Auteur Topic: [Kandidaat] Paula  (gelezen 28862 keer)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] Paula
« Reactie #40 Gepost op: 18-01-2009, 20:53:08 »
Wil iemand er een nieuwe nette samevatting met screen van maken, mij lukt het niet :-[
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Paula
« Reactie #41 Gepost op: 18-01-2009, 23:27:19 »
Maar dat is een link met een vorige reeks met Inge als mol. Die deed het toen ook met gebaren.

 

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Paula
« Reactie #42 Gepost op: 19-01-2009, 11:46:32 »
Wat ik erg opvallend vond was dat ze in het gebouw nagenoeg in het donker opereerde, Opereert een mol ook niet graag in het donker?

Kijk, mooi gevonden ook deze ;). Ik vond het sowieso slim als laatste te gaan. Zo kon ze zonder risico 'gewoon' voor 0 in de pot gaan. Tot nu toe elke aflevering dat ze het zo slim doet :). Tot nu toe de ster van geld uit de pot houden... 

Plus dat de 4 mollen haar aanwijzen, jaja zij is het :).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Paula
« Reactie #43 Gepost op: 19-01-2009, 11:58:01 »
Kijk, mooi gevonden ook deze ;). Ik vond het sowieso slim als laatste te gaan. Zo kon ze zonder risico 'gewoon' voor 0 in de pot gaan. Tot nu toe elke aflevering dat ze het zo slim doet :). Tot nu toe de ster van geld uit de pot houden... 

Maar als laatste 0 euro in de pot brengen is iets anders dan geld uit de pot houden.

Ik verdenk nu Jon en Paula het meest. Maar het lastige is, wat betreft de opdracht in het gebouw; Jon heeft meer verdiend dan Paula (van die 2030 die hij in het gebouw vond was er vast wel iets dat aan het andere geld gekoppeld kon worden. Misschien leverde het totaal zelfs 1000 euro op), maar heeft wel als eerste de kans gehad om geld te doen verdwijnen, Paula als laatste niet. Dus Jon heeft misschien en geld in de pot gebracht, en geld doen verdwijnen. Paula heeft simpelweg niets gevonden.

Als Jon de Mol is, zou ik de tactiek van geld vinden (dat voor een deel waardeloos is, misschien is hem zelfs verteld welk geld hij moest pakkken dat niets zou opleveren) en mogelijk weggooien beter vinden dan Paula's tactiek om als laatste niets te vinden. Het voordeel is namelijk dat het Jon ook nog eens 'held' maakt.

Maar zonder al deze aannames komt Paula verdachter uit de bus, als je puur naar het geld kijkt dat is binnengebracht.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Paula
« Reactie #44 Gepost op: 19-01-2009, 13:04:24 »
Volgens mij staat Jon in alle opdrachten vet nr. 1 met geld de pot inbrengen. Als je zelfs briefjes van 1000, die je makkelijk kunt vernietigen, niemand die wat ziet, niemand die wat zal merken, binnenbrengt ben je echt een hopoeloze mol, daar geloof ik echt niets van.

Hij pakte niet alleen 1000 maar ook 500, 250 en wat kleinere bedragen. Ter verdediging breng ik wel in dat het zo kan zijn dat hij niet-passende biljetten inbracht... als mol weet je welke biljetten de 1e groep al binnenhaalde en welke jij dus vrijelijk zonder een cent te winnen mag vinden.

De grote hint is de 4 mollen en de vreemde handbewegingen van Paula hierna. Dit is georkestreerd, dat is zeker. Blijft nog 1 vraag, hebben ze Paula gevraagd dit als hulpmol te doen (waarbij zij dan als tegenpr4estatie wel iets aangeboden zal hebben gekregen?)... zo zet de regie ons allemaal op het verkeerde been (was toen ook de laatste strohalm indertijd voor de anti-Inge groep). Risico is wel dat Paula er ineens uitvliegt en dan zit je met je goede bedoelingen.

Ik vermoed dus dat het echt zo is. Dan gaan we Paula nog vaker zien met die asymmetrische vingers en de anderen niet en is zij gewoon de mol.

« Laatst bewerkt op: 19-01-2009, 13:52:07 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Paula
« Reactie #45 Gepost op: 19-01-2009, 17:37:03 »
Volgens mij staat Jon in alle opdrachten vet nr. 1 met geld de pot inbrengen. Als je zelfs briefjes van 1000, die je makkelijk kunt vernietigen, niemand die wat ziet, niemand die wat zal merken, binnenbrengt ben je echt een hopoeloze mol,...

Groep 1 had geen enkel biljet van 1000 euro dus een biljet van 1000 gevonden door de tweede groep, is geen cent waard.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Paula
« Reactie #46 Gepost op: 19-01-2009, 18:19:53 »
Groep 1 had geen enkel biljet van 1000 euro dus een biljet van 1000 gevonden door de tweede groep, is geen cent waard.

Sebastiaan heeft waarschijnlijk wel een biljet van 1000 euro gevonden. Froukje vindt niets (zie ook fragmentje tijdens Hans' test), maar telt 1300 euro, waarschijnlijk alleen van Sebastiaan. We zien hem 3 enveloppen vinden waaronder een half briefje van 50. Verder zegt hij '250' en dan blijft 1000 over, het eerste dat hij vindt, en dat is inderdaad blauw(ig) zoals het 1000 briefje is. (Jon en Dennis vinden samen 600, want het totaal is 1900.)

Kortom; het zou kunnen dat Jons halve 1000 op die van Sebastiaan pastte. Wat hem weer minder verdacht maakt, waardoor ik toch meer richting Paula ga denken, want we zouden bijna vergeten dat dit haar topic is. ::tandpastasmiley::

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Paula
« Reactie #47 Gepost op: 19-01-2009, 20:10:38 »
Paula deed met die envelop vinden die Jon al leeg had gemaakt ook wel erg moeilijk. Je weet ook niet wat de regie er allemaal uitknipt. Vermoedelijk heeft Paula toch nog geld verduisterd of laten liggen.

Hoe dan ook, ik denk dat zij het is.

Offline Rubmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Paula
« Reactie #48 Gepost op: 19-01-2009, 21:07:27 »
Paula, zij is de mol. Ze stak wel heel snel haar hand op bij het vrijstellingsspel. En vond in de opdr. in het donker geen ene stuiver, Anniek ook niet, maar zij kreeg een rood scherm en is dus niet de mol.  Voor de rest houd ze zich op de achtergrond, wat voor een mol slim is in de eerste paar dagen. En daarnaast hoop ik het ook, want heb op de Molbeurs alles op haar gezet en in de pool ook.

Trouwens wie krijgt er bij Paula nog meer een 'Milouska gevoel'? Ik namelijk heel erg.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Paula
« Reactie #49 Gepost op: 19-01-2009, 21:52:06 »
'Milouska gevoel'?

Klopt, heb ik ook een beetje. Al speelde Milouska enorm de naief-kaart. Wat dat betreft lijkt Paula ook wel wat op Yvon; gewoon goed in de groep liggen. Wat iig zeker is is dat zij zoals alle mollen in de start erg weinig zendtijd krijgt van de regie (dit bijv. itt. tot Sebastiaan die er in een van de volgende afleveringen dus wel uit zal vliegen)... die houden haar dus erg uit de wind, zo erg zelfs dat het wel erg duidelijk is.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Paula
« Reactie #50 Gepost op: 20-01-2009, 00:11:06 »
Sebastiaan heeft waarschijnlijk wel een biljet van 1000 euro gevonden. Froukje vindt niets (zie ook fragmentje tijdens Hans' test), maar telt 1300 euro, waarschijnlijk alleen van Sebastiaan.

Als Sebastiaan zijn geld aan Froukje geeft dan zegt hij Hier 500 (13:50). De gevonden bedragen kan je afleiden uit die scene plus inderdaad de test van Hans: Hans: 800; Sebastiaan: 500; Dennis: 600; Froukje: 0. Groep 1 kan onmogelijk een biljet van 1000 gevonden hebben.

Dus: als de Mol in groep 2 zat dan kon hij al weten dat gevonden biljetten van 1000 niks zouden opleveren voor de pot.

Offline Liett

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Paula
« Reactie #51 Gepost op: 20-01-2009, 00:38:34 »
Ik krijg meer een Milouschka-gevoel door haar uiterlijk dan door hoe ze doet.. gelukkig niet zeg.
Hoe dan ook, ze is nog steeds mijn mol

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Paula
« Reactie #52 Gepost op: 20-01-2009, 01:52:19 »
Ze houdt zich in de afleveringen tot nu toe behoorlijk op de achtergrond.

Kan natuurlijk ook komen door de montage, maar enfin. Erg opvallend is ze iig niet en ze wordt ook niet verdacht door de groep zelf.
Volgens mij is 't vaker voorgekomen dat de uiteindelijk mol nauwelijks naar voren kwam in de afleveringen en ook niet verdacht werd door vele kandidaten. Dat zorgt er dus voor dat ik blijf bij Paula als molverdachte #1, maar molacties heb ik nog niet echt kunnen vinden van haar.

Verder is ze een leuke kandidate, dat sowieso.  :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Paula
« Reactie #53 Gepost op: 20-01-2009, 10:21:38 »
@ Erik TKS; ik heb het nog eens bekeken en je hebt gelijk dat er geen 1000 briefje kan hebben tussengezeten. Maar waarschijnlijk is de geldverdeling anders dan jij zegt, en ik eerst zei:

Als Sebastiaan zijn geld aan Froukje geeft dan zegt hij Hier 500

Ja, maar dat haalt hij maar uit 1 envelop (hij vond er 3 met geld), en hij geeft dat aan Froukje als ze al geld staat te tellen, dat in ieder geval niet van Dennis is (komt dan net aanlopen), Hans' geld kan er wel tussen zitten. Maar als er niet meer dan 1 briefje in een envelop zit (aanname!), kan dit niet 800 euro zijn, zo'n briefje bestaat niet, ook niet in WIDM.

Dus hoe zit het dan precies met het geld in groep 1?

Sebastiaan zien we 50 vinden, horen we '250' zeggen en later als hij geld aan Froukje geeft '500' zeggen. Bij elkaar is dit 800 euro en 3 enveloppen (klopt). 1300 (wat Froukje telt) - 800 = 500. Dit heeft dan in de ene envelop van Hans gezeten. Dennis: 1900 - 1300 = 600 in 2 enveloppen (klopt). 500 en 100.

Froukje: 0 euro
Hans: 500 euro (500)
Dennis: 600 euro (100 + 500)
Sebastiaan: 800 euro (50 + 250 + 500)

edit: nog even de bedragen die Jon vond erbij: Jon: 250, 10, 1000, 250, 20 en 500. Dit zou maximaal 750 euro waard kunnen zijn (250 en 500). Maar meer hierover in Jons topic.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2009, 11:08:38 door Heinz »

Offline Annika89

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Paula
« Reactie #54 Gepost op: 20-01-2009, 17:14:46 »
Ze houdt zich in de afleveringen tot nu toe behoorlijk op de achtergrond.

Kan natuurlijk ook komen door de montage, maar enfin. Erg opvallend is ze iig niet en ze wordt ook niet verdacht door de groep zelf.
Het ligt er denk ik ook wel aan welke 'positie' ze steeds heeft. In de opdracht met de televisie-schermen wordt haar plaats al snel gevonden. Al had ze dan natuurlijk wel op zoek kunnen gaan naar andere schermen, wat anderen wel deden. Al kan dat er eventueel ook uitgeknipt zijn.
Bij de opdracht van het Titanic-gebouw was ze als laatst, omdat Jon nachtblind zou zijn en de rest bang. Al zou je dan eventueel kunnen doen alsof je bang bent om eerder te mogen, maar oké, we hebben niet gezien hoe dat bepaald werd.
En met het reuzenrad was ook snel duidelijk dat Paula en Vivienne samen moesten, daarna konden die twee ook niks meer uitvoeren.

Ik vind Paula wel een leuke kandidate, met zo nu en dan wel geinige opmerkingen. "Ik scheet kennelijk het minst in mijn broek..."
« Laatst bewerkt op: 20-01-2009, 17:17:30 door Annika89 »

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Kandidaat] Paula
« Reactie #55 Gepost op: 20-01-2009, 20:16:25 »
Paula verklapt in de MolMail dat zij op het idee kwam dat de oplossing van de liedjes-opdacht met "Mol" te maken heeft ? Pleit tegen haar als Mol.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] Paula
« Reactie #56 Gepost op: 21-01-2009, 00:21:46 »
Of misschien juist wel de mol?

Ik vond dat "wat zat er hier boven (wijs op hersenkamer) in de war dat ik alleen maar riep... De mol, de mol, iets met de mol" wel verdacht. Dat klinkt alsof ze het fout deed...(wellicht express. Ik vind het maar een zwakke verdediging om aan je eigen intelligentie te twijfelen ;))

Offline Renske.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Paula
« Reactie #57 Gepost op: 22-01-2009, 17:34:20 »
Ik zie Paula eigenlijk totaal niet als mol. Net bedacht ik me ook wat. Paula en Viviënne hebben samen netnummer 070. Maar als één van hen de mol zou zijn geweest, dan zouden ze wel een moeilijkere vraag voor haar doen. Nu wist eigenlijk iedereen dat hun beide in Den Haag wonen, en hoeft eigenlijk maar één persoon uit te stappen, om een goede combinatie te maken. Maarja, dat is mijn mening, dit komt waarschijnlijk ook omdat ik Paula geen moltype vind, en haar absoluut niet als mol zie.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat] Paula
« Reactie #58 Gepost op: 22-01-2009, 21:33:57 »
Héél verdacht deze week. Zou best wel eens de mol kunnen zijn.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Rubmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Paula
« Reactie #59 Gepost op: 22-01-2009, 21:39:09 »
Paula is mijn mol, maar juist nu ze zo erg begint te mollen ben ik meer gaan twijfelen. Het is haast to obvious. Wel begin ik Froukje meer een meer te verdenken, en ook Vivienne. Een ding staat vast voor mij, de mol is een vrouw.