Auteur Topic: Secret Mole Society  (gelezen 22326 keer)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Secret Mole Society
« Reactie #40 Gepost op: 30-12-2008, 19:06:19 »
er is elke avond zo'n biechtmoment, dat is toch ook het moment waarop de mol instructies krijgt? dan is iedereen een tijdje afwezig.

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Secret Mole Society
« Reactie #41 Gepost op: 30-12-2008, 19:39:00 »
Wat betreft de Secret Mole Society, als de mol daadwerkelijk in de eerste aflevering door de ex-mollen gekozen gaat worden, verwacht ik toch zeker dat op zijn minst ene Anton Jongstra door een oortje dwingende aanwijzingen zit te tetteren, tijdens het selectieproces........... ;) Het succes van een dure productie als deze zullen ze niet af laten hangen van het toeval (hoewel Expeditie Robinson met de 100 ook een hele grote gok maakte (die in mijn optiek dan ook heel slecht uitpakte, maar dat ter zijde)).
Ik denk dat je tegenwoordig elke kandidaat wel kan aanwijzen als mol, no matter what. Er zal wel degelijk eentje geschikter zijn dan de ander, maar uiteindelijk zal het voor de kijker denk ik niet zo veel uitmaken. En de redactie heeft voor het instructieprobleem vast wel een goede oplossing gevonden!  ::ok::
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Siebrand

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Secret Mole Society
« Reactie #42 Gepost op: 30-12-2008, 19:40:07 »
Bij de Belgische Mol hadden de kandidaten elke avond een gesprekje van een minuut of 10 met de productie. Dat is een ideale manier om je Mol te instrueren.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Secret Mole Society
« Reactie #43 Gepost op: 30-12-2008, 23:24:54 »
Soms krijgt de Mol ook instructies via een briefje. In de derde Belgische serie vond de uiteindelijke winnaar zo'n briefje dat de Mol had weggegooid toen hij/zij de hotelkamer verliet (de winnaar deelde de kamer met de Mol). Een onvoorzichtigheid van de Mol: zo'n instructiepapiertjes moet je natuurlijk op een neutrale plaats weggooien ;)
2024: wie is de Mol?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Secret Mole Society
« Reactie #44 Gepost op: 30-12-2008, 23:41:06 »
Geheime briefjes moet je altijd opeten.
The British are not impressed.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Secret Mole Society
« Reactie #45 Gepost op: 31-12-2008, 00:03:24 »
Geheime briefjes moet je altijd opeten.

Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid :P
2024: wie is de Mol?

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Secret Mole Society
« Reactie #46 Gepost op: 31-12-2008, 00:41:09 »
ik zou hem door de wc spoelen :P

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Secret Mole Society
« Reactie #47 Gepost op: 31-12-2008, 09:45:53 »
Ik denk eerlijk gezegd dat de PJ de kandidaten welkom heet in Ierland...
En dat hij dan zegt: Welkom in Noord-Ierland. Ik heb een verrassing voor jullie, er is nog helemaal geen mol in jullie midden!

En dan komt de SMS en die nemen iedereen een keer apart en dan kiezen ze iemand uit... etc..
Of iets in die richting
iets zegt me dat dit niet zo gespeeld kan worden........ ik kan het niet helemaal beredeneren waarom ik dat vind, maar in eerdere edities hebben we zitten te speculeren over allerlei scenario´s. Dat kwam toen voornamelijk door het wegvallen van Roeland Fernhout in serie 5.

Als er bijvoorbeeld een opdracht is zoals toen met Elise, dat slippen, dan moet er toch een instructie volgen over hoe je dat doet. Als je nou meerdere kandidaten die instructie geeft, dan valt het voordeel van die voorkennis weg.

Ik geloof dus eerlijkgezegd niet zo in het pas ter plaatse kiezen van een mol.

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Secret Mole Society
« Reactie #48 Gepost op: 31-12-2008, 17:51:56 »
Tenzij er niet zo'n soort opdracht komt!
Maar dat lijkt mij ook sterk..  :-\\
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Secret Mole Society
« Reactie #49 Gepost op: 1-01-2009, 11:26:35 »
Ik ben benieuwd... Ik hoop eigenlijk toch dat ze de mol wel van tevoren kiezen..
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline theluckyboatman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Secret Mole Society
« Reactie #50 Gepost op: 7-01-2009, 21:42:01 »
het is een andere benadering maar het maakt het er wel moeilijker op, of misschien makkelijker..maar het blijft een apart gegeven..
Over Nadja gesproken dat was toen mijn Mol..dat is 'nadeel' dat de serie zo lang loopt, als kandidaat krijg je handigheid in het Mollen en het ontdekken van mol acties door het goed bestuderen van de afleveringen... 8)
Ananas

Offline Achaeus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Secret Mole Society
« Reactie #51 Gepost op: 7-01-2009, 22:20:58 »
het is een andere benadering maar het maakt het er wel moeilijker op, of misschien makkelijker..maar het blijft een apart gegeven..
Over Nadja gesproken dat was toen mijn Mol..dat is 'nadeel' dat de serie zo lang loopt, als kandidaat krijg je handigheid in het Mollen en het ontdekken van mol acties door het goed bestuderen van de afleveringen... 8)


Maarja jij had wel Nadja als mol dus echt een handigheidje is het niet ;D

Nee grapje haha ik ben het wel met je eens dat je sommige acties eerder zou kunnen doorzien. Maar ik vertrouw op de editing dat ze het ons weer onmogelijk maken om zeker te weten wie de mol is ;)

Offline theluckyboatman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Secret Mole Society
« Reactie #52 Gepost op: 7-01-2009, 22:31:04 »
Maarja jij had wel Nadja als mol dus echt een handigheidje is het niet ;D

Nee grapje haha ik ben het wel met je eens dat je sommige acties eerder zou kunnen doorzien. Maar ik vertrouw op de editing dat ze het ons weer onmogelijk maken om zeker te weten wie de mol is ;)

En daar geef ik je ook volledig gelijk in..dat is gewoon een standaard feit! :-[
Ananas

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Secret Mole Society
« Reactie #53 Gepost op: 8-01-2009, 10:30:57 »
elk jaar word de mol toch vlak vantevoren geinstructeerd? elk jaar verzinnen ze daar wel wat op. kan me herinneren dat ze bij belgie een keer instructies gaven via een walkman. en ook een keer bij de biechten.
Ja, soms wordt de mol op slinkse wijze op de hoogte gebracht van recente ontwikkelingen. Een van de mollen (weet niet eens welke het hier betrof, denk de Engelse Tanya) had zelfs een zendertje om met de productie te praten die hij tijdens zijn biecht onder een stoel plakte om ook andere kandi's af te luisteren. Maar de mol moet daarnaast ook voorbereiden. Dennis was op de schietbaan geweest, Elise had een slipcursus gehad en George leerde waterskien. Er zijn gewoon sommige dingen die een mol niet kan zonder grondige voorbereiding.

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Secret Mole Society
« Reactie #54 Gepost op: 8-01-2009, 10:55:57 »
Dennis was op de schietbaan geweest, Elise had een slipcursus gehad en George leerde waterskien. Er zijn gewoon sommige dingen die een mol niet kan zonder grondige voorbereiding.

Dat ligt er natuurlijk helemaal aan welke opdrachten ze gaan doen. Ik verwacht, dat ze (WIDM-crew) door een bestemming te kiezen die dichtbij NL ligt, meer geld in spectaculaire opdrachten hebben kunnen stoppen, en dus het niet noodzakelijk was om iemand bijvoorbeeld een slipcursusje te geven...

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Secret Mole Society
« Reactie #55 Gepost op: 8-01-2009, 12:39:54 »
Ja, soms wordt de mol op slinkse wijze op de hoogte gebracht van recente ontwikkelingen. Een van de mollen (weet niet eens welke het hier betrof, denk de Engelse Tanya) had zelfs een zendertje om met de productie te praten die hij tijdens zijn biecht onder een stoel plakte om ook andere kandi's af te luisteren.

Leuk maar raar verhaal ! Zendertje onder stoel plakken, maar waar luisterde hij (zij?) dat dan af ? Ik neem aan bij de productie want die hebben tenslotte de ontvanger. Maar de productie kan sowieso al horen wat er bij de biecht wordt gezegd, dus waar is dat zendertje onder de stoel dan voor nodig ?

Ik herinner me nog de laatste Vlaamse mol Marc die ook een oortje in had dat de productie gebruikte hem info/opdachten te geven. Dat was voor veel fans een teleurstelling, De Mol als persoon wordt toch minder interessant als t slechts een marionet van de productie is.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Mistey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Secret Mole Society
« Reactie #56 Gepost op: 8-01-2009, 12:56:46 »
...De Mol als persoon wordt toch minder interessant als t slechts een marionet van de productie is.

Helemaal mee eens! Het mooie van het spel vind ik juist dat de mol moet kunnen opereren zonder dat de andere kandidaten het zien.
Met hulp van buitenaf wordt dit natuurlijk een stuk gemakkelijker. En dan komt er nog eens bij dat het dan nog moeilijker wordt voor
de medekandidaten om erachter te komen wie de mol is.  :-\\


Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: Secret Mole Society
« Reactie #57 Gepost op: 8-01-2009, 16:42:07 »
Maar het kan ook gewoon zo zijn dat er net zoals altijd een mol is die zelf zijn strategie bepaald en gewoon handige tips krijgt  :P
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline stijn-h

  • Forumlid
Re: Secret Mole Society
« Reactie #58 Gepost op: 8-01-2009, 22:30:48 »
Heerlijke aflevering ;D maar die secret mole society vind ik nog lekker vaag:P ik geloof er niet 100% in dat de mol toen werd gekozen:

Pieterjan kon met gemak meekijken op de schermen of ze groen of rood werden.. hij heeft ons toch verteld dat hij niet wist wie de mol was ;)

Dennis was de grootste mol tijdens dat spel.. twijfelen nadat er werd gezegt dat hij dan 500 euro zou krijge? Hij had ook wel slim idee om naam van een ander in te typen.. heeft niemand dan een groen scherm gezien omdat dennis al wist dat hij de mol zou zijn?

Ik heb even een lijstje van mensen die ja of ? hebben gezegt:
Dennis: Nee.. toen twijfel
Vivienne: Ja
Rick: ? .. in de grote kamer leek het wel of hij van een 'kamer' iets wist
Anniek: ? leek heel blij toen ze hoorde dat er nog geen mol was.. ze zei iets over dat ze 500 had verdient?
Sebastiaan: Ja
Vera: Ja, maar is het niet geworden
Jon: Ja
Paula: TATA .. geen 100% bewijs maar lijkt er natuurlijk wel erg op
Hans: ?
Fraukje: ?
8x ja 2x nee schijnt er gezegt te zijn en dat zou denkik ook wel kloppen

Zou de Secret Mole Society nog vaker terugkomen in de afleveringen? ik dnek het wel..

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: Secret Mole Society
« Reactie #59 Gepost op: 9-01-2009, 13:04:21 »
Ik hoop het!!! Nu hebben ze zo weinig nog maar gedaan en ik vond het echt leuk om ze samen te zien.

Dat de mol er al was zou ik wel heel cool vinden, de ultieme mollenstreek van hun allemaal, haha :)