Auteur Topic: [Kandidaat] Paula  (gelezen 28858 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Paula
« Reactie #60 Gepost op: 22-01-2009, 21:56:04 »
Ja maar m.b.t. die walkie talkies.. je krijgt idd snel wanneer je 1 kanaal deelt en iemand anders drukt telkens die spreek knop in dat de ander moet wachten.

Dat er dus maar 1 tegelijkertijd op de lijn kan zitten en dat het dus zeg maar 1 richtings verkeer is. Iets doorgeven, dan ruimte maken om de reactie te ontvangen. Dus dat hoeft geen molactie te zijn.

Maar het kan wel, net zoals met die telefoontjes. Je zag Paula gewoon in beeld met haar linkerhand de haak induwen op een gegeven moment. Doet me denken aan Yvon en het rode knopje  ;D En dan heb je idd nog de walkie talkies, dat ze niet reageerde toen Jon vroeg of ze nog naar de 1000 moesten. Plus nog eens zoals Dennis al zei in de aflevering: zij heeft niks in de pot gebracht aan geld.

Wat moet de mol doen? Geld uit de pot houden door opdrachten te saboteren. Maar het is natuurlijk ook handig als je ervoor zorgt zelf geen cent aan de pot toe te voegen. Dat is een begin, wat je uit moet breiden naar zoveel mogelijk geld uit de pot te houden. Enfin. Verder werd Paula haar naam veelvuldig genoemd door andere kandidaten. M.a.w. ze is opgevallen in de groep door de anderen en meestal wordt de mol niet zo openlijk verdacht. Dus deze aflevering doet mij twijfelen om wel of niet Paula als molverdachte aan te houden..  :-\\
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Paula
« Reactie #61 Gepost op: 22-01-2009, 21:58:25 »
Wat moet de mol doen? Geld uit de pot houden door opdrachten te saboteren. Maar het is natuurlijk ook handig als je ervoor zorgt zelf geen cent aan de pot toe te voegen. Dat is een begin, wat je uit moet breiden naar zoveel mogelijk geld uit de pot te houden. Enfin. Verder werd Paula haar naam veelvuldig genoemd door andere kandidaten. M.a.w. ze is opgevallen in de groep door de anderen en meestal wordt de mol niet zo openlijk verdacht. Dus deze aflevering doet mij twijfelen om wel of niet Paula als molverdachte aan te houden..  :-\\

Ja, lastig dit inderdaad. Paula heeft waarschijnlijk het minst bijgedragen aan de pot, maar dat ze zo verdacht wordt en dat dat wordt uitgezonden is volgens mij nog nooit voorgekomen bij de Mol. :-\\

Offline Vonnisch

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Paula
« Reactie #62 Gepost op: 22-01-2009, 21:59:22 »
Dat Paula niet reageerde tijdens de auto opdracht is te verklaren (misschien niet op een juiste manier, maar toch)

Ik gebruik regelmatig porto's (van het soort dat ze daar ook gebruiken) en er zijn een aantal dingen die opvallen.

1. Er kan maar een persoon tegelijk praten
2. Mocht er een tweede persoon met iemand anders praten, gaat de lijn storen (wat er bij Paula is gebeurd waardoor ze niet te verstaan was)

Hieruit is af te leiden dat er iemand steeds een knop in aan het drukken was en 'de lijn stoorde'.

3. Wanneer je je knop indrukt, hoor je verder niks meer van inkomende signalen.

Mocht John de knop ingedrukt hebben gehouden klopt het dat het signaal van Paula niet te horen was en dat Jon vanuit de auto niks kon horen..

Hoe dan ook. Er was een mol met een porto.

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Paula
« Reactie #63 Gepost op: 22-01-2009, 22:04:26 »
Ja maar m.b.t. die walkie talkies.. je krijgt idd snel wanneer je 1 kanaal deelt en iemand anders drukt telkens die spreek knop in dat de ander moet wachten.

Dat er dus maar 1 tegelijkertijd op de lijn kan zitten en dat het dus zeg maar 1 richtings verkeer is. Iets doorgeven, dan ruimte maken om de reactie te ontvangen. Dus dat hoeft geen molactie te zijn.

Maar het kan wel, net zoals met die telefoontjes. Je zag Paula gewoon in beeld met haar linkerhand de haak induwen op een gegeven moment. Doet me denken aan Yvon en het rode knopje  ;D En dan heb je idd nog de walkie talkies, dat ze niet reageerde toen Jon vroeg of ze nog naar de 1000 moesten. Plus nog eens zoals Dennis al zei in de aflevering: zij heeft niks in de pot gebracht aan geld.


Het deed mij juist meer denken aan Patrick en Regina die de walkie-talkies vol schreeuwde op dat cruise-schip terwijl Dennis en Edo zaten te wachten om iets te kunnen zeggen... :)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Kandidaat] Paula
« Reactie #64 Gepost op: 22-01-2009, 22:21:38 »
Het deed mij juist meer denken aan Patrick en Regina die de walkie-talkies vol schreeuwde op dat cruise-schip terwijl Dennis en Edo zaten te wachten om iets te kunnen zeggen... :)

Theekransje inderdaad.

Denk wel dat Paula echt geen contact kon krijgen maar dat dat de redactie ons anders wil doen geloven.

Hopelijk blijft Paula tot minstens de finale.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Kaafoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Paula
« Reactie #65 Gepost op: 22-01-2009, 22:24:10 »
shoot... volgens mij zenden ze vaak niet uit dat allerlei mensen de mol verdenken.....maar dit jaar wordt alles anders ::rofl::
"Ik ben echt (een beetje) ROEKOE!!"

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Paula
« Reactie #66 Gepost op: 22-01-2009, 22:30:43 »
Dat Paula niet reageerde tijdens de auto opdracht is te verklaren (misschien niet op een juiste manier, maar toch)

Ik gebruik regelmatig porto's (van het soort dat ze daar ook gebruiken) en er zijn een aantal dingen die opvallen.

1. Er kan maar een persoon tegelijk praten
2. Mocht er een tweede persoon met iemand anders praten, gaat de lijn storen (wat er bij Paula is gebeurd waardoor ze niet te verstaan was)

Hieruit is af te leiden dat er iemand steeds een knop in aan het drukken was en 'de lijn stoorde'.

3. Wanneer je je knop indrukt, hoor je verder niks meer van inkomende signalen.

Mocht John de knop ingedrukt hebben gehouden klopt het dat het signaal van Paula niet te horen was en dat Jon vanuit de auto niks kon horen..

Hoe dan ook. Er was een mol met een porto.
4. Bovenop zit een knopje waar je makkelijk mee naar een ander kanaal kan switchen. Mogelijk was dit niet toegestaan, maar vooral acteurs & actrices, die ook die porto's goed kennen (weet ik uit ervaring) hadden aan het begin vd opdracht toen die auto niet wilde starten kunnen omroepen dat een andere auto op een ander kanaal moest.
The British are not impressed.

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [Kandidaat] Paula
« Reactie #67 Gepost op: 22-01-2009, 22:37:45 »
Paula is me een raadsel.
In afl.2 vond ik haar zo onmols, zat steeds op de verkeerde positie om te mollen, nu weer des te meer. Zat op allemaal strategische plekken en het ging ook steeds bij haar fout.
Wordt wel erg verdacht door de groep en is onmols.
Toch verschijnt ze met dunne potlood weer op mn verdachtenlijst.
Of niet...vorige week heb ik haar duidelijk weggestreept paula
mischien moet ik dat maar zo laten anders blijft mn lijst bevolkt door velen.  ::rofl::
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Paula
« Reactie #68 Gepost op: 22-01-2009, 23:01:20 »
Paula is de mol niet.

Ze gaan echt niet 2x een mollenactie zo goed in beeld nemen.. Denk dat ze willen dat we paula gaan verdenken..

Ze is denk ik de PJ-Mol.

EDIT : Ze kan de mol niet zijn. 'Die paula is een koe.. Die zegt niet alleen boe".
Sorry Sorry.. HEEL flauw  :-[ :P
« Laatst bewerkt op: 22-01-2009, 23:04:42 door >>Tommie<< »
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: [Kandidaat] Paula
« Reactie #69 Gepost op: 22-01-2009, 23:05:57 »
Ik vindt Paula ondoorgrondelijk, ze kan de mol zijn, ze kan het niet zijn  :-\\
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Paula
« Reactie #70 Gepost op: 23-01-2009, 03:36:16 »
Paula wordt bij de test in afl. 3 als verdachte genoemd door Anniek, Dennis, Froukje en Sebastiaan. De helft van het aantal kandidaten als ze echt de Mol is. Dat kan toch niet? ???

Overigens zien we nog in elke aflevering Paula een vraag beantwoorden bij de test. En in 2 gevallen (afl. 1 en afl. 3) beantwoordt ze die vraag zo, dat ze ook op zichzelf zou kunnen stemmen:

1) 'Heeft de Mol zijn topito afgegeven?' -> 'Nee' -> Dennis, Jon, Rick of Paula.
3) 'Tijdens de opdracht op het autokerkhof was de Mol:' -> 'coach' -> Dennis, Rick of Paula.

Jammer dat het voor afl. 2 niet geldt, anders had ik er wel een hint in gezien:

2) 'Bij welke halte wachtte de Mol op de bus?' -> 'eerste halte' -> Dennis.

Offline Kaafoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Paula
« Reactie #71 Gepost op: 23-01-2009, 22:56:14 »
Paula wordt bij de test in afl. 3 als verdachte genoemd door Anniek, Dennis, Froukje en Sebastiaan. De helft van het aantal kandidaten als ze echt de Mol is. Dat kan toch niet? ???

ff testen of ik ook citeren kan.. maar met dat bovenstaande zit ik ook.. ik ga misschien wel switchen daardoor
"Ik ben echt (een beetje) ROEKOE!!"

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Paula
« Reactie #72 Gepost op: 23-01-2009, 22:58:06 »
Paula wordt bij de test in afl. 3 als verdachte genoemd door Anniek, Dennis, Froukje en Sebastiaan. De helft van het aantal kandidaten als ze echt de Mol is. Dat kan toch niet? ???

Ben je van je geloof gevallen Heinz  ??? Sinds wanneer kijk jij naar de voiceovers bij de test?   ??? ???

Offline Donderwolk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Paula
« Reactie #73 Gepost op: 24-01-2009, 04:06:30 »
Ik had Paula zowel de eerste als de tweede aflevering als Mol, maar in aflevering 3 is ZO aan het mollen dat het weer onwaarschijnlijk wordt. Het lijkt er meer op dat ze andere mensen op het verkeerde been wil brengen. Tot nu toe heeft ze nauwelijks een bijdrage in het voltooien in opdrachten. Ik vind haar maar afwezig.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Paula
« Reactie #74 Gepost op: 24-01-2009, 10:54:06 »
Paula wordt bij de test in afl. 3 als verdachte genoemd

Even ietsje op afdingen want de aflevering ervoor werd ze helemaal niet genoemd. Het KAN natuurlijk wezen dat gezien deze opzet, 4 mollen kiezen last minute een mol, het toch mislukt en Paula geen goede mol blijkt te zijn, de regie speelt er dan op in met aanval naar voren.

Heel opvallend weer was dat ook ditmaal Paula een handenhint op de groepsfoto liet zien (vuist). Tja, het kan geensceneerd zijn en dat we later zien dat Paula als hulpmol wordt gevraagd maar er is wel wat mee  ::pinokkio::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Paula
« Reactie #75 Gepost op: 24-01-2009, 10:59:36 »
Ben je van je geloof gevallen Heinz  ??? Sinds wanneer kijk jij naar de voiceovers bij de test?   ??? ???

Daar kijk ik altijd naar. Niet dat ik het altijd zwaar meeweeg, maar zoiets als dit is nog nooit voorgekomen bij de Mol, dat die in aflevering 3 door vier kandidaten genoemd wordt. Overigens had ik Paula op 2, en Jon op 1 als hoofdverdachten. Maar die verdenk ik nu allebei een stuk minder.

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat] Paula
« Reactie #76 Gepost op: 24-01-2009, 11:05:09 »
Jon moet je juist wel verdenken  ::trots::
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Paula
« Reactie #77 Gepost op: 24-01-2009, 11:31:38 »
En dat kun je in het desbetreffende topic  ::vergroot::

Enfin, PJ zei toch in 't begin over deze serie dat het allemaal anders zou gaan? En dat er toch tig verrassingen in zaten en plotwendingen als nooit te voren?
Welnu, wat nu als Paula wèl de mol is, maar de montage ons wil doen geloven dat zij het niet is (want de mol wordt nooit zo vroeg al zo in de kijker gezet)
En dan doen ze dat dus nu juist wèl om ons, kijkers in 't ooitje te nemen.

Bedoel, als montage team en het team dat de hele serie uitdenkt qua opdrachten weten ze dondersgoed met watvoor publiek ze te maken hebben.
Met mensen zoals wij, die al vanaf serie 1 alles bekijken en dus alles binnenste buiten trekken om te zien of er een hint achter schuil gaat.
Dan is er toch voor hen, als montage team, niks leukers om een beetje te mind fucken met ons, trouwe molkijkers? Ik zie ze er zo voor aan anders :P

Ik blijf gewoon bij Paula als mijn molkeuze.

Dennis is 't niet, met zijn winnaarsmentaliteit + 2x een naamgenoot achter elkaar de mol? Dacht 't toch echt niet.
Viviënne is 't niet, die weet het spel te spelen net zoals Dennis maar op haar manier om zo winnares te zijn op 't eind

Blijven over: Rick, Sebastiaan, Froukje, Anniek, Jon en Paula.

Sebastiaan valt voor mij af omdat ie het te graag wilt, het spel winnen dus. Ik zie in hem 't Sander de Heer type.
Rick, tja.. krijg van hem 't idee dat ie net zoals Dick is. Opdrachten graag tot een goed einde brengen >> dus kandidaat.

Hou je uiteindelijk 4 mensen over: Froukje, Anniek, Jon & Paula.

En als ik tussen hen zou moeten kiezen, ga ik toch voor Paula. Zo min mogelijk geld bijgedragen aan de pot, hier en daar twijfelachtige acties, er als de kippen bij in het topito onderhandelingsspel. Dan die telefoon scene waarin ze moeite had contact te krijgen (als je dat tegenover Jon zet, dan zie je gewoon dat ze aan 't mollen is). Vervolgens op het autokerkhof, wanneer het er het meeste toe doet qua communicatie tussen coach + bestuurder & bijrijder lukt het haar niet om aanwijzingen te geven. Dat kan natuurlijk komen omdat iemand anders telkens op het praat knopje drukte zodat Paula werd verhinderd te communiceren. Maar aan de andere kant kan zij, als ze de mol is, er mooi gebruik van maken omdat zij er niet verantwoordelijk voor was.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Paula
« Reactie #78 Gepost op: 24-01-2009, 12:05:48 »
Ik ben het helemaal met je eens hoor Yvon, blijf ook nog even op Paula. Maar je zegt zelf al

PJ zei toch in 't begin over deze serie dat het allemaal anders zou gaan? En dat er toch tig verrassingen in zaten en plotwendingen als nooit te voren?

Ik schrap dus zeker niet de mogelijkheid dat Paula een giga-hulpmol is, dit ter compensatie dat de echte mol geen voorbereidingstijd heeft gehad.

Immers die handenhint hebben we al gehad en die voert zij momenteel weer uit. De makers hebben indertijd, bijv. hier op het forum, wel gezien hoe we er de laatste afleveringen nog over filosofeerden (dat Inge dat misschien deed om een soort voordeel te verkrijgen) maar zij konden er natuurlijk niets meer aan veranderen toen. Dat hebben ze misschien gebruikt om Paula vanaf de start apart te nemen en te vragen hulpmol te zijn, toch een leuke plotwending ;).

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Paula
« Reactie #79 Gepost op: 26-01-2009, 11:38:20 »
Als ik het net weer terug zie is Paula weer de allereerste die begint te sturen in welke groep zij komt met de autoopdracht. Ze 'raakt altijd de weg kwijt' dus wil niet in de auto maar in de controle. Als het erom gaat (zoals met de topito's) is zij de eerste die dit aangeeft. Er is echt iets met haar, of giga hulpmol of mol.

Ik vind Froukje ook erg verdacht hoor, een soort Elise. Roept in het theater wel een woord, 'hier', maar dat was 1 minuutje voor tijd en een onbelangrijk woord en brengt steeds 0 de pot in. Dennis was er natuurlijk ook razend verdacht, Wie is de Mol, en hij was Wie. Erg verdacht met die tas.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)