Auteur Topic: Aflevering 2 (15-01-2009)  (gelezen 113876 keer)

Offline Marijee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #160 Gepost op: 15-01-2009, 22:56:28 »
Ik vraag me soms echt af of mensen ook nog een leven hebben buiten de mol, of echt 7*24 uur met hints zoeken bezig zijn, hahaha ::ok::

 ::rofl::

Maar je vergeet nu de mensen die géén leven hebben, maar óók niet constant molhints zoeken..  ::oink::

Offline MavMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #161 Gepost op: 15-01-2009, 22:57:08 »
Haha, jammer :P

Maar! Ik zie trouwens net dat Dennis ook in Den Haag woont. Waarom was iedereen zo steevast overtuigd van het feit dat Vivienne en Paula daar moesten zitten? Of zijn het de geboorteplaatsen die vermeldt staan op de .nl biografieën?

Froukje ook Den Haag

Oh dat gaat om geboorteplaatsen, want bij Paula staat er Nigeria  ::rofl::

Dennis woont niet in Den Haag, maar is er geboren. Ik heb hem een tijdje geleden gesproken.
Froukje zelfde verhaal. Beide wonen in Amsterdam.

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #162 Gepost op: 15-01-2009, 22:58:10 »
Ik heb niets over buiten de opdrachten gezien, wat een aflevering toch altijd wel een soort van stimulans geeft!

Is natuurlijk ook moeilijk om te laten zien in 50 minuten, met 9 kandidaten en 3 opdrachten...

Volgende week wel meer daarvan, want ik zag dat Rick Jon aan het afluisteren was....  :-X

Offline Marijee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #163 Gepost op: 15-01-2009, 22:59:09 »
Dennis woont niet in Den Haag, maar is er geboren. Ik heb hem een tijdje geleden gesproken.
Froukje zelfde verhaal. Beide wonen in Amsterdam.

Klopt ja, daar was ik ook al over. Vond het ook al apart dat iedereen heel goed wist van Paula en Vivienne, maar dus niet van de anderen :P Maargoed, dat was dus logisch  ::hypocriet::

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #164 Gepost op: 15-01-2009, 23:00:22 »
De mol rijgt een rood scherm?
PJH zegt dat er in deze serie veel gaat gebeuren dat nog niet eerder is gebeurd. Dit kan bijvoorbeeld zijn dat de Mol een rood scherm krijgt. Ze kunnen dit alleen maar doen als ze zeker weten dat de Mol kan blijven. En dat is nu het geval.

Sebastiaan is niet de Mol
Sebastiaan kan je rationeel gezien afschrijven (hoewel ik hem heel erg verdenk). Als Anniek de mol is, dan is Sebastiaan het niet. En als Anniek een kandidaad is, dan is Sebastiaan ook de Mol niet, want Anniek krijgt een rood scherm omdat ze op hem gestemd heeft.



De beelden van de testen zijn een grote montagetruc, je kunt echt niet stellen dat ..... afvalt als mol omdat.... een rood scherm krijgt en op .....heeft gestemd.
Huh snappen jullie hetnog???
 ::rofl::
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #165 Gepost op: 15-01-2009, 23:00:58 »
De mol rijgt een rood scherm?
PJH zegt dat er in deze serie veel gaat gebeuren dat nog niet eerder is gebeurd. Dit kan bijvoorbeeld zijn dat de Mol een rood scherm krijgt. Ze kunnen dit alleen maar doen als ze zeker weten dat de Mol kan blijven. En dat is nu het geval.

Sebastiaan is niet de Mol
Sebastiaan kan je rationeel gezien afschrijven (hoewel ik hem heel erg verdenk). Als Anniek de mol is, dan is Sebastiaan het niet. En als Anniek een kandidaad is, dan is Sebastiaan ook de Mol niet, want Anniek krijgt een rood scherm omdat ze op hem gestemd heeft.

Paula en Vivienne zijn niet de Mol
De vragen tijdens de reuzenradopdracht zorgen ervoor dat Paula en Vivienne de Mol niet kunnen zijn. Grote kans dat alle kandidaten weten dat die 2 uit Den Haag komen. Door de vraag zitten zij meteen vast in hun karretje en kunnen geen invloed meer uitoefenen op de uitslag.

Maar je weet niet of Anniek een rood scherm krijgt door dat zij op Sebastiaan gestemd heeft. Immers, je kunt ook het langste over de test gedaan hebben. Het gaat namelijk om 2 dingen: de test het snelste beantwoorden met de minste fouten. Je kunt als nog wel de minste fouten maken, maar er toch het langste over doen en dus een rood scherm krijgen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #166 Gepost op: 15-01-2009, 23:01:22 »
je kunt maar getroffen worden door een mollen-virus
dat heb ik ook al 6 jaar hr... vorig jaar zelf aaaaaaaaalles in een schrift bijgehouden. Maar het helpt allemaal niks. Ron, Lottie, Roderick, Paul, Patrick... Op 1 na wel allemaal finale-mollen trouwens. En 1 4e plaats.
Molloot sinds seizoen 4

Offline LIN YUTANG

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The wise man reads both books and life itself.
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #167 Gepost op: 15-01-2009, 23:02:01 »
Paula had het in de bus wel erg goed in de gaten dat de "stilte" een moment
was waarop Anniek de vrijstelling wist te bemachtigen. ::jaja::
Boldly go where no one has gone before

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #168 Gepost op: 15-01-2009, 23:03:01 »
::rofl::

Maar je vergeet nu de mensen die géén leven hebben, maar óók niet constant molhints zoeken..  ::oink::
Ehhhhhhh.... :-X
Molloot sinds seizoen 4

Offline Marijee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #169 Gepost op: 15-01-2009, 23:04:41 »
De mol rijgt een rood scherm?
PJH zegt dat er in deze serie veel gaat gebeuren dat nog niet eerder is gebeurd. Dit kan bijvoorbeeld zijn dat de Mol een rood scherm krijgt. Ze kunnen dit alleen maar doen als ze zeker weten dat de Mol kan blijven. En dat is nu het geval.
Klopt, hier heb ik ook aan gedacht, maar dan meer aan het feit dat de redactie wist dat Anniek de vrijstelling had, en dat ze daardoor HAAR het rode scherm gaven, omdat ze wisten dat zij er toch in zou blijven. Het feit is echter dat ze dan de mol zou moeten zijn. Als zij namelijk deze aflevering alles op Seb heeft ingezet, en hij is de mol, vervolgens krijgt Anniek een rood scherm. Dan gaat zij de volgende keer op iemand anders stemmen, en valt zij er dus heel snel af, want zij is ervan overtuigd dat Seb de mol niet is. Er zijn dus 2 mogelijkheden:
 - Het scherm was nep, Anniek is de mol en weet dus al dat haar scherm rood wordt.
 - Het scherm was nep, Anniek was de mol, heeft daarom expres alles fout in gevuld, zodat ZIJ gebruik zou kunnen maken van de vrijstelling.
 - Het scherm was echt. Anniek is wel of niet de mol, feit is dat zij de minste goede antwoorden had.

Citaat
Sebastiaan is niet de Mol
Sebastiaan kan je rationeel gezien afschrijven (hoewel ik hem heel erg verdenk). Als Anniek de mol is, dan is Sebastiaan het niet. En als Anniek een kandidaad is, dan is Sebastiaan ook de Mol niet, want Anniek krijgt een rood scherm omdat ze op hem gestemd heeft.
Nee. Regie doet veel, en je weet niet of er geknipt en geplakt is, waardoor het lijkt dat Anniek op Seb gestemd heeft. Daarbij is het ook nog eens zo dat je niet weet of ze wel stem op wie ze zegt dat ze stemt.. Ik blijf erbij dat Seb de mol is :P

Citaat
Paula en Vivienne zijn niet de Mol
De vragen tijdens de reuzenradopdracht zorgen ervoor dat Paula en Vivienne de Mol niet kunnen zijn. Grote kans dat alle kandidaten weten dat die 2 uit Den Haag komen. Door de vraag zitten zij meteen vast in hun karretje en kunnen geen invloed meer uitoefenen op de uitslag.
Ook niet, want ik ben er van overtuigd dat de redactie niet altijd de mol op de meest strategische plaats zet. Daarbij heeft Paula er nog even buiten gestaan om bij Vivienne in het karretje te komen, en in die tijd was het mogelijk geweest voor haar te doen alsof ze het verkeerd begrepen had, en flink te mollen. Ik geloof niet dat de mol altijd de beste positie heeft. Dan zou je simpelweg daaraan al af kunnen leiden wie de mol is..

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #170 Gepost op: 15-01-2009, 23:04:43 »
Maar je weet niet of Anniek een rood scherm krijgt door dat zij op Sebastiaan gestemd heeft. Immers, je kunt ook het langste over de test gedaan hebben. Het gaat namelijk om 2 dingen: de test het snelste beantwoorden met de minste fouten. Je kunt als nog wel de minste fouten maken, maar er toch het langste over doen en dus een rood scherm krijgen.

Nee dit klopt niet. Allereerst gaat diegene die het minst weet er altijd uit. Mochten er 2 kandidaten evenveel fout hebben (gelijke stand) dan pas gaat de tijd gelden en gaat diegene die er het langst over heeft gedaan eruit...

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #171 Gepost op: 15-01-2009, 23:10:59 »
OK, nog een poging om een hint te zien in die nummers:
Als je ze onder elkaar zet, alsvolgt:

  2
1
1
  2
    3
    3
  2

krijg je de S van Sebastiaan.
En nou ga ik slapen.

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #172 Gepost op: 15-01-2009, 23:12:12 »
OK, nog een poging om een hint te zien in die nummers:
Als je ze onder elkaar zet, alsvolgt:

  2
1
1
  2
    3
    3
  2

krijg je de S van Sebastiaan.
En nou ga ik slapen.
En als je dat ding 90 graden draait, dan krijg je het ~teken, oftewel 'ongeveer'.   ::vergroot::
Molloot sinds seizoen 4

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #173 Gepost op: 15-01-2009, 23:12:32 »
Wat een goeie! Van die S :)

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #174 Gepost op: 15-01-2009, 23:13:11 »
OK, nog een poging om een hint te zien in die nummers:
Als je ze onder elkaar zet, alsvolgt:

  2
1
1
  2
    3
    3
  2

krijg je de S van Sebastiaan.
En nou ga ik slapen.
wauw! (Y)

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #175 Gepost op: 15-01-2009, 23:14:08 »
Echt geniaal!
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Ritchey

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #176 Gepost op: 15-01-2009, 23:14:11 »
Interessante aflevering weer.

Wat me opviel was de 2e zoekopdracht in het donker. DE plek waar je je als MOL lekker voelt (in het donker) Een mooie plek ook om een kleine hint weg te geven en daar dus aanwezig te willen zijn. Toen Pieter-Jan aan de gehele groep vroeg wie er aan de opdracht mee wilden doen, stak iedereen zijn vinger op behalve Rick en Jon volgens mij. De mol weet natuurlijk als enige waarom hij in de 2e groep moet zitten en wat voor spel/locatie eraan komt. Viel me op.
Die 2 verder in de gaten houdend valt me op dat Jon wel erg weinig wist vandaag , of liet blijken dat hij het allemaal niet wist en Rick erg onduidleijk de uitleg gaf aan de volgende persoon aan het bord (verschillende klachten over tijdens het spel)

Vind Rick hierdoor steeds verdachter worden, ook als je bekijkt dat hij nog weinig te zien is geweest en dat de meest voorkomende tactiek is van de mol in de eerste dagen.
Jon valt af aangezien Vera de vorige keer op Jon heeft gestemd en daardoor afgevallen is....

Offline Veerr

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #177 Gepost op: 15-01-2009, 23:28:15 »
Ligt het nou aan mij of doet iedereen (zo'n beetje) zijn best om als eerste 'JA' te roepen als PJH om een kandidaat vraagt.
Verder een erg flitsende aflevering, maar toch kijk ik uit naar afleveringen met lekker moeilijke opdrachten. Nouja, dat komt vast nog wel. Ben benieuwd of Jon volgende week ook ontdekt dat Rick hem afluisterd. ::vergroot::

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #178 Gepost op: 15-01-2009, 23:29:15 »
Het is niet de S zoals je die leert te schrijven op de lagere school.Maar wel goed gevonden! Creatief. ::ok::

Offline Liett

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #179 Gepost op: 15-01-2009, 23:29:43 »
wie zou er nou eigenlijk overblijven bij die reuzenradopdracht en beneden moeten staan?
want er stond z'n bordje bij de doorgang met 'de mol'
waarschijnlijk betekent het niets,
maar het zou kunnen dat de mol daar staat aan 't eind in z'n eentje
bij het bordje met 'de mol'