonden, kan ik het niet laten daar nog een lijstje van te plaatsen: ;)

Hints

- De eerste promo: Het valt op dat er van Sebastiaan geen shot in de taxi getoond wordt, en van de negen andere kandidaten wel. Onder de beelden horen we "Tien bekende Nederlanders gaan opnieuw op zoek naar de Mol in hun midden." De kandidaat die als vijfde getoond wordt, in het midden dus, is Anniek. Dit midden was er niet geweest met shots van alle tien de kandidaten.

- Groepsfoto aan het eind van elke aflevering: Anniek staat ongeveer in het midden en de anderen lijken een stukje om haar heen te draaien, terwijl zij stil staat (of het minst beweegt). Dit zou een hint kunnen zijn als je het opvat als 'alles draait om de Mol'.

- Aflevering 5: Een waterpijp smaakte naar Ananas, een andere naar Perzik. Deze vruchten hoefden de kandidaten niet te kopen. Is dit een hint naar Anniek Pheifer? Sommigen zien ook een hint in 'meloen' dat een anagram is van 'een mol'. Anniek legt de watermeloen goed en bewaakt deze.

- Aflevering 8: Het wachtwoord van Anniek is interessant. Volgens Anniek is dit "{ Moi &! // .. 4". Met wat fantasie, creativiteit en tunnelvisie kun je hier 'ANNIEK Mol' van maken. Hiervoor moet je er van uitgaan dat 'Moi' 'Mol' moet zijn (het puntje op de i is ook niet te zien in de aflevering), '//' moet '\\' zijn, en '..' ':'. (Anniek zou de tekens als Mol net verkeerd door hebben gegeven.) Gehusseld levert dit '4 \ \ : & !{ Mol' op. 4 = A, \ = N, \ = N, : = I en !{ = K. Dergelijke tekens die letters uitbeelden worden op internet door sommige mensen gebruikt. Zie 'Leet' op Wikipedia. In de trein nam de computer een centrale rol in.

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #448 Gepost op: 28-02-2009, 22:56:13 »
Ik denk dat // dat Anniek doorgeeft, \\ moet zijn.

Ze zien eruit als slashes (14:13).


Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #449 Gepost op: 28-02-2009, 22:59:33 »
Ze zien eruit als slashes (14:13).



Op wikipedia staat zowel / als \ niet bij de N. wel staat er ^/ bij.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #450 Gepost op: 28-02-2009, 23:01:38 »
Ze zien eruit als slashes (14:13).

Verdorie, ja. :P

En wat doet dat streepje eronder daar?

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #451 Gepost op: 28-02-2009, 23:09:44 »
Verdorie, ja. :P

En wat doet dat streepje eronder daar?

 ::oink:: ik weet zeker dat hier een hint zit, we zijn er bijna, maar we zijn er echt nog niet!
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #452 Gepost op: 28-02-2009, 23:13:14 »
En wat doet dat streepje eronder daar?

Dat geeft de onderkant van het papier aan zodat je bijvoorbeeld niet een 6 en een 9 met elkaar verwart.

Ik vind die leethint mooi gevonden maar de uitleg klopt niet.

Die draaihint klopt ook niet. In aflevering 1 staat Vera ook in het midden.

Er is nog iets dat niet klopt maar dat kost te veel tijd om uit te leggen ;)

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #453 Gepost op: 28-02-2009, 23:23:33 »
Ik vind die leethint mooi gevonden maar de uitleg klopt niet.

Deze hint lijkt inderdaad een stille dood te sterven.. stond er dan toch MOI ipv MO|

Die draaihint klopt ook niet. In aflevering 1 staat Vera ook in het midden.

Tja het is met 10 personen moeilijk iemand echt in het midden te zetten, dus zet je daar degene die als eerste afvalt...

Er is nog iets dat niet klopt maar dat kost te veel tijd om uit te leggen ;)

Maak ons gek ... geef eens een hint  :P
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Rob78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #454 Gepost op: 1-03-2009, 10:10:22 »
Ik denk dat er is gekozen voor een iets creatievere manier dan op Wikipedia staat ;)

4  = A
/  = N
/  = N
:  = I
&  = E
!{ = K

M  = M
O  = O
I  = L

*Nog een beetje in shock na het afvallen van Dennis*

Ik denk dat deze leet-taal inderdaad een hint is.

Ook gezien de andere codes van andere twee kandidaten:
- Abracadabra (Dat zijn de tekens voor de andere kandidaten)
- Ik zie het niet (ze zien het kennelijk ook niet)

Het wisselen met de volgorde lijkt me hier logisch, Anniek heeft dan gewoon de foto's in de foute volgorde gezet.

Laat Annniek het dan maar zijn, dan heb ik tenminste niet vaak van mol hoeven wisselen... (kansloos seizoen)

Sebastiaan, Anniek, Froukje, Rick, Dennis, Anniek

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #455 Gepost op: 1-03-2009, 11:47:28 »
Ik dacht opeens ergens aan..  In Afl 6 praatte Anniek haar mond voorbij tijdens dat etentje..

Anniek was er niet tijdens de persconferentie.. Zou ze het te eng hebben gevonden om al die mensen te woord te staan.?  Bang om haar mond voorbij te praten over de finale van dit seizoen?
Bedoel die dag krijgt ze natuurlijk de vraag : "Ben jij de mol?".


En ook met Anniek. Als ze aankomt in afl 1 bij PJ ,en ze krijgt de vraag.. reageert ze een beetje verlegen. Ze is volgens mij als persoon lief en verlegen.. Want ze wist toen niet dat ze misschien een mol zal zijn. Of ze moet al voor de SMS-gedoe weten dat ze de mol is.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2009, 12:04:02 door >>Tommie<< »
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #456 Gepost op: 1-03-2009, 12:09:15 »
Ik vind de lange intro in de leader, met de beelden van de zwaailichten ook wel een hint hoor.

Maar ik lijd al lange tijd aan tunnelvisie.  ;D
Je zou het mollogo voor de intro van Jon ook als hint kunnen beschouwen. Stom spel ook  :P ;)
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #457 Gepost op: 1-03-2009, 12:14:24 »
Ik denk dat deze leet-taal inderdaad een hint is.

Ook gezien de andere codes van andere twee kandidaten:
- Abracadabra (Dat zijn de tekens voor de andere kandidaten)
- Ik zie het niet (ze zien het kennelijk ook niet)

Mooie toevoeging! De hint zal voor de meeste kijkers ook abracadabra zijn. En de reactie erop veelal 'ik zie het niet'. ::ok::


Offline S-type

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #458 Gepost op: 1-03-2009, 12:24:36 »
4  = A
\  = N
\  = N
:  = I
&  = E
!{ = K



Kun je dit misschien uitleggen?
Hoezo is bijvoorbeeld 4 een A?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #459 Gepost op: 1-03-2009, 12:30:14 »
Kun je dit misschien uitleggen?
Hoezo is bijvoorbeeld 4 een A?

Toegegeven: er is wat creativiteit, fantasie en tunnelvisie voor nodig, maar 4 lijkt op een A, wat gekanteld en zonder het linker pootje. \ is helemaal dubieus, want dat is enkel het middelste streepje in N.