Auteur Topic: [Kandidaat] Anniek  (gelezen 204551 keer)

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #500 Gepost op: 4-03-2009, 09:08:45 »
Anniek had vijf foto's. Volgens mij is ..4 er daar één van.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Annez

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #501 Gepost op: 4-03-2009, 09:51:16 »
Hoi,

Misschien is het iemand al opgevallen, maar in aflevering 2 ongeveer bij 16 minuten, dan zegt Anniek: Let's go into the daylight (o.i.d)... dit zegt ze terwijl ze opstaat vanuit het restaurant om naar het pakhuis te gaan... misschien een mollenopmerking?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #502 Gepost op: 4-03-2009, 18:16:57 »
Wow, wat een leuke ontdekking. Ja, de optie bestaat dus al in serie 2. De mol kán een rood scherm krijgen.
Hallo Sigrid  ::zwaai::

Ha! M'n oud-molletje  ::zwaai::
(ook al verslaafd vanaf serie 1 aflevering 1 trouwens  ::tandpastasmiley::)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #503 Gepost op: 4-03-2009, 19:06:13 »
Maar dit zijn toch de tekens van vier foto's? Wie weet wat voor moois er op de achterkant van de vijfde foto te zien is?
Anniek had vijf foto's. Volgens mij is ..4 er daar één van.
Wat zeker weten is:

...de volgorde volgens Anniek het volgende is:
foto 1: {
foto 2: MOI
foto 3: &!
foto 4: //
foto 5: ..4

...voor de juiste oplossing vier foto's nodig zijn, maar Anniek er uiteindelijk 5 heeft.

...foto 3 inderdaad na foto 2 komt. (Op basis van Google Earth.)

... in elk geval van foto 1, 2, 4, 5 (volgens de telling van Anniek) de karakters op de achterkant te zien krijgen in de uitzending. Van "&!" weet ik het niet zeker.

Offline Peking-Robinson

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #504 Gepost op: 4-03-2009, 20:09:03 »
Hoi,

Misschien is het iemand al opgevallen, maar in aflevering 2 ongeveer bij 16 minuten, dan zegt Anniek: Let's go into the daylight (o.i.d)... dit zegt ze terwijl ze opstaat vanuit het restaurant om naar het pakhuis te gaan... misschien een mollenopmerking?

Hmm goed opgemerkt Annez, en natuurlijk is het een beetje stil gezegd zodat bijna niemand het kon horen, maar dat heb jij duidelijk wel opgevangen :D

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #505 Gepost op: 4-03-2009, 22:25:58 »
..4 Staat inderdaad op een enkele foto.
En als MOI eerder moet komen zou de oplossing dus alsvolgt kunnen zijn:

MOI
..4
&!
{

Nu zouden we eigenlijk moeten weten of dat overeenkomt met de volgorde waarin de foto's genomen zijn. Ik begrijp dat Rat dat niet heeft kunnen vinden, dus misschien dat iemand binnenkort even zelf dat treinritje kan maken? Jos misschien ? ;)


Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #506 Gepost op: 5-03-2009, 20:00:24 »
Misschien is het iemand al opgevallen, maar in aflevering 2 ongeveer bij 16 minuten, dan zegt Anniek: Let's go into the daylight (o.i.d)... dit zegt ze terwijl ze opstaat vanuit het restaurant om naar het pakhuis te gaan... misschien een mollenopmerking?

Heb het al die tijd nog niet voorbij zien komen maar in dezelfde aflevering doet ze nog iets onopvallends. Ze probeert in aflevering 2 namelijk voor de allereerste keer de potbeheerder te worden. Nadat wordt gevraagd: Wie wil potbeheerder worden is ze net een fractie van een seconde later dan Sebastiaan met haar hand opsteken. Niemand ziet het omdat ze het meteen verbergt. (Remember: Yvon die meteen haar hand opstak en als Mol vanaf de eerste dag ook de potbeheerder was)

Dit herhaalt ze nog drie keer.
  • Afl. 4: Nadat het geld wordt gestolen zegt ze een tasje te hebben met een slot erop. Ze wil best wel het geld daarin bewaren. Er wordt niet op in gegaan.
  • Afl. 5: De groep wil een andere potbeheerder, Anniek neemt weer het initiatief en pakt snel het geld. Froukje vindt dat geen goed idee en de groep beslist dat het geld naar Rick gaat. Die heeft immers een slotje op zijn tas.
  • Afl. 8: Rick is afgevallen en na de treinopdracht pakt ze het geld zonder overleggen aan en steekt het nonchalant weg in haar broekzak.

Zelf vind ik dat ze wel erg vaak heeft geprobeerd de pot te bemachtigen. Ook de evolutie die ze maakt is opmerkelijk. Eerst doet Anniek nog onopvallende subtiele pogingen, als dat niet lukt gaat ze dan maar voor de iets meer nonchalante en dominante aanpak. Aan het eind van de rit heeft ze eindelijk de pot in handen.

Nu zou je erover kunnen discussiëren waarom de Mol per se de pot zou willen maar daar gaat het niet over. 't Is gewoon een interessant gegeven dat Anniek überhaupt zoveel pogingen heeft gedaan om toch maar dat geld zo dichtbij te hebben.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2009, 20:04:01 door feniks »

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #507 Gepost op: 5-03-2009, 20:03:21 »
Na de treinopdracht vraagt PJH wie het geld wil hebben. omdat verder niemand reageert neem ik aan dat zij op dat moment de pot beheert.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #508 Gepost op: 5-03-2009, 21:55:46 »
Viv heeft hem dus @ hierboven.

Maar iig, ik denk nog steeds Anniek, want zij pakte het meeste geld, en het geld van de mol zal niet in de pot gaan.

Offline Anonymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #509 Gepost op: 5-03-2009, 21:56:01 »
Wat is het rustig in het topic van de mol.

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #510 Gepost op: 5-03-2009, 22:11:22 »
Anniek is nog steeds de mol!

Meest duidelijke moment voor mij:
Ze zegt in de biechts telkens dat ze hoopt dat vief op haar stemt, maar na de auto-opdracht is ze Jon vreselijk verdacht aan het maken tegenover vivienne. Ze geeft hem alle schuld, wil met vief over hem klagen: hoe moeilijk kan het zijn! roept ze. Vivienne gaat hier duidelijk niet op in, wil ook haar ogen zien. Ik denk dat Vivienne alles op een rijtje heeft gezet en inmiddels tot dezelfde conclusie is gekomen als velen op dit forum; Anniek heeft het meest gemold en Jon heeft teveel onmolse dingen gedaan.

Verder:
- ze gaf zich te snel op voor de haviksogen en dat argument met de lenzen lijkt van tevoren bedacht zo snel kwam ze ermee.
- ze doet moeilijk over het starten van de auto en schakelen.
- ze luistert volgens Jon niet naar Jon.
- ze houdt zich bij de vragen bij de lantaarntjes wat op de achtergrond. De andere twee zeggen veel antwoorden meteen goed (heel onmols) ze rekt tijd door de opdrachten allemaal nog eens op te gaan noemen. De 850 is vrij duidelijk, ze gaat erin mee met een 'nou vooruit'
- ze pakt de meeste rode ballonnen met geld. Het geld gaat toch niet in de pot, met geld pakken hoopt ze minder verdacht te worden, ze heeft de antwoorden toch niet nodig. Een kandidaat heeft de antwoorden wel nodig.

Leuk dat ze ons nog een weekje laten speuren! Het zou nog steeds wel Jon kunnen zijn, maar ik geloof echt dat het Anniek is!  ::bravo::
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #511 Gepost op: 5-03-2009, 22:15:44 »
De volgende twee mogelijke hints dat de Mol een vrouw is wijzen nu naar Anniek:



- m0ll0m merkt een vreemd shot op tussen de 'introductiebeelden' van Jordanië. Tussen beelden van de stad, het verkeer en mensen op straat, zit een shot van een donkere winkel met rijen vrouwelijke paspoppen in en buiten de zaak. De pop rechtsvoor draagt een doek over de ogen, die bij de andere poppen hoger zit. Er volgt een close-up van deze pop. Is dit misschien een hint dat de Mol een vrouw is? De doek zit als blinddoek -> mollen zijn blind.

 In het begin aflevering 2 komt er vanaf rechts een bus met bestemming 'Lady.....' het beeld in gereden. Een hint dat de Mol een vrouw is?

Offline luckyluuk12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #512 Gepost op: 5-03-2009, 22:17:08 »
Anniek is nog steeds de mol!

Meest duidelijke moment voor mij:
Ze zegt in de biechts telkens dat ze hoopt dat vief op haar stemt, maar na de auto-opdracht is ze Jon vreselijk verdacht aan het maken tegenover vivienne. Ze geeft hem alle schuld, wil met vief over hem klagen: hoe moeilijk kan het zijn! roept ze. Vivienne gaat hier duidelijk niet op in, wil ook haar ogen zien.

Inderdaad ik moest zelf ook meteen aan Yvon denken uit seizoen 5, die zei dat ook toen van Hoe moeilijk kan het zijn echt zo overduidelijk bij een opdracht en volgens mij zelfs bij meerdere?

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #513 Gepost op: 5-03-2009, 23:35:46 »
Lonneke 40 bracht me op een idee
Gefeliciteerd Viviënne en zo leuk hoe verbaasd je reageerde! Petje af!  ::confettie::

 ::vlaglinks:: En de mol ;) moest toch de rode vlaggetjes omver rijden?::vlagrechts::
de mol rijdt natuurlijk alle afgevallen kandidaten omver, iedereen die een rood scherm heeft gehad
Anniek moest alle rode vlaggen omver rijden ::ok::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #514 Gepost op: 6-03-2009, 09:25:16 »
Anniek in de biecht:
"Ik zit op Jon. Ik hoop maar dat Viviënne nog op mij zit. Dan win ik"

Anniek in het gesprek met Jon & Viviënne over wie (solo) geld verdiend heeft:
"Ik heb geld verdiend met de busopdracht, met de sloopauto opdracht enz".


Wat me opvalt is dat ze in de biecht zich uitlaat alsof ze een kandidaat is.
En is het gesprek spreekt ze meer als mol dan als kandidaat. Als de biecht waar is, dat ze Viviënne op haar wil laten stemmen, dan is dat wat ze zegt over het geld inconsequent. Ze had daar een kans om Viviënne in haar richting te laten stemmen.
Dat ze die kans niet greep, en eigenlijk juist Jon verdacht maakte, is voor mij toch weer een aanwijzing dat zij de mol is.

PS. Ik zie dat gesprek nu terug. Het is Viviënne die Anniek voor 't blok zet. "Noem mij nou eens drie opdrachten waarin jij geld hebt verdiend". Dus waarom probeert Anniek in het daarop volgende gesprek zichzelf onverdacht, en Jon verdacht te maken? Dat zou een mol eerder doen dan een kandidaat.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2009, 09:46:20 door DikkeControleur »
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline saroja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #515 Gepost op: 6-03-2009, 10:00:22 »
Ik zou nooit afgaan op hoe een persoon iets zegt in de biecht. De mol doet immers toch zoveel mogelijk alsof hij/zij een kandidaat is. Dat hebben we wel gezien met Milouska. Wat vonden we haar met zn allen een domme kandidaat maar wat was het toch vreemd dat ze er steeds in bleef... :P ;)

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #516 Gepost op: 6-03-2009, 10:21:09 »
Precies mijn punt. De biecht en haar reallife acties kloppen niet met elkaar.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #517 Gepost op: 6-03-2009, 10:43:00 »
In de laatste biecht zegt Anniek zoiets als: Als Viviënne op dezelfde mol zit als ik dan wordt het heel spannend. Dat vind ik zo'n rare uitspraak eigenlijk. Dan is het logischer als ze zegt: Als Viviënne ook op Jon zit....

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #518 Gepost op: 6-03-2009, 10:47:05 »
PS. Ik zie dat gesprek nu terug. Het is Viviënne die Anniek voor 't blok zet. "Noem mij nou eens drie opdrachten waarin jij geld hebt verdiend". Dus waarom probeert Anniek in het daarop volgende gesprek zichzelf onverdacht, en Jon verdacht te maken? Dat zou een mol eerder doen dan een kandidaat.

Ik ben het helemaal met je eens (maar ja, ik verdenk ook Anniek). En het duidt er ook op dat Viviënne wel eens naar Anniek geswitched kan zijn, en dus volledig op haar heeft ingezet.

Offline MrPi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #519 Gepost op: 6-03-2009, 23:04:14 »
ik vind het duidelijk is dat Anniek de mol is, omdat ze in de aflevering zegt dat ze denkt dat ze zich te veel heeft laten zien, dat is echt typisch een mol uitspraak.. en ook als ze uiteindelijk bij PJH aankomt na de ballonnen dan vraagt hij of ze weet dat als zij de mol is er geen geld in de pot gaat en dan antwoord ze "ja dat weet ik".. als kandidaat zou je wellicht anders antwoorden.. Tenslotte vraagt hij of hij haar nog succes moet wensen,.. hij heeft het inmiddels ook wel door..
« Laatst bewerkt op: 6-03-2009, 23:10:34 door MrPi »