Auteur Topic: [Kandidaat] Anniek  (gelezen 205897 keer)

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #460 Gepost op: 1-03-2009, 12:31:38 »
4  = A
\  = N
\  = N
:  = I
&  = E
!{ = K



Kun je dit misschien uitleggen?
Hoezo is bijvoorbeeld 4 een A?
Nogmaals: zie leet op wikipedia.

Erg interessant allemaal. Ik heb hier echter twee opmerkingen bij:
Ten eerste denk ik dat het 'en'-teken de ampersand moet zijn en niet dat andere ding, want anders had Dennis dat nooit kunnen intoetsen in het inlog-scherm. (edit: nu snap ik het echter: het forum maakt van een ampersand een &)
Ten tweede lijkt lijkt het erop dat de naam wel heel vrij ver-leet is. Ik vraag me of er misschien voor elke letter een ander soort codering gebruikt is (wat het decoderen wel heel lastig zou maken.) De twee puntjes zijn bv. morse-code (ja, daar is 'ie weer) voor 'I'.


Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #461 Gepost op: 1-03-2009, 13:04:01 »
Het zou wel een goede verklaring zijn voor al die gekke tekens.
Anniek had ook veruit de meest ingewikkelde code om door te geven aan Dennis.
De 'moi' alleen al zou ook een hint kunnen zijn trouwens.
'Moi', ik, mol dus.
Verdorie, zometeen is ze het nog ook.

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #462 Gepost op: 1-03-2009, 13:16:42 »
Ik heb nog een wat duidelijker screenshot van die slashes overigens:

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #463 Gepost op: 1-03-2009, 13:24:07 »
Die streep eronder vind ik toch erg raar eigenlijk. Je hebt echt geen streep nodig om te zien wat de boven- of onderkant is. Ten eerste zien de slashes er van de andere kant precies eender uit, ten tweede kun toch aannemen dat de bovenkant van de foto overeenkomt met de bovenkant van de tekst. In elk geval zou je die informatie kunnen halen uit de foto waar achterop de '4' staat.
Het lijkt mij dan ook waarschijnlijker dat de streep een underscore is. En dat die slashes aanhalingstekens zijn.

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #464 Gepost op: 1-03-2009, 13:27:49 »
Bij nader inzien denk ik dat die streep de schaduw van het papiertje is dat aan de foto is geplakt, zie het volgende screenshot. De slashes zouden evengoed aanhalingstekens kunnen zijn, maar dat doet er verder weinig toe denk ik.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #465 Gepost op: 1-03-2009, 13:37:07 »
Ik ga hier toch eens in duiken. Het grootste deel van de informatie die we nu hebben komt uit een voiceover van Anniek. Ik heb bijvoordbeeld de "M" van MOI nooit echt gezien. Nou wil ik dat van die "M" wel geloven, maar verder zijn er wat dingen die me dwars zitten. Namelijk: De 5 ipv 4 foto's; En mocht het een hint zijn, waarom laten ze Anniek in de voiceover dan niet de juiste tekens noemen, maar ".." ipv ":".

Op de engelse wikipedia pagina van "l33t" staan trouwens wat meer karakters in het schema. Vooral bij de N. Een daarvan is "// []". In tegenstelling tot alle andere vakjes staat daar een [spatie] tussen, wat misschien als [enter] bedoelt was. "//" zou dus een N kunnen zijn, maar dan komen we wel de andere N te kort.

Ik ben ook benieuwd waar de foto's genomen zijn... gelukkig had ik vorige week het spoor van Amman al in mijn Google Earth getekend.  ::vergroot::

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #466 Gepost op: 1-03-2009, 16:25:12 »
Mooie toevoeging! De hint zal voor de meeste kijkers ook abracadabra zijn. En de reactie erop veelal 'ik zie het niet'. ::ok::



Hij goed. Al is 't niet compleet. // is een N. Anniek noemt forward slashes, geen backslashes.
Maar // is dus niet de benodigde twee N-en.

Nu nog het antwoord van Dennis 5286 inpassen... En de aanwijzing dat we L337 moeten toepassen voor 't ontcijferen.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #467 Gepost op: 1-03-2009, 16:35:04 »
Voor mij is het allemaal abracadabra  :)
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #468 Gepost op: 1-03-2009, 16:37:26 »
Heeft iemand de '13-hints' van Asjemenou op .nl gelezen?

Ook zeer overtuigende aanwijzingen als je het mij vraagt.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Mathijs91

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #469 Gepost op: 1-03-2009, 16:39:19 »
Nou, na wat speurwerk ga ik tóch maar voor Anniek. Die 6-theorie kan wel slaan op Viviënne, maar voor mij is het juist een hint naar Anniek. Ze gebruikt namelijk precies dezelfde aanpak als Milouska in de zesde serie: een beetje het dommige typje spelen, maar ondertussen mollen.
Kennis is macht.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #470 Gepost op: 1-03-2009, 16:44:02 »
Heeft iemand de '13-hints' van Asjemenou op .nl gelezen?

Ook zeer overtuigende aanwijzingen als je het mij vraagt.

Heb je een link? Of plaats anders een quote hier.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #471 Gepost op: 1-03-2009, 16:47:10 »
Nu nog het antwoord van Dennis 5286 inpassen... En de aanwijzing dat we L337 moeten toepassen voor 't ontcijferen.
Ik ben nog niet klaar, maar ik kan in elk geval zeggen dat de informatie die aan Dennis gegeven is op de opdracht slaat en klopt. Hij had in elk geval kunnen weten (en doorgeven) dat de opdracht ongeveer 1u51 duurde en de route 37 km lang was. ('T is maar goed dat hij er uit is, anders was ik er nog steeds van overtuigd geweest dat Dennis de mol is.)

De locatie op de "MOI" foto bevind zich 5286 m van het vertrekpunt van de opdracht. Op de foto is "The 10 Brigdes" te zien. We zien later een shot van die brug als de trein er overheen rijdt. Alleen als deze foto vanaf het spoor genomen is, dan is de foto pas een kilimeter later geschoten (het spoor loopt in een lus). Maar wij weten natuurlijk niet zeker dat die ook echt om de 5286 m zijn genomen. Het zou mij trouwens niet verbazen als deze foto helemaal niet vanuit de trein is genomen en er door Anniek bij gestopt is.

Ik speur nog even verder, om te zien of er mogelijk echt om de 5286 m een foto is gemaakt.  ::vergroot::

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #472 Gepost op: 1-03-2009, 16:49:07 »
Heeft iemand de '13-hints' van Asjemenou op .nl gelezen?

Ook zeer overtuigende aanwijzingen als je het mij vraagt.

Voor mij zijn de meeste al bekend. De paar nieuwe die er bij zitten vin ik niet heel sterl (Tijdens het flipperen 'Annual'. Wijst dit op Ann(iek) Lau(ra)?)


Hier kun je ze vinden:
http://community.avro.nl/forums/t/18324.aspx
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #473 Gepost op: 1-03-2009, 17:49:12 »
niks nieuw idd, alleen de vergezochte annual.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #474 Gepost op: 1-03-2009, 18:08:59 »
Hij goed. Al is 't niet compleet. // is een N. Anniek noemt forward slashes, geen backslashes.
Maar // is dus niet de benodigde twee N-en.

Nu nog het antwoord van Dennis 5286 inpassen... En de aanwijzing dat we L337 moeten toepassen voor 't ontcijferen.

Het lijkt mij eigenlijk dat de ampersand de andere N moet zijn, of zelfs EN. Want eigenlijk is het vrij onlogisch om er een E van te maken.


Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #475 Gepost op: 1-03-2009, 18:55:40 »

- Groepsfoto aan het eind van elke aflevering: Anniek staat ongeveer in het midden en de anderen lijken een stukje om haar heen te draaien, terwijl zij stil staat (of het minst beweegt). Dit zou een hint kunnen zijn als je het opvat als 'alles draait om de Mol'.


Ik vind het na het terugkijken van afleveringen ook ontzettend verleidelijk om toch van mol over te stappen.... Voornamelijk op basis van deze hint, want ik vond dit toch wel erg opvallend dat ze dit met de foto doen.

Daarnaast zit de waslijnbus me enorm dwars.... De lichte tas van Anniek ruikt ernstig naar voorkennis, terwijl Jon in die opdracht geen invloed kon uitoefenen. 

Ook viel me op dat Anniek in aflevering 1 bij de topito-onderhandelingen als eerste haar hand prodbeert op te steken, maar wordt afgetroefd door Paula.  Ook hier voorkennis?  Wel weer opvallend dat ze als mol zijnde niet haar topito's afgeeft.... Ze had hier nog eens 1000 uit de pot halen. Maar wellicht is dit een voorbeeld van het aloude goodwill kweken door de mol in aflevering 1....


Erg verleidelijk om over te stappen, maar ik moet er nog ff één of meer nachtjes over slapen om te achterhalen,  in te zien en te durven toe te geven of en dat ik met Jon er toch naast zit :P

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #476 Gepost op: 1-03-2009, 20:05:13 »
Wat ik nog wel een opvallend detail vindt bij de treinopdracht is het volgende: Alle karakters zijn redelijk klein op de foto's geschreven. Als Anniek het eerste teken "{" gaat doorgeven houdt ze een groen papiertje of groene envelop omhoog waarop het getekend staat. Dit heeft ze waarschijnlijk zelf moeten tekenen(?). Dan zou er dus een zwarte stift aanwezig moeten zijn in haar treinstel en kan ze ook gemakkelijk met de code achterop de foto's gefoefeld hebben. (Niet dat dat nodig is met 5 ipv 4 foto's.)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #477 Gepost op: 1-03-2009, 20:08:40 »
(Tijdens het flipperen 'Annual'. Wijst dit op Ann(iek) Lau(ra)?)

 ???
Is Laura haar doopnaam dan?

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #478 Gepost op: 1-03-2009, 20:16:27 »
Citaat
Je zou het mollogo voor de intro van Jon ook als hint kunnen beschouwen. Stom spel ook

Bij Vivienne werd er sterk ingezoomd bij het mollogo in aflevering 8
Bij Jon zie je het mollogo bij de meet your mole opdracht

Is het dan niet zo dat iedereen een mollogo kreeg behalve mol Anniek!

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #479 Gepost op: 1-03-2009, 20:20:47 »
Wat ik nog wel een opvallend detail vindt bij de treinopdracht is het volgende: Alle karakters zijn redelijk klein op de foto's geschreven. Als Anniek het eerste teken "{" gaat doorgeven houdt ze een groen papiertje of groene envelop omhoog waarop het getekend staat. Dit heeft ze waarschijnlijk zelf moeten tekenen(?). Dan zou er dus een zwarte stift aanwezig moeten zijn in haar treinstel en kan ze ook gemakkelijk met de code achterop de foto's gefoefeld hebben. (Niet dat dat nodig is met 5 ipv 4 foto's.)

Volgens mij stond dat met een rode stift op de groene kaart of envelop geschreven
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)